Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (19141)

Vierailija
16401/19141 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi alkaa koodariksi? tekoäly hoitaa nuo yksinkertaiset hommat nopeasti ja edullisesti.

Vierailija
16402/19141 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikanaan työttömyyskorvauksesta jäi laskujen jälkeen noin 30 euroa käyttörahaa kuukaudelle. Puuroa, perunaa sekä halvinta margariinia.

Tämän takia suurin osa tekee töitä. Koska valtion ja veronmaksajien ei ole tarkoituskaan kustantaa kaikille luksuselämää. Aina voi alkaa yrittäjäksi, jos ei töihin pääse. Tai opiskella sellaista alaa, jota pystyy puörätuolissakin tai mt-ongelmaisena tekemään. Esim, koodari.

Mä jättäydyin superhelposta etätyöstä pois jossa kk palkka oli 4500€. Tein pari vuotta ja laitoin rahat säästöön, nyt annoin jollekin muulle saman mahdollisuuden ja ite vaan makaan himassa+matkustelen ja elän ansiosidonnaisella vuoden 1700€/kk tuloilla. Säästöön laitoin työssä käydessä 120k pahan päivän varalle jos laiskottaa. Jokainen tekee elämästään sellaisen kuin haluaa. Oliko tässä jotain uutta sinulle? Äiti ei kuori sinulle appelsiinia valmiiksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
16403/19141 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyyttäreissä on toivottavasti sovittu jokaisen käyttämä rahasumma per henkilö. Ei voi mennä niin, että yksi tekee piheyksissään sen halvan 5 euron hummuksen ja toiset joutuu sitten ostamaankin useammalla kympillä sen varsinaisen syötävän ruuan. Tai onhan täällä aina välillä näitä, jotka syö muiden laskuun.

Meidän kaveripiirissä ei ainakaan kysellä, että mitä mikäkin maksoi :D Jos oot työttömänä ja rahahuolia niin tuot bileisiin itseleipomasi leivän jaettavaksi. Jos olet kiireinen uranainen niin ostan taksimatkalla puolet McDonaldsista ja tuot ne ruoat toisella taksilla perässä. Mitä väliä? Kunhan kaikki osallistuu kykynsä kukaan. Ei ketään kaveriporukasta jätetä ulkopuolelle sen takia, ettei ole rahaa.

Vierailija
16404/19141 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kikherne 230g 1€, vettä 3rkl, suola, valkosipuli, tilkka sitruunamehua  ja reilusti öljyä ja halutessaan chiliä/jalapenoa/wasabia/seesamtahnaa tms. Kaikki vaan sekasin ja vaikka sauvasekoittimella vielä sekoittaa ja valmis. Maksaa siis joku 1,50€ 300g valmista tuotetta kun kaupan valmiit maksaa 3,50€ 200g.

Jos illan istujaisiin siis tarttee hummusta vaikka 1kg verran niin itsetehtynä maksaa 5€ ja kaupasta ostettuna 17,50€.

Kilo hummusta on aikamoinen köntti. Riippuu tietty vieraitten määrästä, mutts jos puhutaan illanistujaisista niin tuskin monia kymmeniä on tulossa. Kyllä kelpaa vieraitten lusikoida oikein kaksin käsin. 

Miksi teet kilon verran jos vieraita 6? Tee vaikka 250g niin tulee sopivasti kaikille.

Vierailija
16405/19141 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

voi alkaa koodariksi? tekoäly hoitaa nuo yksinkertaiset hommat nopeasti ja edullisesti.

Tai voit keksiä itse alan, mikä kiinnostaa. Vaikka  tekoälyn koodari tai siivooja. Tai rekkakuski tai poliitikko. Itse olen floristi mutta kampaajana tienaisi paremmin. No, kaikki tekee omat valinnat. Tykkään itse kukista ja sommittelusta. Mieheni korjaa autoja. Köyhis-työaloilla joo ollaan mutta silti maksettu omakotitalo ja auto käytössä. Ja on varaa matkustella joka vuosi. Ei ne suuret tulot vaan pienet menot.

Vierailija
16406/19141 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos valmiiksi roikut netissä, niin mitäpä jos alkaisit sitten somevaikuttajaksi? Ei väliä jos on mt-ongelmia. Helppo etätyö, jota voit tehdä vaikka sängystä jos jalat poikki. Mikä sulla on ongelma? 

Vierailija
16407/19141 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tuolla murehti, että miksi pitää tehdä hummusta 1kg jos vieraita vain 5 tulee kylään, niin vinkkinä että se hummus kestää hyvänä ainakin viikon jääkaapissa. Tosin itse söin puolison kanssa sitä 3 päivää ja sitten heitin joukkoon kananmunan, juustoraastetta ja soijarouhetta ja tehtiin kasvispihvejä. Oli hyvää! Lisukkeena riisiä ja salaattia sillä kertaa. Ja teetä.

16408/19141 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin sitten isken lusikkani hummukseen.

Se on hyvin säilyvää, että jos sitä muutenkin syö, siitä vaan tekee vaikka kilon ja nautiskelee myöhemmin itse loput.

Mä opin sitä syömään pääjallopaikalla Lähi-idässä työskennellessäni. Täällä kotona ei sitä jostain syystä juuri tule syötyä.

Kerran ostin valmishummusta kaupasta ja se oli kyllä virhe. Ei, ei ja ei. Ei se maistunut oikealta.

Mutta nyt kun tuli puheeksi, voisihan sitä taas kokeilla. Itse tehtynä tietenkin!

Kampin Pimu

Vierailija
16409/19141 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan tekee 1kg hummusta kun just Lidlissä katoin, että joku 250g paketti maksoi 0,53€. Miksi se yksi ei riitä, miksi pitää ostaa 4 kpl. Mutta se öljy maksaa myös, ei ole mitään ilmaista!

Vierailija
16410/19141 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupan humauksessa proteiinia vain 8g/100g, kandee tehä ite. Mutta toisaalta kyllähän jengi käyttää jotain eines lisäaine jauhepisseja dippailuun kermaviilin kera, että ilmankos suomalaiset on lihavia eikä elä pitkään :) t. Puoliksi australialainen ja mummu 96v. Vielä elossa - ei mitään outoja perinnesairauksia

Vierailija
16411/19141 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haa! Mulla yks bodarikaveri joka oikeesti veti hummusta ennen treeniä lusikalla pukukopissa :D Oli siis itsetehty, jotain selitti laittaneensa joukkoon kans proteiinijauhetta ja tosiaan paljon oliiviöljyä ja mitäköhän kaikkea :D En saanut edes maistaa vaikka pyysin! Kuulemma halus vetää ite kaiken, kun oli vaan pieni rasia mukana. Mulla oli mukana vaan vesipullo , ni hörpin sit vaan sitä ja katselin kjn toinen söi :D

Vierailija
16412/19141 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kattoa Hengenvaarallisesti lihava -tv-ohjelmaa. Sen jälkeen ei tee kyllä mieli syödä yhtään mitään ja säästyy rahat. Toisaalta lahjoitan ruoka-apuun joka kuukausi 20€ niin ne varmaan lisätään sitten omaan kulutukseen, eli söisin 90€ sijasta 110€/kk kuitenkin.

Vierailija
16413/19141 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kaveri on ihan Suomen tunnetuimpia huippukokkeja ja ravintoloitsija. Arvatkaa mitä söin hänen luonaan viikonloppuna kun kutsui luokseen syömään? No siis pelkkää ratatouillea itse keksimiään mausteilla ja aineksilla. Siis tunnistin tomaatin ja kesäkurpitsan, mutta jotain keitettyä kaalia oli sinne myös laittanut ja suolakurkkua ja papuja ja mitä lie. Ei siinä, oli skumpan kanssa ihan hyvää. Ja lämmintä leipää lisäksi. Mutta itse tarjosin hänelle viimeksi vähän kalliimpaa ja parempaa ruokaa kun grillailtiin mun luona. Oli ihan pihviä ja kanaa ja perunaa ja salaattia.

Vierailija
16414/19141 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän joku tuolla ehdotti kirkkain silin, että jos on tarjolla pelkkää hummusta niin pitää ymmärtää ottaa omat syötävät mukaan. 

Käsitin kyllä tämän hummus-henkilön omastakin kommentista, ettei tarjolla paljon muuta hänellä olisi ollut. Miksi hän sitten otti sen pelkän hummuksenteon ja sen aineosat noin laveasti esille? Mitään muusta tarjoilusta ei ollut puhetta. Oheistarjoilusta ei ollut paljon puhetta. 

Me luemme ja ymmärrämme näitä jokainen omalla tavallamme, sen mukaan mihin ideologiaaan kallistumme. Hummuksen, soijan yms. rakastajat omillaan ja muut "tavikset" sitten omillaan. Samoin satasen ja sen alle budjetoivat kuin ne, joilla bugjetti menee hiukan tai enemmän yli. 

Luetun ymmärtämisestä, en itse jaksa lukea liian pitkiä kommentteja enkä edes tarvitse kaikkia mahdollisia yksityiskohtia, etenkin kun tiedän etteivät ne mahdu haluamaani pituuteen. Esimerkit riittävät oikein hyvin ja sitten voin muodostaa niistä oman käsitykseni. En kyllä luekaan tekstejä siinä mielessä että haukkana vaanisin mitä kritisoitavaa niissä on. Otan myös huomioon alkuperäisen kirjoituksen enkä liikaa painota sellaista vastausta siihen, missä otetaan vain yksi asia kärjistetysti tikun nokkaan. Muutenkin miksi vaatia täydellistä kirjoitusta kaikkine mahdollisene yksityiskohtineen, ellei itse kerro yhtään mitään.

Vierailija
16415/19141 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kikherne 230g 1€, vettä 3rkl, suola, valkosipuli, tilkka sitruunamehua  ja reilusti öljyä ja halutessaan chiliä/jalapenoa/wasabia/seesamtahnaa tms. Kaikki vaan sekasin ja vaikka sauvasekoittimella vielä sekoittaa ja valmis. Maksaa siis joku 1,50€ 300g valmista tuotetta kun kaupan valmiit maksaa 3,50€ 200g.

Jos illan istujaisiin siis tarttee hummusta vaikka 1kg verran niin itsetehtynä maksaa 5€ ja kaupasta ostettuna 17,50€.

Kilo hummusta on aikamoinen köntti. Riippuu tietty vieraitten määrästä, mutts jos puhutaan illanistujaisista niin tuskin monia kymmeniä on tulossa. Kyllä kelpaa vieraitten lusikoida oikein kaksin käsin. 

Onhan se paljon.  Kuitenkin säilyy ja sitä voi sitten syödä myöhemminkin jos jää yli. Itselle ei ole mikään vaikeus syödä vaikka 200 grammaa kerralla vaikka jonkun patongin kera.

Vierailija
16416/19141 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyyttäreissä on toivottavasti sovittu jokaisen käyttämä rahasumma per henkilö. Ei voi mennä niin, että yksi tekee piheyksissään sen halvan 5 euron hummuksen ja toiset joutuu sitten ostamaankin useammalla kympillä sen varsinaisen syötävän ruuan. Tai onhan täällä aina välillä näitä, jotka syö muiden laskuun.

Meidän kaveripiirissä ei ainakaan kysellä, että mitä mikäkin maksoi :D Jos oot työttömänä ja rahahuolia niin tuot bileisiin itseleipomasi leivän jaettavaksi. Jos olet kiireinen uranainen niin ostan taksimatkalla puolet McDonaldsista ja tuot ne ruoat toisella taksilla perässä. Mitä väliä? Kunhan kaikki osallistuu kykynsä kukaan. Ei ketään kaveriporukasta jätetä ulkopuolelle sen takia, ettei ole rahaa.

Kävin kerran pokeri-illassa kaverilla ja sen joku mimmi oli leiponut uunipellillisen foccazziaa jos joku haluaa jotain pikkupurtavaa oluen tai muun viinansa kanssa. Syötiin 4 pekkaan se koko peltileipä kun ilmaseks sai :D Nam!! Ei kyllä viety mitään mennessä, paitsi oman juomat, mutta ruoka kelpas

Vierailija
16417/19141 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ero siinä on että jos joku tekee sen hummuksen itse ja toinen ostaa sen kaupasta. Kyllä minusta pitää arvostaa myös sitä että joku näkee vaivaa ja lopputulos mahdollisesti parempi vaikka maksanutkin ehkä vähemmän.

Vierailija
16418/19141 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tosiaan hummus-vinkistä! Kikherneet tosiaan maksoivat Lidlissä joku 0,50€ kun K-marketissa olivat yli 1€. Luin juuri, että eläimestä peräisin olevat rasvat lisäävät tyhmyyttä ja vaikeuttaa luetun ymmärtämistä yms. Syöpiä., niin harjoittelen kasvissyömisen lisäämistä ja toivon mukaan vuoden päästä olisin kokonaan kasvissyöjä, tai ainakin 90%. Kylässä voi toki syödä mitä vaan tarjotaan, kun ei viitsi alkaa valittaa, mutta kotiin voisi ostaa pelkästään kasvista.

Vierailija
16419/19141 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän joku tuolla ehdotti kirkkain silin, että jos on tarjolla pelkkää hummusta niin pitää ymmärtää ottaa omat syötävät mukaan. 

Käsitin kyllä tämän hummus-henkilön omastakin kommentista, ettei tarjolla paljon muuta hänellä olisi ollut. Miksi hän sitten otti sen pelkän hummuksenteon ja sen aineosat noin laveasti esille? Mitään muusta tarjoilusta ei ollut puhetta. Oheistarjoilusta ei ollut paljon puhetta. 

Me luemme ja ymmärrämme näitä jokainen omalla tavallamme, sen mukaan mihin ideologiaaan kallistumme. Hummuksen, soijan yms. rakastajat omillaan ja muut "tavikset" sitten omillaan. Samoin satasen ja sen alle budjetoivat kuin ne, joilla bugjetti menee hiukan tai enemmän yli. 

Luetun ymmärtämisestä, en itse jaksa lukea liian pitkiä kommentteja enkä edes tarvitse kaikkia mahdollisia yksityiskohtia, etenkin kun tiedän etteivät ne mah

En jaksanut kopioida tähän nyt tuota kaikkea edeltävää jaarittelua. Mutta varmaan puolesta sanastakin luetun ymmärtää ja ennen kaikkea jonkun nälkäisen koodarin tekemä vajavainen skripti Vauvaan tosiaan todistaa sen, etteivät lainaukset asioiden ymmärtämiseksi täydellisesti tosiaan olekaan ollenkaan tarpeellisia :DDDD

Pashaa ja mämmiä kaikille. Jos sulla on ulkomaalaisia tuttuja, niin yksi rove mämmiä riittää isompiinkin juhliin maistiaiseksi ja vielä jää ylikin.

-winner-

Vierailija
16420/19141 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti Balilla on oma Vauva.bali ja siellä balilaiset hehkuttavat 100e/kk -ketjussaan, miten tulevat joka pääsiäinen Suomeen nimenomaan mämmin takia ja muistelevat kiikkustuoleissaan sitä ikuisesti ;DDD

-winner-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kahdeksan