Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (19142)

Vierailija
15901/19142 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

me ollaan mieheni kanssa tätä mietitty paljon,jos ostan lidlin keittojuurespussin ni se on 1,05,menuhauheliha 1,89 syödään silloin jauhelihakeittoo 3-4 päivää,sit teen jonkun laatikon ni sit ollaan jo viikko menty näillä alle 3€ teet makaroonilaatikonkin,hyvin pärjää

Tosi pieniä annoksia syötte. Ja tuossahan oli vasta yksi ateria. Ettekö muka muuta syö päivän aikana? Osalla juuri ne muut kuin lämmin ruoka vie ne kulut yli 100 euron/kk.

Vierailija
15902/19142 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaista teidän arki oikein on, jotka pystytte syömään vain vähän leipää ja appelsiinia jonain päivänä? Oletteko työttömiä vai etätöissä, ei juuri liikuntaa, pieni ruokahalu jne.

Kaveri oli mulla kylässä pari yötä ja on pienikokoinen nainen. Söi just jonkun 1 leivän aamulla, riisiä+kanaa+kasviksia pienen lautasellisen päivällä, illalla samanlainen pieni annos ja iltapalaksi vielä 1 leipä. Ei harrasta mitään kilpaurheilua ja etsii parhaillaan töitä. Ei halunnut edes majoneesia lisätä annoksiksi vaan ihan suola ja pippuri riitti mausteeksi. Söin ite varmaan tuplasti enemmän, myönnän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15903/19142 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kahden päivän menot 1.25e"

Näitä on kiva lukea kun köyhät luettelee mitä kaikkea epäterveellistä skeidaa on saanut ostettua centeillä. 😅

Jatkakaa...👀

Mitä epäterveellistä on siinä, jos syö päivän aikana vaikka 2 puuroannosta margariinilla ja itsekerätyillä mustikoilla 0,05€, 4 x ruisleipää margariinilla ja keitetyllä kananmunalla 0,30€, pari viipaletta itsetehtyä omenapiirakkaa 0,20€ ja  vaikka hernaria/kasvissosekeittoa x 2 annosta 0,70€. Tosta tulee tasan 1,25€ eikä varmasti jää nälkä tai ole epäterveellistä.

Omenapiirakka ei ole terveellistä 😂. Ja mistä sinä päättelit, että kommentti oli juuri tuohon sinun luetteloosi vastaus? Eihän sun kommenttia ollut siihen lainattu 🤦🏻. Moni täällä juo usein jotain mehuja tai syö sokerijogurtteja. Ne on todella epäterveellisiä.  

Eri

Vierailija
15904/19142 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei normaalihinnoilla. Jos jaksaa tönöttää joka ilta ilta-alessa tunnin vahtaamassa aletuotteita, niin sitten onnistuu yhdelle hengelle. Riippuu toki kaupungista, kaupoista ja köyhien määrästä ko. alueella. Se on aikamoista hommaa ja käy työstä. Koskaan ei tiedä onko saatavilla 0 tuotetta vai koko korillinen, ihan on tuurissaan. Monesti joutuu palaamaan tyhjin käsin tai odottelemaan tunnin, että saa alen yhdestä tai kahdesta tuotteesta. Salaatteja ei kannata ostaa alesta, ne ovat ihan ruskeita ja limonneita. Leipiä voi saada hyvin ja niitä voi pakastaa. Leivissä säästää ehkä eniten. Ei ole tosiaankaan jokapojan hommaa tuo aleilu.

Perunat maksaa 1 euro kilo. Coop hernekeitto maksaa 0,89 centtiä. K menu maksalaatikko maksaa 1,59 e. Kyllä halvalla pääsee. Ja jos tekee soppaa itte niin se vasta halpaa on !!

Vierailija
15905/19142 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti syönyt vain 1€ päivä ja ihan hyvin pärjää, mutta sitten joskus haluan Mäkkiruokaa niin päivän hinta voi olla 10€ eli keskiarvo vuoden aikana usein sit joku 5€ päivä. Se olis sit kuukaudessa 5 x 30 eli 150€. Olen myös vahtinut eri-ikäisiä lapsia usein lisätienestien takia, ja heissä paljon eroavaisuuksia. Jotkut 3-vuotiaat syö päivän aikana 3 leipää eikö mitään muuta. Ja joku 10-vuotias saattaa sanoa tunnin välein, että kauhea nälkä vaikka laihoiksi kokonaisen ison pasta-annoksen. Vanhukset syö varmasti myös vähemmän kuin 20-vuotias bodarinies eli ei auta että täällä vain luettelee paljolla syö, pitäisi myös kertoa ikä ja oma paino myös.

Vierailija
15906/19142 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näitä on kiva lukea kun köyhät luettelee mitä kaikkea epäterveellistä skeidaa on saanut ostettua centeillä. 😅

Jatkakaa...👀

Mitä epäterveellistä on siinä, jos syö päivän aikana vaikka 2 puuroannosta margariinilla ja itsekerätyillä mustikoilla 0,05€, 4 x ruisleipää margariinilla ja keitetyllä kananmunalla 0,30€, pari viipaletta itsetehtyä omenapiirakkaa 0,20€ ja  vaikka hernaria/kasvissosekeittoa x 2 annosta 0,70€. Tosta tulee tasan 1,25€ eikä varmasti jää nälkä tai ole epäterveellistä.

Omenapiirakka ei ole terveellistä 😂. Ja mistä sinä päättelit, että kommentti oli juuri tuohon sinun luetteloosi vastaus? Eihän sun kommenttia ollut siihen lainattu 🤦🏻. Moni täällä juo usein jotain mehuja tai syö sokerijogurtteja. Ne o

En tiedä millä reseptillä itse teet omenapiirakkaa, mutta mun tekemässä omenapiirakkaa on kananmunaa, kaurahiutaleita, jogurttia ja omasta puusta kerättyjä omenoita. En nyt tiedä mikä tuossa on epäterveellistä kun ei ole edes lisäaineita. - olen eri

15907/19142 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian pitkä ketju lainattavaksi: "Luki että saa minimituen 500€ tai jotain vastaavaa"

Jos siis ei ole asumistuki eikä toimeentulotuki niin mikähän "minimituki" mahtaa olla kyseessä? Tätä ei kirjoittaja kerro. Työttömyyspäivärahaa saadakseen on kaiketi nykyaikana haettava työtä.

Kampin Pimu

Vierailija
15908/19142 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se yksi omenapuu oli missä pihalla hyvänsä ei myöskään tuo niin paljon tuottoa, että pitemmän päälle alentaa sanottavasti ruokalaskua. Toki jos on pihaa niin kiva juttu, mutta kerrostalojen pihoilla en ole näitä nähnyt kasvatettavan ainakaan yksityisesti. 

Pitemmän päällehän se just alentaa, mitä vanhemmaksi puu kasvaa, sitä enemmän tuottaa satoa.

Totta varmasti, ettei Kampissa kerrostalojen pihoilla omenapuita sovi kasvattaa. Eikä monen muunkaan kaupungin keskustan kerrostalojen asfalttipihoilla. Uusissa kerrostaloissa ei paljon pihaa edes ole, sen verran arvokasta on tonttimaa. Mutta täällä meillä, aika ison kaupungin reunalla, keskustaan n. 5 km, on vielä 80-90-luvuillakin ollut tonttimaa sen verran halpaa, että kerrostaloissa on oikeasti parkkipaikkojen lisäksi nurmikkopihat, keinut, hiekkalaatikot, kukkia. Asuin muutama vuosi sitten kerrostalossa, jossa tuollaisessa pihassa kasvoi myös muutama omena- ja luumupuu, joiden satoa saivat asukkaat syödä. Toki samalla alueella oli myös (ei moderneja pikkupihaisia) omakotitaloja, joiden portinpielissä oli syksyisin omenoita ja luumuja tarjolla halukkaille.

Vierailija
15909/19142 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja 11-vuotias poika. Aamulla aina syödään puuro yhdessä lisukkeilla ja illalla leipiä. Poika syö koulussa lounaan ja itse syön kotona jämiä. Viime viikolla syötiin päivällisinä näin:

Ma: uunijuurekset ja kasvispihvit

Ti: uunijuureksista keitto ja lisäsin vähän maitoa ja purjosilppua yms.

Ke kasvispihvit ja riisiä

To: paistettua riisiä ja kaupan eines lihapullia

Pe: itsetehdyt perunalohkot ja kalapuikot + lihapullia

La: tortillapitsat tonnikalalla ja tortilloja lopuilla kalapuikoilla

Su: makaronilaatikkoa x 2 ja salaattia

Vierailija
15910/19142 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Käyn myös Tokmannilla.

En ole koskaan nähnyt siellä noin edullista leipää tai mehuja."

Paistettavat Priima-sämpylät olivat -70% päiväyksen takia (parasta ennen 1.4.) ja ihan kauppakohtainen tarjous, olisi ollut patonkiversiotkin, mutta ostin mieluummin 6 kpl kuin 2 kpl. Mehut Priima Pirteä ovat viikonlopun tarjouslehti-kanta-asiakastarjouksena 2l / 2e ainakin täällä, mutta vinkkinä, jos löytyy valtakunnallisestikin.

-winner-

Vierailija
15911/19142 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkakaa...👀

Omenapiirakka ei ole terveellistä 😂. Ja mistä sinä päättelit, että kommentti oli juuri tuohon sinun luetteloosi vastaus? Eihän sun kommenttia ollut siihen lainattu 🤦🏻. Moni täällä juo

Kai tuossa piirakassa nyt rasvaa ja sokeriakin on vai miten noista aineksista syntyy edes millään tavoin maukas piirakka? Sama syödä aamupuuro jogurtin ja omenan kanssa joita muita aineksia ei tule.

Vierailija
15912/19142 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon köyhänä Helsingissä asuvana opiskelijana käynyt ihan Espoossa ja Kirkkonummella asti pyöräilemässä omakotitaloalueella syksyisin kun tiedän, että sieltä saa aina ilmaisia omenoita joka pihasta :D On reppu mukana ja ihan ilmaista hommaa! Laittavat ihan lapun että saa ottaatai tule rohkeasti keräämään. Eli kyllä ne vissiin ne omenapuuut aika tuottoisia on, kun ei kukaan perhe ehdi niitä itsekseen hyödyntää ja pakastaa tai mehustaa yms. 

Vierailija
15913/19142 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkakaa...👀

Vähän vaikuttaa, että oikeaa ruokaa korvataan piirakalla, ei nyt satunnaisesti syötynä haittaa, mutta ei nämä piirakat kyllä jokapäiväiseen terveelliseen syömiseen kuulu. Söisin tilalla jonkun oikean aterian, kun päivän syöminen on muutenkin aika kevyen kuuloista.

15914/19142 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kun nyt olen kunnostautunut ruoanlaitossa, tein tänään uunilohta smetanasörsselissä.

Ah, se oli hyvää mutta sitä on paljon! Oli reilusti yli kilon ruodoton ja nahaton file.

Aiemmin olen syönyt lohen ihan tuoreeltaan mutta siitä on tullut kolme-neljä annosta eikä ole tarvinnut edes suunnitella pakastamista.

No nyt mietin mitä sille käy jos pakastan annoksina. Kellään kokemusta?

P.s. raastin sitruunan ehjin sormin. Nyt sattui vissiin paksukuorisempi ja sormiin sopiva yksilö 🤗

Kampin Pimu

Vierailija
15915/19142 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampin Pimu kirjoitti:

Liian pitkä ketju lainattavaksi: "Luki että saa minimituen 500€ tai jotain vastaavaa"

Jos siis ei ole asumistuki eikä toimeentulotuki niin mikähän "minimituki" mahtaa olla kyseessä? Tätä ei kirjoittaja kerro. Työttömyyspäivärahaa saadakseen on kaiketi nykyaikana haettava työtä.

Niin no työmarkkinatuki tai työttömyystuki tai päiväraha? Voihan sitä työtä hakea vaikka joka kuukausi monta vuotta, mutta ei se tarkoita että työllistyy. Joku työnantaja ehkä haluaa palkata jonkun, joka ei halua asua pakettiautossa? Mutta ei se tee ihmisestä huonompaa vaikka ei olisi töissä. Ps. Tunnen monta työtöntä työnhakijaa, ketkä ei ikinä aio edes työllistyä mutta kyllä ilmainen raha kelpaa

Vierailija
15916/19142 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollain täällä joku lihomiskammo, kun on järkyttynyt, kun joku sanoo syövänsä itsetehtyä kaurahiutaleista tehtyä omenapiirakkaa :D Itse tein painonvartijoissa ollessani samanlaista eli sekoitin kananmunan, jogurttia, kaurahiutaleita ja onenasilppua keskenään ja heitin pannulle. Ei todellakaan tarvinnut voita tai sokeria. On protskut ja onena on makeaa itsessään. Ihan terveellisiä lettuja on, miksipä ei sitä tekisi piirakkamuotoon. Heti aletaan huutamaan, että lihottaa ja epäterveellistä.

15917/19142 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampin Pimu kirjoitti:

Mä kun nyt olen kunnostautunut ruoanlaitossa, tein tänään uunilohta smetanasörsselissä.

Ah, se oli hyvää mutta sitä on paljon! Oli reilusti yli kilon ruodoton ja nahaton file.

Aiemmin olen syönyt lohen ihan tuoreeltaan mutta siitä on tullut kolme-neljä annosta eikä ole tarvinnut edes suunnitella pakastamista.

No nyt mietin mitä sille käy jos pakastan annoksina. Kellään kokemusta?

P.s. raastin sitruunan ehjin sormin. Nyt sattui vissiin paksukuorisempi ja sormiin sopiva yksilö 🤗

Jipii!!! Ehjät sormet!

Kyllä sen lohen voi pakastaa, kannattaa pakastaa annoksina eikä koko loppulohta kokonaisena (as you know).. Smetana saattaa hieman erottua sulaessaan, mutta kun sen kuumentaa, niin ei sillä ole merkitystä.

Kiusa se on pienikin kiusa

Vierailija
15918/19142 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkakaa...👀

Vähän vaikuttaa, että oikeaa ruokaa korvataan piirakalla, ei nyt satunnaisesti syötynä haittaa, mutta ei nämä piirakat kyllä jokapäiväiseen terveelliseen syömiseen kuulu. Söisin tilalla jonkun oikean aterian, kun päivän syöminen on muutenk

Jos syö itsetehtyä omenapiirakkaa 0,20€:n edestä, niin miten sillä nyt rahallisesti edes korvataan oikeaa ruokaa? Saat samalla hinnalla syötyä joo ehkä puolikkaan pikkukulhollisen kasvissosekeittoa, mutta en koe että kaurahiutale-jogurtti-omena-palanen 0,20€ on kovin iso juttu. Itse olen tosin järkyttynyt jos joku korvaa yöuniaan juomalla epäterveellistä kahvia aamuisin. Täysin turhaa, kallista ja myrkyllistä. Mutta asiahan ei minulle kuulu.

Vierailija
15919/19142 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jollain täällä joku lihomiskammo, kun on järkyttynyt, kun joku sanoo syövänsä itsetehtyä kaurahiutaleista tehtyä omenapiirakkaa :D Itse tein painonvartijoissa ollessani samanlaista eli sekoitin kananmunan, jogurttia, kaurahiutaleita ja onenasilppua keskenään ja heitin pannulle. Ei todellakaan tarvinnut voita tai sokeria. On protskut ja onena on makeaa itsessään. Ihan terveellisiä lettuja on, miksipä ei sitä tekisi piirakkamuotoon. Heti aletaan huutamaan, että lihottaa ja epäterveellistä.

Ei täällä kukaan heti huutele, että lihottaa tai muuta sellaista. Mutta jos VÄITETÄÄN ihan  perusomenapiirakkaa terveelliseksi, niin kyllähän se nyt on sellaista pöppöpuhetta, että onhan se oikaistava. Siinä viestissä tosiaan puhuttiin, ihan vain omenapiirakasta, eikä mistään tuollaisesta sokerittomasta ja voittomasta "piirakasta" kuin sinä nyt. Opettele erottamaan aidat seipäistä.

Vierailija
15920/19142 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkakaa...👀

Omenapiirakka ei ole terveellistä 😂. Ja mistä sinä päättelit, että kommentti oli juuri tuohon sinun luetteloosi vastaus? Eihän sun kommenttia ollut siihen lainattu 🤦🏻. Moni täällä juo

En tiedä millä reseptillä itse teet omenapiirakkaa, mutta mun tekemässä omenapiirakkaa on kananmunaa, kaurahiutaleita, jogurttia ja omasta puusta kerättyjä omenoita. En nyt tiedä mikä tuossa on epäterveellistä kun ei ole edes lisäaineita. - olen eri

Jos sanotaan vain omenapiirakka, niin kyllähän se on silloin ihan vain omenapiirakka. Ohjeita  perusomenapiirakkaan voit googletella vaikka koko loppuillan, jos et tosiaan tiedä miten niitä tehdään ja mitä niihin yleensä tulee. Typerä vastaus sulta 🙄.