Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (19166)

Vierailija
13061/19166 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 13.000 kommenttia, enkä vieläkään ymmärrä, mitä aloitus tarkoittaa.

13062/19166 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yli 13.000 kommenttia, enkä vieläkään ymmärrä, mitä aloitus tarkoittaa.

Sisälukutaitoa voi harjoitella.

Kampin Pimu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13063/19166 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää oikein ihmisistä tai ei matsaa niiden kanssa joiden mielestä on typerä laittaa rahaa ruokaan tai juomaan ja joiden mielestä pitäisi lähes jokainen suupala olla terveellistä. 

Vierailija
13064/19166 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten on näitä joiden mielestä joo toki saa laittas ruokaan ja juomaan kunhan ne on aina jotain luomua, kasvista tai muuten terveellistä. 

Sitten on näitä joiden mielestä ruoka ja juoma pitää toteuttaa kaikkein halvimmalla mitä voi

Ja sitten niitä jotka eivät kuulu kumpaakaan. Saa käyttää rahaa ja saa ostaa myös epäterveellistäkin ilman kuitenkaan mitään ökypröystäilyjä. 

13065/19166 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työssäni huomannut, että suomalaiset eivät enää ymmärrä lukemaansa. Ihan yksinkertaisetkin tekstit voivat olla mahdottomia ymmärtää - ja minä valitettavasti kirjoitan usein kovin pitkästi.

Pitkä päivä takana, kaupunkireissu yhdessä yhden nuorison edustajan kanssa. Pistettiin elämä risaiseksi ja käytiin Hesessä (Hesburgerissa siis), sinne meni noin 20€, kaksi hampurilaisateriaa! Järkyttävä hinta, koko perheelle se olisi yli 60€ (koska kaikille ei riittäisi nää peruskerrosateriat esimerkiksi).

Loppuviikko sitten syödäänkin kaalia ja porkkanaa?

Mutta oikeasti, Hesburgerhan ei ole edes mikään varsinainen ravintola, jos menisimme ihan vaan perusruokaravintolaan, niin aterian hinta per nuppi olisi jotain 30 euron kieppeillä (siis tällaisessa maalaiskaupungin pizzeria/pihviravintolassa, jossa "raastepöydästä voi aloitella"), pizza noin 20€, pihvit/leikkeleet 25-25€ ja kala-annokset vajaa 30€. Kuudelta hengeltä 180€.

Ei muuten mennä ravintolaan ihan äkkiä.

Kiusa se on pienikin kiusa

Vierailija
13066/19166 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen täällä ihmisten ruokamääriä. Viimeksi kuin itse lapsena kävin Mäkissä niin muistan, että sisareni tilasi happy mealin ja itse bic Mac -aterian. Isämme ei tilannut mitään, koska tiesi että meiltä jäisi ruokaa yli. Niinhän siinä kävi, jaksoin itse syödä ranskiksista reilu puolet, ottaa limppaa puolet juomasta ja hampurilaisesta 2 haukkua kun olin täysi.

Kuinka paljon ihmiset oikein syö? En ihmettele jos ollaan pullea kansa ja aina nälkä, kun vatsalaukku on venynyt. Jopa siis joillain lapsella. Ruoalla ei korvata rakkautta.

Vierailija
13067/19166 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen täällä ihmisten ruokamääriä. Viimeksi kuin itse lapsena kävin Mäkissä niin muistan, että sisareni tilasi happy mealin ja itse bic Mac -aterian. Isämme ei tilannut mitään, koska tiesi että meiltä jäisi ruokaa yli. Niinhän siinä kävi, jaksoin itse syödä ranskiksista reilu puolet, ottaa limppaa puolet juomasta ja hampurilaisesta 2 haukkua kun olin täysi.

Kuinka paljon ihmiset oikein syö? En ihmettele jos ollaan pullea kansa ja aina nälkä, kun vatsalaukku on venynyt. Jopa siis joillain lapsella. Ruoalla ei korvata rakkautta.

Kylläpä tuletkin aina helposti täyteen. Muutama haukku ja olet aina ihan ähkyssä ja kaikki muut ihmiset on lihavia. Kannattaisiko mennä jo sinne lääkäriin tutkituttamaan itsensä, kun ei tuo järin normaalilta menolta kuulosta, onko vika sitten suolistossa vai päässä, niin selvinnee siellä.

13068/19166 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

S k e kirjoitti:

Olen työssäni huomannut, että suomalaiset eivät enää ymmärrä lukemaansa. Ihan yksinkertaisetkin tekstit voivat olla mahdottomia ymmärtää - ja minä valitettavasti kirjoitan usein kovin pitkästi.

Pitkä päivä takana, kaupunkireissu yhdessä yhden nuorison edustajan kanssa. Pistettiin elämä risaiseksi ja käytiin Hesessä (Hesburgerissa siis), sinne meni noin 20€, kaksi hampurilaisateriaa! Järkyttävä hinta, koko perheelle se olisi yli 60€ (koska kaikille ei riittäisi nää peruskerrosateriat esimerkiksi).

Loppuviikko sitten syödäänkin kaalia ja porkkanaa?

Mutta oikeasti, Hesburgerhan ei ole edes mikään varsinainen ravintola, jos menisimme ihan vaan perusruokaravintolaan, niin aterian hinta per nuppi olisi jotain 30 euron kieppeillä (siis tällaisessa maalaiskaupungin pizzeria/pihviravintolassa, jossa "raastepöydästä voi aloitella"), pizza noin 20€, pihvit/leikkeleet 25-25€ ja kala-annokset vajaa 30€. Kuudelta hengelt

Joopa! Ja vielä, tulepa koko konkkaronkan kanssa maakunnasta pääkaupunkiin. Vie koko poppoo Linnanmäelle ja ruoki ne ravintolassa. Auta armias jos jäätte yöksi! Viikon matka etelään tulee halvemmaksi. Pfufh, huokaa yks sinkku. Joissain asioissa on kyllä helpompaa.

Kampin Pimu

Vierailija
13069/19166 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä ketjussa on aika ääripäät äänessä, mutta kyllä se toinenkin ääripää on olemassa, jolle vain taivas (ja iso palkka) on rajana. 500 eurolla kyllä sinänsä yksi ihminen syö jo ruhtinaallisesti.

Ruhtinaallisesti ja ruhtinaallisesti, itselläni menee jo pelkästään työpaikkalounaisiin 13,50 päivässä, eli lähes 300,-. Ja jos lopusta 200,- pistää edes 50,- eli viinipullon viikossa alkoon, niin 150,- jää enää rahaa kotona syömiseen (itse syön työpäivinä aamiaisen, päivällisen ja jotain pientä iltaisin kotona) ja viikonloppujen ruokiin. Ei kyllä minullakaan riitä 500,- kuukaudessa, varsinkin jos tulee vielä viikonloppuisin käytyä jossain ulkona syömässä. Ja sanoisin, etten omasta mielestäni mitenkään ruhtinaallisesti syö enkä elä.

Itselle tuo kuulostaa aika ruhtinaalliselta, ulkona syöminen on sellaista luksusta mitä moni pitää nyk

Tuo olikin kommenttini siihen, että mikä on ruhtinaallista. Mielestäni se ei ole ruhtinaallista, että syö työpäivinä lounaan. Kyllä minä ymmärrän oikein hyvin, että sillä rahalla saisi ruhtinaallisen paljon ruokatarvikkeita kaupasta. Mutta olen valmis ennemmin maksamaan niistä lounaista, saan monipuolisen ruuan noutopöydästä, jolla jaksan pitkään. Monipuolisuus tarkoittaa myös sitä, että saan ne viikkoon suositellut 20 erilaista kasvista/juuresta/vihannesta ihan yhdellä aterialla. Yksinasujana on jo ihan tarpeeksi tylsää laittaa itselleen ne päivälliset. Samaa ruokaa pitää syödä aina monta päivää, ainoastaan sosekeittoja pakastan, muita valmiita ruokia en, koska niiden rakenne muuttuu mielestäni liiaksi. Sitten pitäisi syödä sekä lounasaikaan että päivällisaikaan monta päivää samaa ruokaa, joka ei olisi edes lähellekään yhtä monipuolista kuin lounasbuffetissa. Minulla ei siis ole tarvetta säästää ruuasta. Tuloni riittävät enemmän kuin hyvin menoihini, ja ruoka on oikeastaan ainoa paheeni. En kuluta kampaajaan, kosmetologiin/kosmetiikkaan, kynsiin/ripsiin/huulitäytteisiin, harrastuksiin, vaatteisiin tms. 

Vierailija
13070/19166 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä tuletkin aina helposti täyteen. Muutama haukku ja olet aina ihan ähkyssä ja kaikki muut ihmiset on lihavia. Kannattaisiko mennä jo sinne lääkäriin tutkituttamaan itsensä, kun ei tuo järin normaalilta menolta kuulosta, onko vika sitten suolistossa vai päässä, niin selvinnee siellä.

Lapset syö varmasti eri määriä kuin aikuiset? Olisin itse huolestunut, jos lapseni söisi yhtäkkiä kokonaisen Big Mac -aterian. Kyllä pitäisi ateriavälit olla silloin pienemmät. 

Vierailija
13071/19166 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mielestäni vähän hölmöä perustella jokapäiväistä ulkona syömistä lounaalla sillä, että saa kerralla kaikki viikon 20 eri kasvista. Eikö silloin riittäisi se 1 päivä viikossa syödä se kallis lounas? Ja muuten ottaa monipuolista kasvis-kana-pastaa mukaan töihin, ja säästyisi pitkä penni.

Kaikki saa tietenkin tuhlata rahansa miten haluaa. Senkus. Itse säästäisin sen 80€/viikossa spesiaaliin dinneriin kerran vuodessa ja muuten söisin itsetehtyä kasvispitoista kotiruokaa. 

Vierailija
13072/19166 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On mielestäni vähän hölmöä perustella jokapäiväistä ulkona syömistä lounaalla sillä, että saa kerralla kaikki viikon 20 eri kasvista. Eikö silloin riittäisi se 1 päivä viikossa syödä se kallis lounas? Ja muuten ottaa monipuolista kasvis-kana-pastaa mukaan töihin, ja säästyisi pitkä penni.

Kaikki saa tietenkin tuhlata rahansa miten haluaa. Senkus. Itse säästäisin sen 80€/viikossa spesiaaliin dinneriin kerran vuodessa ja muuten söisin itsetehtyä kasvispitoista kotiruokaa. 

Aivosi on jo kasviksena. En tajunnu tästä mitään.

Vierailija
13073/19166 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivosi on jo kasviksena. En tajunnu tästä mitään.

En minäkään tajunnut. Kyllä se näkee näistä viesteistä kuka on pihistellyt vuosikausia näillä ruokavalioillaan, jotain tärkeitä ravintoaineita on tainnut jäädä saamatta jo tovi. Oikeasti lukekaa mahdollisimman paljon ihmisen ravitsemuksesta ja laskekaa vaikka kaloritkin, jos aiotte näillä minibudjeteilla syödä ja pysyä terveenä.

Vierailija
13074/19166 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tämä oli joskus 70-luvulla? Mahtaa olla aika kullannut muistot ja hampparin kokokin on voinut pienentyä puolella.

Vierailija
13075/19166 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lapset syö varmasti eri määriä kuin aikuiset? Olisin itse huolestunut, jos lapseni söisi yhtäkkiä kokonaisen Big Mac -aterian. Kyllä pitäisi ateriavälit olla silloin pienemmät. "

Olen nähnyt useampia kertoja kun yhteen lounasbuffetpaikkaan tulee bussilastillinen nälkäisiä pikkupoikia jonkun joukkuepelin jälkeen. Kyllä sitä ruokaa silloin kuluu, ei kaikki lapsetkaan elä millään muutaman haukun kokoisilla annoksilla, varsinkaan jos urheillaan ja matkustetaan koko päivä.

Vierailija
13076/19166 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole syönyt pikaruokalassa 10 vuoteen, en osaa sanoa minkä kokoisia annoksia siellä on. Mutta toisaalta itselläni aina vesipullo mukana eli en myöskään suostuisi maksamaan mitään 2 euroa jostain vedellä jatketusta limusta. Eväsleivät ei paljoa maksa jos pitää bussissa matkustaa ja lasta kustaya päivittäin ympäri Suomea treeneihin. Mukaan voi ottaa myös kasvistikkuja ja vaikka riisipiirakoita, pähkinää, itsetehtyjä smoothieita ja hedelmiä. Ei tarvitse pysähtyä huoltoasemalla ostamassa kallista hanalimua, ranskalaisia ja hampurilaista joka kerta.

Vierailija
13077/19166 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aina omaat eväät mukana. Turhaa on maksaa toiselle 🤣

Vierailija
13078/19166 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa kotikunnassa lähin lounasravintola (mäkki) on 3km päässä ja lähin buffet-ravintola 6,5km päässä. En lähde kesken etätöiden kyllä tuonne kävellen tuhlaamaan rahojani ja 30min ruokataukoani. Syön kotona siis usein aiemmin tehtyä pastasalaattia ja keittoja. Viikonloppuisin saatan tuhlata 3€ pakastepitsaan ja 1€ limuun 1,5l jos kaveri tulee kylään, mutta arkena kyllä en. Hyvin mielenkiintoisia tapoja täällä joillain. Että jos käy treeneissä tai töissä, niin sitten oikeutettu pitää syödä heti ulkona ja maksaa 10€ saman tien koska muuten kuolisi nälkään tai tulisi puutostila ja aivovaurio.

Vierailija
13079/19166 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Lapset syö varmasti eri määriä kuin aikuiset? Olisin itse huolestunut, jos lapseni söisi yhtäkkiä kokonaisen Big Mac -aterian. Kyllä pitäisi ateriavälit olla silloin pienemmät. "

Olen nähnyt useampia kertoja kun yhteen lounasbuffetpaikkaan tulee bussilastillinen nälkäisiä pikkupoikia jonkun joukkuepelin jälkeen. Kyllä sitä ruokaa silloin kuluu, ei kaikki lapsetkaan elä millään muutaman haukun kokoisilla annoksilla, varsinkaan jos urheillaan ja matkustetaan koko päivä.

Kuinkakohan mukava ylläri on tulla bussillinen eli joku 35 pikkupoikaa yhtäkkiä syömään lounasta ravintolaan hikisinä joukkuepelin jälkeen ilman vanhempia? :D Eiköhän se valkku ja huoltotiimi olw hommannut lapsille sämpylöitä ja trippejä sen pelin jälkeen :) Ehkä jopa banaaneita ja proteiinipatukoita :)

Vierailija
13080/19166 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinkakohan mukava ylläri on tulla bussillinen eli joku 35 pikkupoikaa yhtäkkiä syömään lounasta ravintolaan hikisinä joukkuepelin jälkeen ilman vanhempia? :D Eiköhän se valkku ja huoltotiimi olw hommannut lapsille sämpylöitä ja trippejä sen pelin jälkeen :) Ehkä jopa banaaneita ja proteiinipatukoita :)

No ei ne lapset millään trippimehuilla pärjää eikä ne omat vanhemmat ole jokaisella eväsleipineen mukana matkassa, noloahan se lapselle olisi jos oma vanhempi änkeäisi aina mukaan reissuun ettei lapsi vaan syö kallista buffetruokaa. Näkee kyllä miten pienet kuviot elämässä jollain täällä on, näiden lapset nyt tuskin pääsee edes harrastamaan ikinä myöskään mitään maksullisia harrastuksia.

Erityistilanteissa ihmiset käy joskus ulkona syömässä, itsekin kävin juuri synttäreiden kunniaksi. Ei tehnyt mieli pupeltaa jotain käsilaukusta kaivettua eväsleipää kaupungilla kun oli tarkoitus juhlistaa syntymäpäivää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä neljä