Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (19168)

Vierailija
10361/19168 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon huomannut että hyvätuloiset säästää mielellään vaikka vuosia putkeen koska miks ei. Mutta huonotuloiset tuhlaa kyllä heti jos on mahdollisista, koska se ainutkertainen tilaisuus. Eri suurin ero syötkö 100€/kk vai et, johtuu korvien välistä.

Itselläni hinnat ruokaostoksilla määrittää kyllä kauppias eikä omien korvien väli. Eli onko nämä 100 e/kk syömiset sittenkin vedetty täysin omasta päästä?

Mun ei ainakaan tarvitse keksiä omasta päästä mitään muuta kuin sen, mitä tykkään syödä ja mistä sen saa ilta-alesta -60% halvemmalla kuin sen normaalihinta, millä en sitä ikinä ostaisi, koska omien korvien väli kokee sen alkuperäisen hinnan liian kalliiksi.

Mukaan sopii silloin herkkuja, kaurahiutaleita, hedelmiä, kasviksia, lihaa, maitotuotteita, kalaa, eineksiä, säilykkeitä, kuivamuonaa... 

Se on vaan tyhmää maksaa liikaa. Myös niistä hummereista, etanoista, kaviaarista ja smoothieista ;D

-winner-

Vierailija
10362/19168 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

60 prossaa alesta ostat mitä on tarjolla. Ja ne tarjolla olevat ovat satunnaisia. Tosin eilen kyllä löysin kahvia -60 prossaa eli reilulla parilla eurolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
10363/19168 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

60 prossaa alesta ostat mitä on tarjolla. Ja ne tarjolla olevat ovat satunnaisia. Tosin eilen kyllä löysin kahvia -60 prossaa eli reilulla parilla eurolla.

Sehän siinä on myös hauskaa. Aina ei jaksa suunnitella tarkkaan mitä söisi, niin antaa sitten sattuman ratkaista, ehkä vähän töitä mielikuvitukselle ja luovuudelle kokkisotamaiseen tyyliin.  

Vierailija
10364/19168 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisellä on luontainen mieltymys makeaan hyvästä syystä, eikä makeus tee automaattisesti epäterveelliseksi. Makeutta on tietysti eriasteista. Ehkä jotkut sitten pitävät hedelmiäkin liian makeina.

Vierailija
10365/19168 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei Suomessa maistu hedelmät mutta ulkomailla asuessa tuli ostettua tuoreiden hedelmien mehuja paljonkin rannalle. Suomessa ostan lähinnä jouluisin jonkun päärynän ja persimonin juustolautaselle ja toki viikunahilloa. Omenoita toki saa välillä syksyisin muovipussilisen lahjaksi ja metsässä kun käyn sienestämässä niin nappasen samalla mukaan puolukoita ja mustikoita, mutta marjojakaan en siis osta kaupasta.

Kasviksia, salaattia ja juureksia esimerkiksi syön sitten joka ruoalla monipuolisesti satokauden mukaan. Olen kalaa syövä kasvissyöjä ja tykkään kokkailla eli en osta eineksiä vaan teen pitsan ja keiton itse. Suomessa asuessa otan varuilta vitamiineja purkista, koska joka päivä ei edes näe aurinkoa. Tykkään myös kaupasta etsiä -50% alennuksia ja vastaavia, olen tosi hintatietoinen ja vuorottelen kaupoilla 3 eri kaupan välillä iltalenkeilläni ja ostan vain tarpeeseen.

Vierailija
10366/19168 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin kukaan eläkeläinen tai työtön kykenee ravitsemussuosituksiin. Lautasmalliin mukaisen lounaan ja päivällisen lisäksi ravitsevaan aamu-, väli- ja iltapalaan. 

Vierailija
10367/19168 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisellä on luontainen mieltymys makeaan hyvästä syystä, eikä makeus tee automaattisesti epäterveelliseksi. Makeutta on tietysti eriasteista. Ehkä jotkut sitten pitävät hedelmiäkin liian makeina.

Ei kaikilla ihmisillä ole mitään luontaista mieltymystä makeaan tai McDonaldsiin, kyllä ne usein on ikävä kyllä opittuja asioista, joista onneksi voi myös opetella pois. Oleppa karkkilakossa vaikka 3kk niin vannon, ettet todellakaan enää ikinä edes ajattele karkkia tai tarvitse sitä syödä. Ei vaan kiinnosta Koo karkki tai mikään makea. Kyllä riippuvaisuuksiin henkilö itse kannustaa vain enemmän, niitä käyttämällä. Esimerkiksi alkoholistille ne ensimmäiset vieroituspäivät on pahempia, sittemmin helpottuu kun mieli ja kroppa ei enää sitä himoitse

Vierailija
10368/19168 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelepa, jos asuttaisiin samalla paikkakunnalla ja olet saanut nekin paketit itsellesi vain sillä sattuman armolla, etten juo kahvia ;D Yhtä lailla sinne jäävät sinulle ruokavalioosi ne hummerit, etanat ja kaviaarit ;D

60% alen idea on just se, ettet lähtiessäsi tiedä, mitä tulet löytämään ja elämän pieni ilo saattaa löytyä just sieltä kahvihyllystä. Ota se voittona, äläkä valita.

-winner-

Vierailija
10369/19168 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tartte aina syödä vaan pula-ajan kasviskeittoja, ite en ainakaan keitoista tykkää. Syön ihan riisiä ja kanaa sekä lihapullia ja perunaa yms. Mutta pidän huolen lautasmallista eli aina salaattia tai muuta kasvista kyllä puolet lautaselta. Teen jäävuorisalaatista, purjosta, porkkanasuikaleista peruspohjan jääkaappiin, jota lisään jokaiselle aterialle. Sitten täydennän sitä vaikka tomaatilla tai kurkulla. Tai purkkiananaksella, oliiveilla, raejuustolla, kaalilla, omenalla tms. Kaupan valmiit salaattipussit on aivan liian kalliita itselleni. Näkkäri tai ruisleipä kans joka aterialle.

Vierailija
10370/19168 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas, eilen söin (itsetehdyn) makaronilaatikon lopun ja illemmalla kaksi tortillaa, joihin tungin kumpaankin kaksi nakkia ja salaatin loppuja, majoneesia ja chilikastiketta. Sekä pöydällä kypsyneitä päärynöitä kaksi, ostettaessa olivat ihan raakoja mutta kypsyvät pari päivää huoneen lämmössä. Tänään keitin lounaaksi nakkipaketin lopuista nakkisopan ja paistan iltapäiväkahville paheksuttuja lättyjä mansikkahillon kera. Päärynöitä riittää vielä huomiseksikin, tänään herkuttelen kaksi. Illalla keitän munia ja teen mahtavia silli-munavoileipiä teen kanssa. 

Vierailija
10371/19168 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis makeanhimo on todellakin syvälle ihmisen psykologiaan koodattu ominaisuus. Evoluutiobiologian mukaan himo liittyy siihen, että esi-isillemme paljon energiaa sisältävä makea syötävä oli harvinaista herkkua, jota kannatti metsästää suurella vaivalla. Esihistorialliselle ihmiselle hyvin sokeripitoista ruokaa olivat lähinnä marjat, hedelmät ja hunaja, jota saadakseen piti uhmata mehiläisparven pistimiä. Kyse ei siis ole addiktiosta.

Nykyäään sokerinhimo on tietysti ongelmallista, jos sitä ei voi hillitä, koska energiapitoista makeaa voi kantaa kassikaupalla kotiin kaupasta. 

Ravitsemuksellisesti hedelmien, marjojen ja jossain määrin hunajankin sokeri on edelleen vähemmän haitallista, kuin kyseisten tuotteiden muut edut. Kukaan ei väitä näin irtokarkeista tms. 

Vierailija
10372/19168 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tartte aina syödä vaan pula-ajan kasviskeittoja, ite en ainakaan keitoista tykkää. Syön ihan riisiä ja kanaa sekä lihapullia ja perunaa yms. Mutta pidän huolen lautasmallista eli aina salaattia tai muuta kasvista kyllä puolet lautaselta. Teen jäävuorisalaatista, purjosta, porkkanasuikaleista peruspohjan jääkaappiin, jota lisään jokaiselle aterialle. Sitten täydennän sitä vaikka tomaatilla tai kurkulla. Tai purkkiananaksella, oliiveilla, raejuustolla, kaalilla, omenalla tms. Kaupan valmiit salaattipussit on aivan liian kalliita itselleni. Näkkäri tai ruisleipä kans joka aterialle.

Erilaisia me ollaan kaikki. Mä olen tykännyt maukkaista keitoista, liemistä ja kastikkeista aina eniten niin kauan kuin muistan.

Vierailija
10373/19168 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin kukaan eläkeläinen tai työtön kykenee ravitsemussuosituksiin. Lautasmalliin mukaisen lounaan ja päivällisen lisäksi ravitsevaan aamu-, väli- ja iltapalaan. 

Olen työtön ja pystyn hyvinkin syömään neljä ravitsevaa ateriaa päivässä + välipalan tai kaksi.

Ei kylläkään onnistu satasella.

Vierailija
10374/19168 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä sillä on onko työtön vai ei? Eikai se nyt vaikuta mitenkään siihen ruoan määrään tai rahan menoon. Työttömällä toki aikaa päivystää vaikka koko päivä kaupassa tarjouksia metsästäen toisin kuin työssäkäyvä. Enemmän ehkä vaikuttaa se oma kalorikulutus ja tavoitteet eli onko tarkoitus laihduttaa vai tavoitteellisesti nostaa punttia vai mikä. Edullisesti voi syödä vaikka pääosin söisi vain kevyttä kasvisruokaa, rakastaisi pastaa tai urheilisi paljon. Raaka-aineen valinnalla on toki väliä eli onko proteiinin lähteesi vaikka edullinen soijasuikale 70g proteiinia vai kallis naudan lehtipihvi 21,5g proteiinia niin se vaikuttaa sitten enemmän siihen kauppalaskuun.

Ne pienet välipalat eli alle euron ostokset ovatkin sitten se rahasyöppö. Syökää tasapainoisia lautasmallin mukaisia annoksia oman kalorintarpeenne mukaan ni ei tartte sortua naposteluihin tai turhiin välipaloihin. Tai sitten välipalaksi syö urheilijoiden suosimia maissikakkuja tai ihan näkkäriä.

Vierailija
10375/19168 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullukat perustelee syöpöttelyjään ett on normaalia syödä makeaa :D Että ihan vaan siksi kun aivot sitä tarvitsevat :) Kyllä aikuisen pitää pystyä sanomaan tarvittaessa EI mielihaluilleen. Oli se sitten velaksi ostettu kallis auto tai kaupassa karkkipussi. 

Vierailija
10376/19168 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma ravintoterapeutti sanoi mulle että opettele syömään toisten ihmisten kanssa. Silloin ehkä hahmottaa paremmin sen oman annoskoon ja nälän tarpeen. Kyllähän mä aina olenkin töissä aina ihmetellyt kun kaikki syö niin vähän, mutta en tajunnut, että ehkä se olenkin mä, joka syön vaan liian paljon.

Vierailija
10377/19168 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku täällä mainitsi jotain ostavansa tavallista jäävuorisalaattia kaupasta ja tekevänsä salaattipohjan itse. No äö, eikös kaikki tee niin?ne valmiit salaattipussipohjat maksaa jotain 15€/kg. Tavallinen jäävuorisalaatti 3€/kg. Pikkunen eri! Itse ostan kans baby pinaattia Prismasta 1,30€ pussi eli jotain 8€/kg ja sekoitan sitä ja jäävuorisalaattia omaan salaattipohjaan. Jos syö viherpohjasalaattia vaikka 1kg viikossa niin onhan se eri maksatko siitä kuukaudessa 7€ vai 60€. Oon aina ihmetelly et kuka ostaa noita valmiita salaattipusseja. No ei ainakaan tällainen keskituloinen raaskis ikinä.

Vierailija
10378/19168 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne pakatut salaatit on harvoin suomalaisia. Puoliso osti viimeks sellaisen jonkun pestyn ja käyttövalmiin salaattipussin 65g ja kilohinta 23€/kg ja sieltä pussin sisältä löyty etana :D Hyvä että proteiinit sentään kuului salaattipussin hintaan. Tarkistin ni alkupäräismaaksi oli vain ympäripyöreästi merkitty EU. 

Vierailija
10379/19168 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku täällä mainitsi jotain ostavansa tavallista jäävuorisalaattia kaupasta ja tekevänsä salaattipohjan itse. No äö, eikös kaikki tee niin?ne valmiit salaattipussipohjat maksaa jotain 15€/kg. Tavallinen jäävuorisalaatti 3€/kg. Pikkunen eri! Itse ostan kans baby pinaattia Prismasta 1,30€ pussi eli jotain 8€/kg ja sekoitan sitä ja jäävuorisalaattia omaan salaattipohjaan. Jos syö viherpohjasalaattia vaikka 1kg viikossa niin onhan se eri maksatko siitä kuukaudessa 7€ vai 60€. Oon aina ihmetelly et kuka ostaa noita valmiita salaattipusseja. No ei ainakaan tällainen keskituloinen raaskis ikinä.

Etkö tajua, köyhällä ei ole erikseen rahaa ostaa mitään 2€ maksavaa kokonaista jäävuorisalaattia ja 1,30€ maksavaa pinaattia eli 3,8€ pelkkään salaattipohjaan! Jos kaupasta saa valmiina jääsalaattipussin 100g 1,50€ on paljon halvempaa

Vierailija
10380/19168 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen työtön ja pystyn hyvinkin syömään neljä ravitsevaa ateriaa päivässä + välipalan tai kaksi.

Ei kylläkään onnistu satasella.

Valaise toki, mitä työtön syö tavallisena päivänä kun rahaa menee enemmän kuin monella työllä käyvällä täällä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kaksi