Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (19168)

Vierailija
10341/19168 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

K-menun perulainen pensasmustikan maksoi 11,29€ 500g mikä aivan järjetöntä. No onneks pakastin on täynnä ja kuivattuna myös. Ja ihan ilmaista oli kun koiralwnkillä keräsin ite. Toisen merkin mustikka maksoi 30€/kg, mikä oli Puolasta. 

Vierailija
10342/19168 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähimpään Citymarkettiin on 80 km. Ostan 20 km päästä kyläkaupasta, mitä siellä sattuu olemaan. Kotona vielä yksi kesäkurpitsa niin ei ole tänään tarvetta lähteä kauppaan. Mietin vaan mitä siitä kokkailisi. Onko ehdotuksia?

Etkö suunnittele mitenkään ostoksiasi? Itse tekisin siihen Cittarin ta Prismaan tilauksen ja kävisin hakemassa sieltä kerralla kaikki ne kuukauden ostokset ja korkeintaan kerran sitten köydä siinä lyläkaupassa 20km päässä ostamassa jotain, mitä siellä myt sattuu olemaan. Eikö kotivara ole sulle tuttu kun satut vielä hyvin korvessa asumaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
10343/19168 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syön kaikkea vaan Milä on halpaa :D Eli joo halvinta ruisleipää ja halvinta margariinia ja halvinta suolaa jne. Jos ei vieraille ruoka kelpaa olkoot syömättä! Terve ja hoikka olen. Ei vaan kiinnosta käyttää rahaa ruokaan ja elän muutenkin aika minimalistisesti. Luonto on mulle paljon tärkeämpi asua kun joku luksushedelmä tai joku muu kallis ruoka, joka todennäköisesti tulee perseestä ulos kuitenkin.

Söin hummeria kaviaarilla. En siis voi nauttia luonnosta? Nää on kyllä, joo, mitä sitä tähänkin sanoisi.

No mä sanon, että "ne tulee sun perseestä ulos kummiskin." Turha niillä on elvistellä, että söinpä kalliisti siihen nähden, mitä niistä huomenna on tuloksena. Väärä ketju päteä ;D

-winner-

Joopa joo. Estää

Riippuu varmaan mikä on sulle hyvä ruokaelämyksiä? Lue huvikseen WWF:n sivuilta vaikka ilmastonmuutoksesta jos luonto on sulle tärkeää. Siihen liittyy olennaisesti, että mitä sitä suuhunsa pistää.

Vierailija
10344/19168 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirkka mustikka 300g on muuten Saksasta, hinta Citymarketissa 8,49€. En kyllä ostaisi. En ostaisi myöskään merkitystä mustikkaa 125g monitasoista 3,99€ eli kilohinta 31,92€. Mutta olen toki aika pihi Ha kerään itse omat siementukien ilmaiseksi.

Vierailija
10345/19168 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttuni tuli kylään ja alkoi siinä heti hieman valitella nälkäänsä, johon sanoin, että ota vain pöydältä näkkileipää ja jääkaapissa on margariinia, käyn nopeasti vain veskissä ja laitan sitten teeveden. No kun tulin takasin keittiöön niin ystäväni oli syönyt jo lähes kokonaisen kirsikkatomaattirasiani, jota olin säästellyt koko viikoksi, sillä on kallista, niin syön vain 3 kirsikkatomaattia päivässä. Ei kukaan käyttäydy noin kylässä! Että nälkäänsä ottaa ilman lupaa kirsikkatomaatteja!

Vierailija
10346/19168 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttuni tuli kylään ja alkoi siinä heti hieman valitella nälkäänsä, johon sanoin, että ota vain pöydältä näkkileipää ja jääkaapissa on margariinia, käyn nopeasti vain veskissä ja laitan sitten teeveden. No kun tulin takasin keittiöön niin ystäväni oli syönyt jo lähes kokonaisen kirsikkatomaattirasiani, jota olin säästellyt koko viikoksi, sillä on kallista, niin syön vain 3 kirsikkatomaattia päivässä. Ei kukaan käyttäydy noin kylässä! Että nälkäänsä ottaa ilman lupaa kirsikkatomaatteja!

Sinulla aina näitä kummallisia nälkäisiä vieraita riittää. Mikset mene itse välillä kylään?

Vierailija
10347/19168 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli puhe hedelmistä ja täällä puhutaan itsekerätyistä marjoista ja juureksista? Kumpikaan näistä ei ole hedelmiä.

Vierailija
10348/19168 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syön kaikkea vaan Milä on halpaa :D Eli joo halvinta ruisleipää ja halvinta margariinia ja halvinta suolaa jne. Jos ei vieraille ruoka kelpaa olkoot syömättä! Terve ja hoikka olen. Ei vaan kiinnosta käyttää rahaa ruokaan ja elän muutenkin aika minimalistisesti. Luonto on mulle paljon tärkeämpi asua kun joku luksushedelmä tai joku muu kallis ruoka, joka todennäköisesti tulee perseestä ulos kuitenkin.

Söin hummeria kaviaarilla. En siis voi nauttia luonnosta? Nää on kyllä, joo, mitä sitä tähänkin sanoisi.

No mä sanon, että "ne tulee sun perseestä ulos kummiskin." Turha niillä on elvistellä, että söinpä kalliisti siihen nähden, mitä niistä huomenna on tuloksena. Väärä ketju päteä ;D

-winner-

Joopa joo. Estääkö luontoelämys hyvästä ruoasta nauttimisen vai hyvä ruoka luonnosta nauttimisen. Näiden yhteyttä en tajua.

JA siis kaikki piknikillä 100 000 euron sähköautollaan luontoon lähtevät eli lähimmän motarin P-paikalla syömässä käyvät syövät silloin tietysti vain hummeria ja kaviaaria ;DDD

Ei oo ihme, että jollain on oma hautajaistili ;D

-winner-

Vierailija
10349/19168 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli puhe hedelmistä ja täällä puhutaan itsekerätyistä marjoista ja juureksista? Kumpikaan näistä ei ole hedelmiä.

Eikö täällä ole tarkoitus puhua siitä, miten halvalla pystyy syömään. Ei mikään hedelmä ole pakollinen osa ruokavaliota. Varsinkaan mikään ulkomaalainen. Ihan on vapaaehtoinen lisuke niin kuin marjatkin, joita en myöskään syö ikinä. No, joskus ulkomailla olen saattanut ostaa tuoreen vesimelonijuoman, joka tehdään naamani edessä. Suomessa olen joskus syönyt kylässä omenapiirakkaa tai juustojen kanssa jotain hilloa. Kotona en juuri käytä muutenkaan mitään makeaa tai lisää sokeria juuri mihinkään.

Vierailija
10350/19168 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oon syöny paahtoleipää juustolla, puolukkamehua ja kahvia. Tein kasvisruokaa kesäkurpitsasta, mutta en pitänyt siitä. En ole tehnyt mitään muutakaan. Kotona vaan sisällä telkkaria katsonut koko päivän. 

Vierailija
10351/19168 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö täällä ole tarkoitus puhua siitä, miten halvalla pystyy syömään. Ei mikään hedelmä ole pakollinen osa ruokavaliota. Varsinkaan mikään ulkomaalainen. Ihan on vapaaehtoinen lisuke niin kuin marjatkin, joita en myöskään syö ikinä. No, joskus ulkomailla olen saattanut ostaa tuoreen vesimelonijuoman, joka tehdään naamani edessä. Suomessa olen joskus syönyt kylässä omenapiirakkaa tai juustojen kanssa jotain hilloa. Kotona en juuri käytä muutenkaan mitään makeaa tai lisää sokeria juuri mihinkään.

Sinun mielestäsi hedelmät eikä marjat ole pakollisia, mutta esim. ruokavirasto tai ihan mikä vaan ruokavaliosuosituksia tekevä taho on asiasta täysin eri mieltä ja marjat ja hedelmät kuuluu osana päivittäiseen monipuoliseen ruokavalioon. 

Vierailija
10352/19168 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä tiedä montakaan ihmistä tai perhettä, jossa jokainen söisi joka päivä hedelmän tai pari. Jotkut varmaan niitä syökin, mutta epäilen ettei edes puolet suomalaisista päivittäin. Eikä nyt tarttekaan. Banaanitkkn tuodaan jostain toiselta puolelta maailmaa jäätyneinä kun ei täällä Suomessa tuoreena saa kun tiettyjä hedelmiä ja marjoja riippuen vuodenajasta. Kohan jotain kasviksia syö päivän aikana.

Vierailija
10353/19168 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse syö hedelmiä muulloin kun syksyisin omia omenoita, joita myös pakastan piirakoihin. Mutta teen omenoista myös soseita, joita käytän puuron joukossa.

Teen myös itse tyrnimehua ja omenamehua ja puolukkamehua joita otan shotillisen aamulla. Välillä pidemmän vedellä. Halvempaa kuin ostaa kaupasta pitkin vuottakotain hedelmiä tai marjoja. Puolukoita ja mustikoita myös hieman säilöttynä pakkaseen lähinnä jonkun piirakan koristeluun.

Vierailija
10354/19168 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yks kans, joka hyvin harvoin ostaa mitään hedelmiä kaupasta, mutta rusinat on halpoja ja hilloja käytän puuroissa ja lettujen kanssa ja viiniäkin juon. Joskus mehuja tai hedelmäjogurtteja. En muista milloin olisin syönyt jonkun hedelmän, ehkä lapsena.

Vierailija
10355/19168 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, jotka ette syö hedelmiä, syöttekö sitten  kasviksia päivittäin? Hedelmäthän on paljon helpompaa syötävää sellaisenaan kuin suurin osa vihanneksista, joista moni vaatii pilkkomista ja kypsennystä. 

Vierailija
10356/19168 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon huomannut että hyvätuloiset säästää mielellään vaikka vuosia putkeen koska miks ei. Mutta huonotuloiset tuhlaa kyllä heti jos on mahdollisista, koska se ainutkertainen tilaisuus. Eri suurin ero syötkö 100€/kk vai et, johtuu korvien välistä.

Vierailija
10357/19168 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon huomannut että hyvätuloiset säästää mielellään vaikka vuosia putkeen koska miks ei. Mutta huonotuloiset tuhlaa kyllä heti jos on mahdollisista, koska se ainutkertainen tilaisuus. Eri suurin ero syötkö 100€/kk vai et, johtuu korvien välistä.

Itselläni hinnat ruokaostoksilla määrittää kyllä kauppias eikä omien korvien väli. Eli onko nämä 100 e/kk syömiset sittenkin vedetty täysin omasta päästä?

Vierailija
10358/19168 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En itse syö hedelmiä muulloin kun syksyisin omia omenoita, joita myös pakastan piirakoihin. Mutta teen omenoista myös soseita, joita käytän puuron joukossa.

Teen myös itse tyrnimehua ja omenamehua ja puolukkamehua joita otan shotillisen aamulla. Välillä pidemmän vedellä. Halvempaa kuin ostaa kaupasta pitkin vuottakotain hedelmiä tai marjoja. Puolukoita ja mustikoita myös hieman säilöttynä pakkaseen lähinnä jonkun piirakan koristeluun.

Ihan fiksua säilöä ilmaisista hedelmistä tai marjoista jotain terveysjuomia talven varalle. Itellä meni kymmeniä kiloja omenoita kyllä ihan vaan biöjätteisiin kun pakastimet täynnä eikä ollut kuivuria ja hilloa vielä viime vuotisiakin jäljellä. Ja aina kylään mennessä vein omenoita tutuille tuliaisiksi. Mutta ens syksynä teen noita jotain terveys-shotti-juomia täyspuristetuista omenista, vaikka inkivääristä+sitruunasta. Toiseksi mauiksi voisin käydä kerää puolukoita + se inkivääri ja sitruuna.

Vierailija
10359/19168 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te, jotka ette syö hedelmiä, syöttekö sitten  kasviksia päivittäin? Hedelmäthän on paljon helpompaa syötävää sellaisenaan kuin suurin osa vihanneksista, joista moni vaatii pilkkomista ja kypsennystä. 

Syön kyllä kasviksia lähemmäs kilon varmasti päivässä. Toki monesti myös helppoja pakastekasviksia mutta ihan tuoreita myös.

Hedelmät miellän ehkä enemmän epäterveellisiksi niiden makeuden takia, sitrushedelmät on eri asia. Mutta en pidä makeasta enkä tarvitse lisäenergiaa elämääni. Syön välillä kyllä jotain veteen laitettavia monivitamiiniporetabletteja jos tekee mieli ns. appelsiinimehua. Mutta hedelmiä tai karkkeja en juuri koskaan. En kaipaa niitä vain ollenkaan, ei ole kyse mistään hinnasta.

Vierailija
10360/19168 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan fiksua säilöä ilmaisista hedelmistä tai marjoista jotain terveysjuomia talven varalle. Itellä meni kymmeniä kiloja omenoita kyllä ihan vaan biöjätteisiin kun pakastimet täynnä eikä ollut kuivuria ja hilloa vielä viime vuotisiakin jäljellä. Ja aina kylään mennessä vein omenoita tutuille tuliaisiksi. Mutta ens syksynä teen noita jotain terveys-shotti-juomia täyspuristetuista omenista, vaikka inkivääristä+sitruunasta. Toisek

Eikö teilläpäin ole mehuasemaa? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi neljä