Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (19076)

Vierailija
8761/19076 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää yksi tyyppi naurattaa minua :D Koko ajan vaan paha olo :D Suosittelen sinulle, ärmynaama, menemään vaikka sinne metsään kävelylle :D Vois helpottaa oloja!

8762/19076 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tehnyt sienisuolaa, kun olen ollut niin onnekas, että sitä on tehty minulle 😊

Jos tekisin, niin ehkä laittaisin kuivattuja sieniä ja karkeaa merisuolaa blenderiin ja katsoisin, mitä tapahtuu? Kuusenkerkkäsuolan teen siten, että kuivaan ne kerkät nahkeaksi, sitten laitan blenderiin karkean suolan kanssa ja jauhan niitä. Jos en ensin vähän kuivaa niitä kerkkiä, niin ne takertuu sellaiseksi mössöksi eikä sekoitu suolaan. Sitten levitän sen suola-kerkkäseoksen laakealle alustalle (esimerkiksi tarjotin) kuivumaan saunan jälkilämpöön, ja kun se on rutikuivaa, pyöräytän vielä uudestaan tehosekoittimessa. Mun mielestä sopii hyvin lohen mausteeksi. Sienisuolaa käytetään lihan kanssa.

Meillä ei vietetä tänään venetsialaisia, juhlittiin oikeastaan jo viime viikonloppuna, kun opiskelijakin oli kotona. Ja oli parempi keli, nyt on tällainen sadetta odotellessa- keli. Illalla juhlistan elokuun loppumista katsomalla paralympialaisia!

Ei näköjään tartte odotella sadetta, nyt sataa.

Perkaan pussillisen sieniä vielä, ja sit musta tuntuu, että tän päivän marttailut on siinä.

Kiusa se on pienikin kiusa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
8763/19076 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai niin, sienestys muka joku harrastus. Pelkkää kävelyähän se on.

Isot pojat ovat kävelyistään kertoneet, että parhaat ja isoimmat tatit löytyvät Dildometsästä ja sen lähistöltä ;D Joskus ihan sattumalta, kun vaan kumartuu suurennuslasi kourassa tsekkaamaan, onko herkkutatin varressa matoja, niin kas, jo löytyy sillä sekunnilla ihan selän takaa oikea limanuljaskojen rypäs.

-winner-

Vierailija
8764/19076 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

S k e kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bami goreng annos (pastaa, kanaa, sieniä, kasviksia) 1 kg 4,99,

mansikkajugurtti litra -30% 0,62,

omenamehua 4x0,95 l 1,89 lidl

Kyllä nyt napa paukkuu ja budjetti kans!

-winner-

Paljonko tuossa nyt elokuun budjetti meni yli, eihän tuo ole kuin 7,50, eli periaatteessa parin päivän ruokien hinta satasen budjetissa?

Sarkastisesti heitin budjetistani ;D

Joku kuitenkin laskee jokaisen viestin perusteella rakkaaseen Vauva-exceliinsä meidän kaikkien grammat ja annoskoot ja -koostumukset ja sen käytetyn rahamäärän ja vertaa näitä siihen kuinka paljon halvemmalla ja terveellisemmin olisi päässyt kun olisi ihan itse tehnyt pastan ja poiminut sienet ja herneet ja paistanut pari kanaviipaletta ja sitten olisi jäänyt rahaa kk-budjetista niin paljon, että olisi voinut lähteä Balille syömään.

Ihan varmasti tilastoidaan kaikki ja myös syödään poppareita puolestani ;D

-winner-

Vierailija
8765/19076 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä katsellessa ei voi muuta sanoa kuin, että tuolla satasella kuussa ei saa näköjään kuin aivan karmeeta pa*kaa lautaselleen.

Ja hassuna ruokahalun vievänä lööppiuutisena oli tuossa juuri, että yks tyyppi myy jätöksiään netissä ja on oikeasti tienannut ihan järjettömän summan paskalla jonkun toisen lautasella. Olikohan köntsästä 50 dollaria kilo tai jotain, joten et voi mussuttaa kuin kahdesti kuussa niin tämän ketjun budjetti paukkuu?

-winner-

8766/19076 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on winner ihan erilaiset nettimaisemat kuin mulla...

(ei sen puoleen, opin aika äkkiä, että on sidontaa ja sidontaa, kun opettelin lasten kantamista kantoliinassa)

Vierailija
8767/19076 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää yksi tyyppi naurattaa minua :D Koko ajan vaan paha olo :D Suosittelen sinulle, ärmynaama, menemään vaikka sinne metsään kävelylle :D Vois helpottaa oloja!

Taasko sä kusit housuihisi. Mee perkaamaan kanttarelleja.

Vierailija
8768/19076 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen säästänyt tässä muutaman kuukauden tuomalla ruokaa töistä kotiin. Kukaan ei ole katsomassa kun pakkaan ruokaa/välipalaa omiin rasioihini. Säästö on tuntuva.

Vierailija
8769/19076 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taasko sä kusit housuihisi. Mee perkaamaan kanttarelleja.

Ei se lähtenyt ulos. Arvasin...

Vierailija
8770/19076 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen säästänyt tässä muutaman kuukauden tuomalla ruokaa töistä kotiin. Kukaan ei ole katsomassa kun pakkaan ruokaa/välipalaa omiin rasioihini. Säästö on tuntuva.

Niin ja syön töissä ilmaiseksi.

Elokuussa käytin ruokakauppaan 52€. Aika paljon sekin mutta heikkona hetkenä tuli törsättyä. 

Asun yksin.

Otan hyödyn irti myös liikuntaedusta ja käyn työpaikan kustantamassa jumpassa/salilla kahdesti viikossa. Saunaan, suihkuun jne. Pystyn pesemään ja kuivaamaan töissä myös omia vaatteita, mutta sitä olen tehnyt vain satunnaisesti, sillä taloyhtiössämme on puoli-ilmainen pesutupa ja se on huomattavasti kätevämpi. Ainoastaan töissä käyttämiäni ja tahraantuneita vaatteita tulee pestyä työkoneella. Meillä ei ole työvaatteita vaan käytämme omiamme, jotka tietysti kuluvat työtehtävissä. 

Kannustan kaikkia huomaamaan kaikkia työsuhde-etuja ja käyttämään niitä hyväkseen! Etenkin jos palkka ei ole suuri. Vuositasolla säästöä tulee huomattavasti,

Vierailija
8771/19076 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse säästän tekemällä etätöitä. Ei mene aikaa eikä rahaa matkakuluhin. Saan toki normaalit matka- ja virike-edut, joita voi käyttää sitten konsertteihin tai hierontaan. Mutta toki jos on kävelymatkan päässä työpaikka niin kivahan on käydä työkavereita moikkaamassa.

Työpaikka kustantaa sitten puhelimet ja tietokoneet eli niitä pitää käydä uusimassa toisinaan. Mutta kaupassa käyn pari kertaa kuukaudessa pyörällä ja sieniä ja marjoja juu käyn keräämässä. Tänmöstä lande-elämää. Kyllästyin Kamppiin niin muutin sieltä pois maalle ja nyt on hyvä olla.

Vierailija
8772/19076 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse säästän tekemällä etätöitä. Ei mene aikaa eikä rahaa matkakuluhin. Saan toki normaalit matka- ja virike-edut, joita voi käyttää sitten konsertteihin tai hierontaan. Mutta toki jos on kävelymatkan päässä työpaikka niin kivahan on käydä työkavereita moikkaamassa.

Työpaikka kustantaa sitten puhelimet ja tietokoneet eli niitä pitää käydä uusimassa toisinaan. Mutta kaupassa käyn pari kertaa kuukaudessa pyörällä ja sieniä ja marjoja juu käyn keräämässä. Tänmöstä lande-elämää. Kyllästyin Kamppiin niin muutin sieltä pois maalle ja nyt on hyvä olla.

Kannattaa laskea tarkkaan, kuten olet varmasti tehnyt.

Oma työpaikja on onneksi vajaan neljän kilometrin päässä joten pääsen sinne pyörällä eikä bensakuluja ole. Otan pyöräilyn ja kävelyn hyötyliikunnan kannalta. 

Töissä tulee käytettyä sähköä, vettä, kaikki pois kotikulutuksesta. Toisinaan käyn suihkussa töissä.

Pienistä puroista kasvaa iso joki.

8773/19076 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyen työmatkan omaavat: laskekaa kumpi kannattaa, verotuksessa kokoaikaisen etätyön verovähennys vai työmatkakustannusten verovähennys. Itse en saa omavastuuosuuden noustua lainkaan matkakorvauksia, mutta etätyövähennyksen saan täytenä. Sitten vaan sopimaan työnantajan kanssa, tekeekö etätyötä yli puolet työpäivistä vai onko enemmän toimistolla.

(ja tämä vinkki koskee vain niitä, joiden työ ja työnantaja mahdollistaa etätyön; ei siis sovi siistijöille, kaupan kassoille, rekkamiehille, raksaduunareille, matkaoppaille, päiväkodin työntekijöille, tarjoilijoille... Pääministerille kylläkin.)

Vierailija
8774/19076 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metsästä saa nyt kaikkia herkkuja ja voi myös käydä ongella.Ei maksa mitään.

Vierailija
8775/19076 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

S k e kirjoitti:

Lyhyen työmatkan omaavat: laskekaa kumpi kannattaa, verotuksessa kokoaikaisen etätyön verovähennys vai työmatkakustannusten verovähennys. Itse en saa omavastuuosuuden noustua lainkaan matkakorvauksia, mutta etätyövähennyksen saan täytenä. Sitten vaan sopimaan työnantajan kanssa, tekeekö etätyötä yli puolet työpäivistä vai onko enemmän toimistolla.

(ja tämä vinkki koskee vain niitä, joiden työ ja työnantaja mahdollistaa etätyön; ei siis sovi siistijöille, kaupan kassoille, rekkamiehille, raksaduunareille, matkaoppaille, päiväkodin työntekijöille, tarjoilijoille... Pääministerille kylläkin.)

Mitä ihmettä selität. Ethän sä missään töissä ole vaan tällä palstalla hakkaamassa typeriä juttujasi aamusta iltaan.

Vierailija
8776/19076 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

S k e kirjoitti:

Mitä ihmettä selität. Ethän sä missään töissä ole vaan tällä palstalla hakkaamassa typeriä juttujasi aamusta iltaan.

Blogeja ja typeriä juttuja ja moderointia Vauva-palstalla voi hoitaa vaikka Balilta etänä läppärillä.

Tai niin ainakin minä tekisin, jos palkkaa nostaisin Sanomalta.

-winner-

Vierailija
8777/19076 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

S k e kirjoitti:

Sulla on winner ihan erilaiset nettimaisemat kuin mulla...

(ei sen puoleen, opin aika äkkiä, että on sidontaa ja sidontaa, kun opettelin lasten kantamista kantoliinassa)

Niin, kummasti helpottaa ihmisen elämää kun ei oo naista, miestä eikä lapsia syömässä samalta lautaselta. En vaan jaksaisi.

-winner-

Vierailija
8778/19076 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa laskea tarkkaan, kuten olet varmasti tehnyt.

Oma työpaikja on onneksi vajaan neljän kilometrin päässä joten pääsen sinne pyörällä eikä bensakuluja ole. Otan pyöräilyn ja kävelyn hyötyliikunnan kannalta. 

Töissä tulee käytettyä sähköä, vett

Joo, mutta etätöitä tehdessä saa etätyövähennyksen verotuksessa joka on suurempi kuin matkakulut. Vaikka tekisi töitä mökillä tai ulkomailla. En käytä myöskään töissä vettä enkä juo kahvia, että saisin jotain säästöä menemällä työpaikalle. Sähköä joo menee jonkin verran kotona kun joutuu läppärillä tekemään töitä, mutta toisaalta syön lähinnä vaan leipiä ja salaatteja niin ruoanvalmistukseen ei kulu sähköä eikä minulla autoa tai mitään maksullisia harrastuksia. Työpaikka kustantaa Netflixit ja muut jos haluaa jotain katsella tai podeja kuunnella.

Vierailija
8779/19076 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne suuret tulot vaan pienet menot. Tiedän yhden tyypin, joka maksaa hölmönä kahta parkkipaikkaa vaikka on vaan 1 auto. Koska ei kuulemma ole jaksanut irtisanoa sitä sopimusta moneen vuoteen. Aina jaksaa nää neropatit yllättää kun ei mitään nyt jaksa tai viitsi ja sitäpaitsi se maksaa vaan 10€/kk niin ihan sama. Ja sitten ihmetellään miksi joku lähettelee kotiin jatkuvasti ulosottoilmoituksia eikä rahaa ole ikinä mihinkään.

pienellä rahalla voi myös syödä hyvin ja tarvitsevasi. Paljon kasviksia ja maltillisesti sokeria.

Vierailija
8780/19076 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin työpaikalla voi lotrata vettä säästöön että olisi kannattavampaa olla toimistolla kuin kotona? Läppäri pitää toki ladata kotona töitä tehdessä mutta esimerkiksi ei tarvitse pakata eväitä mukaa toimistolle kun voi vaan suoraa lämmittää mikrossa sitä eilistä ruokaa. Samalla kun laittaa pyykit ja siivoilee ja käyttää koiran ulkona. Suihkussa ei tarvitse kotona käydä moneen päivään, jos elelee vain yksin eikä urheile että hikoile. Jos menee toimistolle ja työkavereita tapaamaan niin pakko käydä edellisenä päivänä suihkussa ja siinähän sitä vettä kuluu.