Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?
Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!
Kommentit (18560)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän, että ihmiset eivät halua kertoa tarkalleen missä ovat, etenkin jos asuvat pikkupaikkakunnalla.
Olisi silti mielenkiintoista tietää, missäpäin Suomea kukin on. Voisi saada enemmän ymmärrystä siitä mitä missäkin maksaa ja missä on parhaimmat ilta-alet.
Jos täällä ollaan välillä Balilla ja Australiassa ja jonkun kamu on pim--- PIMU ON KAMPISSA ja suurin osa VPN:n takana ties missä, niin kyllä siinä on setvimistä. Eikä tietenkään kukaan halua paljastaa sitä omaa reviiriään, koska sittenhän sinne tulee miljoona muutakin nälkäistä. Ihan sama kuin kertoisi parhaat marja- tai sienipaikkansa ;D
Sanottakoon, että Helsinki on täältä katsottuna syrjässä ;D
-winner-
Ostaako joku muka valmiita munkkeja? Vehnäjauho, öljy ja sokeri ei paljoa maksa, ja ei niitä syödä mitään pari tuntia sit tehtynä. Pitää olla lämmintä ja tuoretta.
Öljy maksaa nykyään aika paljon. Ainakin jos aikoo jotain siinä uppopaistaa.
"Miksi olet ostanut mämmiä pakkaseen?"
Aika suuri osa mämmeistä on pakastetuotteita. Se on mitä suurimmassa määrin kausituote jonka menekki on valtava yhtenä viikkona vuodesta. Ei sitä pystyisi niin suurta määrää toimittamaan tuoreena kauppoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän, että ihmiset eivät halua kertoa tarkalleen missä ovat, etenkin jos asuvat pikkupaikkakunnalla.
Olisi silti mielenkiintoista tietää, missäpäin Suomea kukin on. Voisi saada enemmän ymmärrystä siitä mitä missäkin maksaa ja missä on parhaimmat ilta-alet.
Jos täällä ollaan välillä Balilla ja Australiassa ja jonkun kamu on pim--- PIMU ON KAMPISSA ja suurin osa VPN:n takana ties missä, niin kyllä siinä on setvimistä. Eikä tietenkään kukaan halua paljastaa sitä omaa reviiriään, koska sittenhän sinne tulee miljoona muutakin nälkäistä. Ihan sama kuin kertoisi parhaat marja- tai sienipaikkansa ;D
Sanottakoon, että Helsinki on täältä katsottuna sy
Mihin se öljy sieltä kattilasta katoaa? Tietenkin voi käyttää useamman kerran. Ja joo, onhan se 2.75€/litra rahaa
"Käykö nämä karitsansyöjät myös virpomassa? Moni pääsiäisjuhlassa perustuu lakanoihin tai ortodokseihin. Ei kristinuskoon tai jumalaan."
Meinaat, että ortodoksisuus ei ole kristinusko? Kyllä on ja ortodoksit tunnustavat Jeesuksen ja aivan saman Jumalan kuin evankelis-luterilainen kirkko.
Kristinuskossa lammas oli uhrilahja ja Jeesuksen viimeisen aterian tapaan moni nauttii pääsiäisenä lammasta.
Kaikki varmaan tunnisti, että se pitkä sepustus oli Ske.
Ei mun kannata mennä hoitoon, viimeksi terapeutti itki, minä en. Se oli kiusallista. Ja nyt mulla on terveen paperit - kellä muulla on? (pyysin itse purkuterapiaa traumaattisen tapahtuman jälkeen)
Mämmi on pakastimessa, ostin pakastettua mämmiä jouluksi, mutta toinen laatikko jäi syömättä. Päiväystä riittää kesään asti, voisi juhannuksenakin sen syödä. Mämmi on paitsi Juha Miedon ja Winnerin herkkua, niin suosittua meilläkin. Ei niin suosittua, että tekisin itse.
Munkkeja leivon yleensä vain vapuksi. En oikein tykkää uppopaistamisesta, aina pikkasen hermostuttaa sen kuuman sulan rasvan kanssa toimiminen. Pitäisi oikeastaan tehdä useammin, ovathan itsetehdyt munkin tosi hyviä! (parempia kuin kaupan, koska niissä on aina kardemummaa, ja se ei ole hyvää leivonnaisissa).
Ske
"Ostaako joku muka valmiita munkkeja? Vehnäjauho, öljy ja sokeri ei paljoa maksa, ja ei niitä syödä mitään pari tuntia sit tehtynä. Pitää olla lämmintä ja tuoretta."
Mä söin viime vuonna tasan kaksi munkkia. Toisen vappuna ja toinen taisi mennä joskus syksyllä. Juu, ihan Lidlistä ostin, en tehnyt taikinaa enkä keitellyt öljyä. -ostosyntinen pimu taas asialla
Vierailija kirjoitti:
"Käykö nämä karitsansyöjät myös virpomassa? Moni pääsiäisjuhlassa perustuu lakanoihin tai ortodokseihin. Ei kristinuskoon tai jumalaan."
Meinaat, että ortodoksisuus ei ole kristinusko? Kyllä on ja ortodoksit tunnustavat Jeesuksen ja aivan saman Jumalan kuin evankelis-luterilainen kirkko.
Kristinuskossa lammas oli uhrilahja ja Jeesuksen viimeisen aterian tapaan moni nauttii pääsiäisenä lammasta.
Meidän pääsiäisperinteet perustuu taatusti lakanoihin. Pussilakanoihin.
Isänäiti oli ortodoksi, kunnes joutui vaihtamaan uskontoa päästäkseen naimisiin (sodan aikana), mutta aina oli ikoni olohuoneen nurkassa ja kamarissa. Muuten meillä ollaankin ateisteja. Koko sukuni on rajan takaa (sekä isän että äidin puolet). Virpomassa ollaan käyty palmusunnuntaisin, mutta kirkossa vain häissä, hautajaisissa jne. Lampaan syönti meille on tullut vironminiän mukana (heillä oli lampaita), tosin usein meillä on myös pääsiäiskinkku. Se taas tuli Turusta kotoisin olevan vävypojan mukana. Oikeastaan kunhan on ruokaa, jonka voi liittää johonkin perinteeseen, niin kyllä se meille sopii ;-)
Kanaahan muuten maalla ei syöty, kanat olivat vain munia varten. Kun miettii, mitä kaikkea ne silloin söivät tunkiolta, niin ei se oikeastaan ollut mikään ihme.
Ske
"En ole kuullut että kukaan mitään lammasta olisi ikinä syönyt eli se on täysin turha."
Tarkoittanet, että sinun sukulaisistasi kukaan ei ole lammasta ikinä syönyt?
Nimittäin, Suomessakin tuotetaan lampaanlihaa 1,2 miljoonaa kiloa vuosittain. Sen lisäksi vielä nämä uusseelantilaiset tuontilihat.
Poikaystävät ostaa ravintoloissa ruoat niin en niin välitä hinnoista. Säästän omaan autoon ja matkoihin kun en kuluta mitään kauppoihin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän pääsiäisperinteet perustuu taatusti lakanoihin. Pussilakanoihin.
Isänäiti oli ortodoksi, kunnes joutui vaihtamaan uskontoa päästäkseen naimisiin (sodan aikana), mutta aina oli ikoni olohuoneen nurkassa ja kamarissa. Muuten meillä ollaankin ateisteja. Koko sukuni on rajan takaa (sekä isän että äidin puolet). Virpomassa ollaan käyty palmusunnuntaisin, mutta kirkossa vain häissä, hautajaisissa jne. Lampaan syönti meille on tullut vironmini
Ai sun teinit on ehtineet jo naimisiin virolaisen ja turkulaisen kanssa.
Jos ei oo kuin lusikalla annettu, ei voi kauhalla vaatia.
Kauppakierros -60%
Makaronit 3 pussia, täysmaito 1l, Mexicana kiviuunipizza = 3,65
pizzasuikaleet 250g, 6-viljan sämpyläpussi 320g, 3x via kermainen kanakeitto 300g, kaalikääryleet 250g, ruispuikulat 9kpl/500g, jauheliha-pepperonikeitto 300g = 9,49
savukirjolohi 500 g, reissumies ruisleivät = 4,01
-winner-
Vierailija kirjoitti:
"Ostaako joku muka valmiita munkkeja? Vehnäjauho, öljy ja sokeri ei paljoa maksa, ja ei niitä syödä mitään pari tuntia sit tehtynä. Pitää olla lämmintä ja tuoretta."
Mä söin viime vuonna tasan kaksi munkkia. Toisen vappuna ja toinen taisi mennä joskus syksyllä. Juu, ihan Lidlistä ostin, en tehnyt taikinaa enkä keitellyt öljyä. -ostosyntinen pimu taas asialla
Minäkin voisin ostaa kaupasta valmiita munkkeja. Pyrin syömään yleensä terveellisesti, mutta kerran vuodessa voisi tehdä vaikka mieli munkkia. Ei silloin kannata urakoida itse tehden kahtakymmentä munkkia, kun munkinhimo häipyy sillä yhdelläkin kaupan munkilla eikä nuo ole mitään terveellistä syötävää ja yhdelle ihmiselle ei tarvitse kuin sen yhden munkin.
Vierailija kirjoitti:
Kauppakierros -60%
pizzasuikaleet 250g, 6-viljan sämpyläpussi 320g, 3x via kermainen kanakeitto 300g, kaalikääryleet 250g, ruispuikulat 9kpl/500g, jauheliha-pepperonikeitto 300g = 9,49
-winner-
Taisit ostaa neljä päivää sitten ruokia 25 eurolla, nyt 17 euroa, eli menee aika reilusti yli satasen kuussa?
K-supermarketeissa on tämän viikon se lammas tarjouksessa.
Meille tulee pääsiäisenä vieraita kylään ja kaikilla on hyviin erilaiset ruokavaliot, niin ajattelin laittaa tarjolle salaatin, leipiä, silliä ja kananmunia. Lisäksi keitettyjä perunoita ja porkkanoita + kasvispyöryköitä tai uunikalaa? En ole päättänyt vielä lisuketta perunan kanssa. Jälkkäriks rahkaa. Uskon, että pysyn silti 100€/kk vaikka tarjoisin nuo vierailleni.
Vierailija kirjoitti:
Meille tulee pääsiäisenä vieraita kylään ja kaikilla on hyviin erilaiset ruokavaliot, niin ajattelin laittaa tarjolle salaatin, leipiä, silliä ja kananmunia. Lisäksi keitettyjä perunoita ja porkkanoita + kasvispyöryköitä tai uunikalaa? En ole päättänyt vielä lisuketta perunan kanssa. Jälkkäriks rahkaa. Uskon, että pysyn silti 100€/kk vaikka tarjoisin nuo vierailleni.
Teoriassa ainakin mahdollista, jos tarjottavat ovat edullisimmista hintaluokista ja muu kuukausi menee matalalla profiililla... Mutta itse olen aina antanut itselleni luvan käyttää juhlapäivien tarjoiluihin enemmän rahaa, kuin mitä normipäivinä käyttäisin (koska se on mahdollista).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauppakierros -60%
-winner-
Taisit ostaa neljä päivää sitten ruokia 25 eurolla, nyt 17 euroa, eli menee aika reilusti yli satasen kuussa?
Joo, karmeeta pröystäilyä köyhempien ja nälkäisten kustannuksella ;D noista varmaan makaronitkin syön kaikki 3 pussia kerralla ;D ja pizza-aineksia ja ruispuikuloita en tietenkään laita pakastimeen ihan siltä varalta, että lakot jatkuvat vielä juhannuksenkin yli. Totuus kuitenkin on, että sen 15-20 euroa voisi saada menemään joka kauppareissulla, eli satanen ei viikossa riittäisi alkuunkaan, aina on jotain -50% tai -60%:lla, jota voisi ostaa.
Nyt oli toinen ruokittava kyydissä, en olisi välttämättä itse käynyt kaupassa ollenkaan ennenkuin ensi viikolla.
Tänään en oo vielä päättänyt mitä söisin. Jotain kanaa ja/tai kalaa kuitenkin.
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teoriassa ainakin mahdollista, jos tarjottavat ovat edullisimmista hintaluokista ja muu kuukausi menee matalalla profiililla... Mutta itse olen aina antanut itselleni luvan käyttää juhlapäivien tarjoiluihin enemmän rahaa, kuin mitä normipäivinä käyttäisin (koska se on mahdollista).
No joo, eipä juhlaruoka aina kallista ole kun valitsee niitä edullisia raaka-aineita ja tekee itse. Esim. Kaupan valmiin porkkalan hinta on 13€/kg vaikka itse tehtynä se maksaa 1€/kg Ja valmiiksi kuoritut, keitetyt perunat nyt toimii sina juhlaruokana, ja lapsetkin niitä syö. Salaatti muös käy kaikille ja kananmunat ja leipä. Silliä syö halukkaat. Itse en todellakaan halua mitäön vauva lammasta mun ruokapöytään. Oli mikä typerä perinne hyvänsä. Kalassa olisi kiva itse käydä ja tarjota vaikka grilli ahvenia jos nyt vieraille pitää jotain lihaa sillin lisäksi tarjota.