Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (18546)

Vierailija
2681/18546 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 hengen perhe voi olla vaikka yh-äiti ja 3 taaperoikäistä lasta. Ei silloin kulu ruokaa niin paljon kuin esim. äiti, isä ja 2 teini-ikäistä poikaa. Perheissäkin on paljon eroa.

Vierailija
2682/18546 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että nää samat tyypit, jotka valittaa, että ruoka on kallista, on niitä jotka tilailee pitsaa useammankin kerran kuukaudessa vaikka eläisi työttömyysrahalla. Eivät siis osaa tai viitsi säästää edes vähästä, koska eivät näe valoa tunnelin päässä tai osaa rahataitoja. Itse sijoittaisin sen 15€/kk mieluummin rahastoon kuin ostaisin jotain kaupan valmispitsoja ja limpparia. Suomen mahtavia sienestys ja marjastus puitteita kannattaisi myös käyttää hyväksi ja säilöä vuoden ympäri. Niin ainakin rikkaat tekevät vaikka rahasta ei pulaa olisikaan.

Tässä nyt ontuu vähän kaikki. Jos jättää pitsat kauppaan niin meinaatko ettei niiden tilalle tarvitse ostaa ollenkaan mitään ruokaa, vaan summa menee täysin säästöön? Marjoissa ja sienissä on edelleenkin niin vähän kaloreita, ettei niistä ole kenenkään köyhän tai rikkaan ruokavalion perustaksi. Kyllä perusruokakin on Suomessa liian kallista vaikkei söisi kuukaudessa pitsan pitsaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2683/18546 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Cittarin hintoihin nyt on leivottu niin paljon extraa, ettei joku -30% ale paljoa kassalla tunnu. -50% alea näkee harvoin ja tällöin viimeinen käyttöpäivä on yleensä samana päivänä. Suurin osa maidoistakin maksaa reilusti yli euron, niin -30% alella pääsee vasta lähelle normaalihintaa.

Täkäläinen CM hinnoittelee (tai se kauppias) alemaidot ja alelihat euroissa, siis maito on 0,60€-0,80€-1,00€, ostan noita kuudenkymmenen sentin maitoa. Ei ne jostain syystä kelpaa täkäläisille eläkeläisille? Lihat ja kalat on siis myös eurohinnoilteltu. Mulla on puhelin mukana, niin voin aina laskea, paljonko se hinta -30% on, tai paljonko siitä tulee kilohinnaksi tms. Kananmunien kanssa mulle on ilmeisesti käynyt sitten ilmiömäistä säkää, kun löydän silloin tällöin niitä halvalla. Tokmannilla on usein -50% tai euro per rasia (10 munaa), ja näillä hinnoilla ostan tietenkin mahdolli

Tässä yksi eläkeläinen, jolla menee n. 1 l maitoa kahdessa viikossa.

Ostan siis purkin missä on päiväys mahdollisimman pitkälle.

Vierailija
2684/18546 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Cittarin hintoihin nyt on leivottu niin paljon extraa, ettei joku -30% ale paljoa kassalla tunnu. -50% alea näkee harvoin ja tällöin viimeinen käyttöpäivä on yleensä samana päivänä. Suurin osa maidoistakin maksaa reilusti yli euron, niin -30% alella pääsee vasta lähelle normaalihintaa.

Täkäläinen CM hinnoittelee (tai se kauppias) alemaidot ja alelihat euroissa, siis maito on 0,60€-0,80€-1,00€, ostan noita kuudenkymmenen sentin maitoa. Ei ne jostain syystä kelpaa täkäläisille eläkeläisille? Lihat ja kalat on siis myös eurohinnoilteltu. Mulla on puhelin mukana, niin voin aina laskea, paljonko se hinta -30% on, tai paljonko siitä tulee kilohinnaksi tms. Kananmunien kanssa mulle on ilmeisesti käynyt sitten ilmiömäistä säkää, kun löydän silloin tällöin niitä halvalla. Tokmannilla on usein -50% tai euro per rasia (10 mu

No näillä eläkeläisillä (jotka on samaan aikaan kaupassa kuin minä, käyn siis aamusin kaupassa ja siellä on silloin oikeasti todella paljon vanhempia ihmisiä...) on usein kärryissä 4-10 purkkia maitoa, että sen takia sitä ihmettelen. Eikä kyse ole siitä, että ne alennetut olisivat väärää maitoa, vaan sitä samaa kuin mitä niissä kärreissä on... Joo, mun pitäis hankkia elämä.

Vierailija
2685/18546 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että nää samat tyypit, jotka valittaa, että ruoka on kallista, on niitä jotka tilailee pitsaa useammankin kerran kuukaudessa vaikka eläisi työttömyysrahalla. Eivät siis osaa tai viitsi säästää edes vähästä, koska eivät näe valoa tunnelin päässä tai osaa rahataitoja. Itse sijoittaisin sen 15€/kk mieluummin rahastoon kuin ostaisin jotain kaupan valmispitsoja ja limpparia. Suomen mahtavia sienestys ja marjastus puitteita kannattaisi myös käyttää hyväksi ja säilöä vuoden ympäri. Niin ainakin rikkaat tekevät vaikka rahasta ei pulaa olisikaan.

Tässä nyt ontuu vähän kaikki. Jos jättää pitsat kauppaan niin meinaatko ettei niiden tilalle tarvitse ostaa ollenkaan mitään ruokaa, vaan summa menee täysin säästöön? Marjoissa ja sienissä on edelleenkin niin vähän kaloreita, ettei niistä ole kenenkään köyhän tai rikkaan ruokavalion perustaksi. Kyllä perusruoka

Jännä että itse pärjään ihan hyvin parilla eurolla päivässä kun teen vaikka pastaa (0,79€/kg) tomaattikastikeella (0,39€) ja mausteilla (0,1€). Tai vaikka perunoita 1kg (0,85€) ja lihapullapaketin 300g (0,85€) Jos en myt jaksa ostaa jauhelihapakettia 1,89€ ja siitä tehdä pariskunta eri ruokaa. Kylkeen 500g pakastekasviksia (1€). Ehkä mulle sit on vaan pärstäkertoimen mukaan eri hinnat kaupassa. Jännä juttu! Vaikka en edes meikkaa eli mihinkään kosmetiikkaan ei rahani uppoa.

Vierailija
2686/18546 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täkäläinen CM hinnoittelee (tai se kauppias) alemaidot ja alelihat euroissa, siis maito on 0,60€-0,80€-1,00€, ostan noita kuudenkymmenen sentin maitoa. Ei ne jostain syystä kelpaa täkäläisille eläkeläisille? Lihat ja kalat on siis myös eurohinnoilteltu. Mulla on puhelin mukana, niin voin aina laskea, paljonko se hinta -30% on, tai paljonko siitä tulee kilohinnaksi tms. Kananmunien kanssa mulle on ilmeisesti käynyt sitten ilmiömäistä säkää, kun löydän silloin tällöin niitä halvalla. Tokmannilla on usein -50% tai euro per rasia (10 mu

Mä en oo eläkkellä ja juon helposti ruokajuomana puoli litraa kerralla/lasillisen tai kaksi, janoisena tai lenkin/saunan jälkeen helposti menee koko purkkikin. Kulutus on siis erilaista. En kuitenkaan juo maitoa joka päivä, vaan vettä ja mehua. Kahvia en juo.

Joo, Tokmannin munatarjoukset olen minäkin huomannut. Sinne siis kaikki munahaukat ;D

-winner-

Vierailija
2687/18546 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusavuttomat väittää, ettei rahat riitä ruokaan. Epäilen, että heillä tarttuu sitten kaupasta mukaan ehkä röökiaski tai sipsipussi kun valitaan terveellisen ruoan sijaan muuta. Ja sitten valitetaan, ettei ilmaiseksi saadut tukirahat riitä ruokaan tai elämiseen.

Suosittelen katsomaan vaikka IG-tili Kolmio kuudelle reelseistä tammikuulta viikon ruoat 20€. Siellä eritelty jopa makrot ja annoskoot ja varmasti on terveellistä, kun rahat riittänyt jopa marjoihin ja pähkinöihin. Valintakysymyksiä mitä rahoillaan tekee! Kyllä voi syödä edullisesti ja monipuolisestikin jos haluaa. Älkää valittaako vaan opiskelkaa kokkausta vaikka Marttojen sivuilta ja käyttäkää maalaisjärkeä. Kilohintojen vertailun varmasti kaikki on jo oppinut lapsena.

Vierailija
2688/18546 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täkäläinen CM hinnoittelee (tai se kauppias) alemaidot ja alelihat euroissa, siis maito on 0,60€-0,80€-1,00€, ostan noita kuudenkymmenen sentin maitoa. Ei ne jostain syystä kelpaa täkäläisille eläkeläisille? Lihat ja kalat on siis myös eurohinnoilteltu. Mulla on puhelin mukana, niin voin aina laskea, paljonko se hinta -30% on, tai paljonko siitä tulee kilohinnaksi tms. Kananmunien kanssa mulle on ilmeisesti käynyt sitten ilmiömäistä säkää, kun löydän silloin tällöin niitä halvalla.

Saanko kysyä, että mitä mehua juot? Itse en siis ikinä ole opetellut juomaan mehua ja tuoremehut ja joku Mehukatti mielestäni vain turhaa sokeria ja rahan haaskausta. Fun light taas täynnä lisäaineita. Joskus laitan sitruunaviipaleen, inkiväärin palan tai kurkun vesikannuun jos haluan makuvivahteita.

Vierailija
2689/18546 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet vain onneton läskiperse älä yleistä jos sinä et selvi niin moni muu selviä

Vierailija
2690/18546 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnittäisin myös huomiota, että miksi jonkun tietyn summan päivässä pitäisi riittää ruokaan, kun kaikilla on erilainen energiantarve? Joku painaa 45kg eikä liiku, ja toinen on kilpabodaaja 80kg. Kiinnittäisin yleisesti elämänhallintaan huomiota. Asutaan edullisessa asunnossa, suunnitellaan liikkumiset, ostetaan vain todelliseen tarpeeseen ja silloinkin kirpparilta. Ja niitä eläimiä ei hommata ellei ole hyvät puskurit, tulot ja voimavarat niitä hoitaa. Yatäväni osti juuri 12€ maksavan jonkun pohjustusvoiteen, muuta kosmetiikkaa 25€:llä ja osti vielä uuden hameen (20€?) + Mäkkiaterian. Sitten sanoi että loppukuun ruokarahat meni eikä tiedä mitä tehdä kun tiskiaine ja kissanhiekkakin lopussa. No, ei kyllä herunut multa sääliä.

Vierailija
2691/18546 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva nähdä AP:n ostoskuitti, jos tuntuu että menee ruokana liikaa rahaa. Mitä turhaa siellä on tai turhaa brändilisää? Esim. Jotain 3€n tuoremehua? Joista yhden lasillisen hinnaksi tulee jo 1€. Itse ostan välillä moniporetabletteja 1€/20 kpl, joita menee siis se 0,05€ yhteen 0,5l hanaveteen Vai löytyykö sieltä kilohinnaltaan kallis suklaapatukka tms.? Itsehän en kauppaan mene nälkäisenä enkä ikinä ilman kauppalistaa niin ei niitä heräteostoksia tule. Ja aina kesto kauppakassin kanssa. En ole valmis maksamaan turhasta 0.25€ muovipussista kun roskapusseja saa 50kpl 0,99€.

Vierailija
2692/18546 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä (6 henkilöä, sis. 2 aikuista) meni viime kuussa S-kauppaan 1500 euroa, K-kauppaan ehkä 200 euroa. Siihen työlounaat päälle 300 euroa + muut ravontolat 300 eur. Yhteensä 2300 euroa, eli 400 euroa per naama. Ruokakauppaan meni melkein 300 euroa per naama eli 70 euroa per viikko per naama.

Vierailija
2693/18546 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä (6 henkilöä, sis. 2 aikuista) meni viime kuussa S-kauppaan 1500 euroa, K-kauppaan ehkä 200 euroa. Siihen työlounaat päälle 300 euroa + muut ravontolat 300 eur. Yhteensä 2300 euroa, eli 400 euroa per naama. Ruokakauppaan meni melkein 300 euroa per naama eli 70 euroa per viikko per naama.

Ja tulit tuon kertomaan tänne... Miksi? Et myöskään kertonut, mitä te päivän aikana syötte. Siitähän täällä piti keskustella, että miten pystyy syömään satasella kuussa. Menikö ohi?

Vierailija
2694/18546 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jännä että itse pärjään ihan hyvin parilla eurolla päivässä kun teen vaikka pastaa (0,79€/kg) tomaattikastikeella (0,39€) ja mausteilla (0,1€). Tai vaikka perunoita 1kg (0,85€) ja lihapullapaketin 300g (0,85€) Jos en myt jaksa ostaa jauhelihapakettia 1,89€ ja siitä tehdä pariskunta eri ruokaa. Kylkeen 500g pakastekasviksia (1€). Ehkä mulle sit on vaan pärstäkertoimen mukaan eri hinnat kaupassa. Jännä juttu! Vaikka en edes meikkaa eli mihinkään kosmetiikkaan ei rahani uppoa."

Osa haluaa ostaa edes hitusen laadukkaampaa ruokaa kuin halvimpia einespullia. Oma vatsa ei edes kestä noiden syömistä. Tässäkin oli lueteltu vain päivän lämmin ateria, päivässä tulee varmaan muutakin syötyä?

Vierailija
2695/18546 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos en myt jaksa ostaa jauhelihapakettia 1,89€"

Missä on tällaisia hintoja? Yleensä jauhelihan pienin paketti on 400 grammaa. Tälle jauhelihalle tulisi siis kilohinnaksi 4,73 euroa.

Mä kun olen iloinen 8 euron tarjousjauhelihasta! Oikeasti 7,99 kilohinta on tänä vuonna ollut halvin!

Oletteko jossain toisessa rinnakkaistidellusuudessa vuodessa 1984?

Vierailija
2696/18546 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä välillä huilia, neidolla on vyötärölle asti upea aurinkoinen keli. 

Vierailija
2697/18546 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jännä että itse pärjään ihan hyvin parilla eurolla päivässä kun teen vaikka pastaa (0,79€/kg) tomaattikastikeella (0,39€) ja mausteilla (0,1€). Tai vaikka perunoita 1kg (0,85€) ja lihapullapaketin 300g (0,85€) Jos en myt jaksa ostaa jauhelihapakettia 1,89€ ja siitä tehdä pariskunta eri ruokaa. Kylkeen 500g pakastekasviksia (1€). Ehkä mulle sit on vaan pärstäkertoimen mukaan eri hinnat kaupassa. Jännä juttu! Vaikka en edes meikkaa eli mihinkään kosmetiikkaan ei rahani uppoa."

Osa haluaa ostaa edes hitusen laadukkaampaa ruokaa kuin halvimpia einespullia. Oma vatsa ei edes kestä noiden syömistä. Tässäkin oli lueteltu vain päivän lämmin ateria, päivässä tulee varmaan muutakin syötyä?

Jos haluaa syödä sitä kalliimpaa niin se on sitten se oma valinta ja silloin pitää olla valmis säästämään jostain muusta jos on vähävarainen ja haluaa rahansa riittävän. Valittaa ei kuitenkaan kannata koska on myös valinta syödä edullisemmin. Aamupalana ja iltapalana on joko kilohinnaltaan edullinen hedelmä eli usein omena tai banaani tai sitten kaurapuuroa tai ruisleipä margariinilla (16kpl 1,09€). Jos sun pitää ostaa sitä tuoretta artesaanileipää 5€ niin se on ihan sun valintas. Mulle riittää halvempi.

Vierailija
2698/18546 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusavuttomat väittää, ettei rahat riitä ruokaan. Epäilen, että heillä tarttuu sitten kaupasta mukaan ehkä röökiaski tai sipsipussi kun valitaan terveellisen ruoan sijaan muuta. Ja sitten valitetaan, ettei ilmaiseksi saadut tukirahat riitä ruokaan tai elämiseen.

Suosittelen katsomaan vaikka IG-tili Kolmio kuudelle reelseistä tammikuulta viikon ruoat 20€. Siellä eritelty jopa makrot ja annoskoot ja varmasti on terveellistä, kun rahat riittänyt jopa marjoihin ja pähkinöihin. Valintakysymyksiä mitä rahoillaan tekee! Kyllä voi syödä edullisesti ja monipuolisestikin jos haluaa. Älkää valittaako vaan opiskelkaa kokkausta vaikka Marttojen sivuilta ja käyttäkää maalaisjärkeä. Kilohintojen vertailun varmasti kaikki on jo oppinut lapsena.

Kolmio kuudelle-tili on täynnä ristiriitaisuuksia, jos tiliä yhtään seurailee pidempään. Jatkuvasti korottelee kuukauden ruokabudjettia, on erikseen herkkubudjettia jne. Ruuat kummallisia hernismössöjä, joita on kai saanut yhteistöinä. Ei todellakaan syö 20 e/vko koko perhe, eikä edes Päivi.

Vierailija
2699/18546 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos haluaa syödä sitä kalliimpaa niin se on sitten se oma valinta ja silloin pitää olla valmis säästämään jostain muusta jos on vähävarainen ja haluaa rahansa riit

Ei täällä kukaan puhunut mistään 5 euron artesaanileivästä mitään. Halvimmat einespullat ei kyllä ole ravitsemuksellisesti ja terveydellisesti mikään paras vaihtoehto, kyllä köyhänkin kannattaa edes hieman panostaa terveyteensä jos on yhtään ylimääräistä rahaa.

Vierailija
2700/18546 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläimenruokaa. Euron purkki. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kuusi