Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (18534)

Vierailija
2401/18534 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvia ja teetä olen kullut aika monen juovan joka päivä. Ja nähnytkin. Ei ole outoa. Mutta aika harva on kertonut syövänsä poppareita joka päivä. Jostain syystä näin vain on. Mutta syököön ken niistä tykkää. 

Vierailija
2402/18534 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kanssa kiva tavata ihminen  joka syö poppareita joka päivä.

Aamulla kaurapuuroa ja marjoja, teetä

Välipalana ruisleipää munavoilla ja omenaa

Ruokana eilistä perunamuusia ja lihapullakastiketta, porkkanaraastetta 

Illalla sämpylää juustolla, omenaa ja teetä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2403/18534 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska Lainaus ei toimi, laitan näin: 

Nimimerkki -winner- kirjoitti, että ruokajaosta hakemalla voi säästää 20-30 euroa.

Ihan tosissani kysyn, tarkoittaako tämä yhdessä viikossa vai kuukaudessa?

Jos kuukaudessa, en voi ruokajakoa edes ajatella koska olen myös pyörätuolissa (olen eri kirjoittaja kuin tuo aiempi).

Joudun kulkemaan taksilla ja neljän edestakaisen matkan kustannus on 23,60 euroa. Yksi matka maksaa minulle siis 5,90 ja vie kaksi matkaoikeutta joita on rajallinen määrä.

Varmaan riippuu ihan kunnasta tai kaupungista onko kerran viikossa vai kerran kahdessa viikossa. Mutta siis yhden ruokakassin hinta on arviolta tuo eli säästät ehkä 60 euroa jos niitä on parikin kertaa/kk. Seurakunnat yleensä jakavat, eikä tarvitse olla mikään uskovainen, eikä tarvitse olla henkkarit mukana. Vapaaehtoiset hakevat laputetut tuotteet kaupoista sillä viikolla kun jaetaan. Jonottamaan todennäköisesti joutuu. Jotkut kuljettavat ruokakassit kotiovellekin, jos on hankalaa liikkua, mutta sitten täytyy antaa yhteystiedot.

Varmaan paikallislehdestä tai kaupungin/kuntasi nettisivuilta tai seurakunnan nettisivuilta löytyy lisäneuvoja.

Toivottavasti on apua.

-winner-

Vierailija
2404/18534 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahvia ja teetä olen kullut aika monen juovan joka päivä. Ja nähnytkin. Ei ole outoa. Mutta aika harva on kertonut syövänsä poppareita joka päivä. Jostain syystä näin vain on. Mutta syököön ken niistä tykkää. 

Eikös popparit ole niitä, jotka laulaa ja esiintyy? Älkää nyt heitä syökö ;D

-winner-

Vierailija
2405/18534 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupalana (puolen päivän aikaan yövuoron jälkeen) helmipuuro-mansikkahillo-kipollinen.

"Lounaana" maustekakkua ja pari kupillista teetä yhdistyksen kokouksessa, olisi ollut voisilmäpulliakin tarjolla.

Kotona lautasellinen jauhelihakeittoa ruisleivän kera.

Iltapalaksi piti syödä maksamakkaravoilepää teen kera, mutta luettuani nämä viestit teinkin pienen kipollisen popkornia ;-D

(teinit söivät mm. makaronia, kananuggetteja, munakokkelia, miniluumutomaatteja ja riisipuuroa sekä paahtoleipää ja kinkku-juusto-leipiä, järjestyksestä en tiedä, kun ensin nukuin ja sitten olin pois kotoa)

Vierailija
2406/18534 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamupalana (puolen päivän aikaan yövuoron jälkeen) helmipuuro-mansikkahillo-kipollinen.

"Lounaana" maustekakkua ja pari kupillista teetä yhdistyksen kokouksessa, olisi ollut voisilmäpulliakin tarjolla.

Iltapalaksi piti syödä maksamakkaravoilepää teen kera, mutta luettuani nämä viestit teinkin pienen kipollisen popkornia ;-D

(teinit söivät mm. makaronia, kananuggetteja, munakokkelia, miniluumutomaatteja ja riisipuuroa sekä paahtoleipää ja kinkku-juusto-leipiä, järjestyksestä en tiedä, kun ensin nukuin ja sitten olin pois kotoa)

Kenelle sinä oikein kirjoitat näitä juttuja. Moderaattori voisi laittaa tällaisen yhden ihmisen trolliketjun nyt kiinni. Eihän tässä ole mitään järkeä.

Vierailija
2407/18534 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä joudun vähän laskemaan mihin rahat riittää. Yhden ihmisen talous. Satasella ei pärjää, ei mitenkään. Käytännössä 250e on minimi vaikka teen kerralla enemmän annoksina pakastimeen ja leivon itse leivät ja marjat on itsepoimittuja.

Esim tällanen niukka setti maksaa vitosen pintaan päivässä eli näinkin vaatimattomalla ruokalistalla menee n 150e kuukaudessa. Ostan tosin vain suomalaisia elintarvikkeita enkä ihan halvimmasta päästä (täysjyväkalapuikot, paistijauheliha, kunnolliset nakit+meetwurstit, yms). Hyvistä raaka-aineista tehdyt on uudelleenlämmitettynä syötäviä, mutta jos käyttää halvimpia mahdollisia niin voi yököttää jo ensi yrittämällä.

Aamiainen: kahvi, leipä, juusto, meetwursti (0,5e + 0,05e + 0,3e + 0,1e) = 0,95e.

Lounas: kalapuikot (3kpl) + puoli pussia pakastevihanneksia, leipää (1,2e + 0,8e + 0,05e ) = 2,05e.

Päivällinen: Perunamuusi + jauhelihakastike (0,3e + 1,8e ) = 2,1e.

tai: Nakkikeitto (perunaa, nakkeja, mausteita). Kolme annosta tulee nakkipaketista (5e) + vajaasta kilosta perunoita (1e) ja parista porkkanasta (0,8e) eli parin euron pintaan per annos tämäkin.

Illallinen: Moniviljapuuro + itse poimittuja pakastemarjoja (0,20e) = 0,20e.

Kannattaa muistaa että kermat yms. ei kestä pakastamista. Eli kun teet jotain lihakastikkeita, jätä ruokakermat ja florat kaupan hyllylle niin maistuu uudelleenlämmitettynäkin.

Suurin säästö muuten kertyy itse tehdyistä leivistä. 6-8 höttösämpylän pussi maksaa kaupasta ostaessa pari euroa mutta kun itse tekee, 25-30 sämpylän setille hintaa tulee max 4 euroa riippuen reseptistä ja vaikka tekisi jotain yliterveellistä speltti-kaura-jne-sämpylöitä, tulee joka tapauksessa paljon halvemmaksi kuin kaupasta ostamalla. Ite panostan terveelliseen ja kuukaudessa menee paketti spelttiä, 2-3 kg vehnäjauhoa ja 1-2 kg kaurajauhoja eli reilulla kympillä teen kuukauden leivät.

Vierailija
2408/18534 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenelle sinä oikein kirjoitat näitä juttuja. Moderaattori voisi laittaa tällaisen yhden ihmisen trolliketjun nyt kiinni. Eihän tässä ole mitään järkeä.

Kyllä, olet todella ikävä trolli, mutta ei tätä ketjua sinun takiasi kannata sulkea :-D

Vierailija
2409/18534 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös popparit ole niitä, jotka laulaa ja esiintyy? Älkää nyt heitä syökö ;D

-winner-

Hopparit on pomoja ja popparit on....nii

Vierailija
2410/18534 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cittarissa kokonainen grillibroileri 5e. Siitä syö ainakin 4 ateriaa. 

Vierailija
2411/18534 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, olet todella ikävä t

Kuule,hanki joku harrastus,vai vietätkö päiväsi pilli suussa.

Vierailija
2412/18534 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia en tee what I eat in a day-videoita.

Vierailija
2413/18534 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka isoja ja monta pakastinta ihmisillä oikein on kun jotkut ottaa kaikki marjat ja sienet sun muut pakastimesta? Siis koko vuoden. Meille ei mahtuisi. 

Vierailija
2414/18534 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka isoja ja monta pakastinta ihmisillä oikein on kun jotkut ottaa kaikki marjat ja sienet sun muut pakastimesta? Siis koko vuoden. Meille ei mahtuisi. 

Yksi iso arkku. Asun yksin. Ostin tuon 200 markalla joskus 90-luvulla käytettynä. Omenat ja sienet kuivatan, koska eivät pakastimeen mahtuisi. Omppuja riittää koko vuodeksi oman aamupuurooni ja joululahjaksikin isohko pussillinen niitä toivoville.

Vierailija
2415/18534 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolme pakastinta, joista kaksi on saatu "ilmaiseksi" eli vaihtokaupoilla. Tavallinen iso arkkupakastin, normi pystypakastin ja puolikas arkkupakastin. Olivat pakkasilla pois päältä, ja sähkönkulutus ei juurikaan muuttunut. Laskin, että satasen verran maksaa noiden kolmen pakastimen päälläpito läpi vuoden. Pakastimet ovat loppusyksystä TÄYNNÄ, koska niihin hamstraan tietenkin kaikki punalaputetut ostokset ;-D

Kannattaa kuitenkin huomata, että sienikausi kestää heinäkuulta loka-marraskuulle (riippuu koska lumet tulee, suppilovahveroita olen joskus kerännyt joulunakin kun ei ole ollut lunta) eli kolmannes vuodesta syödään tuoreita sieniä. Marjakausi on pikkasen lyhyempi, mutta tuoreita kasviksia saa toukokuusta alkaen (raparperin voi laskea hedelmäksi tai vihannekseksi). Sieniä on pakastimessa noin 40 pussillista, eli kerran viikossa sieniateria, sit on kuivattuja sieniä ja suolasieniä. Marjoja menee pakastimeen, mut niistä keitetään enimmäkseen mehua (josta osa pakastetaan) ja tehdään jonkin verran hilloakin, eli kaikki ei mene pakastimeen. Mut tuoreina syödään paljon.

Tästä hyvästä minua pidetään trollina.

Ske

Vierailija
2416/18534 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt pelkästään Lidliin helmikuussa 105 euroa sovelluksen mukaan, mutta talvilomaviikolla kävin myös muissa kaupoissa mökkipaikkakunnalla ja ulkona syömässä, eli yli 200 e on mennyt.

Pelkästään tuolla Lidliin käyttämällä summalla en olisi mitenkään pärjännyt, ja olen samalla syönyt kaappeja tyhjäksi. Yksi sadan euron kuukausi voisi kyllä onnistua, jos kaapit on tankattu täyteen. Jos ostaa kaupasta kasviksia, maitotuotteita, kananmunia ja lihaa/kanaa viikon tarpeisiin niin ostokset on jo helposti 50 e. 

Vierailija
2417/18534 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihan 100€/kk ole päässyt, mutta 100-120€/kk mennyt nyt tammi-Helmikuussa

5.1.2024 29.96€

12.1.2024 35.78€

19.1.2024 30.09€

24.1.2024 16.10€

---

1.2.204 39.95€

8.2.2024 23,70€

14.2.2024 30,10€

19.2.2024 9.92€

23.2.2024 18.15 €

Ostoslistalta on löytynyt mm. kaurapuuroa, jauhoja, raejuustoa, tofua porkkanaa, kaalta, sipulia, linssejä ja papuja, riisiä ja pastaa, pakastevihanneksia, hedelmiä, tomaattimurskaa, kahvia ja teetä.

Aamupalaa en arkisin syö, Töihin lounaaksi kotoa eväät, päivillinen myös itsetehtyä kotiruokaa, iltapalaksi kaurapuuroa+raejuustoa+(itse poimittuja)marjoja ja/tai hedelmiä/porkkanaa

Vierailija
2418/18534 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

100e/viikko on sopiva. voi syödä sisäfilettä ja tuoreita kasviksia. 1-2 kertaa viikossa ravintola ja lounaspaikat mahtuu budjettiin hyvin myös.

Vierailija
2419/18534 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. kasvissosekeittoja. Piimää. Höyrytettyjä kasviksia ja juureksia. Pastaa. Tonnikalaa. Sipulia, purjoa. Perunaa. Kauraleipää (harvoin leipää). Lasten Pilttejä, jos tarjouksessa. Apteekin ravintoliuoksia.

Kaikki ruoka-aineet soseeksi blenderillä.

Vaikea vatsa-suolistosairaus. Verenvuotoja, vatsahaava ja ruokatorven haavaumia.Tälläkin hetkellä tutkimuksissa Meikussa. Ehkä leikkaus edessä. 

Odotan tutkimustuloksia ja syön lääkkeitä.

Jonain päivinä en "syö" muuta kuin jogurttia tai piimää.

Tammi-helmikuussa oli kahden viikon jakso, etten syönyt mitään. Pelkkiä nesteitä ja apteekin ravintoliuosta. Oksensin ja paskansin aluksi veri-vettä, sittemmin normaalia vesinestettä molemmista päistä. Lekurissa ja labrassa ramppasin taksilla. En enää meinannut pysyä pystyssä.

Syökää, juokaa, nauttikaa. Elämästä.

Minulla: ei juurikaan ruokaa, ei juomia (viiniä), ei savukkeita, ei raakasalaattia eikä juureksia, vähän unta, koska kivut, heikossa kunnossa.

Absolutisti terveen elämän toivossa.

Vierailija
2420/18534 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolme pakastinta, joista kaksi on saatu "ilmaiseksi" eli vaihtokaupoilla. Tavallinen iso arkkupakastin, normi pystypakastin ja puolikas arkkupakastin. Olivat pakkasilla pois päältä, ja sähkönkulutus ei juurikaan muuttunut. Laskin, että satasen verran maksaa noiden kolmen pakastimen päälläpito läpi vuoden. Pakastimet ovat loppusyksystä TÄYNNÄ, koska niihin hamstraan tietenkin kaikki punalaputetut ostokset ;-D

Kannattaa kuitenkin huomata, että sienikausi kestää heinäkuulta loka-marraskuulle (riippuu koska lumet tulee, suppilovahveroita olen joskus kerännyt joulunakin kun ei ole ollut lunta) eli kolmannes vuodesta syödään tuoreita sieniä. Marjakausi on pikkasen lyhyempi, mutta tuoreita kasviksia saa toukokuusta alkaen (

Ihme satutätisetä. Ei sienistä tule energiaa, kuinka moneen otteeseen se sinulle pitää selventää. Ja mitäs sieniä sieltä heinäkuussa keräät.Varmaan niitä kärpässieniäkin niin juttu lentää.