Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?
Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!
Kommentit (18422)
Vierailija kirjoitti:
Lounaaksi ilmaisista ruodoista keitettyä kalasoppaa, kohtuu pitkä liemi. 3 päivän välein teen.
1,20e perunat 1e porkkanapussi 1,20 sipulia,1e pussi ruisleipää, 0,80e halvin margariini = 5,40 : 3 = 1,80
Päivällisessä Sienipasta: Suppilovahverot 0e, 1pss makaronia 0,40, Halvin kermantapainen 0,80 ja sipuli 0,20 = 1,40
1,80+1,40 = 3,20/pv = alle 100e /kk
Aamiaiseksi syön kynsiä, illalliseksi varpaankynsiä, ja välillä teen salaatin päästä putoavista hiuksista.
😂👍
Kyllä.
En syö paljoakaan. 1 x pvä.
Keittoja yleensä.
En syö edes joka päivä. Mitään.
Syökää paljon mansi-ja mustikoita, itsepoimittu,.a *)
Ske 👍(ajattele mitä me syötiin lapsena saati tiesikö silloin kukaan asioista nykypäivän vertaa, ravinnosta, lasuista yms ja kato mitä meidän ikäluokasta tuli.. Suurin osa selvisi 😁)
Aamulla marjoja puuron kanssa ja teetä
Kaupoilla kaverin kanssa kauppakeskuskahvilla sämpylä meetvurstilla ja maustekurkulla, omena
Iltapäivällä eilistä keittoa (loput pakkaseen) ja ruisleipää, sitä reissumiestä levitteellä
Iltapala reissumiestä keitetyllä kananmunalla ja appelsiini
Vierailija kirjoitti:
Ske 👍(ajattele mitä me syötiin lapsena saati tiesikö silloin kukaan asioista nykypäivän vertaa, ravinnosta, lasuista yms ja kato mitä meidän ikäluokasta tuli.. Suurin osa selvisi 😁)
Kaupoilla kaverin kanssa kauppakeskuskahvilla sämpylä meetvurstilla ja maustekurkulla, omena
Iltapäivällä eilistä keittoa (loput pakkaseen) ja ruisleipää, sitä reissumiestä levitteellä
Tämmötteitä meistä tuli ;-D mutta näillä mennään!
Itse olen kolme päivää syönyt lounaaksi tonnikala-raejuustosalaattia, johon olen jääkaapista kaivanut uhanalaisia kasviksia. Raejuusto punalaputettua, sitä on riittänyt viikoksi eri sapuskoihin, currynjämään jne. Tonnikala Tokmannin 3 purkkia vitosella- tarjouksesta (ei osta kolme maksa neljä- tarjouksesta...) chilitonnaria, eli ei tartte edes salaatinkastiketta. Tänään joukkoon meni myös keittiön pöydännurkalle unohtuneet krutonginloput - ne muuten oli tehty ruokajakelussa ylijääneesta patongista ja itsekasvatetusta valkospulista (öljy ja suola sentään ostettu) ja paahdettu leivinuunissa. Iltaruokana on ollut letunjämät, mitä luulette, oliko punalaputettua maitoa? maksamakkaravoileivät teen kera ja munakasta (ja makaronia). Ja ruusukaaleja. Oli punalaputettuna viime viikolla, sellaisessa kunnossa että piti samantien putsata ja keittää. Niitä on nyt sitten piisannut, tänään syön iltapalaksi viimeiset palluraiset. Popkorn houkuttelisi ehkä enemmän, mutta nuo nyt on syötävä pois.
Huomenna hernkeittoa, laitoin juuri herneet likoamaan. Näin kylmillä ilmoilla on kiva tehdä ruokia, joita haudutetaan kauemmin, niin on puuhellassa tuli kauemmin. Huusholli pysyy lämpimänä. En tiedä vielä, laitanko sekaan jauhelihaa (punalaputettua, pakastimessa) vai kinkkua (punalaputettua ja pakastimessa sekin), täytyy kysyä teineiltä, kumpaa haluavat. Ja koska letuista on nyt saatu yliannostus, niin teen mustikkapiirakkaa. Marjarahka tuntuu jotenkin turhan kylmältä syötävältä juuri nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämmötteitä meistä tuli ;-D mutta näillä mennään!
Itse olen kolme päivää syönyt lounaaksi tonnikala-raejuustosalaattia, johon olen jääkaapista kaivanut uhanalaisia kasviksia. Raejuusto punalaputettua, sitä on riittänyt viikoksi eri sapuskoihin, currynjämään jne. Tonnikala Tokmannin 3 purkkia vitosella- tarjouksesta (ei osta kolme maksa neljä-
Miksi sä vastailet ittelles.
Pitäkää vaan outona tms mutta mä tykkään x-tran halpistonnikalahiutaleista öljyssä, tulee lapsuus mieleen ja toimii mun ruoanlaitossa. Nytkin niitä on kaksi purkkia kaapissa.. Tosi monihan kiroaa ne syvälle jonnekin. Makuasioita ei voi kiistellä. Itse käytän mm salaatissa, lämpimissä voileivissä, piirakoissa, pizzassa, pastakastikkeessa...
Nyt kun tuli ostettua taas tota hiivaa tuli ajatus leipoa jotain muutakin suolaista kun niitä iänikuisia sämpylöitä. Kaappeja tutkittu ja listalla vaihtoehtoina tällä hetkellä mm tonnikala- tai sienipiirakka, tonnikala-sipuli-yms-pizza, juustosarvet, jos viikonloppuna saisi ajoiksi.
ostan tost kepappi ravintolasta neljä perhe ateriaa viikossa ja mul on vippi
maksaa noin 25 ekee viikos
vettä haarukalla niiin säästät satase
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitkä leseet ja pähkinät ja siemenet ovat halvimpia ? niistä pidän minäki
Maapähkinät ja auringonkukansiemenet halvimpia, halvinkin muista pähkinöistä moninkertainen kilohinnaltaan.
Chia turvotetaan vedellä 5-10 - kertaiseksi. Kympin kilohinnalla saa monikäyttöistä siementä joka riittää moneen.
Vierailija kirjoitti:
Tänään oli juuri IS juttu hävikkiruoasta, punalaputuksista etc. Artikkelissa oli arvio että kotitalouksissa tulee vuodessa hävikkiä n 20-25 kg/pää. Allekirjoitatko?
Ei tule noin paljoa meillä. Jos ei lasketa mukaan sitä mikä oli jo alunperin kaupasta ostettuna pilalla. Ostin sipulipussin. Seuraavana päivänä huomasin ett iso osa oli pilalla sisältä niin ettei sitä voinut tietää ennen kuin leikkasi.
Ei pidä nyt hermostua, mutta olisiko lapsiperheissä suuri hävikki. Aikuisethan nyt tietävät mitä syövät paitsi buffettissa syövät.
Satasen kokeilta tuskin menee paljon ruokaa roskiin.
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä nyt hermostua, mutta olisiko lapsiperheissä suuri hävikki. Aikuisethan nyt tietävät mitä syövät paitsi buffettissa syövät.
On hyvin mahdollista, mutta ei väistämätöntä. Meillä lasten ollessa pieniä hävikkiä esti mm. kaikkiruokainen koira, jolle kelpasi lasten lattialle pudottamat lihapullat ja porkkananpalat. Säästi sitäkautta ruokintakuluissaan ;-) Koska itse olin elänyt lapsuuteni 70-luvulla, jolloin lautanen piti syödä koulussakin tyhjäksi vaikka olisi oksentanut, niin meillä ei niin koskaan tarvinnut tehdä - annostelin aina ensimmäisen lautasellisen sen verran pienellä annoksella, että epäilyttävän ruuankin sai syötyä ja toisaalta jos ei pystynyt syömään, niin hukkaakaan ei juurikaan tullut.
syön töissä ruuanjämiä mitä asiakkailta jää yli. en lautasilta siis vaan jos ja kun ruokaa jää yli niissä astioissa missä ne keittiöltä tuodaan.
Tämä tosin ei ole varsinaisesti rahakysymys vaan ylipäätään on moraalisesti täysin väärin heittää syömäkelpoista ruokaa biojätteeseen vain koska sitä on jäänyt yli. eikä sitä saa ostaakaan eikä lahjoittaa mihinkään koska on jäähtynyt alle 60-asteiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään oli juuri IS juttu hävikkiruoasta, punalaputuksista etc. Artikkelissa oli arvio että kotitalouksissa tulee vuodessa hävikkiä n 20-25 kg/pää. Allekirjoitatko?
Mistähän hatusta tuollainen luku on otettu. Biojätteen määriä voitaneen jollain tasolla seurata mutta siellähän on kaikki ns. kompostijämätkin etc. mukana, mikä sitten lie oikeasti poisheitetyn ruoan osuus.
Mulla olis yksi kysymys. Useammassakin viestissä on vilahtanut sana "kauppakeskuskahvi".
Niinku mitä? Viettekö te kauppakeskukseen kahvit termarissa ja oman sämpylän ja pullan kääreessä?
Vai mitä tää termi tarkoittaa?
Mulla noi ostokset sujuu sen verran sukkelasti, että en mä eväitä kaupoille tarvitse. Eri asia sitten jos haluaa nautiskella. Mut sit mä menen kahvilaan ja maksan kassalla.
Vierailija kirjoitti:
Punalaputetuissakin pitää olla kartalla myös muiden vastaavien tuotteiden hinnoista. Eli esim punalaputetun (-30pros) brändituotteen lähtöhinta voi olla esim 4 euroa, kun vastaava halpistuote voi olla normihinnaltaan 2.40e. Toki laatu yms ratkaisee myös mutta ei kannata sokaistua sille ajatukselle että punalaputettu olisi aina "halpa".
Itselläni on ruokarajoitteita ja tiettyjä asioita en vaan syö. Esimerkkinä vaikka pinaatti, kiitos ala-asteen opettaja joka pakkosyötti mulle pinaattikeittoa (ja sen jälkeen siivosi mekkoaan oksennuksesta) ja vaikka saisin pinaattia ilmaiseksi niin en sitä osta/ syö. Eli vaikka miten ns joudun katsomaan tarkkaan mitä ostan, valikoin silti.
Apt
Mulla ollut sama kohtalo. Pinaattiin en koske tuon pakkosyötön takia enää ikinä, oksennus tulisi välittömästi. Sama koskee kesäkeittoa jossa pakastevihannekset ui maidossa. Muut kasviskeitot on ok.
Mulla on allergioita, joiden vuoksi en voi syödä mitä vaan. Mites vehnäallerginen söis makaronia, joka on halpaa? Kerran tuttu toi kassillisen hedelmiä ja leipää kun olen kuulemma liian laiha ja kalpea. Totesin että en voi vehnäleipää syödä ja suurimmalle osalle hedelmistä olen allerginen. Olin kuulemma nirso, ei ne pienet allergiaoireet haittaa. No ei niin. Mitäs siitä jos koko keholle nousee punaisia paukamia ja nielu turpoaa umpeen. Tuttu lähti kasseineen tuhahdellen pois.
Vierailija kirjoitti:
Pitäkää vaan outona tms mutta mä tykkään x-tran halpistonnikalahiutaleista öljyssä, tulee lapsuus mieleen ja toimii mun ruoanlaitossa. Nytkin niitä on kaksi purkkia kaapissa.. Tosi monihan kiroaa ne syvälle jonnekin. Makuasioita ei voi kiistellä. Itse käytän mm salaatissa, lämpimissä voileivissä, piirakoissa, pizzassa, pastakastikkeessa...
Nyt kun tuli ostettua taas tota hiivaa tuli ajatus leipoa jotain muutakin suolaista kun niitä iänikuisia sämpylöitä. Kaappeja tutkittu ja listalla vaihtoehtoina tällä hetkellä mm tonnikala- tai sienipiirakka, tonnikala-sipuli-yms-pizza, juustosarvet, jos viikonloppuna saisi ajoiksi.
Mun mielestä paras on Rainbown 3-pack
😂👍