Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (18419)

Vierailija
2181/18419 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla olis yksi kysymys. Useammassakin viestissä on vilahtanut sana "kauppakeskuskahvi".

Niinku mitä? Viettekö te kauppakeskukseen kahvit termarissa ja oman sämpylän ja pullan kääreessä?

Vai mitä tää termi tarkoittaa?

Mulla noi ostokset sujuu sen verran sukkelasti, että en mä eväitä kaupoille tarvitse. Eri asia sitten jos haluaa nautiskella. Mut sit mä menen kahvilaan ja maksan kassalla.

Niin, ja lisään vielä, onko teillä kauppakeskuksessa penkkejä jolle istahdatte eväitä nauttimaan. Meillä Helsingissä ei ole. Tai en ainakaan ole nähnyt. Seistenkö syötte?

Vierailija
2182/18419 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla olis yksi kysymys. Useammassakin viestissä on vilahtanut sana "kauppakeskuskahvi".

Niinku mitä? Viettekö te kauppakeskukseen kahvit termarissa ja oman sämpylän ja pullan kääreessä?

Vai mitä tää termi tarkoittaa?

Mulla noi ostokset sujuu sen verran sukkelasti, että en mä eväitä kaupoille tarvitse. Eri asia sitten jos haluaa nautiskella. Mut sit mä menen kahvilaan ja maksan kassalla.

Olen joskus mietiskellyt samaa :D eli missä mahtaa olla niin viihtyisä kauppakeskus että sinne mennään omin eväin kahvittelemaan. Itse en viihdy niissä lainkaan melun, ruuhkien, kuulutusten/mainosten takia.. tosin en ole shoppailutyyppiä muutenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2183/18419 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerron teille salaisuuden näin kohta eläköityvänä erään kaupungin virkahenkilönä.

Mitä parempi virka ja palkka, niin sitä enemmän saat ilmaisia asioita. Kuten esim. lounaita, päivällisiä, illallisia ja kahveja sun muuta. Kaikki maksutta.

Maailma on epäreilumpi kuin uskottekaan. Minulla ei mennyt välillä moneen viikkoon yhtään rahaa ruokaan ja palkka oli huomattavan hyvä.

Vierailija
2184/18419 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamiainen : 3 kananmunaa paistettuna, suolaa ja pilkottuja nakkeja paketista ja lisäksi appelsiini mehua (nakit 3€ , kananmunat n.3€ ja xtra appelsiini mehu 1.05. (tästä saa aamiaisen jo 4 kertaa ja nakkeja jää yli) 

Kinkkukiusaus 

Pirkka peruna-sipulisekoitusta (pakaste)

Pirkka ylikypsää saunapalvikinkkua (pala) tai kinkkusuikaleita

1 tl

suolaa

1/2 tl

mustapippuria

Ruokakerma/kuohukerma (mielestäni parempaa) noin 5€  vuokaan nämä.

(Riittää yksin syötynä ainakin neljälle kerralle) 

Iltapala itse tehtyjä sämpylöitä ja tuota kinkkua jos haluaa. Margariinin kanssakin ihania just leivottuna ja todella halpaa ja helppoa jos viitsii.

Seuraavana päivänä italianpataa 2 pussia kaupasta ja 700 grammaa jauhelihaa ja tekee kerralla ja taas riittää useamm

Näillä raaka-aineilla päivän ruokakulut ovat hintsusti yli 5 euroa,kun jätetään margariinit,riisipiirakat,mausteet pois. Viikkotasolla se tekee n.35euroa, eli yli satasen kuussa. 

Vierailija
2185/18419 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänään oli juuri IS juttu hävikkiruoasta, punalaputuksista etc. Artikkelissa oli arvio että kotitalouksissa tulee vuodessa hävikkiä n 20-25 kg/pää. Allekirjoitatko?

Sehän olisi ruokaa roskiin melkein pari kiloa kuussa jokaista kohden. Hurja määrä.

En heitä ruokaa roskiin, ikinä. 0 kg vuodessa. Tarkoittaa siis että joku toinen heittää roskiin ruokaa 50 kg vuodessa tai 4 kg kuukaudessa.

Ruokaan menee kuukaudessa 120-150€. Mukana tuossa myös töissä syödyt omat eväät lounaaksi.Syön "normaalia" kotiruokaa. Sekaruokaa,mut enimmäkseen kasvisruokavalio.

Eineksistä ainoastaan maksalaatikkoa kerran viikossa.

Vierailija
2186/18419 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ihmettelen kuten joku muukin, että miten se kotitalouksien roskiin menevä ruoka lasketaan. Tietääkö kukaan?

Eihän kaikki, eikä takuulla edes suurin osa biojäteastian sisällöstä ole varsinaisesti ruokaa.

Vierailija
2187/18419 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niissä kauppakeskuksissa missä kaverin kanssa nähdään, kaikista löytyy penkkejä minne voi istahtaa. Ihan useammistakin paikoista. Jopa pöytien kanssa olevia istuinryhmiä.

Käydään kaverin kanssa mm kaupoilla, kirjastossa, ja joo- myös jossain kohtaa istahdetaan, nautitaan eväät, siivotaan jälkemme ja jatketaan matkaa.

Ero kahvilassa käymisen ja tämän välillä on se miksi kirjoittelen tässä ketjussa.

Apt

Vierailija
2188/18419 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niissä kauppakeskuksissa missä kaverin kanssa nähdään, kaikista löytyy penkkejä minne voi istahtaa. Ihan useammistakin paikoista. Jopa pöytien kanssa olevia istuinryhmiä.

Käydään kaverin kanssa mm kaupoilla, kirjastossa, ja joo- myös jossain kohtaa istahdetaan, nautitaan eväät, siivotaan jälkemme ja jatketaan matkaa.

Ero kahvilassa käymisen ja tämän välillä on se miksi kirjoittelen tässä ketjussa.

Apt

Onko teillä siis termari mukana? Vai missä kahvia kuljetatte. 

Vierailija
2189/18419 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ihmettelen kuten joku muukin, että miten se kotitalouksien roskiin menevä ruoka lasketaan. Tietääkö kukaan?

Eihän kaikki, eikä takuulla edes suurin osa biojäteastian sisällöstä ole varsinaisesti ruokaa.

Eli hävikkiin ei kuulu, eikä siihen lasketa: kahvinpurut, hedelmien kuoret, eläinten luut.

Hävikkiä on esim. vanhaksi mennyt leipä tai elintarvikkeet, myös maito, väärin säilytetyt elintarvikkeet, kattilasta/lautasilta biojätteeseen menevät ruoanloput.

Vierailija
2190/18419 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miten erottelet mikä on mitäkin, jos maanlaajuisesti esim. olisi biojätteen kokonaismäärä tiedossa?

Vierailija
2191/18419 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mulla on termari jos evään kera juoma on lämpimänä mukana. Niinkuin tänään kun pikkasen kirpakka keli. Mikä tässä on ihmeellistä?? Että ihmisellä on termari mukana?

Aamulla puuroa ja omenasosetta, teetä

Kauppakeskuskahvilla reissumies juustolla, omena ja teetä 

Ruokana munakas, coleslawta ja maustekurkkua, näkkäriä juustolla 

Iltapalalla appelsiini ja poppareita, jääteetä

Apt

Vierailija
2192/18419 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apt

Tämä on oikeasti hieno juttu! Mun mielestä kauppakeskuksissa tosiaan pitäisi olla tuollaisia alueita.

Täällä Helsingissä ei vaan ole! Olen käynyt Pasilan Triplassa, Kalasataman Redissä, keskustan Citycenterissä mutta kaikkein eniten Kampin kauppakeskuksessa. Missään näissä ei penkkejä ole.

Ihan tosissaan ongelma vanhemmille tai muuten huonojalkaisille ihmisille sekä muuten vaan vaikka evästaukoa ja kaverin kanssa juttutuokiota haluavalle.

Kauppakeskukset ei penkkejä halua koska ne haluavat ohjata taukoa tarvitsevat kahviloihin ja ravintoloihin. Harmi!

-sama

Vierailija
2193/18419 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tässä siis laskettu se mitä maksaa kauppaan vai se mitä syö kaikkialta saatuna ( kerätty, säilötty, ruokajakeluista haettu, kalastettu , metsästetty jne )

Vierailija
2194/18419 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta miten erottelet mikä on mitäkin, jos maanlaajuisesti esim. olisi biojätteen kokonaismäärä tiedossa?

Tarkkaa hävikkimäärää ei tiedetäkään, se on karkea arvio mikä on tehty biojätteestä, huomioiden nuo, mitkä ei varsinaisesti ole hävikkiä.

Nythän tilanne muuttui, kun tuli nämä eu:n tavoitteet hävikin vähentämisestä.

Vierailija
2195/18419 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo mulla on termari jos evään kera juoma on lämpimänä mukana. Niinkuin tänään kun pikkasen kirpakka keli. Mikä tässä on ihmeellistä?? Että ihmisellä on termari mukana?

Aamulla puuroa ja omenasosetta, teetä

Kauppakeskuskahvilla reissumies juustolla, omena ja teetä 

Ruokana munakas, coleslawta ja maustekurkkua, näkkäriä juustolla 

Iltapalalla appelsiini ja poppareita, jääteetä

Apt

No miksi ihmeessä ihmisten pitäisi koko ajan syödä. Miksi syöt leivän kauppakeskuksessa?

Vierailija
2196/18419 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän vk ruokakauppaan meni n 60 e. Kaalilaatikkoa, jauhelikastike+spagetti, kasvissosekeitto tän vk ruokalistalla. Syön lounaaksi töissä, päivälliseksi kotona. 

Teen itse ruokaa ennemmin isomman annoksen, pakastan tarvittaessa. En tee joka päivälle eri ruokia. Helppo ottaa sieltä sulamaan annoksia. En osta eineksiä, paitsi maksalaatikkoa ja verilettuja.

Lisäksi vispipuuroa, itse kerännyt marjat pakastimeen. 

Maustamatonta jugurttia marjojen ja pähkinöiden kera. 

Sämpylöitä leivon itse. 

Juustoa, margariinia, kurkku, paprika ja pari litraa maitoa, ruisleipää, hedelmiä kauden mukaan esim nyt appelsiineja. 

Nyt ei ollut pesuaineita tmv. ostettavana. Mutta ei itselläni niitä joka kk tarvitse ostaakaan.

En osta mehuja kaupasta, en limuja, en alkoholiakaan juo. En juurikaan karkkeja, sipsejä tmv. Pullaa tmv tulee välillä tehtyä ja pakastimeen siitä sitten suurin osa. 

Vierailija
2197/18419 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään taas (vai vielä?) oli kaurapuuro 60% alessa. Ei taida olla menekkiä. Paketin kyljessä luki "Uutuus", veikkaan että puuron elinkaari jää lyhyeksi.

Vierailija
2198/18419 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

S-marketissa oli muuten paljon käyttötavaraa, hygieniatuotteita, led lamppuja etc. puoleen hintaan. Ja pitkästä aikaa hevikki-laatikossa ostettavaa.

Vierailija
2199/18419 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin noissa parissa keskuksissa missä käydään on kiva että on tällaisia paikkoja. 

Syön leivän kauppakeskuksessa siksi että tapaan ystävän ja se kuuluu meidän tapoihin, saadaan jutella. 

Saatan syödä sen leivän yms harrastuksen parissa, sienimetsässä tahi missä vaan. Kun kotoa lähtiessä tiedän että palasen aika saattaa tulla reissussa, pakkaan sen leivän y/tms mukaan ja jos ei tule syödyksi niin syön sen sitten kotona.

Vierailija
2200/18419 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin noissa parissa keskuksissa missä käydään on kiva että on tällaisia paikkoja. 

Syön leivän kauppakeskuksessa siksi että tapaan ystävän ja se kuuluu meidän tapoihin, saadaan jutella. 

Saatan syödä sen leivän yms harrastuksen parissa, sienimetsässä tahi missä vaan. Kun kotoa lähtiessä tiedän että palasen aika saattaa tulla reissussa, pakkaan sen leivän y/tms mukaan ja jos ei tule syödyksi niin syön sen sitten kotona.

Oletko jotenkin avustajan varassa. Sitten kyllä ymmärrän nämä juttusi.