Onko Bruce Willisin "kuudes aisti" elokuvan Plot Twist kaikkien aikojen paras Plot Twist?
Kun katsojalle ja hänelle itselleen selvisi että hän onkin itse ollut kokoajan haamu?
Mikä on paras?
Kommentit (70)
Listalta puuttuu The Usual Suspects ja Shutter Island.
Vierailija kirjoitti:
Titanic. Elokuvan alussa sen piti olla uppoamaton. En lähde paljastamaan plot twistiä sen enempää.
Kapteeni ainoa joka selviää
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäisen Saw-elokuvan plot twist on yksi parhaita koskaan.
Totta! Siinäpä oli käänne jota ihan todella en arvannut, en mitään sinnepäinkään.
Toinen tällainen oli sarja Behind Her Eyes, viimeisten kohtausten aikana en vaan voinut tajuta mitä ihmettä juuri tapahtui. Mitään sellaista en osannut edes kuvitella. Ja sellainen on mielestäni paras käänne.
Mikä helkkarin vika on juonenkäänteessä? Kirjoittakaa suomea!
Vierailija kirjoitti:
The Mistissä plot twist on kyllä shokeeraava, jää todellakin mieleen, eikä hyvällä tavalla.
Ihan hirveä :(
Mikähän leffa on kyseessä, kun muistan vaan että oli aika tylsää menoa, kunnes viimesten 5 tai 10 minuutin aikana selvisi, että kaikki onkin tapahtunut jossain avaruusaluksessa ja olin ihan WTF?! (Sori mahdollisesta spoilerista.)
Ehdottomasti paras twist on leffassa Haute Tension - Switchblade Romance.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
The Mistissä plot twist on kyllä shokeeraava, jää todellakin mieleen, eikä hyvällä tavalla.
Mä oon nähnytkin Mistin enkä muista mitään lopusta enkä mitään juonenkäännettä?? 😅 Nyt pitää ehkä tsekata mikä se oli kun ei jäänyt mitenkään mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Mikähän leffa on kyseessä, kun muistan vaan että oli aika tylsää menoa, kunnes viimesten 5 tai 10 minuutin aikana selvisi, että kaikki onkin tapahtunut jossain avaruusaluksessa ja olin ihan WTF?! (Sori mahdollisesta spoilerista.)
Signal?
Vierailija kirjoitti:
Oxygen (2021) oli ainakin tämän tyyppinen.
The Bag Man
Jännä tunnelma myös koko leffan läpi
Upea teos genressään
Kolmas mies ja Vertigo on vanhoista kovia, miksei Casablancakin.
Miltähän tuntuu nähdä Psyko jos ei tiedä siitä mitään etukäteen?
Kyllä paras on Uuno-leffassa kun vaimo luulee jääkaapista löytyvän lihaa ja onnessaan menee avaamaan jääkaapin oven.
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäisen Saw-elokuvan plot twist on yksi parhaita koskaan.
Tälle ääni, paras twisti ikinä, suorastaan nerokas ja samaan aikaa nostattaa hiukset pystyyn, niin creepyä. En todellakaan osannut odottaa sitä. Harmi että muut sarjan leffat ovatkin sitten valtaosin melkoista kuraa.
Olen nähnyt suurimman osan näistä mainituista elokuvista mutta en muista twistejä. Ei ne sitten kovin hyviä voineet olla.
Vierailija kirjoitti:
Olen nähnyt suurimman osan näistä mainituista elokuvista mutta en muista twistejä. Ei ne sitten kovin hyviä voineet olla.
Olet Bruce Willisin tiellä. Hänkään ei enää muista kaikkea :/
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Minun mieleeni parhaiten jäänyt äkkikäännös on elokuvassa Kylä (The Village).
Kuudes aisti on mielestäni parempi. Kylä oli minulle pettymys.
Molemmat ovat M. Night Shyamalanin elokuvia, minkä kaikki varmaan tietävätkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä randomi mielestäni. Katsoessa tuli vain tunne, että tekijät olivat kyllästyneet koko roskaan.
Titanic. Elokuvan alussa sen piti olla uppoamaton. En lähde paljastamaan plot twistiä sen enempää.