Herättääkö epäilyksiä jos myyjä vaatii käteismaksua?
Olen ostamassa uudehkoa tavaraa ja myyjä vaatii että maksan käteisellä. Outoa jos minulta kysytään? Kuulemma ei tykkää käyttää tilisiirtoa "koska maksu ei näy" eikä mobilepay käy vaikka siinä siirtyy rahat heti.
Kuitit löytyy mutta en tiedä voiko luottaa.
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
No voi piru. Kyllähän käteinen raha on se ainut oikea ja alkuperäinen maksuväline.
Silloin raha ja tavara voi vaihtaa samaan aikaan omistajaa. Muissa keinoissa on viive ja huijaus mahdollisuus.
Esim on olemassa maksukortteja joiden maksu voidaan vetää takaisin myöhemmin.
(Jenkki maksukorteilla saa vedettyä maksun takaisin 3-4kertaa vuodessa)
Ja paypal on "myymälä varkaan" uusi alusta varastamiseen. Voit vetää kaikki maksut takaisin saatuasi ostetun tavaran.
Raha ei ole alkuperäinen maksuväline. Esim. Suolaa ja viljaa on käytetty maksamiseen kauan ennen rahan keksimistä.
Vaadin saada maksaa ostokseni suolalla!
Sosiaalietuuksie saamikseksi voi olla syynä ettei tilillä näy tuloja.
Herättääkö epäilyksiä, jos ostaja ei suostu käteismaksuun?
Olen aina myynyt vain käteisellä. Myöskin ostanut.
Vierailija kirjoitti:
Olen aina myynyt vain käteisellä. Myöskin ostanut.
Sama täällä. Helppoa ja yksinkertaista ilman turhaa säätöä tai pelaamista. Koskaan ei ole epärehellisiä myyjiä eikä ostajia tullut vastaan.
Mitä sä oikein olet ostamassa jos pelkäät ostavasi varastettua? Se minua tässä jutussa kyllä eniten epäilyttää.
Itse otan jos tavara noudetaan niin maksun vain käteisenä koska tykkään käyttää käteistä.
Myyjänä vaadin käteisen käyttöä. Ostaja voi tulla noutamaan etukäteen maksamansa tuotteen ja sen saatuaan väittää viikkojen päästä, ettei ole hakenut.
Kerran on sattunut joku huijariostaja, joka maksoi etukäteen tilille, tuli noutamaan sovitusti. Parin viikon päästä laittoi uudestaan viestiä, että on tulossa noutamaan. Olin ihan äimänä. Siinä vaiheessa alkoi väittämään kivenkovana, ettei ole hakenut ja uhkasi rikosilmoituksella, kun olen maksun saanut ja alkoi vaatimaan rahojen palautusta. Nouto oli sovittu puhelimitse. Oma moka. Palautin pitkin hampain rahat, kun en halunnut merkintää, vaikka en ole häntä huijannut.
Myyjänäkin voi joutua huijatuksi.
Ei tietenkkän, koska käteinen on standardi maksutapa.
Aloittajan ei ehkä kannata tehdä kauppoja minkään tahon kanssa ennenkuin on hoitanut tuon VAINOHARHAISUUTENSA kuntoon..