Herättääkö epäilyksiä jos myyjä vaatii käteismaksua?
Olen ostamassa uudehkoa tavaraa ja myyjä vaatii että maksan käteisellä. Outoa jos minulta kysytään? Kuulemma ei tykkää käyttää tilisiirtoa "koska maksu ei näy" eikä mobilepay käy vaikka siinä siirtyy rahat heti.
Kuitit löytyy mutta en tiedä voiko luottaa.
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Mikä on ongelmana nyt taas? Jos jotain ostat niin et sinä ole sanelemassa ehtoja.
En halua kuumaa kamaa hyppysiini. Eikö ole tarpeeksi hyvä syy?
Käteinen raha on Euroopan keskuspankin mukaan laillinen maksuväline euroalueella.
Vierailija kirjoitti:
Käteinen raha on Euroopan keskuspankin mukaan laillinen maksuväline euroalueella.
Niin ja? Soveltuu ainakin hyvin kuuman kaman myymiseen kun ei jälkikäteen voi selvitellä kuka myyjä oli.
Ei ole epäilyttävää, itsekin suosin käteistä tuollasissa tilanteissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on ongelmana nyt taas? Jos jotain ostat niin et sinä ole sanelemassa ehtoja.
En halua kuumaa kamaa hyppysiini. Eikö ole tarpeeksi hyvä syy?
Jos epäilet sellaista niin jätä ostamatta. voi toki ilmoittaa poliisille. Tyhmä ei saa olla.
Käteinen, raha, on normaali maksuväline. Miksi tässä maassa käyttäydytään kuin käteisen käyttö olisi suunnilleen rikos?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ja? Soveltuu ainakin hyvin kuuman kaman myymiseen kun ei jälkikäteen voi selvitellä kuka myyjä oli.
Juuri näin.
Kyllä on taas väen vängällä ongelma itselle kehitetty. Voi jessus. Jos noin saamaristi häiritsee käteismaksu niin ÄLÄ OSTA SILTÄ MYYJÄLTÄ! Problem solved. Tykkään itse käyttää käteistä ja aina on kaikki kuitit näytetty jos on ollut tarvis eikä mitään ongelmaa. En koe tarpeelliseksi jaella tilinumeroani jonkun pikkukaupan takia enkä mitään mobilepayta käytä. Mulla applepay ja sitäkin käytän hyvin harvoin. Älyluuri-kulttuuri näemmä tehny ainakin osasta kansaa täysin aivottomia yksilöitä.
Vierailija kirjoitti:
Käteinen, raha, on normaali maksuväline. Miksi tässä maassa käyttäydytään kuin käteisen käyttö olisi suunnilleen rikos?
Käteismaksun vaatiminen epäilyttää.
Ei minulla ainakaan mitään mobilepayta ole. Sehän edellyttäisi jonkun aplikaation lataamista ja henkilökohtaisten tietojen luovuttamista ties minne. Tarpeettoman hankalaa. Käteinen on hyvä käyttöliittymä.
Minulla alkaisi vähän kellot soimaan jos vaatisi maksua nahkavisalla.
Mitä epäilyksiä tämän nyt pitäisi herättää 😀 olen minäkin myynyt ja sanonut joskus että vain käteisellä jos haluan sen rahan lompakkooni enkä tilille. Ei siinä sen kummempaa ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käteismaksun vaatiminen epäilyttää.
Ainoastaan teitä jotka ette kykene edes vessaan p*skalle ellei ole älyluuri mukana ja mielellään vessakin älyluurilla käytettävä.
No voihan se vähän ärsyttävää olla jos pitää erikseen käydä automaatilla, mutta osta sitten joltain toiselta myyjältä. 🤷
Vaadi saada kuitti käteismaksusta. Silloinhan asia on klaari.
Niin ja tuon kuitin myyjä voi kirjoittaa ihan käsinkin.
Jos kuitit myytävästä löytyy niin mikä on ongelmana?
No voi piru. Kyllähän käteinen raha on se ainut oikea ja alkuperäinen maksuväline.
Silloin raha ja tavara voi vaihtaa samaan aikaan omistajaa. Muissa keinoissa on viive ja huijaus mahdollisuus.
Esim on olemassa maksukortteja joiden maksu voidaan vetää takaisin myöhemmin.
(Jenkki maksukorteilla saa vedettyä maksun takaisin 3-4kertaa vuodessa)
Ja paypal on "myymälä varkaan" uusi alusta varastamiseen. Voit vetää kaikki maksut takaisin saatuasi ostetun tavaran.