KEVYESTI KESÄÄN vko1
Kommentit (62)
enkä vielä ole sortunut :) vaikka nyt on sellainen olo että en kyllä luovuta vaikka mikä olisi! Makeanhimoon suosittelen carte d' or kevyt jäätelöitä,löytyy ainakin mansikkaa ja suklaata(toimii mulla suklaanhimoon),alle 5% rasvaa ja painareiden pisteitä vain 1,5p/1dl..joten illaksi jos säästää pisteitä niin helposti voi herkutella pari desiä jäätelöä.Mulla ainakin pahin syömishimo iskee aina illalla.
Punnituspäiväksi voisin ottaa tiistain ku sillon aloitin.Tulee kyllä käytyä melkein päivittäin puntarissa ihan uteliaisuudesta mutta virallisesti siis aina se tiistai.
Mulla on toi lenkille lähtö aina hirveen vaikeeta(laiska!),joten päätin että ensi viikolla haen kuukauden kortin spinningiin niin ainakin tulee jotain tehtyä :)
Tsemppiä kaikille!
Olikos se nyt niin, että punnituspvä on suurimmalla osalla perjantai vai miten tää nyt meni? Noh, tässä kuitenkin mun viikkosaldoni pienen jutun kera.
Eli ihan tiukalla linjalla en ole pysynyt, mutta päivittäisestä karkin mässäilystä olen pyrkinyt eroon. Suurimpaan hätään mulla on turkinpippureita, joita ei voi montaa kerralla syödä. Joka päivä olen ottanut kunnon eväät töihin ja vielä sitten iltasella kotona syönyt jotain lämmintä. Näin on mutustelut pysynyt kurissa. Liikunta ei valitettavasti ole vielä rantautunut näille main, mutta ehkä mä tässä saan itseäni niskasta kiinni ja onneksi edes vesijumppa kuuluu viikottaiseen kuvioon.
Alkuviikosta paino sen kuin nousi...nestettä kertyi vissiin, mutta sitten taas lähti alaspäin.
Paino nyt: 101 (-1 kg, aloitus 102 kg)
Tavoite: 80 kg (kesään menessä -12 kg)
-Sanna-
tässä vaiheessa, kun punnituksenkin pidän perjantaisin. Olin tuolla jouluksi kuntoon-ketjussa ja jonkin verran putosi paino silloinkin. Jouluna on reilu kilo tullut takaisin ja herkkuja on kotona riittänyt tähän asti, joten ei ole ollut järkeä aloittaa tässä aikaisemmin. Nyt pitää alkaa pitämään huoli oikean lämpimän ruoan syömisestä ja jättää herkkujen ostaminen pois. Viikonloppuna saa syödä jotain herkkuja, mutta kohtuudella ja viikolla makeannälkään syödään marjarahkaa (sitäkin kohtuudella). Näillä eväillä aloitellaan. Ja myös liikuntaa olisi tarkoitus ottaa mukaan kuvioihin jonkun verran.
Pituus: 159cm
Paino nyt: 62,1kg
Tavoite: 58kg
Tuonne 60 paikkeille pääsen varmaan kohtalaisen helposti, mutta siitä alaspäin tekee varmaan tiukkaa... Tsemppiä kaikille!
- Salsatar
Ihan kivasti on alkanut, olen herkut jättänyt pois, joka päivä lenkkeillyt ja ruoan suhteen noudattanut lautasmallia. Iltaisin tekis mieli herkutella, mutta hedelmät ovat toimittaneet herkkujen virkaa.
aloituspaino 69,1kg
paino nyt 68,6kg
pudotus -0,5kg
tavoite 63kg
Mulla on nyt sit neljäs laiharipäivä menossa ja aamulla vaaka näytti kilon vähemmän. Varmaan nesteitä lähtenyt, mutta aivan sama hyvin tsemppaa jatkamaan. Ihan kovin tiukkaa linjaa en ole saanut pidettyä, mutta selkeästi vähemmän olen syönyt kuin ennen. Toisen lämpimän normaalin ruuan olen korvannut wokkivihanneksilla ja katkaravuilla. Kerran olen ehtinyt sauvakävelylenkille tällä viikolla ja nyt olis tarkoitus lähteä taas. Kyllä se tästä hyvin alkuun lähtee, lumipalloefektinä ;)
Eli mitat nyt:
pituus: 160cm
lähtöpaino: 78kg
nykyinen paino 77kg eli pudotus tähän mennessä -1kg
tavoitepaino: 58kg
Viimeistään ens perjantaina kirjoittelen punnituksen merkeissä taas! Laihdutusintoa kaikille!
-Jossu
taisinki luvata liikoja =/ Tuossa uudessa cd-rompussa noi pisteet menee kilojen mukaan ja kuinka kovaa rasitusta liikunta on..eli tosi vaikee näin lonkalta sanoa. Mut jos mulle tulee vastaan vanha romppuni ni palaan asiaan, siinä oli ihan listattuna nuo kaikki liikuntamuodot ja pisteet (mä oon muutenkin sitä mieltä että vanha oli monessa mielessä paljon parempi ku tää uus)
Omaa napaa..tänään Hesellä tyttöjen kanssa ja vou, mä en ostanu itelleni mitään!! Söin viimosen pikkupalan tyttöjen hampparista eli tosiaan yks pikkuhaukku! Kotona söin ite sitten Apetitin pakastekeiton josta pisteitä menee 1,5p ja on aivan loistavaa ja täyttävää!! Se miks tytöt vein heselle..ihan silkkaa lahjontaa ;DD
Uutta suomisuklaata kyllä maistoin mutta meni sitten maha sekasin, joten tuskin sekään kauaa kerkes vaivaamaan.
Uuden vaa' an ostin myös tänään..kun tuo vanha näyttää vain 200g tarkkuudella..sillä on vissi ero näyttääkö 100 vai 200 ;) Vähän vaan näyttää huonolta että uus vaaka näyttää enempi =O Ja vanha vaaka näyttää kyllä samaa kun esim. pv:n ryhmässä..et katotaan jääkö tästä nyt kahden vaa' an kierre..tosi näppärää!!! Hih
5 paiva meneilla, olo on kevyt vaikka viime paivat on tullu syoda mussutettua kaikkea mahdollista. tulimme suomeen keskiviikkona ja tanaan olimme hautajaisissa. Onneksi tarjolla oli herkullisia salaatteja... eika kakkua tullut otettua kuin pieni siivu. Maanantaina olisi vko 2 punnitus, toivottavasti paino pudonnut enka olisi pettynyt vaikka se olisi pysynyt samana. Paa-asia ettei nouse enaan ikina.
Isot tsempitykset viikonloppuun kaikille!
T. Wintteri
Kolmen lapsen kotiäiti, joka haluaisi mahtua vuosi sitten ostettuihin farkkuihin jälleen. Vähän reilun vuoden aikana " lohtusyömisellä" tullut kiloja lisää n.10 kg. Sitä ennen olin jo kolmannen lapsen jälkeen ihan mukavissa mitoissa omasta mielestäni, mutta elämään kasaantui liikaa suruja ja itsestä huolehtiminen jäi. Nyt päätin ottaa itseäni niskasta kiinni ja ryhdistäytyä, joten tarkoitus on syödä painonvartijoiden pisteiden mukaan (vanhat ohjeet olemassa), lisätä liikuntaa (tällä hetkellä minimissä) ja huolehtia muutoinkin paremmin itsestäni.
Punnituspäivänä voisin pitää tämän perjantain.
Pituus: 168cm
Lähtöpaino: 71,4kg
Välitavoite kesään mennessä: n.61 kg
lopullinen tavoite vuoden loppuun: 57-59 kg
Näin aluksi jätän joksikin aikaa kokonaan makeat pois ( kahden oman lapsen synttärit kuukauden sisään), koska omalla kohdalla ehkä vaikeimpia asioita, kun on suklaalla elänyt =( Otan sitten muutaman viikon kuluttua karkkipäivän käyttöön, kun hallitsen makean syöntiä edes jotenkin.
Oikein kevyttä ja liikunnallista viikonloppua kaikille! Ilmoittelen tuossa alkuviikolla kuinka on ensimmäiset päivät sujuneet.
Tänään aamulla vaaka näytti (vanha) 1,2kg VÄHEMMÄN kuin maanantaina =)) Uus sitten " vain" -900g. Pitää varmaan vaan ronskisti hävittää tuo vanha ettei oikeesti tuu joka aamu molemmilla pompittua. Niin ja menkat alkamassa että ihan tyytyväinen. Tosin maanantaihin on aikaa ja vaikka mitä saattaa tapahtua..mutta ompahan todistettu että jotain olen oikein tehny tällä viikolla ;)
Mulla on nyt viides päivä menossa enkä ole syönyt herkkuja ollenkaan! Eilen oli vieraita, joille mies tarjosi megapussillisen karkkeja, mutta mä en syönyt yhtään! Pisteiden laskussa tämä on kolmas päivä, ja hyvin on pisteet riittäneet vaikken meinaa muistaa niitä ylös kirjatakaan.
Mua palelee jatkuvasti, mikä on aika tylsää, mutta kuulunee asiaan, koska syön kuitenkin kait tarpeeksi. Paleltaako teitä?
Ja ihan järkkyä oli huomata, että Painonvartijoiden vaaka näytti 81 kiloa eli kolme kiloa enemmän kuin oma vaaka, mutta mullla oli farkut ja paksu neule päällä. Pidän täällä edelleen tuon saman 78 kg ja lasken tulokset siitä ainakin toistaiseksi. Vaalla aion käydä vasta maanantaina kotona, ja keskiviikkona on sitten Painonvartijat.
Tsemppiä viikonloppuun!
Allina: Ei se mitään, pitää yrittää kehittää siihen vaan joku pisteluku tai sitten ei mitään, tulis vaan liikuttua ilman että syö niitä pisteitä.
Nyt on sitten viis päivää kovasti yritetty laskea pisteitä ja syödä vähemmän. Huomenna onyhdet synttärit, jolloin annan kyllä itselle luvan syödä herkkuja tietyissä rajoissa. Pakko joskus saada herkutella :) Ei mulle tästä tuu ainakaan mitään.
Olisko ideaa, jos vaikka tehtäis joku lista missä olis esim. kaikkien nikit, jotta tiedettäis vähän ketä kaikkia on mukana ja millanen porukka meitä tässä yhdessä tsempataan toisia? Ehkäpä jotain muutakin tietoa..
Sain tänään miehenkin syömään kevyemmin, tuli hyvä mieli :) On se helpompaa jos muutkin perheenjäsenet on mukana eikä ainakaan mässää mitään herkkua mun nokan edessä. Eiköhän näillä eteenpäin päästä..
-Sara-Maria
Hienoa, kun täällä käy näin aktiivinen keskustelu! Monella on lähtenyt homma hienosti liikkeelle ja paino pudonnut jo ekalla viikolla hyvin.
Mä käyn vaa´alla vasta tiistaina kun tulee eka kevyempi viikko täyteen. Herkuista olen pysynyt erossa ja syötykin on kevyen terveellisesti. Tänään käytiin miehen kanssa pitkällä lenkillä ja syötiin kevytnakkikeittoa, joten voi olla tyytyväinen. Katsotaan mitä vaaka näyttää tiistaina.
Huiskuksia kaikille Jouluksi kuntoon -pinosta tutuille tyypeille! Hauskaa jatkaa yhteistä projektia kanssanne!
Sara-maria, se esittelylista on hyvä idea. Sitä kautta on tosiaan helpompi tsemppailla kavereita ja muistetaan ketkä kaikki on hommassa mukana. Sulla on ilmeisesti on listojen tekeminen hanskassa? Suurkiitos jo näin etukäteen jos jaksat sellaista väsäillä.
-Diina-
piti tulla vastaileen että en mä nyt sanois ton esittelypinon tekemisen olevan hallussa, mutta myös musta olis kivaa kun tietäis ketä kaikkia on mukana. Toki voin yrittää sellasta väsäillä mikäli vaan porukalla on siihen kiinnostusta ja saadaan sovittua mitä siihen mukaaan otetaan. Takuuta onnistumisesta ei ole :)
vaaka näyttää -1,7 kg. En ole nähnyt nälkää. Kävellyt töihin ja takaisin 30 min suuntaansa. Syön kuitenkin vähemmän enkä herkuttele epäterveellisesti. Pienestä se on kiinni. :)
t: Sokerityttö
160 cm
lähtö kg 78,3
5 päivää 76,7 kg
Tavoite aluksi 70 kg (lopullinen n. 65 kg)
Täällä mukana ja painonvartoissa. Jos saan jossain välissä sen liikunpistevihkon, niin infoilen sitten.En millään pysty syömään kaikkia pisteitä, mikä ei ole ihan hyvä. Ruokaa menee sellaset 14pisteellä, kun pitäs saaha 19 menemään.
Lähtöpaino siis painonvartioissa (iltapaino kaikenlisäksi) 68.5kg
pituus 163.5
tavoite 6.4.2007 mennessä 60kg. =)
Voisko tehä viikolle useamman pinon? Nopeampi aina lukasta viestejä kun harvoin pääsen koneelle..esim alkuviikko ja loppuviikko?
Uusi viikko alkaa taas .. hienoa naiset, hyvin menee!!
Tuulia
kaks pinoa viikossa löpinöitä on ehkä vähän epänäppärä..laita niin että uusin viesti näkyy ylimpänä niin ei tarvii montaa sivua aina rullata niin käy ihan nopeasti. Mutta paino ja löpinäpinot vois olla erikseen ainakin niin kauan kuin juttua tulee näin kivan paljon?!
Löysinkin vanhemman pistevihon ja siellä oli lueteltu nuita liikuntapisteitä eli siinä ratsastuksesta menee näin:
15min 30min
käynti 1 2
ravi 1,5 3
laukka 2 4
Kirjoitin pitkän esittelyn yms. ja tämä herjasi etten muka ole kirjautunut sisään.. hävisi sitten koko teksti jonnekin..no otetaanpa uudestaan, mutta lyhyemmin tällä kertaa...
Eli olen 26v. 1v2kk tytön äippä. Tuolla jouluksi kuntoon -porukassa kirjoittelin minäkin ja sain pudotettua 6,8kg. Vielä jäi kuitenkin muutama kilo pudotettavaa. Toivottavasti siis mahdun vielä porukoihin, koska tiedän että ilman ryhmää ei tuo parikaan kiloa lähde mihinkään.
Mitat siis:
pituus: 162cm
Lähtöpaino (elokuussa) 63kg
Paino nyt:56,2kg
Tavoite: 55kg ainakin ja takapuoli pienemmäksi
Tytön lisäksi perheeseen kuuluu 2 koiraa, mies ja sekalainen joukko muita murmeleita. Nuo koirat pitävät huolen siitä että päivisin tulee lenkkeiltyä 1-2h joko vaunuilla tai ilman. Lisäksi lumitilanteen salliessa on tehty vielä n.40min pulkkalenkki.
Jumpan aloitin syksyllä ja jatkan sitä, mikäli vetäjä löytyy, sitä kun ei jumpan jäädessä joulutauolle ollut vielä löytynyt. Harmi..
Ratsastuksen aloitan myös, kunhan tallilta tulee ilmoitus että ryhmään mahtuu. Ja tuo syksyllä ostettu stepperi pitäisi taas ottaa käyttöön joulutauolta, sillä olisi tarkoitus polkea 2-3krt/vko ainakin 20 min, jospa se tuohon takapuoleen alkaisi tehoamaan ;)
Enpä nyt muista enää mitä muuta aiemmin höpisin, mutta siis täällä olisi vielä yksi pudottaja vailla ryhmää =)
-Ansku-
Kiva lueskella pinoa kun aina on tullut uutta juttua.
Huomenna aamulla puntarille, jänskättää et onkohan mitään tapahtunut. Koko viikkoon en ole itseäni punninnut vaikka mieli on tahnyt. Pe ja la meni syntääreillä käyntien takia vähän herkuttelun puolle ja tänääkin söin hesen ruisfilehamppiksen =( Muuten olen ollut tiukalla linjalla...toivon ettei huominen vaakalukema masenna...
lukemat pääsen laittamaan vasta illalla kun aamusta täytyy rientää tarhan kautta töihin. Tänään on tän kotiäidin viimeinen kotipäivä, työelämä alkaa huomenna. Jännää vähän sekin...
Jekkuli 164cm/77kg/1.tavoite 69,9kg
Aamulla jännitti ihan kauheesti kun piti mennä töihin. Vapailla toi ruuan tarkkailu onnistuu niin helposti.mutta hengissä selvitty:)
Aamusta asti join hyvin vettä, maistunutkin ihan, kun toisinaan tulee se tökki et ei mee niin kun pisaraakaan alas.
Kauheella nälällä sit kotiin onneks oli ruoka valmiina niin ei tullu vetästyy mitään ylimääräistä suuhun.
Muuten pakko myöntää yks suklaarusina kyllä muuten livahti, ihan vanhasta tottumuksesta, suuhun tänään töissä:(
Siispä pisteitä on illaks vielä hyvin et saasnähä tuleeko kireetä saada ne täyteen.
onks kellään muulla ongelmii saada niitä käytetyks???
Ja niin mieli on tällä hetkellä mitä parhain ja puntarille astutaan maanantaina sit seuraavaks.