KEVYESTI KESÄÄN vko1
Kommentit (62)
Kyseilit olenko englannissa. Kylla ma olen britaniassa tarkemmin ottaen Walesissa.
Tosin huomenna tulemme pidennetylle viikonloppu lomalle Suomeen, hautajaisten merkeissa. Joten ei ihan huvimatka.
Tanaan kavin ostamassa itselleni talvisaappaat, kun tajusin ettei mulla ole yksiakaan, taalla kun ei niita tarvitse..ja pari paitaa tarttu mukaan alennusmyynneista. Ja sitten kotiin...mcdonaldsin kautta. Tosin otin kevyesti kanahampurilaisen ilman majoneesia joten ei ihan kamalan huono omatunto.
Mutta tiukkana ollaan muuten laihdutuksen suhteen.
Nyt pakkaamaan tavaroita.
Nyt on pakko aloittaa kilojen pois kartuttaminen. Tänään lukemat olivat:
Pituus 168 cm
Paino tänään 87,4 kg tästä on hyvä lähteä ja suunta alaspäin!!
Tavoite 70 kg
Tarkoitus olisi päästä nyt aluksi alle 80 rajapyykin ja sitten uudella innolla lisää.
Tänään on tuntunut intoa olevan ainakin syömisten katsomisessa. Mitään liikuntaa en ole päässyt tekemään. Palasin töihin äitiysloman jälkeen just tänään ja vähän alku kangertelee kaiken kanssa. Tyttö on nyt 10 kk ja paino raskauden jälkeen ei ole paljon laskenut. Toissa keväänä ennen odotusta paino oli 73 kg, eli huimasti alempana kuin nyt.
Tsemppiä kaikille
Eli kirjoittelin syksyn ajan tuossa Jouluksi kuntoon- pinossa, ja siellä sainkin painoa pudotettua reilut 8kg. Vielä olisi reilu kymmenen kiloa jäljellä, joten matka jatkuu... Joulu ja uusi vuosi on varmasti tuoneet kiloja takisin. Perjantaina ilmoitan mittani, ja siitä se sitten taas lähtee, toivottavasti!
Kyllä on paksu olo kun on herkutellut ihan liikaa! Tässä muutaman päivän sulattelen, ja tulen sitten ilmottautumaan uudestaan. Kiva kun on näin iso porukka, pysyisi vaan isona sinne kesään asti. Tsemppiä kaikille!
=)Tintttu
Eka päivä takana ja voi että tää päivä on ollut vaikee. Meille jäi uudesta vuodesta karkkia ja taffeleita jäljelle ja kyllä tekee tiukkaa etten napostele niitä tai ylipäätänsä mitään. Mulla on kaksi pientä lasta joten on vähän vaikee saada järjestettyä lenkkeily aikaa. Tuntuu että on tosi vaikea löytää edes itselle rauhallinen ruokahetki. Ajattelin aluksi alkaa laskea painareitten mukaan pisteitä että pääsisin taas vähän jyvälle kuinka paljon sitä saa syödä päivässä. Tiputettavaa riittää niin paljon että masentaa jo valmiiksi. En ole ikinä painanut näin paljoa vaikka ylipainoa onkin ollut aikaisemminkin. Lähtöpaino mulla on huikeat 94.8. Lopullinen tavoitepaino on 67kg. Jos saan kesäksi pois 10-15 kiloa niin olen tyytyväinen.
Ai niin mies yritti tilata mulle kanssa sitä painareitten cd:tä mutta ilmoittivat että se on loppu. Tilattiin kuitenkin 4viikon kirjekurssi vai miksi sitä sanotaan.
Allakka, mullakin on melkosen vaikee päivä takana. Ei puhettakaan että tähän taloon voi mitään herkkuja tuoda nyt, sorrun kuitenkin. Eka viikko mahtaa olla se vaikein. Tsemppiä kaikille!
kävelin töihin ja takaisin. Kieltäydyin pullasta kahviaikaan. Iltapäivällä söin liian suuren annoksen päivällistä kuitenkin ja se harmittaa. Huomenna jatketaan.
Sokerityttö (78,3 kg, 160 cm)
Ensimmäinen päivä tosiaan takana ja ihme kyllä itellä se meni kohtalaisen helposti. Toki kun oli koko päiväks tekemistä ja jääkaapista ei löytyny juuri mitään syötävää niin ei sitten tullu sitten mitään ylimääräistä syötyä.
Koiran kanssakin tuli sellanen 7 kilsan kävelylenkki vedettyä :) Ja siivottuakin tuli :) illalla olikin tosi hyvä mieli, että oli saanu jotain aikaseks vapaapäivänä.
Tää päivä onkin pahempi sitten. Mutta eiköhän se tästä lähde, ku kerran on päätetty.
Painovartijoista sais nyt tilattua uuden syö ja nauti CD-rompun. Kävin jo sitä kattelemassa, mutta jätin vielä tilaamatta.
Kerran eilen tuli itteni punnittua niin päätin ottaa tiistain omaksi punnituspäiväksi.
Näillä eteenpäin
-Sara-Maria-
Minulla kiloja kertyi reippaasti raskauden myötä ja päätin nyt ruveta karistamaan kiloja pois, imetyksellä ei tunnu lähtevän, ainakaan vielä ei synnytyksen jälkeen juuri muutosta. Vauva tulee kolme kuukautta puolen kuun paikkeilla, nyt tammikuussa. Ensin ajattelin ruveta laskemaan pisteitä oma-aloitteisesti, mutta jotta tuloksia varmemmin syntyy, aloitin eilen Painonvartijoiden ryhmässä. Tulee lipsuttua ehkä vähemmän =) Kyllä vähän harmittaa maksaa viikkomaksua, mutta eikähän tämän myötä synny tulosta. Imetyspisteillä saa syödäkin valtavasti..
2.1. 07 lähtötilanne:
Pituus: 170 cm
Paino nyt: 81,7 kg
Tavoitteena 63-65 kg, katsotaa se myöhemmin tarkemmin. Punnitus aina tiistaisin minulla.
Loka06
ihan ok on lähteny käyntiin. pisteet on pysyny, mutta on kyllä olli nälkäkin kun tottui tuohon mässäämiseen. no onneks teen ja veden juonti auttaa.
karkkilakon tein maanantaina ja päätin että ei yhtäkään ainakaan viikkoon ja on muuten olu todella vaikeaa pitää se. koko ajan päässä on pien ääni joka sanoo et ei se yks mitään haittaa. vaikeammaksi asian tekee se että kotona on edelleen yllin kyllin joulun jämiä samoin töissä on kaapit pullollaan herrkkuja. sitten ajatteli että on se sitten kumma ettei aikuinen ihminen muka pysy olemaan ilman karkkia yhtä päivää!!!!ja sain pidettyä sen päivän ja nää 2 seuraavaakin. äkkiä sitä näköjään sokeriin addikktoituu ja on vaikea päästä irti. no mutta päivä kerrallaan :) onneks on noi light limsat niillä mä selviän vaikka eivät kovin tereellisä olekkaan.
tsemppiä vaan kaikille, alku on aina se hankalin
ja nyt hakemaan poika tarhasta kotio.
M
Mäkin olen nyt vihdoinkin ihan oikeasti päättänyt päästä ylipainosta eroon. Suunnitelmia ja yrityksenpoikasia on ollut ennenkin, mutta nyt aion onnistua! Mua huolestuttaa terveyteni; polvet naksuu ja diabetes uhkaa. Aikaisemmin motivaationani on ollut ulkonäkö, ja motivaatio ei ilmeisesti todellakaan ole riittänyt kun mitään ei ole tapahtunut.
Aloitan tänään Painonvartijoissa, ja aion käydä siellä ryhmässä joka viikko. 8 vuotta sitten onnistuin Painonvartijoiden avulla laihduttamaan 10 kiloa, mutta ne ovat nyt tullee korkojen kera takaisin. Ominpäin ohjeita noudattaen en ole onnistunut laihduttaan kiloakaan, joten kait se on pakko sinne ryhmään mennä. Ehkä se maksaminen jotenkin vaikka motivoisikin...
Mun suurin paheeni on suklaa, jota olen syönyt päivittäin huikeita määriä. Sen pois jättäminen lieneekin kaikkein vaikeinta. Mites muutte hillitsette makean nälkäänne? Silloin kun tekee mieli nimenomaan suklaata niin mikään appelsiini tms. ei kyllä sitä korvaa. Mä olen nyt eilisen ja tämänpäivän ollut silkalla tahdonvoimalla ilman suklaata vaikka sitä kaapissa onkin.
Tässä mun mitat:
Pituus 158 cm
Paino nyt 78 kg
Tavoite aluksi 69, ja sitten lopulta vähintään 63 (eli normaalipaino)
Oli muuten mukava sattuma, että täällä on aika moni samoissa mitoissa - eli meitä ' pieniä ja pyöreitä' on sitten useampikin ;).
Tsemppiä kaikille!
on oma kehittelemä kaakao
3dl rasvatonta maitoa 1,5p
3tl oikeaa kaakota ( 3tl saa syödä ilmaiseksi per päivä)
3tl nestemmäistä makeutusainetta
toi on siis iso kuppi ja vain 1,5p! on pelastanut mut tosi usein pälkähästä :)
Mukavaa kun ryhmä on näin iso! Vuoden mittaa se pienenee, koettu on ;)
Viime vuoden aikana pudotin toisen porukan mukana 7kg, ja jouluna sain takaisin kilon ;) joten nyt jatketaan taas..!
Tilanne nyt:
pituus: 167cm
paino: 72kg
tavoite: 67-68kg
Tsemppiä kaikille!
Täällä löyty niin tuttua myös ittestäni ja hienoo että muitakin pistelaskijoita niin voipi saada vaikka jotain kivoja vinkkejä.
ittestäni sen verran et syksyllä räsähti 30 täyteen ja tenavia on siunaantunut 3 ja kiloja sen mukana n.30kg että tavotetta olis...
Veto on löyty ja toukukuun loppuun 10kg olis oltava pois ja mielemmin enemmän niin ei tarvi itte jännitellä.
Lähtö lukemat oli 1.1.07
pituutta 160cm ja paino huimat 86kg
*pari päivää menty pisteillä ihan helposti oltu kyllä vapaalla joten helppo alotus. huomenna töihin ja alku kidutksiin ja tapojen muutoksiin et ei eksy ranskalaiset tähän napaan.
Tännehän oli tullut jo paljon tekstiä. Oma urakkani alkoi myöskin 2.1, eli eilen. Olemme tosin loppiaiseen asti anopin luona, joten enodottele mitään älyttömiä tuloksia tältä viikolta. (VArsinkin kun täällä oli odottamassa pussilinen paketteja, joista useasta löytyi makeaa....)
Eilen kävin puntarissa ennen reissuunlähtöä, aloitetaan luvuista: 162cm, 72,5kg, huoh!
Tällä viikolla on tavotteina yrittää kieltäytyä edes joka toisesta kahvipullasta ja reippailla ulkona. Kävelysauvat pakkasin mukaan reissuun ja olenkin juuri lähdössä kävelylle.
En varmaan kirjoittele paljon tällä viikolla, mutta palaan tiiviimmin, kun olemme taas kotona. Punnituspäiväni on maanantai, mitenkäs sen " painopinmoutumisen" kanssa päätettiin?
p.s: Hauska nähdä " tuttuja" täällä, olen seurannut kirjoitteluja odotus ja vauva puolella ja bongannut sinut " loka06" :n sieltä, itse en saanut koskaan aikaiseksi kirjauduttua sinne. Minulla on 12.10 syntynyt vauveli täysimetyksellä, eli suht. rauhallisesti aloittelen tätä laihdutusta.
lurpsakka
...lähdetään ainakin täällä hyvällä mielellä ja tsempillä.
Eilen kyläilin vanhan luokkakamun luona ja kieltäydyin herkuista...se kävi yllättävän helposti. Tarjolla olis ollut viinereitä, keksejä, suklaata ja toffeeta. Kahvin voimalla mentiin.
Illalla tein proteiinipitoista pirtelöä, puoli purkkia rahkaa, 10g herbalifen protskulisää ja pari desiä hedelmänektaria ja sauvasekottimella sekasin, olipa herkkua!
Tänään illalla olis urheilua edessä joten taidan illalla taas nautiskella pirtelöä johon lisää vaikka vielä banaanin.
Muuten söinkin eilen vaan porkkanasosekeittoa ja raejuustoa, sekä pari myslileipää juustolla. Ainii, ja yhden profeel (?) rasvattoman jukurtin.
Nyt pitäs jotain ottaa aamupalaksi, tuntuu vaan ettei nälätä mut siihen ei saa langeta, syödä pitää pitkinpäivää. Pitää vaan kattoa mitä syö.
Lapset (1 ja 2v) meni kolmatta kertaa tarhaan tänään ja molemmat niin innoissan että äitikin voi hyvällä omallatunnolla siivoilla kotona ja valmistaa itseään maanantaiseen töihin menoon.
Jekkuli 164cm / 77kg / 1. tavoite 69,9kg
Viittisikkö kattoa mulle paljon saa liikuntapisteitä ratsastustunnista? Se tulee kuitenkin olemaan se mitä tarvin, eikä mulla sitä oo..
Kiitos!
-Sara-Maria-
Pituus 164cm (kai)
Lähtöpaino 1.1.2007 81.8kg
Lopullinen tavoite n. 55kg
Näin aluksi kun imetän pienintäni (kolmen viikon ikäistä), niin en varsinaisesti laihduta. Tavoite on olla syömättä herkkuja kesään asti. Terveellinen ruokavalio, liikunta ja imetys pudottaa sitten painoa, jos pudottaa. Syksyllä sitten alan pudottamaan painoa tosissani.
Minulla on aivan kamala makeanhimo kokoajan. Huomaan syöväni ruokaa ja terveellisiä välipaloja miltei kokoajan. Kaapissa kaikki herkut kummittelee ja kaupassa en meinaa millään päästä karkkihyllyjen ohi. Ehkä tämä helpottaa kun päiviä kuluu enemmän ilman herkkuja... viikonloppuna on kyllä syntymäpäivät, jolloin on lupa syödä vähän herkkujakin.
Liikunnan suhteen jäsenyyteni pääasialliseen kuntoklubiini on tauolla vauvan syntymän takia toistaiseksi. Salilla en nyt käy, mutta mies hakee tänään kotiin kuntopyörän, painotangon ja stepperin, jotta kotiäitikin pääsee vauvan ja taaperon kanssa vähän jumppaamaan. Tuplarattaat ja toiseksi juoksurattaat on tilattu ja tulossa minimaraton nettikaupasta...toivottavasti ovat hyvät! Kantoliinan ja seisomalaudan ostin helpottamaan liikkumista. =) Ainakaan välineistä ei pitäisi tämän kotiäidin liikkuminen jäädä kiinni. Kantotakin ostamista harkitsen vielä tähän kaiken henk.koht. konkurssin keskelle :) No mutta niinkuin miehellekkin sanoin...minä olen 24/7 kahden pienen kanssa kotona ja kaikki mikä helpottaa elämistä ja äidin arkea lasten kanssa on sallittuja hankintoja! ;)
Tsemppiä kaikille ruokaremontin ja liikunnan suhteen! Eiköhän ne kilot tästä karise aikanaa! :)
Laittauduin tähän porukkaan muutaman päivä sitten eli jokunen päivä uutta elämää takana.Herkkuihin en ole sortunut,vaikkakin vaikeaa on, kun omille lapsosille jotain hyvää välillä antaa.Lauantaisin aion pitää rehellisen herkkupäivän,muuten tämä ei tule onnistumaan.Tällälailla oon ainakin joskus aikaisemmin saanut laihdutettua.Kun vaan saan itteni pidettyä aisoissa sitten herkkupäivän jälkeen,etten innostu ahmimaan jäljelle jääneitä herkkuja enää sunnuntaina.
Mutta nyt on kyllä sellainen vahva olo,että pystyn tähän.Viisivuotias tyttöni ihmetteli,kun äiti ei ottanut jäätelöä lasten kanssa.Minä kerroin,että äiti vähän keventää,että mahtuu entisiin housuihin.Tyttö katso vähän aikaa ja tokasi,että saat kyllä häippästä tästä talosta,jos alat laihduttamaan.Olen kuulemma hyvä tällaisena.Ihania nuo lapset!
Vettä olen yrittänyt juoda runsaasti ja nuo herkut jättää vähemmälle, mutta vaikeaahan se on kun tosiaan jolun jäljiltä kaapista niitä vielä löytyy :/
Olo on muutenkin aika hatara, viikko takana kuumeilua ja eilen sain lääkeet poskiontelon tuledukseen. Jotempa suurempi liikunta ja rehkiminen saa tältä toipilaalta nyt jäädä. Aloitan kunhan saan itseni kuntoon tästä taudista.
Ajattelin punnita itseni vasta ensiviikolla.
Parempi vaaka tosin täytyy kyllä hankkia!
Tsemppiä meille kaikille!
kiva, kun täällä on näin paljon porukkaa kasassa! Toivottavasti me kaikki ollaan kesälläkin kasassa monta kiloa kevyempinä. :)