Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***Marrasvauvat 2007***

04.12.2007 |

Aloitin uuden pinon kun en löytänyt entistä....

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pähkinäneito: Näin tuolla hyvin nukkuvien pinossa, että teillä vauva nukkuu tosi pitkiä yöunia. Itse säikähdin tänä aamuna sitä kun poika ei noussut yöllä syömään. Yleensä poika on nukkunut viisi tuntia putkeen, mutta nyt oli melkein se seitsemän tuntia. Tuli huono omatunto, mutta nyt helpotti kun luin että muillakin nukkuu pitkiä pätkiä.

Miten teillä on vauvojen kakkaaminen? Pojalla toimi suoli hyvin ensimmäiset vähän päälle kolme viikkoa ja nyt sitten tekee kerta satsit iltapäivällä ja sitten loppu ajan tulee pieruja.

Pojalla tulee huomenna tasan kuukausi täyteen. Nopeasti tuo aika menee...

-tulppa ja poika-

Vierailija
2/17 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

teillä nukutaan hyvin, meillä unet sellasta 2-3tuntia (jahka ensin nukahtaa kolmelta yöllä...) sillä tässä ei oo kauhesti jaksanu kirjotellakkaan kun on niin kuolluolo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllapa joillakin nukutaan hyvin! Taalla kateellinen... Itse olen tana aamuna onnellinen kun viime yo nukuttiin kahdella syotolla ja nukahdettiin jo yhdeksalta illalla. Mutta eikohan se pidempi uni loyda tiensa meillekkin jossain vaiheessa. Eilen olin ihan maassa taman nukkumisen suhteen, mutta sitten aloin lukemaan asiasta kirjallisuutta ja asiaan tuli hieman perspektiivia. Mina kun olen aika mestari marehtimaan asioita paassani ja helposti teen karpasesta harkasen naiden unijuttujen suhteen. Siksi meilta loytyikin kirjahyllysta naita unikirjoja esikoisen vauva-ajalta :)

Tanaan pitaisi hakea joululahjat vanhemmille ja lahettaa ne sinne Suomeen. Taas viime tingassa. Kiva lahtea vahan ihmisten ilmoille!

Mukavaa alkuviikkoa kaikille!

Skusku & tytto 3,5vk

Vierailija
4/17 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään mies vei esikon hoitoon ja itse jäin syöttelemään vauvaa klo 8.30 ja sitten heräsimmekin vasta klo 14.45. pikkuisen paniikilla tytölle tissi suuhun ja nopeesti vaunuihin ja käveltiin hakemaan esikko päiväkodista. Syötin sit heti uudestaan. Myös hiukan podin huonoa omatuntoa kun oltiin vaan nukuttu koko päivä.

Tulppa- Ihana tosiaan kuulla että näitä hyvin nukkuvia vauvoja on enemmänkin=) Sitä kun on huolissaan jopa nukkumisesta kun on niin pieniä vielä nämä nyytit.

Kakkaa ollut joka vaipassa , mutta nyt muutaman päivän vain muutamat isot vaipantäyteiset kakat päivässä. Ehkä se vähän kiinteytyy/normalisoituu!

Huomenna meillä onkin neuvola ja sitten käväistään vauvan kanssa tekemässä viimeiset joululahjaostot esikolle ja miehelle, ehkä nyyttikin jotain saa=)

Onkohan LEIZ,RVARULJANSSI,FLANA JA LAALAA04 jo päässeet tositoimiin?=)

pähkinäneito ja neiti 2vko 5pvä

Vierailija
5/17 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelen tässä yhdellä kädellä peikkotyttö sylissä...

Meillä kaksoset ovat nukkuneet aluksi sellaisia 2-3 h pätkiä ja nyt viimeisen viikon aikana pitäneet ruokailujen välillä taukoa n. 3,5-4 h. Sama juttu on öisin, mutta ehkä hivenen pidempään ovat nukkuneet yöllä. Rytmi on onneksi pysynyt suurinpiirtein samana, eli edelleen herätellään toista syömään edes vähän, jos toinen on halunnut muonaa.

Ruokailu on onneksi alkanut sujua myös vähän nopeammin, ehkä sitten tisseistä tulee maitoa vauhdikkaammin kuin alussa... Nyt ehkä syöttöön ja vaipattamiseen menee yhteensä n. puolitoista tuntia yksin kahden kanssa.

Meillä tämä peikkotyttö on oikea kakkakone - kakkaa on miltei joka vaipassa. Peikkotytöllä ei ole vatsanpuruja... Bertalla taas on vatsanpuruja ja kakkaa on sitten ehkä joka toisessa tai joka kolmannessa vaipassa...että usein siis kakkaavat. Suositusten vastaisesti ollaan vaihdettu vaippaa vasta syötön keskellä tai lopussa, kun kakkaavat ja pierevät kumminkin vielä syötön aikana!

Mukavaa keskiviikkopäivää kaikille! (Itse olen nykyään päivistä ihan sekaisin, kun kaikki päivät noudattavat samaa kaavaa ja kaupatkin auki joka päivä...)

T. Fubu ja tyttötuplat 4 viikkoa

Vierailija
6/17 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla mammoilla kädet täynnä työtä kun ei kirjoittelemaan joudeta. :) On meinaan tahti hidastunut odotuspuoleen verrattuna... Mutta eipä tässä itsekään ole hirveästi joutanut ylimääräisiä hommia tekemään. Aika vain vilahtaa!

Kateellisena luin Tulpan ja Pähkinäneidon unikeoista. Meillä kolmen tunnin unet on jo tosi hieno saavutus, ihan pari kertaa on yön ensimmäinen unipätkä ollut neljäkin tuntia. Yleensä Nuupi nukkuu 1,5-2,5 tunnin unia. Sitten syömiseen, röyhtäilyyn ja uudelleen kapalointiin menee puolesta tunnista puoleentoista. Nyt viime öinä poika on ollut ihan liian virkeä aamuviideltä, haluaisi ilmeisesti aloittaa päivän jo silloin. Äiti taas on siihen aikaan lähinnä kuollut mörkö... Välillä meinaa hermot mennä siihen ähräämiseen kun itse haluaisi vain nukkua.

Miten te jotkut uskallatte nukuttaa vauvaa omassa sängyssänne? Onko teillä tavallista leveämpi peti vai sivuvaunu? Minä oon yrittänyt miettiä olisiko helpompi hoitaa yösyötöt jos vauva olisi valmiiksi vieressä mutta en ole uskaltanut ottaa väliin kuitenkaan. Pari kertaa olen paniikissa herännyt ja etsinyt poikaa jostain peiton alta, kun olen ollut aivan varma etten ole muistanut viedä häntä takaisin koppaan nukkumaan... Hädissäni oon kopeloinut miehen kättä ja luullut sitä vauvaksi, kunnes sitten oon herännyt tarpeeksi ja hokannut ettei ole mitään hätää. :) Hullua.

Meidän pojalla on myös kakkaa joka vaipassa. Poika turauttelee tosi usein, mutta en oo oppinut vielä erottamaan milloin on kysessä pelkkä pieru ja milloin tulee ehtaa tavaraa. Kestojen läpi ei edes haista vaikka olisikin kakat vaipassa, joten välillä poju joutuu olemaan kakkapyllynä pitemmänkin aikaa. Eipä kai se haittaa jos iho vain kestää.

Tissiharjoittelussa Nuupi on edistynyt selvästi! Oon melkein joka päivä yrittänyt kerran tai pari tarjota paljasta rintaa (ilman kumia siis) ja parina päivänä poika on suostunut imemään ihan kunnolla. :) Kai tässä pikkuhiljaa päästään kumeista kokonaan eroon. Vielä ei syönti ilman kumia onnistu, jos poju on kovin nälkäinen tai hermostunut, ei malta silloin imeä kunnolla. Kumista kun on kuitenkin helpompi saada ote... Miten te muut kumilla imettäneet, missä iässä olette saaneet jättää kumin kokonaan pois?

Pitäisi vielä käydä jouluhankintoja tekemässä. Kai tuon pojan kanssa uskaltaa kauppaan lähteä, kun pitää vaunuissa ja harson edessä. Mua vain pelottaa kaikki rs-virukset ja muut hirmupöpöt... Ei olisi kiva saada mitään sellaista jouluksi, eikä tietysti muutenkaan.

Iloista keskiviikkoa kaikille! Ja hophop kirjottelemaan kuulumisia! :)

Ama-riia ja Nuupi 2vkoa 3pvää

Vierailija
7/17 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille syntyi tyttö 23.11 suunnitellulla sektiolla perätilan vuoksi. Yöt on meillä nukuttu nyt 2-4 tunnin pätkissä, äitee ei jaksa ennen kello 11 nousta sängystä. Viimeiset pitkät unet tyttö nukkuukin yleensä 8-11, saa vähän jatkoaikaa yöunille.

Pahimmat hormonihöyryt ovat jo helpottaneet enää ei tarvitse itkeä ihan joka asiasta sentään.

Meillä ilmeni vatsanvääntelyä joka aiheutti kovaa ähinää ja puhkintaa pitkin yötä reppanalle. Cuplaton ennen jokaista ruokailukertaa on auttanut huomattavasti, yö meni suht rauhallisesti ilman puhkumisia. Kevyttä röyhyyttelyä oli tissityksen jälkeen. Tyttö syö myös Rela- tippoja.

Meilläkin käytetään tissikumia, sen kanssa on mukavan helppo imettää. Joutuu itseään tsemmpaamaan antamaan tisua paljaaltaakin.

Memmi ja esikoinen s. 23.11

Vierailija
8/17 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aattelinpas pinoutua ku on ulkomaailma unohtunut ihan kympillä. Meille syntyi viikko sitten ihana poika ja ollaan aivan onnesta sekaisin.

Synnytys kesti 6 tuntia, mentiin kyllä jo aiemmin sairaalaan mutta laittoivat meidät kävelemään ym että supistukset nopeutuis. Sitten ne yhtäkkiä muuttuivat tosi pahoiksi. Pari tuntia kärvistelin suihkussa ja synnytysammeessa mutta sitten oli jo sen verran kipeänä että laitettiin epiduraali. Siihen loppui suurimmat kivut ja sai pari tuntia kerätä voimia. Kello 18 olin jo 10cm auki mutta kätilö tunnusteli vauvaa ja tuumasi että poika on kasvot ylhäällä ja jos voidaan oottaa että se kääntyisi itekseen oikein päin. Mua ei siinä vaiheessa ponnistuttanut joten se kävi. Kätilö joutui katetroida mut koska en saanut pissattua ku vauvan pää painoi just sopivasti. Klo 18.50 tuli aivan kauhee ponnistamisen tarve ja yritin pidättää, mutta sitten ei enää voinut ku alkaa tositoimiin. 5 minuutin ponnistamisen jälkeen syntyi poika 3950g ja 52cm.

7 tikkiä sain itse mutta muuten jäi kyllä hyvät muistot synnytyksestä.

Lauantaina päästiin sairaalasta ja tosi mahtavasti on meidän arki alkanut sujumaan. Meillä nukutaan yöllä 5-7 tunnin pätkiä ja sitte herää syömään ja jatkaa taas unia. Aivan ihana vauva.

Mies hoitaa vauvaa tosi paljon ja tuntuu niin ihanalta ku tietää ettei itse tarvi tehä kaikkia. Nyt vasta sain vaatteet päälle kotiutumisen jälkeen, oon täällä yöpaidassa hillunut lauantaista asti=)

Tyttäreni isä vähät välitti vauvasta sillloin kun hän oli pieni.Vaihtoi varmaan ekan vaipankin ku se oli jo puolivuotias.

Isosiskosta on tullut nyt tosi iso ja on erittäin kiinnostunut vauvasta, haluaisi koko ajan silittää ja pitää sylissä. Kovasti saa vahtia ettei käy mitenkään.

Pientä kiukuttelua äitille on ilmassa, ei esim tullut syliin vasta ku eilen sairaalasta tulon jälkeen, mutta vauvalle ei ole mustis.

Me täällä jatketaan ihanaa vauvantuoksuista elämää, täytyy taas pinoutua kunhan tästä putoaa maan pinnalle!

Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille näin etukäteen!

-Laalaa ja Santeri 1vko (Keke oli työnimi)

Vierailija
9/17 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeen kateellisena luen, kun teidän vauvat nukkuu niin paljon.. Meillä on siirrytty tarkasti 2,5 tunnin uniin, siis silloin kun suostutaan nukkumaan:D Päivät menee valvoessa ja silloinkin huutaessa jos ei saa olla äitin sylissä:D Oon kyl ihan mukavasti oppinut tekee hommia yhdellä kädellä.. Illasta kyllä nukkuu, mutta yöllä kun pitäis mennä kunnolla nukkumaan niin huutohan siitä tulee:( ja se kestää parikin tuntia.. Rupee vähän väsyttää, kun olen yksin vauvan kanssa. Onneksi äitini tulee taas tänään, on kyllä ollut korvaamaton apu pyykinpesussa ja muussa.

Lapsen isä tulee ens viikolla käymään, mutta ei siitä juurikaan apua ole. Olisi kyllä kiva jos arkea olisi se toinenkin pyörittämässä:) No itsepähän olen päätökseni tehnyt. Enkä kadu, vaikka nyt vähän hankalaa onkin.. On tuo pieni pää punaisena huutava tyttäreni niin ihana:D

Anteeksi tämä avautuminen, mutta helpottaa kun saa jonnekin vähän purettua tuntojaan..

Vierailija
10/17 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No prob, vertaistukeahan ja avautumista varten nämä palstat ovat :).

KL.

Vierailija
11/17 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli juniorin 1 kk neuvola ja tältä näyttävät mitat:

paino 4730 g (+1120 g)

pituus 55,5 cm (+5,5 cm)

pipa 39 (+3 cm)

Hyvin kasvaa. En sitten päässyt täysimetykseen tämänkään kanssa, vähän käytetty Aventin rintapumppu myydään halvalla :P.

Pojalla on lähes tismalleen sama rytmi kuin esikoisella aikoinaan, tosin nyt on yöllä ryhtynyt nukkumaan hitusen pidempiä pätkiä, noin nelisen tuntia. Muutoin syö parin tunnin välein, päivällä jopa tiuhemmin. Kerta-annos on desin luokkaa. Nukkumaan käydään puolen yön tienoilla ja aamulla herätään esikoisen ääniin kahdeksalta.

Arki tässä rullaa painollaan, hieman on hakemista mutta siitä se lähtee. Ehkäisystä keskusteltiin neuvolassa ja sterilointi lääketieteellisin perustein alkaa musta tuntua hyvältä vaihtoehdolta. Mahdollinen kolmas raskaus olisi liian suuri riski, enkä todellakaan halua pelata venäläistä rulettia.

Kauppalistaa väsäämään ->

KL.

Vierailija
12/17 |
06.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva tissillä taas kirjottele ;) niin ku varmaan moni muuki!

Meillä yöt ollu jatkuvaa tissilläoloa joten vauva on nukkunu kainalossa ja mies sohvalla. Nukkuuks monella muulla vauva vieressä? oon koittanu saada pikkusta nukkuu omaan sänkyyn muttei oo ollu ku hetken ja itku on tullu. Iltasinki vauva tankkaa tissii jatkuvasti ihan ku isosiskot aikoinaan :)

Maanantaina neuvolassa painoa oli 3170g eli kivasti jo tullu ku syntymäpaino 3024g. Huomenna taas neuvola. Mies meni töohin maanantaina ja onhan arki ihan toisenlaista touhotusta kolmen lapsen ku kahen kaa...

On tää vauva-aika ihanaa vaikka ei sitä pystykään keskittymään päivisin pelkästään vauvaan Ehkä siks on toisaalta ihanaa et vauva nukkuu vieressä yöt.

Tarald ja tiitiäinen nyt 2vk2pv (hui ku aika menee nopee)

Vierailija
13/17 |
07.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulkona tosi pimeä ja veemäinen ilma, pitäis poitsun kans lähtee käymään kaupas kunhan hän tuolta suvaitsee herätä, potuttaa kun auto on rikki niin sillä ei päästä joten mennään kävellen, onneks toi ideaparkki on tos meillä mettän takana niin päästään nopeeta siihen eikä tarvi lähtee pitkälle.

meillä ukkeli on päättänyt että olen iso poika eikä mun tarvi nukkua, eilen päivällä valvo yli 7h putkeen eikä auttanu kävelyt pihalla eika mitkään, illalla kuudelta herra tipahti ja nukku tohon aamuviiteen, toki syötöt välissä mut meni nukkuun heti ruuan jälkeen.

Kuinkas teillä muilla on valvottu? alkaa tuntuun että meidän poika ei nuku kauaa päikkäreitä (peritty miehen puolelta, kummipoikakin lopetti päikkärit vuotiaana), noh ei onneks viä tartte murehtia mutta tuntuu että tää aika menee muutenkin niin nopeeta et kohta huomaanet ukkeli on sen vuoden.

jaahas meillä huudellaan et on herätty (ihme sinäänsä kun äiti sai aamupalan naaman eteen) :)

Mutta hyvät perjantait/viikonloput kaikkille mammoille ja nyyteille

möhö ja poika 4vko (sunnuntaina tasan kuukauden, aika menee siivillä...)

Vierailija
14/17 |
07.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan päivistä sekaisin, etsiskelin jo maanantaipinoa :) Tän siitä saa, kun on monta viikkoa sisällä ja sitten on vielä arkipyhä.

Meillä vauva nukkuu ihan hyvin. Yöllä ensin noin 5 tuntia, syöttö ja sitten noin 3 tuntia. Amariia kyselit vieressä nukkumisesta: meillä on vain 120 senttinen sänky ja mies on nukkunut esikoisen huoneessa ja mä vauvan kanssa meidän sängyssä. Yöllä vain vaihdan puolta sen mukaan, kumpaa tissiä syötän. On vauvalla oma korikin, mutta alkuvaiheessa oli helpompi nukuttaa vieressä kun sen sektiohaavan takia päässyt joka inahdusta ja pulautusta nopeasti katsomaan koriin.

Toki pelkään, että menen vauvan päälle, mutta koska maha on edelleen vähän arka, niin luotan herääväni joka kääntymiseeni.

Tästä tulikin mieleeni, että onko teillä muilla sektion läpikäyneillä edelleen maha kipeä? Mulla sektiosta nyt 4 viikkoa ja yskiessä ja vatsaa koskiessa se sattuu aina. Imetyskin tekee kipeää vain silloin ,kun vauva potkii samalla mahaa. Tekisi mieli jo lähteä vaunuilemaankin ulos, mutta en uskalla kun maha on niin arka ja kotiin on ylämäkeä joka suunnasta (niin että pelkään, että vaunujen työntely lisää tuskaa ja/tai pitkittää paranemista). Jälkivuotoakin on edelleen. Onko muilla kestänyt näin kauan? Mutta siis, onko tämä sektiomahan kipuilu ihan normaalia?

Laalaalle onnea vauvan syntymästä ja Cara: täällähän on tarkoitus antaa vertaistukea! Kysele rohkeasti apua täältäkin, jos sitä tarvitset. Itsekin tuossa yllä kyselen ja toivon, että joku voisi auttaa :)

Onko muilla ollut vaikeuksia esikoisen kanssa? Meidän 5,5-vuotiaalla on kamala uhma ja känkkäränkkäkohtauksia. Vauva on hänestä tosi ihana, mutta välillä koettelee meidän vanhempien hermoja. Osasin odottaa jotain tällaista, mutta en ihan näin rajuna. No eiköhän se tästä.

T: Rila ja Eliel 4 viikkoa.

Vierailija
15/17 |
07.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuh, ei täällä tosiaan meinaa keretä edes joka päivä käymään, saatikka sitten kirjottelemaan!

Caralle pitääkin heti alkuun nostaa hattua, ite en jaksais yksin! Ja tule vain tänne purkautumaan, sitä vartenhan täällä ollaan että saadaan ajatuksia vaihdella;oli ne sitten hyviä tai huonoja! =)

Memmille paljon onnea tytöstä ja LaaLaalle pojasta!=)

Kakkaamisesta:meiän pojulla myös päivisin joka vaipassa kakat, mutta yöllä saattaa parikin kertaa olla vain pissat joten en silloin vaihdakkaan vaippaa.

Joku kyseli sängyssä syöttämisestä, meillä on pinnasängyn laita otettu irti ja sängyt kiinni toisissaan. Tosi kätevä systeemi, ei tarvii joka kerta nousta pojua hakemaan kun on syönnit niin usein. Makuuasennossa en kuitenkaan imetä kun sitä kun oon kokeillu niin joka kerta olen nukahtanut ja sit paniikissa heränny et missähän se vauveli on. On muuten myös auttanut tuo pinnasängyn paikka siinä että poika ei herää joka syönti virkeäksi niin nukahtaa samantien kun ei tarvii kanniskella. =)

Ama-riia: Me on päästy nyt rintakumista täysin eroon, joka syönillä vaan taistelin jonki aikaa ilman niin pikkuhiljaa poju tottu kun ei vissiin nälkäsenä jaksanu sitä kumia ootella! =)

Joko teillä on ristiäiset ollu? Meillä on 15.12 ja ei olla vielä nimestä varmoja eikä kummejakaan ole kun 1 kysyttynä...

Leivotteko tarjottavat ite? Meille vieraita tulee 25 ja kukaan ei oikein ois mua kerenny auttamaan niin tilattiin sit kaikki tarjottavat..kyllähän ne kalliiks tuli, mut eipähän tarvii ressata sit niiden leipomisien kanssa!

Me saatiin eilen otettua pojusta tosi kiva jouluaiheinen kuva niin nyt sain ne kehitykseen et pääsee väsään joulukortteja! Ihana laittaa omasta nyytistä kaukasemmillekkin sukulaisille kuvakortti, varsinkin kun moni ei ole pitkien välimatkojen takia päässy käymään!

Mukavaa viikonloppua!

-Äippä ja poju 5vko+1pv-

Vierailija
16/17 |
07.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ama-riialle rintakumista, että me päästiin siitä eroon tytön ollessa 4 vkoa vanha. Kaksi viikkoa siinä poisopettelussa yhteensä kesti. On kyllä nyt ihanaa, kun ei tartte olla aina niitä kumeja puhtaina ja valmiina.

Vieressä nukkumisesta: meillä vauva nukkuu joskus meidän välissä ja joskus omassa sängyssään. Mieluummin kyllä siirrän imetyksen jälkeen oman sänkyynsä mutta joskus siirrän sen nukkumaan meidän vanhempien päiden väliin sängyn yläosaan, jottei tarvitse pelätä päälle kierähtämistä. Meillä on 190 cm leveä sänky, joten vauva mahtuu siihen hyvin. Yön ekan imetyksen aikana kyllä yleensä nukahdan, joten välillä vauva nukkuu tississä kiinni. Esikoisen ollessa vauva pelkäsin tosi paljon, että vauvalle käy jotain, jos nukahdan imettäessä (toki pelkään sitä vieläkin). Heräsinkin monta kertaa yöllä ihan kauhuissani ja kopeloin puoli sänkyä paniikissa, että missä se vauva on ennen kuin tajusin, että omassa sängyssäänhän se turvallisesti nukkuu.

Ristiäisistä kyseltiin: meillä on ne 30.12. Kummeiksi ovat lupautuneet mun pitkäaikainen ystävä ja miehen serkku vaimoineen. En aio luultavasti tehdä itse juurikaan tarjottavia, vaan tilaan ne mieluummin leipomosta ja ostan kaupasta.

Vanhemmista lapsista: meillä kans esikoinen suhtautuu hyvin vauvaan mutta uhmailee meille vanhemmille sitten kunnolla. On siinä välillä hermoissa pitelemistä, kun yritän esim. imettää vauvaa ja samanaikaisesti estää 2-vuotiasta tekemästä jotain kiellettyä juttua.

Hauskaa viikonloppua

toivottelee tosca

Vierailija
17/17 |
07.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että kaikki mihin on ajatellut kommentoida unohtuu, heti kun tuon vastaa painikkeen painaa:) Mut en nyt jaksa toistakaan ikkunaa avata kun ihan pikaisesti tulin pyörähtää..

Onnea vaan uusille vauvautuneille!

Joku tias kirjotella että vauva on jatkuvaan tissillä..Meillä neiti tekee ihan samaa, vissiin lisää maitotilausta.

Öistä sen verran että yleensä kun tuossa puolen yön maissa menen nukkuu tytön kans(ja myös mies valvoo niin myöhään) niin seuraava syöttö on n.3-4 maissa ja sitten seuraava joskus 6-7 maissa..sen jälkeen joko rauhottuu vielä nukkuu tai sitten alkaa ähinä ja puhina vaikka kuinka syöttäis.

Tänä aamuna noustii vasta ysin jälkeen koko poppoo, mut tuntui että aamuyö meni lähestulkoon kokonaan tissillä, en muista nukahtaneeni, ainakaan pitkäks aikaa.

No, sain tuossa 11-12 maissa nukuttua vielä, kun sohvalla pitkällään syötin.

Muuten öisin en uskalla vauvaa ottaa viereen, kun itse nukhadan kuitenkin ja sitten aamuyöstä esikko kömpii yleensä kans keskeen, hän ei ainakaan osais varmasti varoa vauvaa. Omaan sänkyyn saan vauva yleensä rauhottuu tissin jälkeen kun pikkuinen nukkuu makuupussissaan, jonka sisällä on siis syönninkin aikana.

Välillä tosin tuntuu että vauvalla on joku tutka, kun aina ku itse käyn tisuttelun jälkeen pitkälleen, niin silloin alkaa huutelemaan jos alkaa. Vaikka istuisin miten pitkään ja odottelisin alkaako mölinä, niin ei, vasta sitten kun käyn pitkälleen.Ja sitten saan taas pompata..jee..:(

Meijän pienellä on taas nuha, nenä röhisee ja välillä aivastelee onneton. Ollaan taas keittosuolaliosta laitettu, kerkeshän se ollakin muutaman päivän nenä selvänä. En tiiä onko meillä liian kylmä vai mikä tässä mättää..

Nyt pitää mennä..

Milenna ja Minttu 3vko+4pv