Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiede loi ateismin ja monet sanovat sen olevan paras ja tyhjentävin selitys maailmankaikkeuteen

Vierailija
09.11.2023 |

Mutta kuka loikaan tieteen?

Kommentit (346)

Vierailija
281/346 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ateismi on uskonto siinä missä muutkin uskonnot. 

Ateismi on uskonto siinä missä selibaatti on seksiasento. Muu olikin niin tyhmää että leikkasin ne pois saastuttamasta tätä ketjua. 

Eikös selibaattiasento ole sellainen, missä pidetään polvet tiukasti yhdessä?

Leikki leikkinä, olen samaa mieltä.

Vierailija
282/346 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Israel palaa kotimaahansa

2 Näin sanoo Herra: -- Kansa, joka pääsi miekkaa pakoon, sai armon autiomaassa. Israel palaa jälleen maahansa ja löytää rauhan.

10 -- Kansat, kuulkaa Herran sana! Tulkoon se tiettäväksi merten ääriin saakka! Sanokaa näin: -- Hän, joka hajotti Israelin, kokoaa sen jälleen, hän pitää siitä huolta kuin paimen laumastaan. [Jes. 40:11; Hes. 34:23]

Lakkaa itkemästä, kuivaa kyyneleet silmistäsi! Saat palkan vaivannäöstäsi: lapsesi palaavat kotiin vihollismaasta, sanoo Herra.

17 -- Sinulla on tulevaisuuden toivo: lapsesi palaavat asuinsijoilleen, sanoo Herra. [Jer. 29:11]

Pystytä merkkikiviä, aseta tienviittoja, jotta tietäisit, mistä tie kulkee. Paina mieleesi tie, se polku, jota olet kulkenut. Palaa kotiin, neitsyt Israel, palaa takaisin näihin kaupunkeihisi!

Minä tuon heidät takaisin pohjoisesta maasta, kokoan heidät maailman ääristä asti! Heidän joukossaan ovat myös sokeat ja rammat, raskaana olevat ja synnyttävät. Suurena joukkona he kaikki palaavat tänne.

9 He tulevat itkien, hartaasti rukoillen, ja minä itse johdatan heitä. Minä vien heidät runsasvetisten purojen äärelle tasaista tietä, jolla he eivät kompastu. Minä olen Israelin isä, ja Efraim on minun esikoiseni. [Jer. 50:4 | Jes. 63:16]

muutamia jakeita profetoituna kansan paluusta takaisinn isiensä maahan.

Tällä hetkellä Israelissa on 9 miljoonaa, ympäri maailmaa tullutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/346 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2 Näin sanoo Herra: -- Kansa, joka pääsi miekkaa pakoon, sai armon autiomaassa. Israel palaa jälleen maahansa ja löytää rauhan.

Aha. Rauhako siellä Israelissa nyt siis vallitsee?

Vierailija
284/346 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksikään noista ennustuksista ei myöskään ole spesifinen, aikaan sidottu eikä falsifioitavissa, joten ne eivät ole päteviä ennustuksia.

Vierailija
285/346 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän olisi kiva saada vastaus. Onko siis uskovaisten mielessä Israelissa nyt rauha eikä tarvitse miekkaa pelätä?

Vierailija
286/346 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1948 vuodesta on ollut kyllä rauhaakin ja koko maa rakennettu alusta alkaen.

Lopullinen rauha tulee sitten koko maailmaan kun on seuraava ennustettu  vaihe toteutumassa.

Vierailija
287/346 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jahve ei tule rauhaa tietämään pitkiin aikoihin.

Vierailija
288/346 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksikään noista ennustuksista ei myöskään ole spesifinen, aikaan sidottu eikä falsifioitavissa, joten ne eivät ole päteviä ennustuksia.

Kaikesta huolimatta ,niillä on nyt ollut uudelleen oma valtio. Paikalla jossa on historiansa ja Aabrahamin ,Iisakin ,Jaakobin Rebekan ja muut sukuhaudat.

Vierailija
289/346 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alla olevan linkin takana on ihan hyviä ajatuksia siitä, mitä ehtoja ennustuksen pitäisi täyttää jotta sitä voitaisiin pitää ihmeenä:

https://www.reddit.com/r/DebateAChristian/comments/67l8bh/criteria_for_…

Kohdat pikaisesti suomennettuna:

1) ennustus ei voi koskea todennäköistä tapahtumaa

2) ennustus ei voi olla liian epämääräinen tai runollisesti kuvainnollista kieltä käyttäen kerrottu

3) ennustusta ei voi katsoa täytetyksi vain sillä, että sopivasti tulkiten jotain vähän ennustetun tapaista tapahtui

4) ennustus ei voi olla itseään toteuttava

5) ennustetun tapahtuman täytyy tosiasiallisesti tapahtua

6) ennustuksen toteutuminen pitää olla mahdollista sekä falsifioida että verifioida

7) ennustuksen täytyy olla tiedetysti kirjoitettu ennen ennustettuja tapahtumia

Vierailija
290/346 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

10 -- Kansat, kuulkaa Herran sana! Tulkoon se tiettäväksi merten ääriin saakka! Sanokaa näin: -- Hän, joka hajotti Israelin, kokoaa sen jälleen, hän pitää siitä huolta kuin paimen laumastaan. [Jes. 40:11; Hes. 34:23]

Lakkaa itkemästä, kuivaa kyyneleet silmistäsi! Saat palkan vaivannäöstäsi: lapsesi palaavat kotiin vihollismaasta, sanoo Herra.

17 -- Sinulla on tulevaisuuden toivo: lapsesi palaavat asuinsijoilleen, sanoo Herra. [Jer. 29:11]

Pystytä merkkikiviä, aseta tienviittoja, jotta tietäisit, mistä tie kulkee. Paina mieleesi tie, se polku, jota olet kulkenut. Palaa kotiin, neitsyt Israel, palaa takaisin näihin kaupunkeihisi!

Minä tuon heidät takaisin pohjoisesta maasta, kokoan heidät maailman ääristä asti! Heidän

Eivätkö nämä "ennustukset" toteutuneet jo kaikki Jeesuksessa?

Jeesus (Israel) syntyi "neitsyestä" ja kulki pohjoisesta Nasaretista Jerusalemiin ja löysi rauhan. Jeesusta seurasivat sokeat ja rammat, raskaana olevat ja synnyttävät suurena joukkona.

Laki ja profeetat olivat Johannekseen asti; siitä lähtien julistetaan Jumalan valtakuntaa, ja jokainen tunkeutuu sinne väkisin.

Ja tämä on Johanneksen todistus, kun juutalaiset lähettivät hänen luoksensa Jerusalemista pappeja ja leeviläisiä kysymään häneltä: "Kuka sinä olet?" Ja hän tunnusti eikä kieltänyt; ja hän tunnusti: "Minä en ole Kristus". Ja he kysyivät häneltä: "Mikä sitten? Oletko sinä Elias?" Hän sanoi: "En ole". "Se profeettako olet?" Hän vastasi: "En". Niin he sanoivat hänelle: "Kuka olet, että voisimme antaa vastauksen niille, jotka meidät lähettivät? Mitä sanot itsestäsi?" Hän sanoi: "Minä olen huutavan ääni erämaassa: 'Tehkää tie tasaiseksi Herralle', niinkuin profeetta Esaias on sanonut."

"Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.

Rauhan minä jätän teille: minun rauhani-sen minä annan teille. En minä anna teille, niinkuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko murheellinen älköönkä peljätkö.

Joka uskoo minuun, hänen sisimmästään on, niinkuin Raamattu sanoo, juokseva elävän veden virrat.

Nykyinen Israelin valtio ei liity mitenkään Raamattuun, vaan on täysin ihmisten keksintöä. Israel on kansa, ei maa. "Tietäkää siis: yksikään teistä ei voi olla minun opetuslapseni, ellei hän luovu kaikesta, mitä hänellä on. Jos tahdot olla täydellinen, niin mene ja myy kaikki, mitä sinulla on, ja anna rahat köyhille. Silloin sinulla on aarre taivaissa. Tule sitten ja seuraa minua." Kaikesta luopuminen tarkoita myös "maata".

Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät koskaan katoa.

Vierailija
291/346 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1948 vuodesta on ollut kyllä rauhaakin ja koko maa rakennettu alusta alkaen.

Lopullinen rauha tulee sitten koko maailmaan kun on seuraava ennustettu  vaihe toteutumassa.

Eli tuo ennustus ei siis pitänyt paikkaansa, koska siinä ei ollut mitään mainintaa tuollaisesta lisäehdosta. 

Vierailija
292/346 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikesta huolimatta ,niillä on nyt ollut uudelleen oma valtio. Paikalla jossa on historiansa ja Aabrahamin ,Iisakin ,Jaakobin Rebekan ja muut sukuhaudat.

Niin. Koska YK antoi sen heille. Ei jumala. 

Vierailija
293/346 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivätkö nämä "ennustukset" toteutuneet jo kaikki Jeesuksessa?

No sitten pitäisi vielä pystyä todistamaan Jeesus todelliseksi. 

Vierailija
294/346 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on yleensä skitsofeenistä sepustusta.

Vierailija
295/346 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jumala loi maailman ja monet sanovat sen olevan paras selitys maailman ja myös tieteen olemassaololle.

Vain sellaisille, joiden aivokapasiteetti ei riitä ymmärtämään monimutkaisia asioita kuten tiede on.

Vierailija
296/346 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on yleensä skitsofeenistä sepustusta.290

Vierailija
297/346 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kristinusko on paras todellisuusselitys, miksi joku muu uskonto tai vaikka fiktioteos ei olisi yhtä hyvä? 

Vierailija
298/346 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on yleensä skitsofeenistä sepustusta.

Niin keneillä meistä? :)

Vierailija
299/346 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Koska YK antoi sen heille. Ei jumala. 

Jumala on antanut maan ikuiseksi. Mooseksesta alkaen.

Vierailija
300/346 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän kaikki Jeesukseen liittyvä kumoudu jo ihan Jeesuksen ns. koko nimellä. Jeesus Nasaretilainen. Paitsi että hänenhän piti ennustusten mukaan olla Betlehemistä, mutta äkkiäkös sitä sepustettiin pieni tarina olemattomasta veronkannosta ja siitä johtuvasta roadtripistä jonka sivujuonena pakerrettiin kersa tallissa. 

Ja joku oikeasti uskoo tuollaista roskaa? Ei pysty ymmärtämään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kuusi