Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Terveydenhuollon tulevaisuus: mites ne, joilla ei varaa vakuutuksiin tai eivät saa sellaista?

Vierailija
08.11.2023 |

Nykyään törmää ihan vähintään viikoittain sellaisiin arveluihin, että tässä maassa julkinen terveydenhuolto ajetaan alas, ja kynnelle kykenevät ostavat kalliin vakuutuksen saadakseen hoitoa. Amerikan tyyliin siis.

Toivon syvästi ettei tällaista tapahdu koskaan. Mutta jos tapahtuu, miten käy niille jotka eivät saa vakuutusta? Joillain ei ole siihen rahaa, ja joillain (kuten minulla) olemassa olevat sairaudet estävät vakuutuksen saamisen kokonaan. Tässä mallissa ilmeisesti pitäisi sitten vaan kuolla, niinkö se menee?

Kommentit (82)

Vierailija
81/82 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan tavallinen duunari ja otin kokeeksi niin kattavan sairaskuluvakuutuksen kuin löysin. Vakuutus kattaa asioita todella huonosti. Ihan tavalliset flunssakäynnit ja perusverenkuvat kyllä kattaa, mutta on todella paljon kaikkea jota ei kata ollenkaan ja kysymys ei ole mistään hintakatosta vaan ulosrajatuista toimenpiteistä ja tutkimuksista. Ei mitään järkeä vakuutuskauden jälkeen jatkaa tätä vakuutusta. Ikävä kyllä näin. 

Vierailija
82/82 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on Pohjolan halvin terveysvakuutus (120€/vuosi) mikä ei kata alle 100€ maksuja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi viisi