Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oon sokerilakossa ja jestas että tää on vaikeeta!!

Vierailija
08.11.2023 |

Koko ajan nälkä, joka ei lähde syömällä, kauhea jano ja hillitön herkkuhimo. Millon tää menee ohi??

Kommentit (135)

Vierailija
61/135 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viikon kun kestät on enää yksi viikko jäljellä. Sitten helpottaa.

Miksi kaikki väittää näin? Mun itsehillintä on kestänyt parhaimmillaan 2 kk ja ei hellittänyt sinä aikana.

Vierailija
62/135 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei karkki-, sokeri- ym. lakoissa ole mitään järkeä, jos kuitenkin syö hiilihydraatteja muuten. Viljojen, hedelmien ja kasvisten hiilarit muuttuvat ihan yhtä lailla glukoosiksi kehossa kuin karkin ja suklaankin hiilarit.

Sinä taas et tiedä yhtään mitään. ja sen kyllä huomaa.

:D  Kylläpä menee "hyvien hiilareiden" syöjän tunteisiin faktat.

Fakta on se, että kaikki hiilari ei ole samanlaista. Et voi syödä kuin lihaa ja rasvaa, jos aiot elää kokonaan ilman sokereita. Onnea vaan sille valinnalle! 

Lihassakin on sokereita. Ne on ne sokerit jotka tekee sen ruskean, herkullisen paistopinnan. Karamellisaatioksi sitä MasterChefissa sanottiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/135 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun jätin sokeripitoisia tuotteita pois ruokavaliostani en ryhtynyt totaalikieltäytyjäksi vaan sallin itselleni kerran viikossa kohtuudella herkuttelun esim. konditoriatuotteilla. Ostin myös kaappiin levyn tummaa suklaata jota aluksi söin palan tai kaksi sokerihimon yllättäessä ja myös hedelmiä kannattaa syödä (ei välttämättä kuitenkaan viinirypäleitä tai banaania). Pari viikkoa kesti vierottautua päivittäisestä sokerin syönnistä. Sai selätettyä 2 tyypin diabeteksen ruokavaliolla ja sokeriarvot ovat pysyneet jo pari vuotta alhaisina vaikka sallin itselleni silloin tällöin ja juhlatilaisuuksissa kohtuudella myös sokeripitoisia tuotteita.

Vierailija
64/135 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä carnivore-dieetissä syödään?

Eläinperäistä ruokaa.

Vierailija
65/135 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajan kanssa helpottaa.

Totta. Täällä 3 viikkoa ilman. Minulla on ennemminkin ollut iltaisin "tapa mutustaa jotain". Olen nyt korvannut mutustelun omenalohkoilla, mandariinilla, pikku tomaateilla, pähkinöillä, kuivatuilla hedelmillä ja vihreällä teellä. Eka viikko oli kauhea, mutta nyt on energinen ja pirteä olo. Ei edes tee mieli mitään muita herkkuja, kun niistä tulee sellainen "pöhnä olo". Turvotus on myös vähentynyt. Kahvilassakin leivosten sijasta teki mieli ihan peruspullaa. Aion kyllä jouluna ostaa suklaata, mutta sen sijaan, että ostaisin jonkun tarjouksen monta konvehtirasiaa, ajattelin valita yhden vähän laadukkaamman, josta sitten nautiskelen. 

Olet siis vaihtanut sokerin sokeriin, vau!

Vierailija
66/135 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viikon kun kestät on enää yksi viikko jäljellä. Sitten helpottaa.

Kunpa tuo pätisi jokaisen kohdalla...! Aloitin vedonlyönnin seurauksena karkkilakon seitsemännen luokan jouluna, nyt olen 31-vuotias. Karkkilakko jatkuu yhä, ja makeiset käyvät mielessäni joka päivä. Mietin, mitä uutuuksia olisi hauska maistaa, ja mitä vanhoista suosikeista eniten kaipaan. Leivonnaisia en ole kokonaan jättänyt pois, niitä käytän toisinaan; myöskään ajoittaiset totaalikieltäytymisjaksot kaikesta lisätystä sokerista eivät ole asiaa muuttaneet.

En pane pahakseni, jos minua tämän tunnustuksen myötä pidetään luuserina ajattelenhan niin itsekin, tekosyitä keksimättä. Heikkouteni tekee minusta arvottoman.

Vierailija
67/135 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trolli asialla.

Vierailija
68/135 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luovu myös kofeiinista ja nuku enemmän ja säännöllisellä rytmillä. Lopeta se multitaskaus ja liika ruudun katsominen, lisää lyhyen energian himoja.

Terv. Pääsin sokerimässöistä irti puolessa viikossa

Vierailija
69/135 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sokeri aktivoi samoja aivoalueita kuin heroiini.

Mitä sitten? Onko sinusta tosiaan ihan sama asian syötkö lakupatukan vai vedätkö heroiinia? 

Riippuu oletko 160cm ja painat 50kg tai 100kg onko se "mitä sitten". Toki aina parempi kuin heroiini.

Vierailija
70/135 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites sujuu ap? Minäkin aloitin tänään lisätyn sokerin lakon. Strui

Kauhee jano. Nukuin todella sikeästi ja takareisien selluliitit on hävinny.

Ap

Vierailija
71/135 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajan kanssa helpottaa.

Totta. Täällä 3 viikkoa ilman. Minulla on ennemminkin ollut iltaisin "tapa mutustaa jotain". Olen nyt korvannut mutustelun omenalohkoilla, mandariinilla, pikku tomaateilla, pähkinöillä, kuivatuilla hedelmillä ja vihreällä teellä. Eka viikko oli kauhea, mutta nyt on energinen ja pirteä olo. Ei edes tee mieli mitään muita herkkuja, kun niistä tulee sellainen "pöhnä olo". Turvotus on myös vähentynyt. Kahvilassakin leivosten sijasta teki mieli ihan peruspullaa. Aion kyllä jouluna ostaa suklaata, mutta sen sijaan, että ostaisin jonkun tarjouksen monta konvehtirasiaa, ajattelin valita yhden vähän laadukkaamman, josta sitten nautiskelen. 

Sokereissa on eroja ellet tiennyt, kannattaa tutustua aiheeseen. Eikä sokerista tarvitse täysin kieltäytyä vaikka sitä vähentääkin. 

Vierailija
72/135 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomimammat on kyllä ihan oma rotunsa. 

Kukaan muu kansa ei syö kuin kakarat, täytyy olla pullaa ja keksiä ja karkkipussia. Ei mikään ihme että porukka on niin järkyttävän lihavaa siellä. 

Se, mikä on suomalaiselle naiselle normipäivän sokerimäärä, on itse asiassa järkyttävän suuri määrä. Ja sit istutaan sohvalla ja palstaillaan täällä, eikä edes yritetä terveellisempää elämäntyyliä. 

Kun TEKEE NIIN MIELI KARKKIA.

Suomiaukot on kyllä säälittäviä marmattajia. Kaljassa on sitten runsaasti sokeria, sitähän te ryystätte jatkuvasti, isoilla mahoillanne lyllertävät suomiukot.

Vierailija
73/135 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luovu myös kofeiinista ja nuku enemmän ja säännöllisellä rytmillä. Lopeta se multitaskaus ja liika ruudun katsominen, lisää lyhyen energian himoja.

Jos annat pomminvarman lääkkeettömän neuvon uneen, jonka voin toteuttaa, maksan siitä sulle vaikka vuosia putkeen satasia per kk. 

Vierailija
74/135 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos annat pomminvarman lääkkeettömän neuvon uneen, jonka voin toteuttaa, maksan siitä sulle vaikka vuosia putkeen satasia per kk. 

Kofeiini ja sokeri pois. Ole hyvä.

Vierailija
75/135 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon ap, eikö tuo motivoi? 

Keskity enemmän siihen mitä syöt seuraavaksi jne. Lisäksi näin eilen ohjeen, jossa kehotettiin pitämään vapaapäivä. Siinä ohjeistuksessa sellaista vietettiin 40 päivän välein, mutta ehkä pienempi vapaapäivä vähän taajempaan toimii sekin. Noin saat ajatuksesi pois pakkopakko-ajattelusta toisentyyppisiksi. Sinnittelet kohti vapaapäivää, jos se tuntuu luontevammalta. 

Itse olen siirtynyt pätkäpaastoon viimeisen viikon parin aikana. On ihmeen helppoa olla syömättä 16 tuntia ja popsia sitten 8 tunnin aikana. En ihmettele että laihtuu, koska en jaksa syödä tarpeeksi siinä ajassa kun maha on kutistunut. Eilen näin ohjeistuksen, että täytyisi silti syödä proteiinia tarpeeksi ettei ala näivettyä laihtumisen sijaan. Joudun tosissani miettimään, miten se onnistuu. Ei tosiaan tee mieli karkkia, kun ei ruokaakaan jaksa. Kuljenko lihapullat poskessa koko ajan...

Vierailija
76/135 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairastu viikoksi kovaan kuumeeseen, menetä ruokahalusi, tulee samalla sellainen "factory reset", sulaa läskit ja nesteet eikä tee mieli karkkejakaan, eikä oikein mitään muutakaan, laihtuu väkisinkin. Sitten toivuttuaan siitä pääsee rakentamaan terveempää ruokavaliota, ei ole enää sokerinkaipuutakaan.

Ei tapahdu mulla ikinä. Ruokahalu on ja pysyy, koska inhoan tehdä tarkoituksella heikkoa oloa jo valmiiksi heikon olon päälle. 

Vierailija
77/135 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajan kanssa helpottaa.

Sokereissa on

Sokeri on sokeria, vaikka se olisi hedelmässä. Pelkkää itsepetosta luulla, että olisi jotain "terveellistä" sokeria.

Vierailija
78/135 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei karkki-, sokeri- ym. lakoissa ole mitään järkeä, jos kuitenkin syö hiilihydraatteja muuten. Viljojen, hedelmien ja kasvisten hiilarit muuttuvat ihan yhtä lailla glukoosiksi kehossa kuin karkin ja suklaankin hiilarit.

pskapuhetta. Aivot tarvitsee hyviä hiilihydraatteja

... tai ketoaineita. Jos hiilareita ei ole saatavilla.

Vierailija
79/135 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomimammat on kyllä ihan oma rotunsa. 

Kukaan muu kansa ei syö kuin kakarat, täytyy olla pullaa ja keksiä ja karkkipussia. Ei mikään ihme että porukka on niin järkyttävän lihavaa siellä. 

Se, mikä on suomalaiselle naiselle normipäivän sokerimäärä, on itse asiassa järkyttävän suuri määrä. Ja sit istutaan sohvalla ja palstaillaan täällä, eikä edes yritetä terveellisempää elämäntyyliä. 

Kun TEKEE NIIN MIELI KARKKIA.

Mikäs se sitten miehiä lihottaa täällä?

Vierailija
80/135 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et voi olla kovin kauan sokeri-lakossa, koska ihminen elää sokerein. Vai tarkoitatko jotain tiettyä sokeria? 

Kysymys on joka tapauksessa väärä. Oikea kysymys olisi kai se, mikä kiire sinulla on, jonka vuoksi et noudata kestävää dieettiä?

Jätä paastot Pääsiäiseen tms.

Ihminen ei elä sokerein. Tai, sairaat kyllä elää. Sokeri on myrkkyä keholle.

Hiilihydraattikin on sokeri.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yksi