Oon sokerilakossa ja jestas että tää on vaikeeta!!
Koko ajan nälkä, joka ei lähde syömällä, kauhea jano ja hillitön herkkuhimo. Millon tää menee ohi??
Kommentit (135)
Vierailija kirjoitti:
Tämä pimeä vuodenaika on huono ajankohta aloittaa sokerilakko.
Vain selittelijöille.
Ota viimeinen puraisusi pullasta ja kokeile carnivorea kuukauden ajan. Tulet yllättymään, mitä tulet löytämään itsestäsi. Sen energisen itsesi, joka sisälläsi uinuu.
Oon ollut parhaimmillaan 3 kk ilman karkkia. Eka kuukausi oli ihan hirveetä. Sitten retkahdin takaisin. Mulla on vähän ku alkoholisteilla viinan kanssa, että en saisi syödä yhtään sitä karkkia. Muuten retkahdan takaisin.
Minulla on nyt carnivorella paino pudonnut kuukaudessa 8 kiloa. Lähtopaino oli 81 kiloa kun aloitin ja nyt 73 kiloa. Aion jatkaa, kun on niin hyvä ja pirteä olo. Kiva kun ei ole yhtään nälkä ollut ensimmäisen kolmen päivän jälkeen. Joillekin voi tulla parin päivän huono olo muutaman päivän jälkeen, kun keho rimpuilee irti hiilihydraateista, mutta minulla se jakso oli lähes huomaamaton. Voin suositella.
Mistä teidän lihansyöjä diettaajien aivot saavat polttoainetta?
Aivot tarvitsevat sokereita. Eivät toki höttöhiilareita, mutta normaalista ruoasta saatavia.
Vierailija kirjoitti:
Mistä teidän lihansyöjä diettaajien aivot saavat polttoainetta?
Aivot tarvitsevat sokereita. Eivät toki höttöhiilareita, mutta normaalista ruoasta saatavia.
Hehheh
Tyhmän hommaa. Kasviksissakin on luontaisesti sokeria.
Söin tänään isänpäivän kunniaksi palan kakkua (koska kaikkea kohtuudella..) ja lopputulos oli se, että ahmin myöhemmin kaksin käsin leipää enkä jaksanut tehdä oikeaa ruokaa enkä yhtään mitään muutakaan, väsyttää älyttömästi. Toivottavasti menee huomiseen mennessä ohi.
Ap
Kaurapuuro aamuisin pitää makean halun loitolla
Vierailija kirjoitti:
Kaurapuuro aamuisin pitää makean halun loitolla
Millä perusteella?
Et syö silloin riittävästi ja tarpeeksi monipuolisesti, jos nuo oireet vaivaavat pelkän lisätyn sokerin poistamisella ruokavaliosta. Lopetin itsekin turhan herkuttelun ilman minkäänlaisia ongelmia, kun herkut eivät korvaa enää ruokaa. Herkkuttelen silti edellee, kun mieli tekee, eli noin kerran 1-2 viikkoon. En ymmärrä, mikä järki totaalikieltäytymisessä on, kun harva pystyy sellaista koko lopun ikänsä ylläpitämään. Siinä asettaa itsensä vain epäonnistumaan ja ahmimaan, ja lihoamiskierre on valmis. Olo nyt myös päinvastoin koheni, olemus piristyi ja ajatus kulkee paremmin ilman jatkuvaa sokeripöhnää.
Vierailija kirjoitti:
Et syö silloin riittävästi ja tarpeeksi monipuolisesti, jos nuo oireet vaivaavat pelkän lisätyn sokerin poistamisella ruokavaliosta. Lopetin itsekin turhan herkuttelun ilman minkäänlaisia ongelmia, kun herkut eivät korvaa enää ruokaa. Herkkuttelen silti edellee, kun mieli tekee, eli noin kerran 1-2 viikkoon. En ymmärrä, mikä järki totaalikieltäytymisessä on, kun harva pystyy sellaista koko lopun ikänsä ylläpitämään. Siinä asettaa itsensä vain epäonnistumaan ja ahmimaan, ja lihoamiskierre on valmis. Olo nyt myös päinvastoin koheni, olemus piristyi ja ajatus kulkee paremmin ilman jatkuvaa sokeripöhnää.
Syön riittävästi ja monipuolisesti ja reilussa viikossa loppui tämä sokerinhimo. Ei tee enää mitään mieli, ei edes pms-oireiden aikana vaikka aiemmin silloin teki mieli mättää kaikkea.
Ap
Huomasin että sokerihimo lähti sillä että söin säännöllisesti aamupalan, lounaan, päivällisen ja iltapalan. Asuin hotellissa 5 päivää täyshoidolla eikä yhtään tehnyt karkkia mieli kun maha oli täys. Sitten kun palasin kotiin ja söin oman rytmini mukaan niin herkkuhimoni palasi. Syön siis väärin ja epäsäännöllisesti.
Vierailija kirjoitti:
Lisää lihaa, kalaa, pastaa, riisiä ja perunaa. Varmasti lähtee nälkä ilman sokeriakin.
Pasta, riisi ja peruna on sokeria.
Olen ollut keto dieetillä vuoden alusta. Tämä on ollut ainoa keino, jolla olen saanut makeanhimon täysin kuriin.
Syön riittävästi ja niin ettei ole nälkä kuin max. vähän ennen seuraavaa ruokailua. Nälkää en ole tuntenut kuin vähän joskus, mutta harvoin aamulla ja/tai ennen lounasta, mutta olenkin syönyt -500 kaloreilla ja paino nätisti tippunut 0,5 kg per viikko.
Aiemmin olen kokeillut mm. sokeritonta ruokavaliota 2kk putkeen, mutta makean himo eli tuolloin edelleen ja erityisesti viikko ennen kuukautisia alkava makeanhimon. Tällöin huolehdin myös riittävästä energia saannista ja korvasin "ei-herkut" ei sokeria sisältävillä tuotteilla. Mutta ei auttanut minun kohdalla.
Itse olen ollut totaalisen kyllästynyt makeanhimoon ja ajatukseen etten mukamas voisi hallita sitä. Nyt näyttää valoisalta tämän Ketodieetin kohdalla ja aionkin jatkaa tutkimusmatkailua tämän parissa edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Lisää lihaa, kalaa, pastaa, riisiä ja perunaa. Varmasti lähtee nälkä ilman sokeriakin.
Pasta, riisi, peruna = sokeri