Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsettoman "helppo" elämä

Vierailija
08.11.2023 |

Eräs ihminen, jonka olen tuntenut noin 1/2 vuotta tuo usein esiin, miten helppoa elämää minä lapsettomana elän.

Jos kerron vaikka mukavasta illasta, hän alkaa vyöryttää niskaani juttuja siitä, miten hänellä ei koskaan ole vapaita iltoja eikä mahdollisuutta tehdä omia juttuja. 

Varmasti niin, mutta ihmisenä joka on saanut 6 keskenmenoa, mua suoraan sanottuna tympäisee tuollainen mun oman ajan kadehtimen tai mitä se onkaan. Olen vasta viimenä parina vuotena oppinut nauttimaan elämästä lapsettomana, aiemmin se oli todella kipeä asia, joka vei elämästä ilon.

Mitä tuollaisen ihmisen kanssa pitäisi tehdä? Paukautanko päin näköä, että jos oot sitä mieltä, että vaihtaisit jokaisen elävänä syntyneen lapsesi keskemenoon, jatka kuittailuasi? Jos et, niin ole hiljaa.

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Itsepä lapsesi halusit."

Vierailija
2/69 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin?

Tai näin. 

Vierailija
4/69 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin samaa mieltä ja hehkuttaisin sitä miten elämä on helppoa. Voi tehdä mitä haluaa ja kaikkeen löytyy aikaa ja rahaa.

Vierailija
5/69 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kertonut hänelle siitä, että lapsettomuus ei ole sinulle ollut vapaaehtoisesti valittua? Jos et, niin kannattaisi varmaan mainita asiasta ja huomauttaa myös, että sinusta hänen kommenttinsa tuntuvat pahalta. Jos taas olet kertonut asiasta, niin sitten voit kyllä vastata tylymmin tyyliin, että itsepä hän lapsensa valitsi tehdä tai vaikka kysyä, että montako lapsistaan hän olisi mieluummin vaihtanut keskenmenoon.

- Vela-72

Vierailija
6/69 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kertonut hänelle siitä, että lapsettomuus ei ole sinulle ollut vapaaehtoisesti valittua? Jos et, niin kannattaisi varmaan mainita asiasta ja huomauttaa myös, että sinusta hänen kommenttinsa tuntuvat pahalta. Jos taas olet kertonut asiasta, niin sitten voit kyllä vastata tylymmin tyyliin, että itsepä hän lapsensa valitsi tehdä tai vaikka kysyä, että montako lapsistaan hän olisi mieluummin vaihtanut keskenmenoon.

- Vela-72

En ole, koska jotenkaan tuollaiselle ihmiselle ei yhtään tee mieli kertoa vaikeista asioista. Ap

Vierailija
7/69 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ympäristöteko olla tekemättä lapsia tähän kylmään,pahaan ja väkivaltaiseen maailmaan jossa jo ylikansoitus. Eli kyllä itse koen sinkkuna lapsettomana miten ihanaa esim nukkua pitkään viikonloppuina ilman et kukaan herättää,kokata itse mitä lystää ja itselleen,tilata ruokaa jos haluaa ,rauha,hiljaisuus...että kyllä mä ainakin ap:n lapselliselle kaverille leuhkisin kuinka helppoa lapsettomana on ja päälle nuo syyt mitä kirjoitin ja vielä toi mitäs oot tehnyt lapsia.

Vierailija
8/69 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paukauta päin.

ketuttaa tollaset kaverisi kaltaiset päällekäyjät

Vierailija
9/69 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy siltä ihan suoraan, että miksi on tehnyt lapsensa, jos pitää jotain sinkun humputteluiltoja kadehtia?

Vierailija
10/69 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda seuraa.

Vierailija
11/69 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaiselle voi sanoa huolettomasti että ÄLÄ VALITA joka on itse tehnyt tilanteensa tai sitten ei suostu tekemään mitään muuttaakseen sitä paremmaksi mikäli se olisi mahdollista.

Vierailija
12/69 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasken sinut puoliksi lapselliseksi suurten menetystesi vuoksi.

Vierailija
13/69 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihda seuraa.

Vaihtaisin, mutta ei ole mikään itse valittu kaveri, vaan muuta kautta elämäni liittyvä ihminen,jota väistämättä joudun näkemään. Ap

Vierailija
14/69 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ystävät joilla on pieniä lapsia, sanovat myös usein kuinka helppoa mulla on. Unohtavat varmaan että minä olen lapseni jo kasvattanut aikuiseksi ja mitä itse tekivät lapsen miltei nelikymppisinä. Minä olen jo ne ajat elänyt, kun olin lapsessa kiinni ja nyt kun hän on aikuinen, niin tottakai minulla on vapaata aikaa tässä vaiheessa elämää. Elämä on valintoja!

Vierailija
15/69 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Vela-72

En ole, koska jotenkaan tuollaiselle ihmiselle ei yhtään tee mieli kertoa vaikeista asioista. Ap

No koeta sitten vaan kestää. 🙄 Mitäs jos nyt vaan oikeasti kertoisit??? En nyt oikein tiedä oletko yhtään sen vähemmän ääliö kuin kaverisi. 

Vierailija
16/69 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskenmenoon jäänyt laistaa orpovallan.

dab

Vierailija
17/69 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Vela-72

No koeta sitten vaan kestää. 🙄 Mitäs jos nyt vaan oikeasti kertoisit??? En nyt oikein tiedä oletko yhtään sen vähemmän ääliö kuin kaverisi. 

Ensinnäkin, kyse ei ole kaverista, vaan ihmisestä, jonka kanssa joudun olemaan tekemisissä. Sillä, että ei tee mieli kertoa, tarkoitan, että en halua noin käyttäytyvälle näyttää haavoittuvuuttani, suuntukkimistarkoutuksessa voin asian kertomista harkita kuvaamallani tavalla. Ap

Vierailija
18/69 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Vela-72

&nb

Minä sanoisin mahdollisimman rumasti ja niin, että viesti menisi kerrasta perille. 

Vierailija
19/69 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos et ottaisi itseesi noin pikkuisia asioita? Kuulostaa pikkumaiselta.

Vierailija
20/69 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No. Onko hän edes ystäväsi jos et ole kertonut hänelle keskenmenoistasi? Tuttava vaan joka tietämättään loukkaa sinua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yksi