*~* HAAHUT uuteen vuoteen viikko 1 *~*
[b][size=3][color=purple]Haahuilijat [/color][/size][/b]
[b][color=blue] Haahuilijat on keskenmenon kokeneiden kuumeilijoiden oma ryhmä. [/color][/b]
[color=fuchsia]~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *~*~*~*~*~*~*~ [/color]
[color=blue][size=1][b]Adette[/b] Minä 27 ja mies 27 ja esikoisen yritys aloitettu 9/05. Terolutit ja clomit avuksi 4/06. Alkuraskauden keskenmeno 8/06.
[b]apuh[/b] olen 29v (vm77) ja mieheni on 32v (vm74). Meillä on elokuussa 2005 syntynyt tytär. Ennen häntä mulla oli neljä alkuraskauden km:a ja hänen jälkeensä on ollut jo kaksi. Viimeisin nyt lokakuussa.
[b]bambiino[/b] 25 v. mies 27 v. Meillä on tyttö 04/05, ja keskenmeno 12/06 (rv 11+5).
[b]carpel[/b] Itse olen 27-vuotias, mies 32. Lapsia ei ole ja sen ensimmäisen yritys aloitettu 06/06. Keskenmeno 07/06 rv 7+2.
[b]Elisabeth72[/b] Olen 33-vee ja mieheni on 29. Meillä on kaksi tyttöä 03/03 & 08/04. Asumme ruotsissa....Elämäni ensimmäisen ja toivottavasti viimeisen keskenmenon sain joulukuussa -05. Kemiallinen raskaus 07/06.
[b]-Ida-[/b] itse 27/mies 28. Esikoispoika vm 04/04. Toinen raskaus alkoi 09/06 ja keskeytyi 11/06 rv:lla 11. Asutaan pääkaupunkiseudulla. Yritys jatkuu..
[b]-Idaliini-[/b] Kaksi km takana ensimmäinen 12/05 (rv 5) ja toinen 2/06 (rv 8 ja lääkkeellinen tyhjennys) Minä kohta 20 v ja mies pari vuotta vanhempi ja oulun seudulla asustellaan. Vauva ois todella tervetullut.
[b]Irmeli72[/b] Ikä 34 ja mies 38. Lapsia kaksi 99 ja 02. Kolmatta kuumeillaan. Raskaudet alkaneet clomifenilla joka käytössä myös nyt. Kaksi tuulimuna raskautta 96 ja 08/06.
[b]Isotikru[/b] olen 37-v lähihoitsu pääkaupunkiseudulta ja mies on kahta vuotta vanhempi.
Lapsia on 4, poika vm-93, tytär-vm-96 ja kaksostytöt vm-00.
[b]Jellonamami[/b] Ikää 40. Neljä km välillä tammikuu - marraskuu 2006 (viikoilla 2 - 8). Onneksi lohtunani on 2,5 vuotias pieni prinsessamme. Häntä ennen ei yhtään km, joten tämä on ihan uusi tilanne.
[b]Joululahja[/b] Minä 32v mies 39v, poika synt 12/04, keskeytynyt km 05/06 rv 12. Yritystä marras-joulukuusta 06.
[b]katri72[/b] Minä 34-v, mies kanssa 34. Lisäksi koira. Asutaan Helsingissä ja ensimmäistä lasta toivotaan. Yritys alkoi 02/03. Km:t 07/05, 12/05, 7/06 ja 11/06.
[b]Leijonanhymy[/b] Olen 24-vuotta ja mies samoin, pohjoisemmassa Suomessa asutaan. Itselleni on tullut kaksi km tänä vuonna. Ensimmäinen riipaisi kesäkuussa, rv 12 uä:ssä todettiin alkio kuolleeksi rv8 eli keskeytynyt km ja kaavintaan siitä sitten.
[b]levinia[/b] ite oon 37, mies 40, ollaan asuttu taalla n. hmmm italian leveysasteilla pian jo 15 vuotta! Tytot ovat 14 .10 .7 ja 3-vuotiaita. Viidennen yrityksia aloitettiin 2/06 kierukan poistosta ja siina sitten tasaisin valiajoin noita ' ongelmia' ; eli tm 3/06; ja kaks' kaavintaa 6/06 ja 10/06.
[b]Liliane[/b] Minä ja mies molemmat 24-vuotiaita ja asumme Lounais-Suomessa. Toiveissa oleva pienokainen olisi mulle toinen (tyttö 5/01) ja miehelle eka. Spontaani keskenmeno 01/2006 rv 7+2, odotin ilmeisesti kaksosia.
[b]lumipyry70[/b] Olen 26 vuotias ja marraskuussa keskenmenon saanut 1,5 vuotiaan neitin äiti. Edellinenkin raskaus päättyi onnettomasti vuosi sitten uutena vuonna.
[b]Menier[/b] eka km rv5-6 1/06. Uutta yritystä ekojen kuukautisten jälkeen, plussa 6/06 joka meni kesken nyt 10/06 rv 19+6. Luultavasti yritystä jatketaan...
[b]miukkeli75[/b] Olen 31-vuotias ja ensimmäistä lasta odottamassa yhdessä miehensä kanssa. Koin keskenmenon 12/2006.
[b]Moila[/b] Olen 26-vuotias, mies 28. Meillä on 1,5-vuotias poika. Toukokuussa annoimme toiselle luvan tulla. Heinäkuussa sain plussa. Viime tiistaina kävin yksityisellä rv9+0. Sikiön todettiin kuolleen rv8+4. Torstaina mulla oli kaavinta. Putosin kovaa ja korkealta, vaikka osasin olla varuillani.
[b]puhbear[/b] oma ikä 25v, mies pari vuotta nuorempi. Ensimmäistä toivotaan kovin hartaasti. Yritys alkoi 12/05. km 04/06.
[b]Rouvavauva[/b] 2.11.2006 rv. 7+0 alkuraskauden ultrassa löytyi kaksi sikiöpussia, mahdollinen tuulimunaepäily. Uusi käynti 9.11.2006 rv. 8+0 oli selkeää kehitystä tapahtunut sikiöpusseissa ja sikiöissä ja kaksi viikkoa myöhäisempi hedelmöitymisaika nähtiin myös vahvaksi mahdollisuudeksi. Kolmas ultra määrättiin 23.11.2006 ja siellä tuli tuomio, sikiö(ide)n kehitys on pysähtynyt, lähete naistentautien poliklinikalle. 24.11.2006 rv 10+1 tehtiin kaavinta.
[b]Sofia-77[/b] minä 29, mies 36, minulla t-96, t-99 ja tm-00. Miehellä p-97 ja t-99. Ensimmäinen yhteinen vauvamme siis keskeytys10/06 pahan sydänvian vuoksi rv 20+2.
[b]Tari[/b] Eli itse olen (2kk päästä) 34 vuotias ja mies on 36. Kolmatta lasta kuumeillaan kovasti poika 6/03 ja tyttö 8/04, yritys ollaan aloitettu 1/05 ja takana keskenmeno epäily keväällä 05, spontaani keskenmeno rv9 10/05 ja keskeytynyt keskenmeno/tuulimuna rv 9 8/06.
[b]Tuutupii[/b] Olen 28 v kuumeilija, mieheni 31 v. Asumme Itä-Suomessa ja meillä on 1,5 v poika. Toisen lapsen yritys alkoi loppukesällä 06. Minulla todettiin tuulimunaraskaus vkolla 8+5 erinäisten ultrien jälkeen ja lääkkeellinen tyhjennys tehtiin tasan 2 vkoa sitten viikoilla 9+1.
[b]Ultsi75[/b] Ikä: minä 31, mies 32. Montako lasta: 2, -01 ja -03. Km: 01/03 vk 10+ ja 12/06 vk 6+. Yritys: lähtee käyntiin heti kun vuoto loppuu...
[b]villiina83[/b] Aviomieheni kanssa olemme molemmat 23-vuotiaita, ja esikoista kovasti haaveillaan. Yritys alkoi 06/06, mutta ensimmäinen raskaus oli tuulimuna, joka keskeytettiin 08/06. Uutta raskautta nyt yritellään paremmalla onnella.
[b]vm69[/b] Minä -69, mies -65. Kolme lasta ja keskenmenot 03/2006 vk 20+5 ja 11/2006 vk 8+2.
[color=fuchsia]~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *~*~*~*~*~*~*~ [/color]
[size=2][color=red]ex-haahut eli jo plussanneet!! [/color][/size]
[b]Pirpula[/b] plussa ?, la ?
[b]maria80[/b] plussa 8.5.2006, la 20.1.2007
[b]memmuli24[/b] plussa 25.5.2006, la 1.2.2007
[b]Hannele-81[/b] plussa 14.6.2006, la 18.2.2007
[b]Enni-Maija[/b] plussa 22.6.2006, la 28.2.2007
[b]eka-vekara[/b] plussa 7.7.2006, la 18.3.2007
[b]titi75[/b] plussa 10.7.2006, la 16.3.2007
[b]Lizie[/b] plussa 14.7.2006, la 16.3.2007
[b]porkkana05[/b] plussa 17.7.2006, la ?
[b]limetti1[/b] plussa 25.8.2006, la 1.5.2007
[b]Pirpaliina[/b] plussa 8.9.2006, la 17.5.2007
[b]Juuliar74[/b] plussa 6.10.2006, la 12.6.2007
[b]ÄIPPÄ_80[/b] plussa ?, la 17.6.2007
[b]sani-74[/b] plussa 17.10.2006, la 26.6.2007
[b]Koala-72[/b] plussa 19.10.2006, la 28.6.2007
[b]Pikkutiikeri76[/b] plussa ?, la ?
[b]DreamOne[/b] plussa 13.11.2006, la 27.7.2007
[b]Moment[/b] plussa 20.11.2006, la 29.7.2007
[b]pumpsu[/b] plussa 1.12.2006, la 3.8.2007
[b]Helga76[/b] plussa 2.12.2006, la 13.8.2007
[b]kaisuli79[/b] plussa 5.12.2006, la 13.8.2007
[b]77mm[/b] plussa 10.12.2006, la 24.8.2007
[b]nipsu-79[/b] plussa 11.12.2006, la ?
[b][color=purple]Laihduttavat haahuilijat [/color][/b]
[b]Nimimerkki:[/b]
[b]Pituus ja lähtöpaino, BMI:[/b]
[b]Ongelmakohdat:[/b]
[b]Keinot:[/b]
[b]Tavoite:[/b]
[/quote]
Kommentit (133)
Poistin sinut pyynnöstäsi listalta. Kaikkea hyvää sinullekin ja toivottavasti se pysyvä plussa sinnekin tulisi. Jos joskus siltä tuntuu, niin tule vain vapaasti moikkaamaan meitä " vanhoja tuttuja" , jos siis tällä puolen enää ollaan. ;)
Pahaa pelkään, että nyt alkais jotain muutosta olla meidän koirassa aiempaan verrattuna. =( Mies kun tuli kotiin, niin sanoi että ihan kuin koiruus aristais vähän oikeata etutassuaan. Mä taas olin hetkeä aiemmin huomannut sitä silittäessäni, että siitä kohdin mihin se toinen koira haukkas eli hartian (tai mikä nyt onkin) seutuvilta, niin siinä tuntuu sellanen pitkulainen kohouma ja toisella puolen ei ole. Eikä sitä päivällä vielä huomannut kun silitteli. Ja tuo kohouma kun on pitkulaisen muotoinen, niin siihen sopis hyvin esim. hammasrivistö.... =(
Vitsi kun tässä onkin nyt herkkis... silmät kyyneltyy kun ajattelee, että jos tossa nyt onkin jotain... =´(
Sofia: Toivotan sinulle ja Masullesi kaikkea hyvää ja oikein paljon onnea matkaan!
apuh: Samoin sinulle onnea tästäkin eteenpäin. Ja plussatoivotuksia tietenkin.
vauva2006: Onnea plussasta ja iloisista ultrakuulumisista!
Samoin Helgalle onnittelut!
Katri: Se, että turvotuksia nousee puremakohtaan, on vallan normaalia. Siinä on kuitenkin jonkunmoiset voimat kyseessä, kun iso koira puree, vaikkei iho rikki menisikään. Tulee ihonalaisia verenpurkaumia yms. Ja ne voi olla tosi kipeitä. Itse paiseiden kehittyminen vie kuitenkin pari päivää, joten tuskin siitä vielä on kyse.
ON: Ei kummempia. Kp 19 tänään. Sinänsä ehkä ällö juttu, mutta tänään ja eilen kaksi koiraa olis kovasti halunnut haistella meikäläisen takapuolta - näin on ollut silloin, kun oon ollu raskaana. Tosin nyt on aika hassu vaihe kiertoa, ei pitäisi vielä mitään hormoneita tms erittyä... No juu, suonette anteeksi tämän ällötystrivian. Rupesi vaan itseä jännittämään ensi viikko ja piinailu kahta kauheammin...
SOFIA: Kiitokset ihanista sanoistasi ja kaikkea hyvää tulevaan. Oikein onnellista odotusaikaa!
APUH: Samoin sinulle hyvää jatkoa ja paljon plussaonnea :)
KATRI: Voi kurjuus, toivottavasti teidän haukulla on kaikki kunnossa. Ei muuta kuin takaisin eläinlääkärin luo, niin saa sitten hoitoa ja paranee. Silityksiä teidän koiralle ja tsemppiä ja halauksia sinulle.
VM: Ai ai..on se ikävää, kun töissä ei ehdi palstailemaan. Itselläni sama ongelma. En ole ehtinyt edes lukemaan teidän juttuja töissä, vaan on pitänyt odottaa iltaan. Hyvä, että olosi on vähän pirteämpi.
Ultsi: tsemppiä piinailuun ja paljon paljon plussasäteitä sinnepäin ++++++++ ----> Ultsi
Omasta navasta: täti sen kuin jatkaa vierailuaan. Pakko kai tämän vuodon on joskus alettava tyrehtymään. Toistaiseksi siitä ei kyllä ole merkkiäkään, vaan viisi päivää on vuotanut kuin saavista, yäks.
HELGALLE onnittelut ultrakuulumisista! Tulethan kirjoittelemaan tänne vielä ;-)
KATRI: ++++plussatuulia++++
Oma napa: ei edelleenkään menkkoja. Masujuilintaa on, eikä muita oireita. Argh.
-Ultsi-
Ida: joo, kiirettä pitää töissä. Mutta musta tuntuu, että mulle tekisikin ihan hyvää vähän enemmän keskittyä töihin kuin kuumeiluun. Työt ei maistu kun vaan haaveilen poispääsystä vauvan myötä. Miten sitä osaisi nollata mielen vauvakuumeen osalta, ottaa vaan rennosti...
Sullahan on nyt ekat menkat km:n jälkeen, eikö niin ollut. Voi johtua siitä, että vuoto on runsasta, mä ainakin oletin, että silloin tuli vielä raskausmateriaalia pois. Toivottavasti täti jättää sut nyt pitkäksi aikaa rauhaan!!
apuh: Hyvää jatkoa sinulle. Mulle tulee niin haikea olo, kun täältä lähtee porukkaa pois. Olen samaa miettinyt pari päivää itsekin, kun olen ollut vähän alakuloinen. Mutta en mä osaa irtaantua täältä..
katri: Voi vitsi, että harmittaa kun joudun murehtimaan koirulin vuoksi. Halit molemmille!!
Ultisille: Jokapäiväinen ++++ sädetys lähti tulemaan...!!
ON: Taas on olo maassa. Kotona oli tappelua miehen kanssa (pitkästä aikaa) ja mulla on koko ajan itku kurkussa. Ei nyt just sen tappelun takia, vaan kun tää koko viikko on jo muutenkin ollut vaikea. Mikähän mulla on..?
vm69
VM: No voi voi. miten mä voisin sua lohduttaa ja piristää? Mullekin iskee tasaisin väliajoin sama masis tila ja oon huomannut, että oikein reipas ja raskas liikunta auttaa silloin, ainakin minua. Silloin ei tule mietittyä muuta, kuin jaksan juosta kotiin asti, jaksan..ja jälkikäteen on aina jo reippaampi olo. Mutta onhan se totta, että tuo vauva-ajatus kytee tuolla takaraivossa koko ajan enemmän tai vähemmän.
Sofian ja apuhin jäähyväisten myötä olen huomannut, että aika riippuvaiseksi tästä sivusta olen tullut, mutta ei kai se ole paha asia. En ainakaan itse halua täältä irtaantua, kun täällä on niin ihania tukijoita kaikissa iloissa ja suruissa.
ULTSIlle vielä jaksamista piinailuun. Toivotaan, että se plussa pärähtää pian tikkuun!
Kyllä nämä on ekat kuukautiset sitten km:n eli kaipa tämä tulviminen johtuu siitä. Nyt on jo kestänyt 6 päivää ja olen edelleen kuin niagaran putoukset. Pitää pyytää kohta libresseltä jotain tukkualennusta.. ;)
Kiitos, sä lohdutit ja piristit mua jo ihan pelkällä vastaamisella. Ja totta tosiaan, pitänee mennä illalla juoksemaan. Nyt on tuo yskäkin sen verran rauhoittunut, jotta uskallan mennä kokeilmaan miten tossu nousee. Vai nouseeko..? En ole ainakaan viikkoon edes kävellyt pientä lenkkiä, joten liikunnan puutekin voi johtaa tähän olotilaan.
Libresseltä tukkualennusta... hyvä idea.
vm69
vm69: Jaksuhalit sulle! Meillä melkein sama tilanne kotona. Ei nyt riitaa ollu, mutta mies raivoaa kun myöhästyy töistä ja mä siinä ohessa joudun sitten kärsimään. Hyvä ettei itku tule. Jotenkin on aika herkällä päällä nykyisin... Mies on siis vielä kotona, vaikka sen piti lähteä kotoa jo 10.10. Nyt sitten paiskoo ja kolistelee täällä... Eli eipä täälläkään kovin hyvillä mielin olla. Toivottavasti piristää kun tuossa myöhemmin pitäis mulle tulla vieras.
Ultsille puhaltelen minäkin niitä plussatuulia. ~~~~++++~~~~
Heh, mainio idea pyytää Libresseltä tukkualennusta... sopis kyllä mullekin. =)
ON: Aamu alkoi taas pahoinvoinnilla sekä aika pahalla päänsäryllä. En oksentanut, mutta voimakasta kuvotusta oli. Aamiaisen syöminen auttoi. Rinnat edelleen mielettömän kipeät kauttaaltaan ja vähänkin jos saa viileää, kuten esim. heti suihkun jälkeen, niin vihloo. Ja on ne kyllä kasvaneetkin tai ainakin turvonneet joka tapauksessa. Alavatsaa ajoittain nipistelee, mutta menkkamaisia oireita ei ole mitään.
Nyt kun mies sitten alkoi paistamaan kerma-pippurista kananpojan pihviä, niin hyi yök, kun se pisti vääntämään vatsasta oikein kunnolla ja se haju teki niiiiin pahaa. Taas oli oksennus lähellä...
Meidän koirasta sitten. Se turvotus alkoi tosiaan eilen illalla nousta, mutta tänä aamuna ei ainakaan enempää ole noussut. Toivotaan ettei enempää sitä teekään. On se ainakin ollut hieman virkeämmän oloinenkin. Eilen myöhemmin illalla se piipitteli ja näytti tosi surkeata ilmettä... tietysti jomotti. =(
No niin, kohta se mies lähtee töihin.... puoli tuntia liian myöhässä. Toivottavasti edes illalla on paremmalla mielin...
VM: Älä nyt ainakaan täältä palstalta mihinkään lähde -olet ollut tosi piristävää seuraa! Kovasti jaksamisia sinne masiksen keskelle, tiedän tunteen niin hyvin...Meinaatko lähteä juoksemaan tänään? Mulla on juoksemiset taas vähän jäänyt, kun tossa joululomalla yritti taas joku flunssa iskeä ja kurkku oli kipeänä. Nyt näyttäis taas olevan menossa ohi (ei sitten iskenytkään kunnolla...), joten varmaan pääsisin kohta juoksemaan. Sauvakävelemässä olen käynyt muutaman kerran km:n jälkeen.
IDA: toivotaan, että täti jättäisi sinut rauhaan pitkäksi aikaa!
KATRI: ++++onnea++++
Kiitoksia vain plussatuulista -teidän usko on ainakin kova :-) Menkkoja ei näy eikä kuulu, mutta toisaalta sellaista menkkamaista juilimistakin on esiintynyt. Oireita ei juurikaan ole, mitä nyt olen kroonisesti väsynyt, närästää ja rinnat on ehkä pikkasen arat. Ei näillä oireilla vielä juhlita! Odottelen vielä ensi viikkoon ja sitten mahdollisesti testaan, jos siihen on vielä aihetta. Testit on jo kaapissa odottamassa.
-Ultsi kp 29/28-29
Katri: Kiitti haleista sullekin. Eikö olekin ikävä olotila, kun kurkkua kuristaa ja itku meinaa tulla... Sulla toi herkkyys selittyy noilla muilla oireilla, mutta itselleni en keksi mitään selitystä.
ON:
Mä olenkin tässä miettinyt, että onkohan mulla ihan oikeesti jotain lievää masennusta..? Kun tässä on viime päivinä käynyt mielessä niin monia asioita... Ihan kuin en oikein itsekään enää tietäisi mitä haluan. Vauvan tahtoisin, mutta kun siihen liittyy niin paljon pettymystä, niin on alkanut mietityttämään, mitä tässä oikein pitäisi tehdä.
Eilen oli jo jotenkin parempi olo, mutta tänään on taas ihan mieli maassa. Ei sitten innosta edes se, että kp:t on jo 6/27 ja pikapuoliin pitäisi alkaa treenailee... Mielessä vaan ajatus " ei siitä kuitenkaan mitään seuraa" ...
Parempaa mieltä teille muille. Ja pikaisesti plussauutisia luettavaksi.
Samoihin aikoihin kirjoiteltiin. Kiitos sullekin, en mä täältä palstalta minnekään osaa mennä. Kerran jo yritin toisen km:n jälkeen poistua, muttei siitä mitään tullut. palasin nopeaan, kun tuli ikävä.
Sullahan on kuule ihan lupaavat oireet ja kp:t jo tosi pitkällä... Jännittäää, jännittäää..
vm69
että jos vaan mies kotiutuu sopivaan aikaan (ja ollaan puheväleissä), niin kyllä ajattelin kokeilla sitä juoksua. Tyttöjä ei vielä uskalla jättää kolmestaan niin pitkäksi aikaa, niin tarttee sen ukon ensin tulla kotia. Olen mä kyllä joskus kesällä päiväsaikaan juossut silloin kun kuopus on ollut päikkäreillä ja isommat jäänyt kattelee videoo. Puhelin oli mukana ja soitin kerran matkalta.
Lähetkö juoksuseuraksi!!
vm69
Pakko vielä kirjoitella aiheesta, kun parilla muullakin tuntuu olevan kärhämää miehensä kanssa. Mulla myös. Mennyt syksy on kokonaisuudessaan ollut aika rähinäpitoista aikaa meidän perheessä. Johtuu varmaan siitä, että mä en todellakaan ole jaksanut olla mikään mukava oma itseni - arvaatte varmaan syyn... Tosin eipä mieskään ole mikään enkeli ollut...
No juu, tänä aamuna taas taivas löi tulta täällä. Äijä osaa olla kyllä tosi ilkeä, jos haluaa. Tuli ihan kamalan paha olo. Mun piti lähteä uimaan aamusella, kun on vapaapäivä, mutta jäinkin vaan itkeskelemään sohvalle ja säälimään itseäni. Nukahdin siihen ja heräsin vasta tunti sitten...
Ketuttaa ihan älyttömästi kaikki turhat riidat, ei varmaan pojastakaan kiva katella, kun äiti ja iskä kinastelee. Ja itseä potuttaa, kun nyt pitäisi olla taas kivat ajat käsillä, kun odotetaan odotuksen alkamista, mutta niin vaan rähinää riittää. No, kaipa se tästä. Huoh.
ON: Rinnat on turpeet ja arat. En tiedä, mistä johtuu. Menkkaoireena se mulla joskus on, mutta nyt vasta kp 20/n.30.
Tuutupii. Koitetaan jaksaa...
Mikään ei ole niin inhottavaa kuin riitely. Ja silti siihen tulee aina jotenkin sotkeuduttua..
Tsemppiä ja parempaa mieltä!!
vm69
SOFIA ja APUH hyvää jatkoa ja tulkaa ihmeessä kertomaan kuulumisia jossain välissä!
Kaikille piinailijoille ++++++++++++!! Ja pari tapausta kuulostaa kyllä oireiden perusteella aika selviltä... :D
VM ja TUUTUPII kärhämää on riittänyt meilläkin, itse asiassa todella paljon kaiken aikaa viime toukokuun keskenmenosta lähtien. Tsemppiä.
Ja yksi iso ristiriitainen huokaus. Eräs parhaista ystävistäni on juuri tällä hetkellä synnyttämässä. Totta kai olen oikeasti onnellinen hänen puolestaan. Muttamutta... hän soitti ja kertoi minulle raskaudestaan viime toukokuussa- juuri sinä iltana kun olin palannut sairaalasta kaavinnasta ja olin täysin rikkipoikki turta ja minulla oli hyvin tyhjä olo, sekä henkisesti että fyysisesti. Vaikka oma raskauteni oli pidemmällä kuin hänen silloin, en ollut kertonut mitään koska minulla oli ollut joku paha aavistus että kaikki ei ollut kunnossa (mikä siis paljastuikin keskeytyneeksi km:ksi sitten ultrassa). Muistan kyllä lopun ikääni miten sinnittelin onnittelut hänelle. Ja nyt heidän vauvansa sitten syntyy. Mikä on _oikeasti_ hienoa! Ja silti joku itsekäs masentunut ja kateellinen nakerrus tuntuu sisälläni. No, olenhan itsekin onnekas - rv 5+5 .... mutta on tämä vielä niin haurasta ja epävarmaa.
Sorry mikä karmea tilitys!! Tarttee tsempata.
Kaikille plussaa ja oikein hyvää loppiaista, jos ei enää " nähdä" ennen sitä :)
t Joululahja
Ehdinpä tänään oikeen kirjottelemaankin :) On nuo riitelyt aina niin inhottavia. Meillä ei nyt hetkeen olla tapeltu (koputtaa puuta eli päätä :D ), mutta kyllä tämä aihe keskenmeno on saanut monta kertaa varsinkin minut kuumenemaan, kun tuntuu ettei mies ole kaikkia tunteitani käsittänyt. Ollaan nyt tosi paljon puhuttu asioista ja nykyään, jos minulla on paha olla, ottaa mies kainaloon ja kuuntelee. Kerrankin tuli aamulla yövuoron jälkeen kotiin, eikä varmaan ollut silmäystäkään saanut kiireisen yön vuoksi nukuttua töissä, ja kuitenkin jaksoi pitää minua kainalossa ja keskustella, kun olin surullinen. Ihana mies <3 Jaksamista sinne teillekin lähettelen, kyllä asiat selviää!
On kyllä ollut ihana löytää tämä ketju :) Pyörin ennen muilla palstoilla, mutta jotenkin halusin niistä pois tuulimunakokemuksen jälkeen. Kiitos vaan teille kaikille tuesta ja kannustuksesta. Nyt jo tuntuu olo paljon paremmalta, vaikka en kauaa ole täällä kanssanne pyörinytkään :)
Ja se Sofian kirjoitus sai minutkin itkemään, vaikka en ole hänen aikoina täällä ollutkaan. Paljon onnea elämään hänelle ja toki muillekin!
ON: kp14/35, hitaasti mutta varmasti päivät kuluvat. Ei mitään uutta auringon alla, ovis lähestyy, mutta uusi elämänasenteeni on uuden vuoden myötä stressitön je elämästä nauttiva :) Saas vaan nähdä kuinka kauan kestää stressitön elo...oviksen jälkeenhän alkaa taas se jumalaton oireiden tarkkailu, huoh. Väsyn itseeni jo etukäteen...
Pirteää torstai-iltaa :) -V-
Pakko oli ruveta kommentoimaan tuohon ristiriitaiseen tunteeseen kun kaveri synnyttää.Nimittäin itselläni niitä riittää kans,yksi kaveri olisi odottanut mun kans samaan aikaan lasketut oli peräkkäin,no kävi niin et kaveri sai ihan alkuraskauden keskenmenon ja minulla sit n.kuukausi tästä todettiin tuulimunaraskaus, no tää samainen kaveri sit ilmoitti samoihin aikoihin et heillä tärppäs heti uudelleen kun minä vuosin raskausmateriaalia pihalle vessan pytyllä,kamalien supistusten kourissa. Eipä ole mieleni tehnyt käydä kylässä vaik asuuvat n.1.5kilsaa meistä.Jotenkin tuntuu niin pahalle kun näkee toisten isoja mahoja kun itselläni pitäisi sellainen olla.Sen jälkeen kolme kaveria on kans raskautuneet ja yksi vauva syntyi samana päivänä sukuun kun hain tyhjennystä varten ne cytotekit kohdunsuulle.... La olis ollut maaliskuun 15.
Mut nyt ihmettelyihin omaa kroppaa kohtaan. Kp 8/25 menossa ja eilen heitti kunnon venyvät limat ja kohdun napukka alhaalla,pehmeä ja avoin...Siis tä.Ei kait mulla nyt vielä voi olla ovis.
Taustaillut olen taas aivan liian pitkään, mutta nyt oli taas tultava kirjoittamaan muutama sana.
SOFIA: tuhannesti onnea plussasta ja kiitos todella kauniista sanoistasi. Kyyneleet silmissä täällä lueskelin kirjoituksesi. Samaa toivon minäkin kuten muut palstalaiset, että silloin tällöin kirjoittelisit esim. odotuspuolelle. Kaikki haahukamut ovat monesti mielessä ja olisi kiva kuulla miten odotuksesi jatkuu. Kaikkea hyvää teidän perheellenne ja onnellista odotusta.
HELGA: paljon onnea hienoista ultrakuulumisista! Onnellista odotusta myös sinulle.
KATRI: voi kun minä toivon koko sydämestäni että tällä kertaa tulisi se pysyvä plussa siihen r-testiin! Olisit sen ansainnut kaiken kokemasi jälkeen.
Plussaa ja vauvamasunkasvatusta toivon myös kaikille teille muille haahuille. Allekirjoitan kaikkien teidän sanat tämän porukan ihanasta ja todella kannustavasta hengestä. Luen kuulumisenne päivittäin ja kaikki iloiset uutiset ja hauskat kommentit tuovat lohtua ja tsemppaavat jatkamaan. Minä taidan myös siirtyä takavasemmalle tältä palstalta, joten KATRI voisit myös poistaa minut listoilta. Plussaa en ole kaikista sinnikkäistä yrityksistä huolimatta onnistunut vielä saamaan, mutta toivon kovasti että tässä piakkoin vauvahaave toteutuisi. Kuumeilua en ole laittanut tauolle, mutta tällä hetkellä elämä on niin hektistä etten paljoa kerkiä kirjoittelemaan.
Kiitos teille kaikille tuesta ja oikein ihanaa uutta vuotta. Toivotaan että me kaikki plussaamme PIAN.
Halauksin apuh