Olen 45 ja mulla ei ole enää mitään mitä odottaa tai tavoitella, ja tyhjä olo
Kyllä ennen vanhaan oli hyvä kun 45-vuotias sai jo kuolla. Ihan turhaa elää pidempään. Ei enää mitään odotettavaa tai syytä elää.
Kommentit (129)
Jees. Mä olen 44-vuotias ja aloitin lääkiksen nyt syksyllä. Mulla on lisäksi 36-vuotias vaimo ja saadaan kaksoset tuossa ensi vuoden alussa. Oli aiemmin kyllä aika onnetonta ja paikoilleen jämähtänyttä elämää, mutta nyt tämä on muuttunut aivan täysin. Tässä on vaikka mitä haaveita ja toiveita tulevaisuuden suhteen.
Aina tulee joku heti kertomaan kuinka ei vaan hänellä semmonen olo ole.
Kaveri rupesi opiskelemaan kokonaan uutta alaa 40-vuotiaana ja vaihtoi työtä ja työpaikkaa 62-vuotiaana. Asenteesta riippuen voi siis olla myös runsaasti odotettavaa ja monta syytä elää.
Vierailija kirjoitti:
Kaveri rupesi opiskelemaan kokonaan uutta alaa 40-vuotiaana ja vaihtoi työtä ja työpaikkaa 62-vuotiaana. Asenteesta riippuen voi siis olla myös runsaasti odotettavaa ja monta syytä elää.
Olen jo kokeillut opintoja ja alan vaihtoa ja mehut on nyt loppu. Olen kuin tyhjäksi puristettu sieni. Ei enää mitään. Nada. Tyhjää. En enää jaksa.
Mulla sama, suhde loppui ja nyt oon yksin. Kaveritkin kaikki jonnekkin muualle muuttaneet ja pari läheistä vielä on mutta, hui kauhee jos tätä samaa seuraavat 40v lisää...
Vierailija kirjoitti:
Kun se on juuri se ongelma usein että ei sitä asennetta niin vain muuteta vaikka kuinka toivoisi. Sama kuin sanoisi olenpa nyt vaan yhtäkkiä iloinen ja energinen.
Vaihdevuodet aiheuttaa latteuden ja harmauden tunteen.
Vierailija kirjoitti:
Mulla sama, suhde loppui ja nyt oon yksin. Kaveritkin kaikki jonnekkin muualle muuttaneet ja pari läheistä vielä on mutta, hui kauhee jos tätä samaa seuraavat 40v lisää...
Hetken aikaa kun on yksin niin tajuaa että se on paljon kivempaa kuin jonkun toisen kanssa oleminen.
Olen AP:n kanssa samassa tilanteessa ja samanikäinen. Elämässäni ei ole mitään tarkoitusta eikä tavoitetta. Toivon joka ilta etten herää aamulla enää uuteen päivään. Turhaa räpellystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun se on juuri se ongelma usein että ei sitä asennetta niin vain muuteta vaikka kuinka toivoisi. Sama kuin sanoisi olenpa nyt vaan yhtäkkiä iloinen ja energinen.
Vaihdevuodet aiheuttaa latteuden ja harmauden tunteen.
Niitä voi hoitaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen AP:n kanssa samassa tilanteessa ja samanikäinen. Elämässäni ei ole mitään tarkoitusta eikä tavoitetta. Toivon joka ilta etten herää aamulla enää uuteen päivään. Turhaa räpellystä.
Olet kuitenkin aivan oikeilla jäljillä. Onnellisuus tulee tarkoituksellisuudesta ja tarpeellisuuden tunteesta. Sitä voisi löytyä esim. vapaaehtoishommista.
Vierailija kirjoitti:
Jees. Mä olen 44-vuotias ja aloitin lääkiksen nyt syksyllä. Mulla on lisäksi 36-vuotias vaimo ja saadaan kaksoset tuossa ensi vuoden alussa. Oli aiemmin kyllä aika onnetonta ja paikoilleen jämähtänyttä elämää, mutta nyt tämä on muuttunut aivan täysin. Tässä on vaikka mitä haaveita ja toiveita tulevaisuuden suhteen.
Mää olen 55 vuotias ja aloitin myös lääkityksen tänä syksynä, duloxetinee iltasella ja aamulla ihan hymyilyttää vaikkei oo mitään syytä.
Hanki elämä. Tällä tarkoitan sitä, että hanki uusi työ eri alalta, josta olet joskut haaveillut. Muuta uuteen paikkaan.
Muutos tuo elämääsi uusia näkökulmia, uusia tuttavuuksia jne.
Jos et ole vakavasti sairas, niin sulla on kaikki mahdollisuudet pitkään, hyvään elämään.
Tyttövuodet meni jonkun j ä n n äurpon kainalossa nyt sitten tyhjä loppuelämä ilman lapsia. Miehillä vatsa alkaa elämä tuossa iässä, kun alkaa olla kokemusta ja jos on elänyt siivosti.
Vierailija kirjoitti:
Hanki elämä. Tällä tarkoitan sitä, että hanki uusi työ eri alalta, josta olet joskut haaveillut. Muuta uuteen paikkaan.
Muutos tuo elämääsi uusia näkökulmia, uusia tuttavuuksia jne.
Miten hankitaan työ? Kerro nyky-suomessa. Anna kun arvaan "töihin mennään" ja jos haluaa vaikka lääkäriksi jossa on töitä "mennään opiskelemaan".
Mulla sama ikä ja sama tilanne. Tulevaisuus näyttää kamalalta lusimiselta ilman mitään odotettavaa. Mietin miten tällaiseen voi edes saada muutosta, jos on ihan loppuun palanut. Ei voimia mihinkään. Muuta siinä sitten elämäsi.
Mitä, jos keskittyisit tuottamaan iloa jollekin ihmiselle. Esim. vapaaehoistyötä tarkoitan.
Jaa, itse ajattelin opiskella uuden ammatin ja aloittaa alusta