Mikä purkkisuolakurkku maistuisi samalta kuin ne irtokurkut, jotka noukitaan vedestä?
Kommentit (71)
Auttaisi jos tietäisi oliko ne irtokurkut suola-, etikka- vaiko ehkä valkosipulikurkkuja, tai maustekurkkuja, vaiko säilötty hapattamalla. Niissä tynnyreissä on yhtä kirjava se sisältö kuin säilykehyllylläkin.
Ne mitä vedestä noukit on sorsien tai piisamien irroittamia kaislojen juuria.
Niissä tynnyreissä kyllä lukee kenen ja mitä kurkkuja ne ovat. Mä tykkään Herkkumaan maustekurkuista, kokonaisena samoja tynnyrissä ja tölkissä, mutta valmiit viipaleet eri makuisia.
Vierailija kirjoitti:
Auttaisi jos tietäisi oliko ne irtokurkut suola-, etikka- vaiko ehkä valkosipulikurkkuja, tai maustekurkkuja, vaiko säilötty hapattamalla. Niissä tynnyreissä on yhtä kirjava se sisältö kuin säilykehyllylläkin.
Kannattaa lukea aloitus ennen kommenttia.
"jotka noukitaan vedestä?"
Felixin maustekurkut, mutta niitä ei enää saa kuin siivutettuina pienessä purkissa.
Vierailija kirjoitti:
Felixin maustekurkut, mutta niitä ei enää saa kuin siivutettuina pienessä purkissa.
Näitä testasin kun luki että Suomen suosituin, mutta ei ole se maku jota kaipaan. Pahoja ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa lukea aloitus ennen kommenttia.
"jotka noukitaan vedestä?"
Onhan tää sarkasmia? Kun missään ei myydä kurkkuja vesisaavista.
Myrttisen on hyviä, pehmeitä perinteisiä venäläisiä suolakurkkuja. Felixit ja kaikki muut on kovia ja maistuu pelkästään etikalle.
Ohis, mikä siinä on kun kaikki säilykkeet on nykyään pelkkää etikkaista sotkua. Säilykepunajuurikin on pilattu. Ennen ne oli pehmeähköjä ja makean suolaisen etikkaisia. Ostin purkillisen viime syksynä ja se etikan määrä teki niistä syömäkelvottomia.
Muakin kiinnostaisi. Ja kyllä te saivartelijat tiedätte mistä ap puhuu. Yleensä kaupoista saa näitä , mitä ap tarkoittaa ja sitten myrttisen irtokurkkuja.
Vierailija kirjoitti:
Muakin kiinnostaisi. Ja kyllä te saivartelijat tiedätte mistä ap puhuu. Yleensä kaupoista saa näitä , mitä ap tarkoittaa ja sitten myrttisen irtokurkkuja.
Meillä on useammassakin eri kaupassa useampikin ketjussa jo mainituista kurkuista irtomyynnissä. Parhaaseen lopputulokseen AP pääsee kun katsoo siihen tynnyriin liimatusta lapusta mitä kurkkuja on ostanut, tai lapun puuttuessa kysyy henkilökunnalta. Ne voi jopa vinkata mikä on paras vastine säilykehyllyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on useammassakin eri kaupassa useampikin ketjussa jo mainituista kurkuista irtomyynnissä. Parhaaseen lopputulokseen AP pääsee kun katsoo siihen tynnyriin liimatusta lapusta mitä kurkkuja on ostanut, tai lapun puuttuessa kysyy henkilökunnalta. Ne voi jopa vinkata mikä on paras vastine säilykehyllyllä.
Juttu on siinä, että en ole ostanut näitä irtokurkkuj itse koskaan, vaan olen syönyt esim. juhlissa jonkun toisen ostamia. Eivät ole muistaneet, mitä kurkkuja ne olivat.
Irtomyynnissä taitaa olla joko Herkkumaan tai Sallisen etikkakurkkuja, ja Myrttisen hapankurkkuja. Oikein mitkään lasipurkissa myytävät kurkut ei mun mielestä maistu samalta. Noita Sallisen ja Herkkumaan kurkkuja myydään sellaisissa isoissa (siis monen kilon) säilyketölkeissä, mutta niitä ei voi avaamisen jälkeen säilyttää siinä tölkissä kai enää. Säilyisköhän ne jos laittais itse lasipurkkeihin siitä?
Myrttisen kurkkuja saa sekä parin kappaleen paketissa että pienessä muovisankossa.
Vierailija kirjoitti:
Jep. Mä en ymmärrä, miksi noita samoja kurkkuja ei saa säilykehyllyltä. Niiden valmistajien säilykehyllyllä olevat viipalekurkut on ihan eri makuisia.
Ap, sä voit kysyä siltä juhlien isäntäparilta mistä he ovat kurkkunsa hommanneet ja sitten kysyt sieltä kaupasta kenen irtokurkkuja heillä on ollut myynnissä. T kurkkusalapoliisi.
Amerikkalaiset parasta (siis resepti), riittävän makeita, mutta myös kalleimpia.
Vierailija kirjoitti:
Irtomyynnissä taitaa olla joko Herkkumaan tai Sallisen etikkakurkkuja, ja Myrttisen hapankurkkuja. Oikein mitkään lasipurkissa myytävät kurkut ei mun mielestä maistu samalta. Noita Sallisen ja Herkkumaan kurkkuja myydään sellaisissa isoissa (siis monen kilon) säilyketölkeissä, mutta niitä ei voi avaamisen jälkeen säilyttää siinä tölkissä kai enää. Säilyisköhän ne jos laittais itse lasipurkkeihin siitä?
Myrttisen kurkkuja saa sekä parin kappaleen paketissa että pienessä muovisankossa.
Toki säilyvät, kunhan ne ovat etikkaliemessä edelleen. Liemi siis myös uuteen purkkiin. Mitään ei pidä säilyttää avatussa säilyketölkissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juttu on siinä, että en ole ostanut näitä irtokurkkuj itse koskaan, vaan olen syönyt esim. juhlissa jonkun toisen ostamia. Eivät ole muistaneet, mitä kurkkuja ne olivat.
Voit toki käydä itse kaupoista kokeilemassa, mutta ei noita tosiaan ole kuin muutamaa merkkiä. Valitettavasti niitä samoja ei saa noin vaan säilykehyllyltä.
Osta Myrttisen muovipurkkeja.