Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei te tyttöjen vaaleanpunaiset äidit, joille pojat on kauhistus!

Vierailija
02.09.2008 |

Millainen sija isällä on perheessänne?

Onko se isä vain välttämätön paha, joka tuo oman tuulahduksensa "siitä toisesta maailmasta"? Tuli vain mieleen kun luen näitä juttuja pelkkien tyttöjen äideistä, joille koko ajatus pojasta olisi kauhistus. Olen tullut siihen tulokseen tämän palstan ja ystäväpiirini perusteella, että tyttöjen äidit loksahtavat yllättävän helposti "tyttöjen maailmaan", jossa hoetaan että poikavauva olisi kauhistus, jokainen äiti haluaa tytön ja pojat ovat väkivaltaisia ja meluisia.

Omasta sukupuolestaan kai harvalla on kovin lukkiutuneita ennakkoluuloja, mutta jos äidillä ei ole poikaa, pojat näyttäytyvät näköjään helposti vain negatiivisten stereotypioiden kautta. Poikien äitien horisontit laajentuvat väkisin, he tutustuvat ihan eri tavalla poikien maailmaan ja oppivat siinä sivussa ymmärtämään paremmin miehiäkin.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
03.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin olen yhä selvemmin tajunnut tuon anoppi asian

kun olen tutustunut muutamiin pelkästään poikien äitiin

(itselläni on 2 tyttöä ja yksi poika)

Vierailija
22/24 |
03.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän talossamme kaapeissa on mekkoja, vaaleanpunaista, rimssuja ja kimalteita. Tytöt leikkivät prinsessajuttuja ja kaikkea tyttömäistä. Myös poikien leikit ovat tuttuja, sukulaispoikien ja naapurinpoikien kanssa leikitään päivittäin. Viikoittain saan kuulla kommentteja tyttölaumasta; kyllä se poika pitää vielä tehdä-tyyliin. Minä ja mieheni olemme onnellisia terveistä ja kauniista lapsistamme. Toki se poikakin olisi ollut tervetullut, jos olisi ollut tullakseen. Isä on lapsillensa se miehen malli, esikuva ja perheen pää. Hän on täysillä mukana perheen arjessa, tyttöjen leikeissä sun muussa. Koneet ja laitteet mies kun hallitsee paremmin, niin opettaa niitä asioita, mutta myös toisen sukupuolen kohtaamista. Pojat eivät ole kauhistus meille, vain erilaisia. Moni poika onkin perääntynyt temperamenttisten ja vilkkaiden tyttöjeni edessä :-).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
03.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

rajoittunut.

Vierailija
24/24 |
03.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuosi sitten ja nyt saadaa olla ihan rauhassa prinsessoja tytön kanssa. Ei tarvii katella mitään välttämätöntä pahaa vaan eletään oikein onnellista elämää näin tyttöjen kesken.

- ä26 ja t4

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan