Pekka Poudan koirat saivat kenkää maikkarilta!
"Meteorologi Pekka Poudan koirat Sini ja Suvi poistuvat MTV:n säälähetyksistä, kertoo MTV."
https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/4043a143-81d2-4354-ab77-e9cc09c…
Kommentit (812)
Vierailija kirjoitti:
Kummasti porukkaa ei yhtäkkiä kiinnostakaan työntekijän oikeudet, kun ei kosketa itseä. Koittakaa nyt päättää haluatteko pitää työntekijöiden vai koiran oikeuden hengailla toisten työpaikalla.
Poudan kommentit luettua kuulostaa siltä, että jonkun ns. hankalan työtekijän pepun alla alkaa kohta polttaa siihen malliin, että voidaan havaita savua ja hän hakeutuu muualle. Voi voi kun minun koirat lähtevät kyynel ja nyyh, viis toisten työympäristöstä.
Sisäilmaongelmat aiheuttaa työntekijöille merkittäviä terveysongelmia, mutta siinäkin tilanteessa työntekijä jää altavastaajaksi. Terveysongelmien vuoksi ei voi työpaikalle mennä tai töitä siellä tehdä, joten usein se tarkoittaa työpaikan menettämistä. Onko kukaan työpaikan sisäilmaongelmista terveytensä menettänyt työntekijä saanut korvauksia?
Mun työpaikalla oli koira. Yksi työkaveri oli sille allerginen. Hän ei koskaan kertonut asiasta. Edes toimari ei tiennyt. Hän oli itse kuljettanut kyseistä ihmistä koirankarvoja täynnä olevassa autossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Epäilen vahvasti, että ulkomailla olisi sen enempää toimistokoiria kuin mitä Suomessa on noissa nimenomaan oikeissa firmoissa, missä työskentelee asiantuntijoita. Missään suurissa metropoleissa ei todellakaan ole mitään toimistokoiria missään. Jos jollakin rihkamakauppiaalla on jonkun kojunsa nurkassa koiransa niin ei se tee siitä sellaista, että niitä nyt niin paljon olisi. "
No epäilysi ei asiaa miksikään muuta. Pidän eurooppalaista pääkaupunkia kuitenkin aika suurena metropolina ja toimistokoiria todellakin täällä on. Ja toisekseen, miksi vaikka pienempi IT-alan yritys olisi vähemmän "oikea firma" kuin Microsoft? Ps. Ystäväni on töissä Microsoftilla Seattlessa, heilläkin on toimistokoira. Pitäisin Seattleakin kuitenkin ihan kaupunkina.
Erittäin harvinaista ja ei kannata kuitenkaan yleistää. Mä taidankin muuten tuntea sut.
Joo varmasti tunnet 😂😂😂.
Joo varmasti tunnet 😂😂😂.
Niin, täällä ei kannata ihan kaikkea itsestään ja kavereista tarinoida.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päteviä työnhakijoita on haluttuihin työpaikkoihin, joissa yleensä painotetaan työhyvinvointia ml. toimistokoiralla. Valinta tehdäänkin organisaation sopivuudessa. Tässä allergikko voi karsiutua.
Oikeissa toimistoissa ei ole mitään toimistokoiria. Vai luuletko, että esim. johonkin valtion- ja kunnantoimistoihin tulisi jotain toimistokoiria? Kelaan kenties? Tai ihan jonkun oikean firman tiloihin kuten joku Nokia, Stora Enso, Microsoft, Orion ja mitä noita nyt ikinä onkaan.
On niitä julkishallinnossa.
Vierailija kirjoitti:
Laitetaan mtv:lle palautetta. Itse ainakin aion.
Ei tulisi mieleenkään. Kyllä ihminen menee eläimen edelle oli eläin kuinka suloinen tahansa. Mitä ihmeen sivistymättömiä moukkia tänne oikein kirjoittelee.
Vierailija kirjoitti:
"Minä ymmärsin kyllä lukemani, mutta sinä et. Kysyin, että mikä firman nimi on, niin että osaan olla käyttämättä teidän palveluja, jos sattuu osumaan oikeaan genreen. Kyllä työntekijä ja hänen hyvinvointinsa on tärkeintä, mutta teidän firmassa asia ei noin ole. Teillä on ykkösenä koirat ja sitten vasta ihmiset. Iljettävää. Varmaan olette joku jonnin joutava influensserifirma. En voisi kuvitellakaan, että jossakin vakavasti otettavassa firmassa kuten Nokialla tai Fortumilla olisi oikeasti sallittua tuoda töihin koira. Ihan naurettava ajatuskin. Ja kyllä ne Pekan koirat oli söpöjä, mutta ei niiden paikka toimituksessa ole."
Sinä väitit aivan perättömiä juttuja, ja väität taas.
"joka ei ajattele ensisijaisesti työntekijöiden terveyttä."
Ei pidä paikkaansa, meillä kyllä pidetään hyvää huolta työntekijöiden terveydestä - yksi osa sitä on että työn ja arkielämän suhde on mahdollisimman
Nyt ihan sinulle tiedoksi, että puhjennut koira-allergia ei ole mikään peruste antaa potkuja toimistotyöläiselle, joka ei työssään tarvitse koiraa eikä koiralla muutenkaan ole mitään työn kannalta merkittävää roolia työpaikalla. Pelkkä toimistokoiruus ei ole mikään syy koiran pitämiselle työpaikalla. Meillä täällä Suomessa on sellainen kuin työsuojelu. Työnantajan velvollisuus on taata jokaiselle työntekijälle sellainen työympäristö, jossa tämä pystyy tekemään töitä. Mikäli työntekijälle puhkeaa allergia on työntantaja velvoitettu poistamaan sen allergiaa aiheuttavan asian työpaikalta mikäli ei vaadi työnatajalta kohtuuttomia. Toimistokoiralla on omistaja ja koti ja koira voi olla siellä työpäivät. Helppo homma. Joten työnantajalla on velvollisuus poistaa se toimistokoira sieltä työpaikalta. Tai voihan se työnantaja toki remonteerata allergiselle omat työtilat joihin koira ei pääse. Työntekijällä on oikeus tehdä hommiaan turvallisessa ja terveellisessä ympäristössä. Joten lain mukaan se on koira joka poistuu, ei allerginen työntekijä. Vaikka sitten työsopimuksessa olis minkälaiset printit ja präntit. Kohtuuttomat sopimukset eivät ole voimassa eivätkä ohita lakia. Joten ei kun potkut vaan ja pääsette makselemaan korvauksia ihan kivasti. Teillehän kannattais tulla töihin ja saada allergia. Helppoa rahaa. Tosin kyllähän se sun pomo tämän tietää, eikä niitä potkuja jakelis. Allergian puhjettua jollekin työntekijälle ja koira ei enää sinne toimistolle tulis. Ei kukaan työnantaja ole niin typerä, että lähtis näin selvässä asiassa kokeilemaan onneaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koiraihmiset ovat harvinaisen itsekeskeistä porukkaa. Kuinka monen kissanomistajan olette kuulleet vinkuvan ja valittavan jos toimistolle ei saa tuoda kissaa. Tai itseasiassa minkään muunkaan lemmikin omistajan. Koiran omistajat kuvittelevat että kaikki rakastavat hänen koiraansa kun se on niin söpö ja ihana. Totuus on se että osa oikeasti tykkää siitä, osa vain teeskentelee tykkäävänsä ja osa ei tykkää mutta ei sano mitään, koska koiranomistajan maailmaan ei vain sovi ajatus että joku ei vain tykkää koirista. Koiraihmisen mukaan jos ei tykkää koirista niin on paha ihminen, mutta esim. kissoista ei tarvitse tykätä kun ei hänkään tykkää.
Tämä. Minä rakastan kissaani sanoinkuvaamattoman paljon, mutta ei mulla ole tippaakaan vaikeuksia ymmärtää että kaikki eivät halua kissoja lähelleen. Edes sitä minun.
Olet oikeassa. Olisiko oikein, jos sinulta kiellettäisiin kissan pitäminen, koska joku muu ei halua pitää kissoja?
Keskusteluhan on mennyt sille linjalle, että ei ole kyse pelkästään siitä, mitä kukin haluaa tai mistä pitää, vaan siitä ettei muutkaan saisi haluta tai pitää. Jos yhden ihmisen allergioiden perusteella vaadittaisiin muitakin elämään samoin, niin aika monesta asiasta saisi luopua. Siksi - allergiat aiheuttaa henkilökohtaisia rajoitteita, jotka henkilön itsensä on otettava valintoja tehdessään huomioon.
Jokaisen ylihygieenisen allergikot kannattaisi laittaa rantakivi suuhun ja imeskellä sitä. Tämä ei ollut vittuilua, vaan järkevä ohje.
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää kaikki allergiset jotka pilaavat muiden ilon.
Parasta hoitoa eläinallergiaan ja siitepölyallergiaan on siedätys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitetaan mtv:lle palautetta. Itse ainakin aion.
Ei tulisi mieleenkään. Kyllä ihminen menee eläimen edelle oli eläin kuinka suloinen tahansa. Mitä ihmeen sivistymättömiä moukkia tänne oikein kirjoittelee.
Vastauksen löydät peilistä.
En minäkään laita palautetta mtv:lle. Kun ihminen on allerginen koiralle, niin eihän koiraa voi hänen työtilaansa viedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koiraihmiset ovat harvinaisen itsekeskeistä porukkaa. Kuinka monen kissanomistajan olette kuulleet vinkuvan ja valittavan jos toimistolle ei saa tuoda kissaa. Tai itseasiassa minkään muunkaan lemmikin omistajan. Koiran omistajat kuvittelevat että kaikki rakastavat hänen koiraansa kun se on niin söpö ja ihana. Totuus on se että osa oikeasti tykkää siitä, osa vain teeskentelee tykkäävänsä ja osa ei tykkää mutta ei sano mitään, koska koiranomistajan maailmaan ei vain sovi ajatus että joku ei vain tykkää koirista. Koiraihmisen mukaan jos ei tykkää koirista niin on paha ihminen, mutta esim. kissoista ei tarvitse tykätä kun ei hänkään tykkää.
Tämä. Minä rakastan kissaani sanoinkuvaamattoman paljon, mutta ei mulla ole tippaakaan vaikeuksia ymmärtää että kaikki eivät halua kissoja lähelleen. Edes sitä minun
Ei tietenkään olisi, eikä tässä sellaista ole keltään vaadittukaan. Vain turvallista ja terveellistä työympäristöä. Minä en ottaisi kissaani töihin vaikka se olisi sallittua, sillä tiedän että joukkoon mahtuisi vähintään yksi joka ei kissaa sinne haluaisi mutta ei uskaltaisi avata suutaan.
Ja toivottavasti Pekka Pouta ei jatka asian vatvomista julkisuudessa.
Kohta varmaan Pekka saa koirineen ihan oman ohjelman telkkariin, jos tarpeeksi paljon sitä toivotte. Vaikka live-kuvaa Pekan kotoa 24/7 Ylen Pentuliven tapaan. Katsojia kyllä riittäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Minä ymmärsin kyllä lukemani, mutta sinä et. Kysyin, että mikä firman nimi on, niin että osaan olla käyttämättä teidän palveluja, jos sattuu osumaan oikeaan genreen. Kyllä työntekijä ja hänen hyvinvointinsa on tärkeintä, mutta teidän firmassa asia ei noin ole. Teillä on ykkösenä koirat ja sitten vasta ihmiset. Iljettävää. Varmaan olette joku jonnin joutava influensserifirma. En voisi kuvitellakaan, että jossakin vakavasti otettavassa firmassa kuten Nokialla tai Fortumilla olisi oikeasti sallittua tuoda töihin koira. Ihan naurettava ajatuskin. Ja kyllä ne Pekan koirat oli söpöjä, mutta ei niiden paikka toimituksessa ole."
Sinä väitit aivan perättömiä juttuja, ja väität taas.
"joka ei ajattele ensisijaisesti työntekijöiden terveyttä."
Ei pidä paikkaansa, meillä kyllä pidetään hyvää huolta työntekijöiden terveydestä - yksi osa sitä on
Ei juttu aivan noin yksinkertainen ole.
Kampaaja voi tulla allergiseksi käyttämilleen aineille. Pitäisikö työnantajan pitää työntekijä, joka tarvitsisi allergian vuoksi eri työtilat ja pystyisi ainoastaan leikkaamaan hiuksia? Hammaslääkäri voi herkistyä paikkausaineille... pitäisikö hänenkin palkkansa juosta, vaikka hän ei kykenisi tekemään työtään? Joissakin työpaikoissa allergian puhkeaminen estää työtekemisen, jolloin olisi kohtuutonta vaatia palkanmaksua ilman työsuoritetta. Silloin yleensä vaihdetaan työpaikkaa tai jäädään sairaslomalle...
Itse tykkään koirista, enkä pahastu niistä työpaikallani. Ymmärrän kyllä, jos joku kokee asian hankalaksi.
Vierailija kirjoitti:
Miten kävisi, jos maikkarilla olisi töissä työkoiraa tarvitseva henkilö? Opas-, avustaja-, kuulo-, hypo- tmv.koira?
Kuulin vasta, kun yksi ihminen sanoi olevansa pahasti allerginen koirille. Opaskoiralle ei kuulemma ole, se kun tekee työtään.
Totta sinänsä, että työssä se koira on ja tärkeässä onkin. Ihan huippu apuväline. Vaan mistä allergia tietää, onko koiralla työvaljaat/liivi päällä? Iskeekö allergia, jos nämä riisutaan pois? Vai onko kyse koulutuksen määrästä?
Maikkarin pitäis hoitaa työpaikalla tilat niin, että tällä opaskoiraa tarvitsevalla olis omat tilat koiran kanssa. Muut työntekijät sitten niin etteivät altistu koiralle. Työnantajan velvollisuus on järkätä työtilat niin että kaikki pysytyvät tekemään töitä.
Vierailija kirjoitti:
Joo varmasti tunnet 😂😂😂.
Niin, täällä ei kannata ihan kaikkea itsestään ja kavereista tarinoida.
Joopa joo, et edelleenkään tunne minua. Mutta kiva jos saat jotain väristyksiä tällaisista kuvitelmista 😄
Tai ponin tai marsun :D ? Akvaarion? Vauvan vaunuissa? Oli ne koirat kivoja, mutta ei haittaa kun muillakaan meteorologeilla ei ole lemmikkejä mukana. Työt työnä ja harrastukset harrastuksina.