Pekka Poudan koirat saivat kenkää maikkarilta!
"Meteorologi Pekka Poudan koirat Sini ja Suvi poistuvat MTV:n säälähetyksistä, kertoo MTV."
https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/4043a143-81d2-4354-ab77-e9cc09c…
Kommentit (812)
Ihan hyvä, ei me muutkaan saada työpaikalle lemmikkiämme viedä saati muitakaan perheenjäseniä!!
Koirat ovat lemmikkejä eivät mitään yleishyödyllisiä olentoja. Jotkut on opaskoiria, mutta ei niitäkään näy kaupoissakaan ja se on hyvä asia se!!! Lemmikit pysyköön kotioloissa. Mikään eläin ei kuulu häärimään ihmisten työpaikoilla tai muuallakaan, onhan niistä lakikin olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi jutun mukaan siellä ollaan pahoillaan siitä että koirat joutuvat lähtemään. Jospa se allerginen tajuaisi lähteä. Ainakin saa kuulla kuinka koiria on ikävä.
Onko sulla kaikki kotona? "Jospa se allerginen tajuaisi lähteä"? Siis irtisanoutuako? Pitäisi siis jäädä jonkun haisevan rakin takia omasta halustaan työttömäksi? Ei tätä voi enää todeksi uskoa mitä ääliöitä täällä pyörii!!!!
Ei ne koirat sinne mitään pysyvää sopimusta ole saaneet, kunhan Pouta on ehdottanut, omassa julkisuudenhakuisuudessaan. Ja nyt jo kaksi rakkia vaeltaa studiossa. Parasta ikinä, että potkittiin ulos. Pouta joutaa mennä mukana. Hän on meteorologi, ei mikään koomikko rakkeineen.
Sini oli siellä vuosia ,vaihtuiko joku työntekijä jolla allergia jo valmiiksi vai onko joku allerginen Suville? Mulla koira allergia puhkeaa jos en ole koirien kanssa ,mutta pysyy poissa jos olen. Siedätyshoito ok.Pitäkää koirat siellä ,masennus voi iskeä koiraan varsinkkin Siniin kun tottunut siellä olemaan. Keksikää jokin muu ratkaisu ,koirat toivat iloa säätiedotuksiin :)
Ja koirat aistivat herkästi ihmisten mielentilan, on varmaan ollut koirille ristiriitaisaa ja tressaavaa olla siellä työpaikalla, kun ovat aistineet niihin littyvät negatiiviset tuntemukset, kun ei kaikki niiden läsnöolosta ole pitänyt vaikka ei allerginenkaan olisi ollut. Eikä se ole työturvallisuuden puitteissakaan järkevää lemmikkejään töissä pitää.
Outoa , ettei työturvallisuus taho ole puuttunut asiaa!?
Vierailija kirjoitti:
Sini oli siellä vuosia ,vaihtuiko joku työntekijä jolla allergia jo valmiiksi vai onko joku allerginen Suville? Mulla koira allergia puhkeaa jos en ole koirien kanssa ,mutta pysyy poissa jos olen. Siedätyshoito ok.Pitäkää koirat siellä ,masennus voi iskeä koiraan varsinkkin Siniin kun tottunut siellä olemaan. Keksikää jokin muu ratkaisu ,koirat toivat iloa säätiedotuksiin :)
:D :D :D
Suomi vuonna 2023; koiran potentiaalinen masennus menee ihmisten työhyvinvoinnin edelle.
No ei onneksi sentään oikeasti.
Tietenkin tiedän, kun ne olen läpikäynyt! Jokainen maksaa omasta pussista, jos ei saa työterveys ei kata tai julkiseen ei pääse. Ihan kuten muunkin terveyteensä liittyvän. Ongelma nyt taitaa olla sielläpäässä raha ja kyky hoitaa sairautensa tasapainoon. Sääli, muttei se ole muiden vika.
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvä, ei me muutkaan saada työpaikalle lemmikkiämme viedä saati muitakaan perheenjäseniä!!
Koirat ovat lemmikkejä eivät mitään yleishyödyllisiä olentoja. Jotkut on opaskoiria, mutta ei niitäkään näy kaupoissakaan ja se on hyvä asia se!!! Lemmikit pysyköön kotioloissa. Mikään eläin ei kuulu häärimään ihmisten työpaikoilla tai muuallakaan, onhan niistä lakikin olemassa.
Aika moni jo saa. Se ettei teillä joillakin ole siitä kokemusta, niin se ei tarkoita ettei sitä olisi.
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin tiedän, kun ne olen läpikäynyt! Jokainen maksaa omasta pussista, jos ei saa työterveys ei kata tai julkiseen ei pääse. Ihan kuten muunkin terveyteensä liittyvän. Ongelma nyt taitaa olla sielläpäässä raha ja kyky hoitaa sairautensa tasapainoon. Sääli, muttei se ole muiden vika.
Minä minä minä, minulla se toimi, muidenkin pitää lähteä samoihin epävarmoihin hoitoihin. :D Päähoitoa sinä tarvitsisit.
Ratkaisu allergioihin on se ettei niitä piskejä raahata töihin. Hyvin yksinkertaista.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan käyttäisi euroakaan tuohon. Koira-allergia on siunaus! On hyvä syy pysyä erossa niistä.
Oikea päätös. Ei studio ole koirien paikka. Mitä ihmettä tuollainen pelleily on, kyllä pärjätään ilman koiriakin. Keskittyisi Pouta ja maikkarin väki itse asiaan. Olen niin kyllästynyt uutisten lukijoiden puujalkavitseihin ja tuolilta tippumisiin ja näytelmiin, kun niin naurattaa... Onko pakko joka paikkaan tunkea tuota amerikkalaista lässytyshuumoria ja pelleilyä. Ei vetoa minuun ainakaan.
Koirien paikka on koirille sopivassa tilassa eikä se ole siis maikkarin studio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan käyttäisi euroakaan tuohon. Koira-allergia on siunaus! On hyvä syy pysyä erossa niistä.
Tämä. En todellakaan lähtisi mihinkään siedätyshoitoon jos olisin koirille allerginen. Ei sille ole mitään syytä, kun en ole koirien kanssa tekemisissä.
Jos töissä alettaisiin puhua että koirat ovat tervetulleita, feikkaisin sen päiväisen lähes tappavan astmakohtauksen heti kun ensimmäinen rakki astuisi sisään. :D Helpompaa sanoa olevansa allerginen kuin sanoa että pitäkää ne piskit kaukana minusta. Osa koiraihmisistä on totaalisen seinähulluja.
On hyvä, että huomioidaan joskus allergisetkin. Kyllä te pärjäätte ilman Pekka Poudan koiriakin. Hommatkaa oma.
Hienoa. Hvettiin ne rakit, aina päällään joka paikassa nykyään. Junavaunussakin rähisi yksi pska, ja akka puhutteli "hän".
Miksi VR sallii rakkien kuljettamisen ihmisten tiloissa? Paljon erilaisia allergioita. Onko rakit tärkeämpiä kuin ihmiset?
Höpöhöpö! Sinulla siedätys toimii noin, mutta ei välttämättä kaikilla. Sinähän et siis ole se, jolle Poudan koirat ovat tuottaneet ongelmia. Ja mistä jeksit tuon, että koira masentuu kun ei pääse kirkkaasti valaistuun ja koiralle muutenkin epäsopuvaan uutisstudioon? Koira ei ole ihminen, se on koira ja varmasti viihtyy omassa kodissaan sekä luonnossa kävelyllä paremmin kuin Poudan jaloissa pyörimässä. Hyvä päätös!
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi maksaa omasta pussista? Se on työnantajan tehtävä, jos välttämättä haluaa päästää työtiloihin eläimiä, jotka eivät sinne lähtökohtaisesti kuulu. Työnantajan kuuluu järjestää turvallinen ympäristö työntekijöilleen.
Hyvä päätös. Olen itse koiraihminen enkä ymmärrä sitä miksi koiria pitää tuoda työpaikoille. Allergioita on ja lisäksi joku voi olla myös pahasti koirapelkoinen. Onko oikein että tämä työntekijä joutuisi sitten pelkäämään koko työpäivän. Lisäksi se joka koiran tuo työpaikalle, käyttää työaikaansa sen ulkoiluttamiseen ym. hellittelyyn. Miksi työnantajan pitäisi siitä maksaa.
Pekka Pouta on ollut maikkarilla vuodesta 1991 ja Sini oli siellä 9 vuotta. Luulisi Pekalla olevan etulyöntiasema allergista taloon tullutta vastaan. Teki Sinin kanssa kulttuurihistoriaa.
Vierailija kirjoitti:
Pekka Pouta on ollut maikkarilla vuodesta 1991 ja Sini oli siellä 9 vuotta. Luulisi Pekalla olevan etulyöntiasema allergista taloon tullutta vastaan. Teki Sinin kanssa kulttuurihistoriaa.
Ne allergikot ovat voineet olla tuolla töissä pitempään mitä tuo koira. Jos kyseessä on uusia työntekijöitä, niin Maikkari on tehnyt virheen heidät palkatessaan. Näille allergisille työntekijöille kuuluu kunnon korvaus työturvallisuuden laiminlyönnin johdosta.
Totta, ihmettelen samaa, koiran omistajien sekopäisyyttä. Ihan kuin ei muuta elämää ole kuin se koira ja kaikkien tulee siitä tykätä ja sallia koiran tekoset. Esim. meille tuli kyläilee koiransa kanssa tuttava, joka lupaa kysymättä päästi ison koiransa meille sisälle. Koira ei pysynyt pystyssä luikkaalla laminaatilla, vaan luisteli holtittomasti säikkyä. Omistajaa se huvitti, mutta ei minua. Pelkäsin, että koira satuttaa jalkansa, harmitti myös kuinka naarmut pilaavat lattian. Äkkiä vetäisin käytävän maton koiran alle. Omistajalle se sopi ja tyytyväisenä istui sohvalla, kun haalin mattoja koiran alle. Toisella kertaan menin kylään itse toisen koirahullun luo. Hänen iso musta koiransa kampesi itsensä minun syliini ja yritti nuolla naamaani, omistaja ei sitä kieltänyt, vaan nauraa hekotti. Kun huomasin kuinka siistit housuni olivat ihan koirankarvoissa komensin koiraa alas ja sanoin omistajalle, että voisitko nyt komentaa koiraasi, kun en tykkää että kuolaa päälleni. Siitä tämä omistaja suuttui ja jutut loppuivat siihen. Lähdin kotiin. Myöhemmin väitti, etten tykkää koirista, olen koiravihaaja, jota en todellakaan ole. Mutta näitä hulluja koiraihmisiä vihaan, jotka antavat koiriensa tehdä mitä haluavat. Säikkyjä koiria tuputetaan kylään ja taputeltavaksi eikä yritetäkään kieltää koiran käytöstä.
Poutakin voisi mennä koirakoulutukseen, jossa voisi kouluttaa omistajia eikä vain koiria.
Älä jaksa länkyttää aiheesta kun et siitä selvästikään mitään tiedä. Siedätyshoitoa ei edes saa sen takia että työkaveri haluaa pitää koiraa siellä minne se ei kuulu. Siinä ei myöskään ole mitään takuuta; oireet saattavat helpottaa (eivät poistua) tai sitten eivät. Hoito on pitkä ja yksityisellä kallis, julkiselle ei tosiaan pääse siksi että kollegan koirat hengailee toimistolla.