Seksuaaliterapeutti kertoo tapaavansa yhä useammin aikuisia, jotka eivät ole koskaan seurustelleet.
KESKUSTELU deittisovelluksessa kiinnostavan miehen kanssa oli sujunut mukavasti. Niinpä Eve, 30, rohkaistui vastaamaan rehellisesti, kun mies kysyi, kuinka kauan hän on ollut sinkkuna.
Koko aikuisikänsä.
Mies ilmoitti, ettei hän halunnut kuulla enempää. Eveä harmitti.
Kokemattomia ihmisiä ei hirveästi huomioida. Ihmiset voivat sääliä, pitää outona ja jotenkin viallisena. Jos mies olisi täysin parisuhteissa kokematon, niin varmasti ensimmäinen ajatus itselläkin olisi, että mitäköhän tuolla on taustalla, Eve myöntää.
Mutta kun tiedän, että näin voi käydä, selvittäisin, mistä se johtuu.
On Evellä sentään yksi parisuhdekokemus jos sen nyt sellaiseksi voi laskea. Uskonnollisessa yhteisössä varttunut nainen seurusteli 16-vuotiaana lyhyen ajan yhteisön mallin mukaisesti.
Kommentit (239)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on monia asioita taustalla. Yksi on että kristinuskon moraalikäsitysten rappeutuminen.
Minun nuoruudessani seksi kuului vain toisiinsa sitoutuneille, ja tämä helpotti pariutumista valtavasti. Ei etsitty aina parempaa nurkan takaa, vaan ihan se oman kylän luotettava vanha luokkatoveri kelpasi puolisoksi. Toki silloinkin oli aktiivisia ihmisiä, mutta aika huonostihan monille kävi, on erottu ja karattu monia kertoja.
Edelleen uskovaiset uskaltavat sitoutua nuorina, se on vähän pakkokin jos meinaa seksiä saada :D Mutta sitoutumisessa on yksi avain onneen.
Miehen osalta tämä olikin mukavaa kun sillä tytöllä johon oli ihastunut yläasteella ei ollut muita vaihtoehtoja, mutta voin kuvitella että tämä "vanhan ajan" malli ketutti naisia aika paljon. Ennen vanhaan et olisi esimerkiksi pystynyt rajaamaan kumppania pituuden mukaan. Nykyään naiset vo
Tilastot on parisuhteessa eläviä naisia vastaan. Suurin todennäköisyys kuolla: oma puoliso ja köyhä talous. Köyhällä joskus vieläpä sairaalla naisella ei ole mahdollisuutta lähteä. Totta kai miehet haaveilee tollasesta suhteesta. Piika pysyisi lestissään.
Vierailija kirjoitti:
Minua taas kiinnostaisi tietää, että MITEN/MIKSI aikuisella ihmisillä ei ole mitään seurustelu/seksihistoriaa? En todellakaan moiti ketään ja meillä kaikilla on omat ongelmat. Olen vain utelias ja haluaisin ymmärtää taustoja ja syitä tuohon. Yleensä jotain kohtaamisia tapahtuu, jos vaan missään liikkuu... :)
No saitko odottamiasi vastauksia? :)
Vierailija kirjoitti:
Itselläkään ei ole ollut koskaan minkäänlaista suhdetta. Ikää yli 40.
Suurin syy varmaan epäsosiaalisuus. En viihdy ihmisjoukoissa enkä osaa keskustella vieraiden ihmisten kanssa.
En ole opetellut tanssimaan enkä käytä.alkoholia. Miten voi tutustua kehenkään, kun ei baarit eikä lavatanssit kiinnosta? Jäljelle jää netti. Siellä ei hiljaisella tavallista ja työntäyteistä, tylsää elämää elävällä miehellä ole mitään mahdollisuuksia. Netissä naisten nirsoilu on jotain aivan käsittämätöntä.
Tunnen kaltaisiani vapaita miehiä monen monta. Osalla ollut nuoruudessa suhde, josta lapsi/lapsia. Nämä isähenkilöt ovat todella katkeroituneita naisia, exäänsä kohtaan.
Mutta eipä mulla muuta. Menee tämä elämä näinkin.
Miten on naisten vika, että et ole löytänyt itsesi kaltaista seuraa, kun on olemassa naisia - itsekin allekirjoittanut - jotka eivät tanssi, käy baareissa eivätkä etsi mitään mieskalsarikirurgipellehermannia vaan normaalilla järjellä olemassaolevaa miestä? Sellaista, joka ei itke, että kaikki on naisten syytä tai näe minua vain yhtenä naismassan osana, tai itseään alempiarvoisena olentona - tai pahempaa, pelastaja-enkelinä, joka on nyt terapeutti, äiti ja nuoruuden korjaavia kokemuksia antava teiniaikuinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on monia asioita taustalla. Yksi on että kristinuskon moraalikäsitysten rappeutuminen.
Minun nuoruudessani seksi kuului vain toisiinsa sitoutuneille, ja tämä helpotti pariutumista valtavasti. Ei etsitty aina parempaa nurkan takaa, vaan ihan se oman kylän luotettava vanha luokkatoveri kelpasi puolisoksi. Toki silloinkin oli aktiivisia ihmisiä, mutta aika huonostihan monille kävi, on erottu ja karattu monia kertoja.
Edelleen uskovaiset uskaltavat sitoutua nuorina, se on vähän pakkokin jos meinaa seksiä saada :D Mutta sitoutumisessa on yksi avain onneen.
Miehen osalta tämä olikin mukavaa kun sillä tytöllä johon oli ihastunut yläasteella ei ollut muita vaihtoehtoja, mutta voin kuvitella että tämä "vanhan ajan" malli ketutti naisia aika paljon. Ennen vanhaan et olisi esimerkiksi pystynyt rajaamaan kumppania pituuden mukaan. Nykyään naiset vo
Harmi että tuo pituusasia on sinulle noin kipeä. Kyllä, jotkut naiset listaavat tarkasti ja sulkevat tietynpituiset pois, mutta suurin osa ei. Miksi edes haikailisit näiden pinnallisten perään?
Toisekseen, kyllä tämä nykyinen tinder-kulttuuri iskee molempaan sukupuoleen. Iso osa naisistakin kärsii tästä kertakäyttömeiningistä. Kelpaat vain sänkyyn muttet suhteeseen, luuletko että parisuhdetta ja perhettä haluava norminainen ilahtuu tästä? Ennen vanhaan seurusteluasiat oli vähän paremmin.
Siis mitä ihmettä? Tuo Evekin on ollut kihloissa, miten niin ei ole seurustellut? Erilainenkin seurustelu on seurustelua.
https://www.is.fi/seksi-parisuhde/art-2000009946568.html
Minusta ne jutussa haastatellut olisi hyvä pari keskenään!
Even tarina kerää yläpeukut, Jarkon tarina ei. Mielestäni tulisi olla päin vastoin. Jarkon tarina sympaattisempikin.
Vierailija kirjoitti:
Even tarina kerää yläpeukut, Jarkon tarina ei. Mielestäni tulisi olla päin vastoin. Jarkon tarina sympaattisempikin.
Tai sit voi peukuttaa kaikille, ei ole joko tai.
Vierailija kirjoitti:
Minua taas kiinnostaisi tietää, että MITEN/MIKSI aikuisella ihmisillä ei ole mitään seurustelu/seksihistoriaa? En todellakaan moiti ketään ja meillä kaikilla on omat ongelmat. Olen vain utelias ja haluaisin ymmärtää taustoja ja syitä tuohon. Yleensä jotain kohtaamisia tapahtuu, jos vaan missään liikkuu... :)
Sanoisin, että aika on vain kulunut vähän huomaamatta ohi. En halunnut edes nuorena seksiä seksin vuoksi. Halusin perheen ja parisuhteen ikäiseni miehen kanssa, en minkään teiniltä vonkaavan aikamiespojan kanssa. Kuinka ollakaan, ne omanikäiset nuoret miehet tahtoivat villiä ja vapaata elämää ja vartuttuaan kolmekymppisiksi alkoivat katsella minua nuorempia tyttöjä perhe-elämää varten. Nyt keski-ikäisenä tarjolla on lähinnä ongelmaisia, eronneita tai varattuja, jotka hekin katselevat nuorempia mieluummin kuin omanikäisiään.
Kohtaamisia on ollut, mutta ei vain ole kemiat osuneet kohdalleen ja siten johtanut seurustelusuhteeseen. Työskentelen naisvaltaisella alalla pitkiä päiviä, en käy baareissa enkä käytä deittisovelluksia. Kuitenkaan en ole ongelmainen sosiaalisesti enkä henkisesti. Olen perusnätti ja kiva persoona, työssäkäyvä ja toimeentuleva, harrastan aktiivisesti, matkustan ja tutustun helposti ihmisiin, minulla on laaja ystäväpiiri ja suku. En allekirjoita osaltani sitä, että olisin mitenkään estynyt tai traumatisoitunut mistään. Vaikkei minulla ole kumppania, nautin elämästäni sen kaikilla osa-alueilla. Ihmiset ihmettelevät usein, miten olen yhä yksin. Joskus vain käy niin, ettei se oikea ole sattunut kohdalle. En ota stressiä aiheesta, ehkä vielä joskus. En tyydy enää tässä vaiheessa muuhun kuin sellaiseen mieheen, jonka kanssa on parempi olla kuin yksin. En tunne itseäni huonommaksi sen vuoksi, ettei ole ollut suhteita. Yksin on parempi kuin huonossa suhteessa, niin paljon olen nähnyt parisuhteissaan kärsineitä, rikkonaisia ihmisiä. Kuitenkin uskon yhä rakkauteen ja onnellisiin suhteisiin, sillä olen nähnyt paljon niitäkin. Sanoisin, että on ihan tuurissaan, kenelle sattuu onni kohdalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen osalta tämä olikin mukavaa kun sillä tytöllä johon oli ihastunut yläasteella ei ollut muita vaihtoehtoja, mutta voin kuvitella että tämä "vanhan ajan" malli ketutti naisia aika paljon. Ennen vanhaan et olisi esimerkiksi pystynyt raja
(Häviääköhän tästä tuo viimeisin lainaus, en ole vielä tottunut tähän uuteen foorumiin lainauksineen.)
Mutta olen samaa mieltä tuosta, että iso osa naisista etsii parisuhdetta, eikä halua pelkkää seksiseuraa. Silloin tilanne on ihan sama kuin matchin puutetta valittavilla miehilläkin - ei vain ole ketään. Nykyinen Tinder-kulttuuri on tehnyt miehistä sitoutumiseen haluttomia. Harva nainen lopulta rajaa minkään pituuden tai ulkonäköseikkojen perusteella mitään, jos oikeasti tykkää kyseisestä miehestä, siihen on ehkä vain helppo vedota. Pitäisi olla jokin paikka, missä vanhaan tapaan sitoutumista parisuhteeseen toivovat ihmiset voisivat tutustua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen osalta tämä olikin mukavaa kun sillä tytöllä johon oli ihastunut yläasteella ei ollut muita vaihtoehtoja, mutta voin kuvitella että tämä "vanhan ajan" malli ketutti naisia aika palj
Tuossa joitakin:
https://www.sportpartner.com/fi
https://www.sportpartner.com/ee
https://www.mamba.ru/en/landing/estonia-10968
Tekstipohjaisia,retro tunnelmaa:
https://www.amoremi.ee/tutvus/mehega
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläkään ei ole ollut koskaan minkäänlaista suhdetta. Ikää yli 40.
Suurin syy varmaan epäsosiaalisuus. En viihdy ihmisjoukoissa enkä osaa keskustella vieraiden ihmisten kanssa.
En ole opetellut tanssimaan enkä käytä.alkoholia. Miten voi tutustua kehenkään, kun ei baarit eikä lavatanssit kiinnosta? Jäljelle jää netti. Siellä ei hiljaisella tavallista ja työntäyteistä, tylsää elämää elävällä miehellä ole mitään mahdollisuuksia. Netissä naisten nirsoilu on jotain aivan käsittämätöntä.
Tunnen kaltaisiani vapaita miehiä monen monta. Osalla ollut nuoruudessa suhde, josta lapsi/lapsia. Nämä isähenkilöt ovat todella katkeroituneita naisia, exäänsä kohtaan.
Mutta eipä mulla muuta. Menee tämä elämä näinkin.
Miten on naisten vika, että et ole löytänyt itsesi kaltaista seuraa
En ole se, jolle vastasit, mutta omasta kokemuksesta seuraavaa: pakit, pakit, pakit, pakit, pakit...ihan taviksilta. Enää ei huvita hakata päätä seinään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin, että aika on vain kulunut vähän huomaamatta ohi. En halunnut edes nuorena seksiä seksin vuoksi. Halusin perheen ja parisuhteen ikäiseni miehen kanssa, en minkään teiniltä vonkaavan aikamiespojan kanssa. Kuinka ollakaan, ne omanikäiset nuoret miehet tahtoivat villiä ja vapaata elämää ja vartuttuaan kolmekymppisiksi alkoivat katsella minua nuorempia tyttöjä perhe-elämää varten. Nyt keski-ikäisenä tarjolla on lähinnä ongelmaisia, eronneita tai varattuja, jotka hekin katselevat nuorempia mieluummin kuin omanikäisiään.
Kohtaamisia on oll
Näinhän tämä varmasti menee?! Itse en vain ole huomannut, että miehet haluaisivat perhe-elämää nuorempien naisten kanssa? Ainakin omassa tuttava piirissä kaikki ovat noin suurin piirtein saman ikäisiä. Samoin ihmettelen, ettei suuri tuttavapiiri ole auttanut pariutumisessa. Tämä on yleensä se seikka joka erottaa parisuhteessa olevat ja sinkut. (siis jos haluaa parisuhteen)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No saitko odottamiasi vastauksia? :)
Kiva kun vastataan. Kysymykseni taisivat jotkut ymmärtää väärin sillä haluan oikeasti ymmärtää syitä. Ja kuten totesin, jokaisella on omat ongelmat. Kiitos kuitenkin vastanneille!
Onpas sairas tämä nykymaailma. Monilla naisilla ei edes ole mitään seksuaalisia haluja tai kiinnostusta seurustella. Miehillä kyllä olisi mutta eivät voi koska naisille kelpaa vain ne top 1% miehet.
Ne, joilla on "terve" annos narsismia tai vastaavaa onnistuvat varmaankin pariutumisessa paremmin kuin ne, jotka ovat tietoisempia ja epävarmempia tulevaisuudestaan. Itse arkailin nuorempana naisasioissa mm. sitä, mitä mieltä muut olisivat mahdollisesti tyttöystävästä. Olisiko joku sukulainen ivallinen? Olisiko joku kaveri kateellinen? Aikamoista.
Vierailija kirjoitti:
Onpas sairas tämä nykymaailma. Monilla naisilla ei edes ole mitään seksuaalisia haluja tai kiinnostusta seurustella. Miehillä kyllä olisi mutta eivät voi koska naisille kelpaa vain ne top 1% miehet.
Lue vanhojen rouvien kirjoittamia parisuhdeoppaita ja oksenna. Samat rouvat ovat nyt löytäneet Tiktokkiin. Vuosikymmenet nielty katkeruutta. Nuoria naisia ei kiinnosta lähteä samalle polulle. Kerta pärjää taloudellisesti yksinkin tai siistin kämppiksen kanssa,miksi vaivautua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiusaaminen koulussa, ujous ja tyttöjen yök-reaktiot nuorena. Muita syitä?
Entäs aikuisikä? Mikä on tekosyysi nyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiusaaminen koulussa, ujous ja tyttöjen yök-reaktiot nuorena. Muita syitä?
Entäs aikuisikä? Mikä on tekosyysi nyt?
Hoitamaton mt-ongelma. Naista haetaan maksuttomaksi terapeutiksi.
En ole se jolle vastaat, mutta voiko noin väärin ymmärtää vahingossa? Vai oliko tahallista?
Kuntoutuminen huonojen kokemusten jälkeen on jokaisen omalla vastuulla. Se ei tarkoita että potkijan pitäisi jäädä rangaistuksetta.