Seksuaaliterapeutti kertoo tapaavansa yhä useammin aikuisia, jotka eivät ole koskaan seurustelleet.
KESKUSTELU deittisovelluksessa kiinnostavan miehen kanssa oli sujunut mukavasti. Niinpä Eve, 30, rohkaistui vastaamaan rehellisesti, kun mies kysyi, kuinka kauan hän on ollut sinkkuna.
Koko aikuisikänsä.
Mies ilmoitti, ettei hän halunnut kuulla enempää. Eveä harmitti.
Kokemattomia ihmisiä ei hirveästi huomioida. Ihmiset voivat sääliä, pitää outona ja jotenkin viallisena. Jos mies olisi täysin parisuhteissa kokematon, niin varmasti ensimmäinen ajatus itselläkin olisi, että mitäköhän tuolla on taustalla, Eve myöntää.
Mutta kun tiedän, että näin voi käydä, selvittäisin, mistä se johtuu.
On Evellä sentään yksi parisuhdekokemus jos sen nyt sellaiseksi voi laskea. Uskonnollisessa yhteisössä varttunut nainen seurusteli 16-vuotiaana lyhyen ajan yhteisön mallin mukaisesti.
Kommentit (239)
Vierailija kirjoitti:
Seurustelemattomuus on valinta. On valittu irtoseksi, seksisuhteet, yhden yön jutut ja fwb-tyyppiset ratkaisut, koska ei ole haluttu sitoutua vaan pitää hauskaa. En usko, että tätä enää nykyään pidetään mitenkään outona. Ihmiset haluavat asettua aloilleen yhä vanhemmalla iällä ja perhettäkin lähdetään perustamaan reilusti päälle kolmenkymmenen vuoden iässä. Kyllä ne parisuhdetaidot oppii vaikka ei ole takana kuin jotain nuoruuden tapailuja tai lyhyitä deittailusuhteita.
Eri asia, jos olet +30 v ja täysin kokematon kaikesta. Silloin on jo liian myöhäistä aloittaa.
Seurustelemattomuuden vaihtoehtona ei monelle todellakaan ole irtoseksi yms., vaan seksittömyys. Näin ainakin minulla. Todella outoa ajatella, että seurustelemattomat ovat keskittyneet hauskanpitoon ihmissuhteissa. Omasta mielestäni ne seurustelevat/parisuhteessa olevat ovat niitä, jotka ovat keskittyneet hauskanpitoon; seksiä tarjolla siihen tarkoitukseen yllin kyllin.
"Seurustelemattomuus on valinta. On valittu irtoseksi, seksisuhteet, yhden yön jutut ja fwb-tyyppiset ratkaisut, koska ei ole haluttu sitoutua vaan pitää hauskaa."
Höpsistä. Suurimalla osalla aktiivisia ihmisiä on satunnaisen seksin lisäksi myös lyhyempiä tai pidempiä parisuhteita siinä välissä. Aika harvassa ovat ne jotka deitatilevat ahkerasti mutta eivät koskaan halua muuta kuin vain hetken huumaa.
Mun mielestä seurustelemattomuus ei ole mikään big deal, jos ei itse siitä sellaista tee. Ei seurustelua tarvitse harjoitella etukäteen, jotta siinä voisi menestyä oikean tyypin kanssa! Itse en ole koskaan seurustellut, enkä pidä sitä minkäänlaisena ongelmana. Se on ongelma sille, joka sen takia päättää jättää tutustumatta jne. Alan seurustella vasta siinä kohtaa kun tuntuu että vastassa on se loppuelämän tyyppi. Voi olla, ettei sitä löydy koskaan, mutta sitten teen kaikkea muuta kivaa!
N31
"Mun mielestä seurustelemattomuus ei ole mikään big deal, jos ei itse siitä sellaista tee. Ei seurustelua tarvitse harjoitella etukäteen, jotta siinä voisi menestyä oikean tyypin kanssa! "
Juuri näin. Tapasin oman mieheni kun hän oli 27 vuotias eikä ollut koskaan seurustellut ja poikuus oli tallella. Ja sitä parempaa ja helpompaa surustelukumppania en ollut koskaan sitä ennen tavannut. Yhdessäolo oli ensi hetkestä lähtien äärimmäisen helppoa eikä mitään ongelmia ollut millään osa-alueella.
Ei vain ollut koskaan tavannut ketään itselleen sopivaa ja kun ei ollut mikään aktiivinen bilettäjä niin ei niitä tilaisuuksia ollut vain tullut eteen kovin paljoa.
Vierailija kirjoitti:
Minua taas kiinnostaisi tietää, että MITEN/MIKSI aikuisella ihmisillä ei ole mitään seurustelu/seksihistoriaa? En todellakaan moiti ketään ja meillä kaikilla on omat ongelmat. Olen vain utelias ja haluaisin ymmärtää taustoja ja syitä tuohon. Yleensä jotain kohtaamisia tapahtuu, jos vaan missään liikkuu... :)
Eipä ole kukaan vielä kelpuuttanut
T. Ujo, ruma ja lyhyt mies 35v
Tuossa jutussahan tuli hyvin esiin myös se, että näiden "kokemattomien" ihmisten taustalla on usein erilaisia lapsuus traumoja esim. koulukiusaamista tai muita tapahtumia, jotka vaikeuttavat huomattavasti yhteyden luomista toisiin ihmisiin. Luottaminen toisiin ihmisiin voi olla vaikeaa ja tilannetta ei helpota ihmiset, jotka hokevat kuinka helppo heidän oli löytää kumppani, kun kaikki vaan tapahtui kuin sadussa, et miten sulla voikin olla niin vaikeaa suhteissa.
Joku kirjoitti tuolla toisessa kommentissa, että jos olet 30 + ja kokematon niin on jo liian myöhäistä edes aloittaa. Kamalasti sanottu. Mitä näiden ihmisten pitäisi sitten tehdä. Päättää pä.....ä. Niinkö?
Ja näitä 30 + kokemattomia tulee tulevaisuudessa olemaan yhä enemmän. Ihmissuhteiden muodostaminen on nykyään niin vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Seurustelemattomuus on valinta. On valittu irtoseksi, seksisuhteet, yhden yön jutut ja fwb-tyyppiset ratkaisut, koska ei ole haluttu sitoutua vaan pitää hauskaa. En usko, että tätä enää nykyään pidetään mitenkään outona. Ihmiset haluavat asettua aloilleen yhä vanhemmalla iällä ja perhettäkin lähdetään perustamaan reilusti päälle kolmenkymmenen vuoden iässä. Kyllä ne parisuhdetaidot oppii vaikka ei ole takana kuin jotain nuoruuden tapailuja tai lyhyitä deittailusuhteita.
Eri asia, jos olet +30 v ja täysin kokematon kaikesta. Silloin on jo liian myöhäistä aloittaa.
Koskaan ei ole liian myöhäistä aloittaa.
Itseäni ei ole seurustelu koskaan täysillä kiinnostanut. Olen 41 v nainen ja kokeillut joitakin kertoja. Mieluummin panostan harrastuksiin ja muihin ihmissuhteisiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koskaan ei ole liian myöhäistä aloittaa.
Tietenkin on. Tämä on reaalimaailma ei satukertomus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seurustelemattomuuden vaihtoehtona ei monelle todellakaan ole irtoseksi yms., vaan seksittömyys. Näin ainakin minulla. Todella outoa ajatella, että seurustelemattomat ovat keskittyneet hauskanpitoon ihmissuhteissa. Omasta mielestäni ne seurustelevat/parisuhteessa olevat ovat niitä, jotk
Sooloseksi on myös seksiä. Suosittelen 👍
Soisin jokaiselle halukkaalle kokemuksen parisuhteesta. Monella paitsi jääneellä on uskomus, että suhde tai seksi on ainoa asia, joka heidät voi tehdä onnelliseksi. Huomaisivat kokemuksen myötä, etteivät nämä asiat lopulta ole mitenkään erikoisia tai tuo automaattisesti onnea.
Vierailija kirjoitti:
Soisin jokaiselle halukkaalle kokemuksen parisuhteesta. Monella paitsi jääneellä on uskomus, että suhde tai seksi on ainoa asia, joka heidät voi tehdä onnelliseksi. Huomaisivat kokemuksen myötä, etteivät nämä asiat lopulta ole mitenkään erikoisia tai tuo automaattisesti onnea.
Parisuhde paransi masennukseni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä se naisten nirsous ja koppavuus aiheuttaa miehille. Naisten kohdalla on ihan oma valinta jos ei ole seurustellut.
Naisten nirsous ja koppavuus on sitä, että tavallinenmies ei saa missikaunotarta ja ig megapyllistelijää.
Ongelmahan on monien kohdalla siinä että iso osa naisista on sosiaaliseen mediaan ja huomioon riippuvainen ja jos on karulla asteikolla vaikka 5/10 hakee nainen aina sitä 8-10/10 miestä eikä oman tasoista. Tämähän on todistettu tutkimuksilla ja näkee esim tinderistä yms missä naiset hylkää jonkun 80-90% miehien profiileista ja vain sillo top 20-10% miehistä on kaikki maailman valinta.
Vierailija kirjoitti:
Seurustelemattomuus on todella raskas taakka kantaa ja se käy yhä raskaammaksi mitä vanhemmaksi tulee. Itse elin yksin 32 vuotiaaksi. En ollut seurustellut koskaan kenenkään kanssa, en päivääkään. (Koulukiusaus, ujous, miesvaltainen opiskelu ja työyhteisö) Yksi yhden illan seksikerta oli 31 vuotiaana.
Kun täytin 30, analysoin tilannettani perin pohjin. Mietin mikä on pahinta mitä voi tapahtua. Pahinta oli etten tee mitään ja elän ja kuolen yksin. Silloin päätin etsiä kumppanin, maksoi mitä maksoi. Seuraavan kahden vuoden aikana koin lukemattomia hylkäämisiä, ghostausta ja raastavaa henkistä tuskaa. Mutta kun vaihtoehtona oli elämä ja kuolema yksin, jaksoin eteenpäin. Ensimmäisen vuoden jälkeen aloin jo päästä treffeille. 32-vuotiaana löysin vihdoin kumppanin. Menin naimisiin 33-vuotiaana. Ensimmäinen lapsi syntyi kun olin 35, toinen 38-vuotiaana. Nyt olen 46 ja elän parasta aikaa elämässäni.
En ole kertonut seurustelemattom
Vau mikä tarina, kiitos! Rohkaisee meitä ikisinkkuja yrittämään muistuttamalla, että jos jotain tahtoo saavuttaa niin sen monesti saa. Tai niin, että if theres a will, theres a way.
Itse täytän ensi vuonna 30. Kauan olin niin syrjässä kaikesta (ei kaveriporukkaa, ei harrastuksia), että jäin kaikista nuoruuden kokemuksista paitsi. En edes kunnolla käynyt baareissa ennen 20v, jolloin myös aloitin korkeakouluopinnot.
en tehnyt ongelmaa niinkään sinkkuudesta kuin saavuttamattomista ihastuksistani, ja inhosin kroppaani ja naamaani, kun en muutenkaan hakenut miehiltä huomiota eikä sitä enää 23v jälkeen tullutkaan. Olin keskivertoa siveämpi nuori, en etsinyt yhden illan juttuja saati osannut pitää hauskaa miesten kanssa.
Ei sinkkuuteen ole yhtä syytä, enkä välittäisi vaikka olisi. Kokonaisuus ja asenne ratkaisee. Haluan elää elämääni täysillä siitä huolimatta. Minulle pahin painajainen olisi joutua suhteeseen narsistin kanssa ja menettää viimeisetkin mielenterveyden rippeet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä se naisten nirsous ja koppavuus aiheuttaa miehille. Naisten kohdalla on ihan oma valinta jos ei ole seurustellut.
Naisten nirsous ja koppavuus on sitä, että tavallinenmies ei saa missikaunotarta ja ig megapyllistelijää.
Näin kaasuvalaisee miehiä ne tavisnaiset, jotka valkkaa Audi-Akin somedeitistä mieluummin kuin Nissani-Niilon.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa jutussahan tuli hyvin esiin myös se, että näiden "kokemattomien" ihmisten taustalla on usein erilaisia lapsuus traumoja esim. koulukiusaamista tai muita tapahtumia, jotka vaikeuttavat huomattavasti yhteyden luomista toisiin ihmisiin. Luottaminen toisiin ihmisiin voi olla vaikeaa ja tilannetta ei helpota ihmiset, jotka hokevat kuinka helppo heidän oli löytää kumppani, kun kaikki vaan tapahtui kuin sadussa, et miten sulla voikin olla niin vaikeaa suhteissa.
Joku kirjoitti tuolla toisessa kommentissa, että jos olet 30 + ja kokematon niin on jo liian myöhäistä edes aloittaa. Kamalasti sanottu. Mitä näiden ihmisten pitäisi sitten tehdä. Päättää pä.....ä. Niinkö?
Ja näitä 30 + kokemattomia tulee tulevaisuudessa olemaan yhä enemmän. Ihmissuhteiden muodostaminen on nykyään niin vaikeaa.
Hieno kommentti. Näin on ja somen pakkosyöttöstriimit vääristää entisestään niin miesten kuin naisten käsitystä miten livenä homma alkaa toimia. Nähdään liikaa huipputyyppien ilotulituksia, ja sitten on treffeillä harmaa ja säkenöimätön hiomaton timantti. Ei kipinää vai? Niin tässä on se steppi johon monen kokemattomuus osuu. Kipinä, supliikki, kemia kun alkaa toimia, niin on pari askelta lähempänä kiinnostavuutta.
Se tarkoittaa duunia itsensän kanssa, ylittää esteitään ja hyväksyä itseään.
Haluaisin miehenä ottaa kantaa tähän asiaan että monet eivät pääse yli siitä ensimmäisestä kielto reaktiosta kun laittaa itsensä likoon ja se on ihan ymmärrettävää. Mutta haluaisin sanoa että vaikka itsekkin olen ns keskiverto 170cm pitkä niin itsellä on useampi seurustelukokemus 5luokalta asti ja nykyään avovaimon kanssa pääle 10v ja voin sanoa että pakkeja on tullut enemmän kuin jaksan laskea ja kyllähän se masensi sillon mutta ei maha mittään ja minuakin kiusattiin koko peruskoulu ja välteltiin kun olin se perseilevä petteri mutta syntymälahjana vanhemmilta sain isot sosiaaliset taidot ja on tullut naisia nauratettua ja olemalla oma itseni siihen ne naiset on ihastunut,ikinä kuullut että olisin mitenkään hyvännäköinen vaan se luonne tulee aina esille eli elkää lannistuko niistä pakeista uutta matoa koukkuun
Vierailija kirjoitti:
Jep, jos jää teinirakkaus ja nuoruuden seksikokemukset kokematta on tulevaisuus aika varmasti pilalla - melko satavarmasti mikäli on mies. Eipä ole tarvinnut pahemmin opiskella tai yrittää työelämässä edetä kun nuoruus on jäänyt täysin elämättä. Kamala kohtalo, toivottavasti nykypolvista kukaan ei joudu tällä lailla kärsimään. Muiden ihmisten saaminen kiinni seksi- ja parisuhdekokemuksissa on käytännössä mahdotonta.
Miesten täysin oma vika jäädä yksin! Tehän tapatte perheenne, kannatatte perheväkivaltaa, julistatte miten luontoonne kuuluu pettäminen ja raiksaaminen, ja sitten pitäisi oikein perhe löytyä? Olisiko väkivaltaisen seksihullun oma vika, kun häntä ei huolita suhteeseen? Kukas se hankkii useita vaimoja? Kuka haluaa naisen vain jotta saa oman sukunimensä jatkumaan pojan kautta? Miehet ovat ahneita, fa*istisia paskoja perheessä ja silti nyyhkyttävät kun joku ei teitä halua.
Mitä miehet ovat tehneet naisvihalle? :) Niinpä, eivät mitään. Minä minä minä minä.
Tämä vastaa omia kokemuksiani. Heti, kun kaveriporukkaan tulee nainen, hän alkaa seurustella jonkun porukan muun jäsenen kanssa, ja sitten molemmat häviävät porukasta. Eipä siinä mitään, sillä näin toimisin itsekin; minun kanssani vain ei ole kukaan koskaan halunnut seurustella.