Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Seksuaaliterapeutti kertoo tapaavansa yhä useammin aikuisia, jotka eivät ole koskaan seurustelleet.

Vierailija
06.11.2023 |

KESKUSTELU deittisovelluksessa kiinnostavan miehen kanssa oli sujunut mukavasti. Niinpä Eve, 30, rohkaistui vastaamaan rehellisesti, kun mies kysyi, kuinka kauan hän on ollut sinkkuna.

Koko aikuisikänsä.

Mies ilmoitti, ettei hän halunnut kuulla enempää. Eveä harmitti.

Kokemattomia ihmisiä ei hirveästi huomioida. Ihmiset voivat sääliä, pitää outona ja jotenkin viallisena. Jos mies olisi täysin parisuhteissa kokematon, niin varmasti ensimmäinen ajatus itselläkin olisi, että mitäköhän tuolla on taustalla, Eve myöntää.

Mutta kun tiedän, että näin voi käydä, selvittäisin, mistä se johtuu.

On Evellä sentään yksi parisuhdekokemus jos sen nyt sellaiseksi voi laskea. Uskonnollisessa yhteisössä varttunut nainen seurusteli 16-vuotiaana lyhyen ajan yhteisön mallin mukaisesti.

Kommentit (239)

Vierailija
141/239 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykymiehet  nysvää kotona tietokonetta eikä osaa enää vuorovaikuttaa. 

Nuoret naiset keskittyvät opiskeluun ja työntekoon eikä heillä jää aikaa muuhun. 

Mutta sitten on iso joukko aktiivisia nuoria, jotka löytävät kumppanin ihan kuten ennenkin.

Palstaincelit vain eivät tajua, että ovat poikkeavaa syrjäytyneistöä ja että syrjäytymisen johtaa oma käytös.

yksinäisyydestään kärsivää tarkoittavan sana käyttäminen pilkkaamistarkoituksessa on hyvin kiusaajamaista.

Yhyy. Fakta tuo on, kotona muistelemassa yläastetta (joka loppui jo 10 v sitten) ei ole mikään tapa, jolla niitä naisia saa.

Vierailija
142/239 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on ollut niitä peräkammarinpoikia, joista ei oikein ole ollut aikuistumaan. Ovat sitten olleet renkeinä veljensä talossa tai vastaavassa asemassa. Nyt ne vaan ovat näkyviä, kun jostakin syystä ovat tyytymättömiä omien valintojensa seurauksiin.

Ensin jäädään parikymppisenä ulkopuolelle kaikesta missä niitä muita ihmisiä tapaisi, ja sitten ihmetellään, kun ei tapaa ketään, eikä sitten puolisoa löydykään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/239 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina on ollut niitä peräkammarinpoikia, joista ei oikein ole ollut aikuistumaan. Ovat sitten olleet renkeinä veljensä talossa tai vastaavassa asemassa. Nyt ne vaan ovat näkyviä, kun jostakin syystä ovat tyytymättömiä omien valintojensa seurauksiin.

Ensin jäädään parikymppisenä ulkopuolelle kaikesta missä niitä muita ihmisiä tapaisi, ja sitten ihmetellään, kun ei tapaa ketään, eikä sitten puolisoa löydykään.

Joo. Ei ne bileet kaikkia muistakaan niin kiinnostaneet siinä mielessä, että pää täyteen. Mutta järki sanoi, että muihin opiskelijoihin kannattaa tutustua. Ei niissä bileissä sakkoja jaeta, jos on selvinpäin, tai melkein.

Vierailija
144/239 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Aina on ollut niitä peräkammarinpoikia, joista ei oikein ole ollut aikuistumaan. Ovat sitten olleet renkeinä veljensä talossa tai vastaavassa asemassa. Nyt ne vaan ovat näkyviä, kun jostakin syystä ovat tyytymättömiä omien valintojensa seurauksiin."

Entiseen aikaan oli se ero että ennen suurin osa miehistä näki arjessaan vain niitä ihan tavallisia naisia ja tiesi että se on se joukko josta se kumppani valitaan. Miesten näkemys naisista oli siis realistinen. Siksi peräkammarin pojiksi jäivät vain ne joilla oli oikeasti todella isoja esteitä pariutumiseen.

Nyt netti näyttää miehille ne kaikkien kauneimmat ja seksikkäimmät naiset yhdellä klikkauksella joten se norminainen alkaa tuntua tosi harmaalta ja seksittömältä. Sitten ainoa joka enää saa "viisarin värähtämään" on joku saavuttamattomissa oleva salimisu. Jos naisella on kiloakaan ylipainoa tai jotain muuta tavalliseen kehoon kuuluvaa niin sitten mies ei vain pysty.

Tämä lisää näitä parittomaksi jäävien miesten määrää valtavasti. Ne fiksut tavalliset miehet joilla on normaali naiskuva, pariutuvat kyllä edelleen. 

Vierailija
145/239 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei ne bileet kaikkia muistakaan niin kiinnostaneet siinä mielessä, että pää täyteen"

Nimenomaan. Oma poikanikin aloitti pari vuotta sitten yliopisto-opinnot ja sanoin hänelle jo etukäteen että aluksi kannattaa käydä läpi ne kaikki tapahtumat ja juhlat jotka vain jaksaa että saa sen oman sosiaalisen piirin heti opiskelujen alussa muodostettua. Tämä on erityisen tärkeää jos on yhtään ujompi tai sellainen joka ei normaalisti juhli niin paljon kuten omakin poikani on.

No selvästikin kannatti kun jo ensimmäisen opiskeluvuoden aikana löytyi se kauan kaivattu ensimmäinen tyttöystävä.

Vierailija
146/239 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua taas kiinnostaisi tietää, että MITEN/MIKSI aikuisella ihmisillä ei ole mitään seurustelu/seksihistoriaa? En todellakaan moiti ketään ja meillä kaikilla on omat ongelmat. Olen vain utelias ja haluaisin ymmärtää taustoja ja syitä tuohon. Yleensä jotain kohtaamisia tapahtuu, jos vaan missään liikkuu... :) 

Kukaan ei ole koskaan ollut minusta kiinnostunut. Olin lapsena koulukiusattu ja ujo, syrjitty hylkiö. Teini-iässä en siis todellakaan seurustellut. Opiskeluaikoinakaan en ketään löytänyt.

Minua kiinnostaisi tietää miten kenelläkään aikuisella voi olla tuollainen asenne kuin sinulla.

Vierailija
147/239 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole ainakaan koskaan seurustellut, sanallisesti enkä fyysisesti, elikkä en ns. puhunutt enkä pussannut, t: vanhapoika

Vierailija
148/239 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuoret naiset keskittyvät opiskeluun ja työntekoon eikä heillä jää aikaa muuhun. 

Mutta sitten on iso joukko aktiivisia nuoria, jotka löytävät kumppanin ihan kuten ennenkin.

Palstaincelit vain eivät tajua, että ovat poikkeavaa syrjäytyneistöä ja että syrjäytymisen johtaa oma käytös.

yksinäisyydestään kärsivää tarkoittavan sana käyttäminen pilkkaamistarkoituksessa on hyvin kiusaajamaista.

Yhyy. Fakta tuo on, kotona muistelemassa yläastetta (joka loppui jo 10 v sitten) ei ole mikään tapa, jolla niitä naisia saa.

Tunsin 90-luvulla vanhan papan, joka ei vielä 70-vuotiaanakaan lakannut haikailemasta yläasteiän tyttöjä /: Jossitteli ja spekuloi tapahtumia, miten olisi pitänyt toimia, ja varmaan se ja tuokin oli hänestä kiinnostunut, mutta kun.

Oli korkeasti koulutettu eikä edes huono seuramies, mutta ei koskaan seurustellut, kun ei kukaan ollut niiden nuorien tyttöjen veroinen. Tässä asiassa hänellä oli vamma hautaan saakka.

Vierailija
149/239 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä se naisten nirsous ja koppavuus aiheuttaa miehille. Naisten kohdalla on ihan oma valinta jos ei ole seurustellut.

Eli jos mies ei ole seurustellut koskaan, niin se on AINA NAISTEN NITSOUDEN JA KOPPAVUUDEN VIKA, MUTTA JOS NAINEN EI OLE, NIIN SE ON AINA NAISEN OMA VIKA. 

ei, vaan naisen oma VALINTA. Miehellä taas ei ole mistä valita.

Viddu mitä paskaa. Ei koskaan ole ollut mun valinta olla yksin.

Vierailija
150/239 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua taas kiinnostaisi tietää, että MITEN/MIKSI aikuisella ihmisillä ei ole mitään seurustelu/seksihistoriaa? En todellakaan moiti ketään ja meillä kaikilla on omat ongelmat. Olen vain utelias ja haluaisin ymmärtää taustoja ja syitä tuohon. Yleensä jotain kohtaamisia tapahtuu, jos vaan missään liikkuu... :) 

Tämä on tositarina. Minun ystävä nainen on aivan jäätävän kaunis nainen ja hänen ongelmansa oli se, kun hän on jäätävän kaunis nainen. Häntä katsotaan kaikkialla, mutta kukaan ei uskaltanut lähestyä häntä. Koska kaikki oletti, että joko hän on varattu tietenkin sen kauneutensa takia ja hänellä se 10% kuuluva komea herrasmies kaikilla mausteilla tai toinen vaihtoehto oli, että turha tollasta edes yrittää iskeä, koska ei nolaan itseni eikä ole mitään mahiksia saada noin kaunista naista. Hän oli 33 vuotias, kun sai ensi

Tämä olisi elokuvanjuonena hauska, mutta tähän keskusteluun tällainen yksilötarina poikkeuksellisesta naisesta on anekdootti vain eikä millään tavalla relevanttia.

Vierailija
151/239 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholisti isä ja mt-ongelmainen äiti, ei perusturvallisuuden tunnetta. Koululussa kiusaamista ja itsetunnon tuhoaminen. En halua sitoutua, en parisuhdetta, en perhettä, en lapsia. Haluan vain olla rauhassa. 

Toivottavasti sait tästä elämäniloa päivääsi ":)" 

Vierailija
152/239 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli pahoinpitelin itseäni koulussa? Se ei ollutkaan "koulukaveri", joka tuon teki? Eli nöyryytin itseäni koulussa? Ei "koulukaveri"? Varastin omia tavaroitani? Sekään ei ollut "kaverin" tekosia? Selitätkö kohta kohdalta, kuinka tuo oli minun syytäni?

Vierailija
153/239 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne ihan syystä "jäivät ulos". Joko siksi, että heitä ei edes otettu mukaan (eli ei edes annettu valita), tai ihan kaltaistesi ihmisten takia. Se, että et suostu näkemään omien tekojesi seurauksia, on vain säälittävää.

Vierailija
154/239 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Aina on ollut niitä peräkammarinpoikia, joista ei oikein ole ollut aikuistumaan. Ovat sitten olleet renkeinä veljensä talossa tai vastaavassa asemassa. Nyt ne vaan ovat näkyviä, kun jostakin syystä ovat tyytymättömiä omien valintojensa seurauksiin."

Entiseen aikaan oli se ero että ennen suurin osa miehistä näki arjessaan vain niitä ihan tavallisia naisia ja tiesi että se on se joukko josta se kumppani valitaan. Miesten näkemys naisista oli siis realistinen. Siksi peräkammarin pojiksi jäivät vain ne joilla oli oikeasti todella isoja esteitä pariutumiseen.

Nyt netti näyttää miehille ne kaikkien kauneimmat ja seksikkäimmät naiset yhdellä klikkauksella joten se norminainen alkaa tuntua tosi harmaalta ja seksittömältä. Sitten ainoa joka enää saa "viisarin värähtämään" on joku saavuttamattomissa oleva salimisu. Jos naisella on kiloakaan ylipainoa tai jotain muuta tavalliseen kehoon kuuluvaa niin sitten mies ei vain pysty.

Ei pidä paikkaansa. Ainakaan täysin.

Vierailija
155/239 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei ole koskaan ollut minusta kiinnostunut. Olin lapsena koulukiusattu ja ujo, syrjitty hylkiö. Teini-iässä en siis todellakaan seurustellut. Opiskeluaikoinakaan en ketään löytänyt.

Minua kiinnostaisi tietää miten kenelläkään aikuisella voi olla tuollainen asenne kuin sinulla.

Sama täällä. Hyljeksitty, kiusattu, ujo. Kaikki osuu. Miten edes yrittää, kun ne todennäköisimmät ehdokkaat ovat myös niitä, jotka joko kiusaava muiden mukana, tai katsovat vierestä ja kuvittelevat kaiken olevan ok? Ja silloin, kun erehtyi edes jotakuta lähestymään, seuraus oli automaattinen nöyryytys, koska "kuka nyt ton kanssa haluaisi missään tekemisissä olla"? Eli (tyhmemmille selvennyksenä) ensin työnnetään kokonaan ulos ja sen jälkeen tuomitaan, koska on ulkona.

Vierailija
156/239 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläkään ei ole ollut koskaan minkäänlaista suhdetta. Ikää yli 40. 

Suurin syy varmaan epäsosiaalisuus. En viihdy ihmisjoukoissa enkä osaa keskustella vieraiden ihmisten kanssa. 

En ole opetellut tanssimaan enkä käytä.alkoholia. Miten voi tutustua kehenkään, kun ei baarit eikä lavatanssit kiinnosta? Jäljelle jää netti. Siellä ei hiljaisella tavallista ja työntäyteistä, tylsää elämää elävällä miehellä ole mitään mahdollisuuksia. Netissä naisten nirsoilu on jotain aivan käsittämätöntä. 

Tunnen kaltaisiani vapaita miehiä monen monta. Osalla ollut nuoruudessa suhde, josta lapsi/lapsia. Nämä isähenkilöt ovat todella katkeroituneita naisia, exäänsä kohtaan. 

Mutta eipä mulla muuta. Menee tämä elämä näinkin. 

Vierailija
157/239 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on tositarina. Minun ystävä nainen on aivan jäätävän kaunis nainen ja hänen ongelmansa oli se, kun hän on jäätävän kaunis nainen. Häntä katsotaan kaikkialla, mutta kukaan ei uskaltanut lähestyä häntä. Koska kaikki oletti, että joko hän on varattu tietenkin sen kauneutensa takia ja hänellä se 10% kuuluva komea herrasmies kaikilla mausteilla tai toinen vaihtoehto oli, että turha tollasta edes yrittää iskeä, koska ei nolaan itseni eikä ole mitään mahiksia saada noi

Kaikella todennäköisyydellä olisi silti saanut pakit. Miksi? Koska tietää olevansa "jäätävän kaunis", joten ne vaatimuksetkin kasvavat siinä sivussa. Ja ihmiset yleensäkin niin epäkohteliaita ja omahyväisiä, että saa olla onnellinen, jos välttyy ahdistelusyytteeltä.

Vierailija
158/239 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli pahoinpitelin itseäni koulussa? Se ei ollutkaan "koulukaveri", joka tuon teki? Eli nöyryytin itseäni koulussa? Ei "koulukaveri"? Varastin omia tavaroitani? Sekään ei ollut "kaverin" tekosia? Selitätkö kohta kohdalta, kuinka tuo oli minun syytäni?

Eri mutta aikuinen ihminen on itse vastuussa itsestään ja kuntoutumisestaan tuollaisen jälkeen. Paskana minunkin elämäni on huonon lapsuuden jälkeen, mutta syyllinen aikuiselämän ongelmiin löytyy peilistä. 

Vierailija
159/239 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri mutta aikuinen ihminen on itse vastuussa itsestään ja kuntoutumisestaan tuollaisen jälkeen. Paskana minunkin elämäni on huonon lapsuuden jälkeen, mutta

Pitäisikö tämä nyt tulkita niin, että sua saa tulla vaikka potkimaan päähän, eikä tarvi kärsiä seurauksista, koska "sehän on vaan sun ongelmasi, että tulit potkituksi päähän"?

Tosin, kun tarkemmin ajattelee, ehkä sua on potkaistu päähän yhden kerran liikaa, kun noin on mennyt sekaisin.

Vierailija
160/239 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on monia asioita taustalla. Yksi on että kristinuskon moraalikäsitysten rappeutuminen. 

Minun nuoruudessani seksi kuului vain toisiinsa sitoutuneille, ja tämä helpotti pariutumista valtavasti. Ei etsitty aina parempaa nurkan takaa, vaan ihan se oman kylän luotettava vanha luokkatoveri kelpasi puolisoksi. Toki silloinkin oli aktiivisia ihmisiä, mutta aika huonostihan monille kävi, on erottu ja karattu monia kertoja.

Edelleen uskovaiset uskaltavat sitoutua nuorina, se on vähän pakkokin jos meinaa seksiä saada :D Mutta sitoutumisessa on yksi avain onneen.

Miehen osalta tämä olikin mukavaa kun sillä tytöllä johon oli ihastunut yläasteella ei ollut muita vaihtoehtoja, mutta voin kuvitella että tämä "vanhan ajan" malli ketutti naisia aika paljon. Ennen vanhaan et olisi esimerkiksi pystynyt rajaamaan kumppania pituuden mukaan. Nykyään naiset voivat valita että tapailevat ja seurustelevat VAIN 180cm+ miesten kanssa, kun taas ennen vanhaan oli pakko tyytyä lyhyempään. Samoin ei päästy sieltä pikkukyliltä "isoon maailmaan" opiskelemaan eli Helsinkiin. Mies oli pakko ottaa jotta pääsi itsenäistymään ja muuttamaan pois kotoa.

Näin miehenä en tiedä miten me hyödymme nykyajan järjestelmästä, mutta naiset kyllä. Mihin naiset edes tarvitsevat miestä enään kun pystyy maksamaan oman vuokran?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme