Onko fleecevuorattu kurahaalari oikeasti lapsen näkökulmasta hyvä vai äitikö haluaa vaan päästä helpolla?
Pari tuttavamammaa on hurahtaneet noihin ja näyttää käyttävän lapsillaan tavallaan yleispukuna nyt syksyllä, kun on muka niin helppo ja kätevä. Mutta kyllä minä ainakin säälin vähän lapsia,jos jatkuvasti käytetään kumipintaista pukua, joka ei yhtään hengitä. Kun ei nyt ole kyse vaunussa paikallaan möllöttävistä taaperoista vaan isommista liikkuvaisista lapsista.
Kommentit (27)
Päiväkodissa ei kelpaa sadekelillä mikään kuoripuku vaikka olis millaiset ominaisuudet, gore-texit ym, vaan pitää olla kumipuku. Pienen lapsen on kyllä huomattavasti helpompi liikkua siinä kuin kevyttoppahaalari + normi kurahousu yhdistelmällä.. ja isomman on nopea itse pukea tuollainen kurahaalari tai on niitä housut+takki yhdistelmällä myös. Päiväkodissa näitä on myös toivottu, ja meillä ainakin lapsen kaveri (5v) sanoi että hänkin haluaisi tuollaisen. Ja saa näitä vuorettomanakin niin menee lämpimämmälläkin ja sit viileällä voi laittaa vaikka villahaalarin alle.
oliskos mahdotonta ajatella, että se on win-win: lapselle hyvä ja äidille helpompi?
On se hyvä.
t. (entinen) tuttavasi
Siinä eteistilassa, kun heiluu pukemassa/puettavana/autettavana 21 lapsen ryhmä niin voin sanoa, että kyseiset haalarit ovat Jumalan lahja!!!!!
T. Varhaiskasvattaja
Olin just siskon ja sen lasten (7 ja 9 vuotiaat) kanssa metsässä kävelyllä ja niillä molemmilla oli tällaiset ja onhan ne varsinkin näillä isommilla paljon kivemman näköiset kun sellaiset henkseleillä pingoitetut kurahousut! Ei niistä edes huomaa ellei kädellä kokeile kangasta, että onko tavalliset välikausihaalarit vai kumihaalarit.