Onko fleecevuorattu kurahaalari oikeasti lapsen näkökulmasta hyvä vai äitikö haluaa vaan päästä helpolla?
Pari tuttavamammaa on hurahtaneet noihin ja näyttää käyttävän lapsillaan tavallaan yleispukuna nyt syksyllä, kun on muka niin helppo ja kätevä. Mutta kyllä minä ainakin säälin vähän lapsia,jos jatkuvasti käytetään kumipintaista pukua, joka ei yhtään hengitä. Kun ei nyt ole kyse vaunussa paikallaan möllöttävistä taaperoista vaan isommista liikkuvaisista lapsista.
Kommentit (27)
Eihän äitien tarvitse päästä koskaan helpommalla. Miksei!?
Vierailija kirjoitti:
Onko tää taas kurahousupervo?
Öö, ei. En minä ostaisi omille lapsille tuollaisia, kun on hyviä muitakin pukuja, jotka ei ole kumisia.
Oli omien lasten suosikki päiväkodissa kurakeleillä. Ei tarvinnut välikerrosta eikä sadevaatteita. Pehmyt ja lämmin ja ennättivät ekana ulos.
Meillä esikoinen tykkäsi, kun ei tarvinnut pukea kuin yhdet vaatteet. Oli siis jo sen verran iso, että itsenäisesti puki. Eikä ollut valuvis henkseleitä. Ja olen kuopuksellekin sellaisen ostanut.
No me saatiin tollanen vähän käytetty ilmaiseksi sukulaiselta. Ilmankin pärjäisi, mutta on se ihan kätevä pihalla kun on vähän plussan puolella. Nopea pukea. Eikä se ohut kuminen ulkokangas ole mitenkään liikkumista häiritsevä. Lapsi on aika rauhallinen 8v. Ehkä rämäpäisemmällä tulisi herkemmin hiki.
Päiväkodissa pakollinen. Kotona riittää kyllä tekninen haalari ja pääsee helpommalla niin.
Vierailija kirjoitti:
Päiväkodissa pakollinen. Kotona riittää kyllä tekninen haalari ja pääsee helpommalla niin.
Eikös en yleensä toivo tavallisia vuorittomia kuriksia, koska vuorilliset kuivuu hitaammin?
Minä olen lähinnä sitä ihmetellyt, että eikö käyttölämpötila-alue ole aika kapea? Pakkasessa ei tarvita kurasuojaa ja jo vajaassa kymmenessä asteessa on varmaan jo tosi kuuma vuorin kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös en yleensä toivo tavallisia vuorittomia kuriksia, koska vuorilliset kuivuu hitaammin?
Toivokoot.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen lähinnä sitä ihmetellyt, että eikö käyttölämpötila-alue ole aika kapea? Pakkasessa ei tarvita kurasuojaa ja jo vajaassa kymmenessä asteessa on varmaan jo tosi kuuma vuorin kanssa?
Etelä-Suomessa sattuu tuollaisia lämpötiloja olemaan marraskuusta joulukuun loppuun lähes jatkuvasti, huonona talvena myös tammi-helmikuussa (hyvänä satunnaisesti) ja maalis-huhtikuussa lähes jatkuvasti.
Etkö ap tiedä että lapsilla on aina isät?
Aika moni keksintö on tehty sitä varten, että ihminen pääsisi helpommalla. Otsikko kuulostaa idioottimaiseltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etelä-Suomessa sattuu tuollaisia lämpötiloja olemaan marraskuusta joulukuun loppuun lähes jatkuvasti, huonona talvena myös tammi-helmikuussa (hyvänä satunnaisesti) ja maalis-huhtikuussa lähes jatkuvasti.
Eli ap:n tuttujen lapset kulkee puoli vuotta putkeen noissa hiostavissa kumihaalareissa? Lapsiraukat :(
Helpompi se on kuin tavalliset kurahousut, sekä lapselle että aikuiselle. Meillä päiväkodissakin toivottiin tuollaista haalaria normikuristen sijaan. Ainoaksi ulkovaatteeksi se ei kyllä ole ehkä paras, onhan se varmaan vähän hiostava.
Tyttärellä oli yhden talven yli. Ei pidetty joka päivä, vaan kurapäivinä.
Muistan kun anopille kerran mentiin, että likalla oli alusvaatteet, sukkikset ja pitkähihainen paita ja tuo puku, kumpparit, pipo ja hanskat. Miinus asteita 10.
Kello oli iltakaheksan ja muksut jäi sinne pariksi päiväksi.
Anoppi säksätti puvusta puolituntia, että lapsihan jäätyy, pakkanen rikkoo puvun, voivoi, kun ei voida huomenna ulkoilla nyt ollenkaan...
Tultiin omalla autolla, että ulkonaoloa silloin 30 metriä. Laukussa oli lisää vaatteita.. Huomiseksi luvattiin vettä ja nollakeli. Onhan sulla avain, käy hakemassa toinen puku/me tuodaan toinen puku.
Zäkzäkzäk ja puspus hyvää yötä.
Mies aamuysiltä vei toisen puvun, siellä ne oli jo pihalla tyytyväisinä. Anoppi aivan toisella mielellä ja kehu kumipukua, että miksei vanhemmallakin muksulla ei jne? (Ei ollut kokoa, eikä olis haalaria enää suostunut käyttää)
Jälkeenpäin kehu mullekin, että kaikilla lapsilla pitäs olla tommoset. Antaa lapsen huoletta möyriä ja sitten vaan suihkun kautta sisään.
Hän teki työuransa päiväkodissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli ap:n tuttujen lapset kulkee puoli vuotta putkeen noissa hiostavissa kumihaalareissa? Lapsiraukat :(
Joko hiostava kumihaalari tai haalari+hiostava kurahousu ja -takkiyhdistelmä. Päiväkotilaisilla pitää joku kurasuoja olla. Eikä ne nyt niin hiostavia ole.
Lapsi 5v ei ole puvustaan koskaan valittanut. Eikä ole kiukutellut, kun se pitää laittaa.
Kurikset ja sadetakkikombo taas saa jäätävän vastaanoton. Hän lupaa olla siististi. Hän vaan seisoo tai kävelee, ettei tarvis laittaa. Kurikset on jäykät, hankalat.
Kumipuvun kanssa saa olla vapaammin kuin kuristen kanssa. Aikuiset ei koko aikaa hötkyile.
Ohiksena kyselen, että tiedättekö miksi näitä on nykyään "kaikilla"? Onko siinä materiaalissa tapahtunut joku iso kehitys, että ne on joustavampia kuin ennen?
No ei tarvi varoa arkivaatteita. Voi kieriä lätäkössä. Vuori on parempi kuin ilman vuorta. Jos mennään kauppaan niin muuta vaatetta sitten.