Ärsyttääkö muita jos autoilija yrittää ajaa päälle suojatiellä?
Siis niin, että olet jo ylittämässä suojatietä. Tietä myöten tulee auto ja ei meinaa pysähtyä ja jos pysähtyykin, niin suurinpiirtein sentin päähän.
Mitä nuo autoilijat oikein kuvittelevat?
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Hivottelen ja pelottelen aina suojatien ylittäjiä. Joskus on mennyt 5min kun aikoo ylittää ja painan kaasua kunnolla niin pelästyy ja ei ylitäkkään.
Ei sinulla ole autoa eikä ajokorttia, jonne.
Toinen juttu raivostuttaa kun olen melkein päässyt tien yli mutta en kokonaan ja auto jo lähtee hippulat vinkuen ylittämään suojatietä ja hyvä kun ei kantapäiden päältä aja.
Vierailija kirjoitti:
Kävele nopeammin lömpsäperse.
Olepa kouvolalainen hiljaa ja opettele tieliikennelaki. Ihme, että yleensä sait ajokortin.
Eipä ole tuollaista tapausta koskaan sattunut kohdalle ja jo yli 50 v olen teitä ylitellyt
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole tuollaista tapausta koskaan sattunut kohdalle ja jo yli 50 v olen teitä ylitellyt
Ja jatkan että pyöräilijät tunkee kyllä päälle käveli sitten vaikka metsäpolulla
No ihan yleisesti ärsyttää, kun ihmiset rikkovat lakia ja katsovat olevansa niiden yläpuolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollaisissa tilanteissa hidastan tahallani vauhtia.
Ja minä autollani kiihdytän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollaisissa tilanteissa hidastan tahallani vauhtia.
Ja minä autollani kiihdytän.
Sinne rekan alle vai?
Ärsyttää jollain tiepätkällä ainoana autoilijana, kun jalankulkija änkee suojatielle ja aiheuttaa itsekkyydellään ilmastopäästöjä.
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää jollain tiepätkällä ainoana autoilijana, kun jalankulkija änkee suojatielle ja aiheuttaa itsekkyydellään ilmastopäästöjä.
Sinähän sillä saastekoneella ajat. Sinä teet ne päästöt.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on oikeasti idioottimaista. Nähdään, että tulee vain se yksi auto jonka jälkeen saisi löntystää kadun yli ihan rauhassa niin hitaasti kuin haluaa, mutta ei, siihen eteen pitää töytäistä kamalalla kiireellä ja autoilija saattaa joutua tekemään jopa äkkijarrutuksen. Liukkaalla kelillä voi käydä jalankulkijalle köpelöstikin. Joka tapauksessa aiheuttaa turhia päästöjä ja mahdollisen vaaratilanteen. Kaikkien tielläliikkujien kannattaisi toimia ihan maalaisjärjellä mikä myös sujuvoittaisi liikennettä.
Kehitin jonkun fobian kun ylitin suojatietä fillarilla ja jäin odottamaan että autot pysähtyvät, ja sitten vasta lähdin ylittämään, ja kuski päätti sitten purkaa tunteitaan töytäisemällä minua autollaan ja kiihdytti täysiä sitten tiehensä. Odotan muutenkin aina että ne pysähtyvät kunnolla että uskallan ylittää.
Minua ei haittaa, jään aina kiltisti auton alle.
Tollaset pellet on sanonkp mistä. Kortti jäähylle tommosilta idiooteilta. Etenkin Espoon keskuksessa on paljon näitä, jotka ei paljon suomen laista piittaa. Jalankulkijalla On oikeus ylittää tie Rauhassa, ilman typerien kuskien häiriköintiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä hidastelen jotta ärsyttäisin mahdollisimman paljon.
Mulla ihan sama. Jos autoilija kohteliaasti hidastaa, antaa tietä ja odottaa niin vastavuoroisesti ylitän mahdollisimman nopeasti ollakseni kohtelias takaisin.
Jos autoilija yrittää ajaa päälle ja uhittelee työntämällä sitä puskuria eteenpäin niin hidastelen ihan tarkoituksella vain ärsyttääkseni takaisin. Kiusa se on pienikin kiusa.
Jos kuski on joku halvatun kuspää niin saatan jäädä kaivamaan laukkuani siihen keskelle suojatietä.
Tahallaan. Urpo ja nuo päälle pyrkivät.
Jos nään että autoilija kaahaa hirveetä vauhtia kohti suojatietä, muuten jopa antaisin ajaa ohi, mutta tollasessa tapauksessa en, vaan hyppään nopeasti tielle ja takas ja nauran, ja kuski pysähtyy väkisin. Sitten kävelen kun auto on kun olal pysähtynyt, ja en pidä todellakaan kiirettä, koska mun ei tarvitse. Enkä myöskään kiitä kuskeja siitä että noudattaa lakia jos noudattaa. Mulla on itellä kävellen vielä enemmän kiire kun autoilijoilla. Ne pääsee muutenkin nopeammin.
Autoilijan ärsyttää ihmiset varsinkin nuoret mutta myös aikuiset jotka rynnii sinne suojatielle katsomatta tuleeko autoa. katse siinä älypuhelimessa koko ajan huomio on siinä puhelimessa. Ja sitten on myös niitä jotka hyppäävät tielle ilman suojatietä ja taas se helvatin puhelin kourassa.. Ja kun teet äkkijarrutksen sieltä näytellään keskaria vastaukseksi. Olisi vissiin pitänyt ajaa yli..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on oikeasti idioottimaista. Nähdään, että tulee vain se yksi auto jonka jälkeen saisi löntystää kadun yli ihan rauhassa niin hitaasti kuin haluaa, mutta ei, siihen eteen pitää töytäistä kamalalla kiireellä ja autoilija saattaa joutua tekemään jopa äkkijarrutuksen. Liukkaalla kelillä voi käydä jalankulkijalle köpelöstikin. Joka tapauksessa aiheuttaa turhia päästöjä ja mahdollisen vaaratilanteen. Kaikkien tielläliikkujien kannattaisi toimia ihan maalaisjärjellä mikä myös sujuvoittaisi liikennettä.
Kyllä se aina on sen päälleajajan vika.
Ei koskaan sen kävelijän.
Ymmärrättekö edes mitä suojatie tarkoittaa?
Eli siis et osaa liikennesääntöjä. Aika paha. Tuo selittää paljon.