Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko joku oikeasti vähentänyt peseytymistä säästösyistä?

Vierailija
05.11.2023 |

Kuulostaa lähinnä vitsiltä tuo.

Kommentit (100)

Vierailija
61/100 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"40 sekuntia oli hana auki kun kellotin ja pesin hiuksetkin. 20 sekuntiakin riittää, jos treenaa eikä tartte tasata veden lämpöä. Suihkuveden voi ottaa talteen ja huuhtoa sillä vessaa, joten ei se kaikki hukkaan mene vaikka lutraisi ja nautiskelisi kolmekin minsaa." 

Varmaan tulee puhdasta ja iho voi hyvin, kun jätetään saippuat ja shampoot huuhtomatta. Itse saan juuri ja juuri hiukset läpimäriksi tuossa ajassa. Sinulla on lyhyet ja ohuet?

Vierailija
62/100 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkkaan keltaista on kusi kun sen polun varteen heittää,eihän saalistava susi ehdi jälkiänsä peittää..

No joo, mutta siisti mies on aina siisti mies ja käyn suihkussa aina aamuin ja illoin.

Ei se ole Mies eikä mikään jos paskasena kulkee euron kahden takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/100 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on käsienpesuvesi ämpärissä. Samalla vedellä (4litraa) pesen kädet koko päivän ja illalla huuhtelen sillä pytyn. Saippua samalla pesee pöntön. Kätevää eikö vaan. Myös keittiöstä otan veden talteen, kuin myös pesukoneesta. Se on hyvää siivousvettä ja kastelen sillä myös kukat. Ei tarvitse lantaa ostaa. Pesukoneen vesi on hyvää myös likaisemman pyykin liottamiseen.

Elikkä niitä haaroista ruskeita kalsareitasi sitten liotat siinä?

Voipihan sen noinkin sanoa. Joskus kun on tiukempaa, niin minulla on alapään pyyhkimiseen tekstiilirätit, kuten ennen paperia oli tapana. Ne esipesen myös tuossa pesukoneen poistovedessä. Yleensä kuitenkin on vessapaperia ainakin puoleksi kuukaudeksi.

Vierailija
64/100 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on käsienpesuvesi ämpärissä. Samalla vedellä (4litraa) pesen kädet koko päivän ja illalla huuhtelen sillä pytyn. Saippua samalla pesee pöntön. Kätevää eikö vaan. Myös keittiöstä otan veden talteen, kuin myös pesukoneesta. Se on hyvää siivousvettä ja kastelen sillä myös kukat. Ei tarvitse lantaa ostaa. Pesukoneen vesi on hyvää myös likaisemman pyykin liottamiseen.

Voipihan sen noinkin sanoa. Joskus kun on tiukempaa, niin minulla on alapään pyyhkimiseen tekstiilirätit, kuten ennen paperia oli tapana. Ne esipesen myös tuossa pesukoneen poistovedessä. Yleensä kuitenkin on vessapaperia ainakin puoleksi kuukaudeksi.

Onko se säästö todella niin suuri, että tällaisten riepujen ja pskavesien kanssa kannattaa alkaa puljaamaan? Peseytyminen ja hygienia on kyllä viimeinen asia, jossa alkaisin säästää. Mieluummin syön vaikka pelkkää perunaa ja kananmunia kuin kuljen likaisena ja huljuttelen kakkaisia riepuja ämpärissä seisovassa vedessä.

Vierailija
65/100 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla vähintään puoleksi vuodeksi sillä on kurjaa jos tulee hätä käteen..

Vierailija
66/100 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä perunaa, puuroa ja munia on syötävä vaikka vedestä säästäisikin. Syy on pitkä työmatka ja huono palkka. Se olisikin eri asia, jos asuisi pummina kaupungissa. Mutta kun bensaan menee yli puolet palkasta ja loput talvisin sähköön, niin minkäs teet. 

Vierailija
67/100 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen kannattaa ajaa pää kaljuksi, rahaa ei mene parturiin eikä tukan pesemiseen.

Naisen myös.

Vierailija
68/100 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirkkaan keltaista on kusi kun sen polun varteen heittää,eihän saalistava susi ehdi jälkiänsä peittää..

No joo, mutta siisti mies on aina siisti mies ja käyn suihkussa aina aamuin ja illoin.

Ei se ole Mies eikä mikään jos paskasena kulkee euron kahden takia.

Välillä tuntuu, että osa porukasta nauttii siitä, että voi velloa kurjuudessaan risaisissa vaatteissa ja rasvaisissa hiuksissa. Ei kukaan ole suomessa niin köyhä muusta kuin omasta tahdostaan.

Vierailija
69/100 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iho voi paremmin kun ei peseydy kovin usein. 

Vierailija
70/100 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä vähän nopeammin käyn suihkussa ja ammekylpyä en ole raaskinut aikoihin ottaa. Vessan vetämisestä en säästä.

Vierailija
71/100 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on joku outo myytti. Voide, kuolleet ihosolukot ja iholla oleva lika sekä bakteerit on hyvä saada pois ärsyttämästä ihoa.

Vierailija
72/100 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vähentänyt suihkussa käyntiä, mutta käsien pesua olen vähentänyt ja veden käyttöä käsiä pestessä. Siinä ei ole mitään ihmeellistä, kun varmaan vieläkin pesen käsiä enemmän kuin monet muut. Pesen kädet aina kun tulen ulkoa, aina kun teen ruokaa tai kosken elintarvikkeisiin, aina ennen kuin alan kirjoitella tietokoneella... Ei oo kaikki pskat mun näppäimistöllä. 

Vierailija
73/100 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on joku outo myytti. Voide, kuolleet ihosolukot ja iholla oleva lika sekä bakteerit on hyvä saada pois ärsyttämästä ihoa.

Kokemusperäisesti se ei ole myytti ensinkään. 

Vierailija
74/100 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kädet peseentyy syödessä ja naama nukkuessa. Lippis peittää likaisen tukan.

Vierailija
75/100 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesutarve vaihtuu iän mukana. Teinipoika haisee esarille jo parissa tunnissa, kun vanha hopeakettu ei parissa viikossakaan. Jos kalsari haisee etikalle, niin ne voi vaihtaa. Ei vielä tarvitse pesulle mennä.

Vierailija
76/100 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa on pakko olla 90% provoja. Ei voi kukaan tosissaan millään likaisilla räteillä alakertaansa hinkata tai jättää wc-pönttöön tarpeitaan seuraavan löydettäväksi. Siis ei mitenkään voi olla näin paljon aivan sairasta porukkaa. Ja muka säästösyistä, joopajoo.

Vierailija
77/100 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis en peseytymiskertoja varsinaisesti, mutta suihku päällä vain huuhtelun ajan. Shampoon levitykset ja hoitoaineen vaikutusaikana en laske vettä. Myöskään sheivatessa en lorota vettä koko aikaa vaan vain terän huuhtaisun ajan. Saunassa käynnin jälkeen lauteiden huuhteluun käytän tarvittaessa löylysankoon jäänyttä vettä (jos riittää). 

Vierailija
78/100 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kokeilin sellasta, että suihkuun menin kerran viikkoon. Haisin loppuviikosta todella pahalta. Kerran pölmähti työkaveri mun koppiin asioimaan, mutta näin kun haistoi minut, että oksennus tulee, silmät meni kiinni. Mutta ei kukaan mitään kommentoinut, ei hänkään, jatkoi juttua hieman köhien. Nyt taas päivittäin suihkuttelen. Tulipa kokeiltua, joku mainehaitta varmaan jäi, ei väliä.

Vierailija
79/100 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis en peseytymiskertoja varsinaisesti, mutta suihku päällä vain huuhtelun ajan. Shampoon levitykset ja hoitoaineen vaikutusaikana en laske vettä. Myöskään sheivatessa en lorota vettä koko aikaa vaan vain terän huuhtaisun ajan. Saunassa käynnin jälkeen lauteiden huuhteluun käytän tarvittaessa löylysankoon jäänyttä vettä (jos riittää). 

Mä oon huuhdellut terän jo vuosikausia vesiastiassa. En säästösyistä vaan siksi, että se on nopeampaa ja tehokkaampaa.

Vierailija
80/100 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pesutarve vaihtuu iän mukana. Teinipoika haisee esarille jo parissa tunnissa, kun vanha hopeakettu ei parissa viikossakaan. Jos kalsari haisee etikalle, niin ne voi vaihtaa. Ei vielä tarvitse pesulle mennä.

Hopeakettu haisee vaan kalmalle, mutta ei heikentyneen hajuaistinsa takia edes itse huomaa.