Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työpaikan pikkujoulut, maksaako firma vai omakustanteinen. Ala?

Vierailija
05.11.2023 |

Otsikossa kysymys.

Kommentit (80)

Vierailija
61/80 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee niin, että tyhy-rahalla tarjotaan työpaikalla brunssi joku aamupäivä. Ne osallistuvat, ketkä ehtivät. Se on työntekijälle ilmainen. Lisäksi kunta tarjoaa meille kiitoksena kuluneesta vuodesta joulutortut ja kaupan halvinta glögitiivistettä taukohuoneeseen.

Työpaikan hupiryhmä järjestää pikkujouluristeilyn, joka on täysin omakustanteinen. Kyllä sinnekin osallistujia on. Me ei vaka-alalla olla totuttu edes työvälineitä saamaan vaan omakustanteisesti hankitaan nekin.

Vierailija
62/80 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantaja maksaa vuosijuhlan kerran vuodessa. Taso vaihtelee. Pikkujoulut omakustanteiset. Kaupan ala

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/80 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikalliset pikkujoulut maksaa firma, alkoholia on rajoitettu määrä. Yleensä ollut jotain 4 - 5 juomalippua. Pääkonttorin pikkujouluihin pääsisi myös, mutta majoitus ja matkat pitää maksaa itse. On siellä silti muutama käynytkin ja upeat olleet. Korona-aikaan seurattiin netin kautta pikkujouluja ja esiintyjiä livenä

Vierailija
64/80 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa että taksi pitäisi etätyöläisille maksaa kotoa juhlapaikalle, eestaas?

Etätyöläinen voi autoilla, kävellä, pyöräillä tai pyytää ystävää heittämään juhlapaikalle. Ihan kuin lähityöläisetkin. 

Kuka kehtaa pytää ystävää viemään johonkin pikkujouluihin? Varmasti ystävällä on parempaakin tekemistä silloin. 

Minä pyysin viime vuonna. Tuli mielellään, kun on ystävä. Samoin antaisin hänelle kyydin. 

Siis miten kehtasit pyytää apua tällaiseen asiaan? Miksi et arvosta ystävääsi ja anna hänen pitää vapaans

Mulla on paljon hyviä ystäviä, mutta en minä heitä vaivaa jollain ryyppyjuhlilla. 

Vierailija
65/80 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei voi lainata enää, mutta joku kirjoitti: 

"Veikkaan, että sä et ole kenenkään ystävä."

Mulla on siis tosi hyviä ystäviä. Miksi arvelit, etten ole kenenkään ystävä? 

Vierailija
66/80 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnantajana hyvinvointialue, ihan itse maksetaan ja järjestetään pikkujoulut jos meinataan että sellaiset on. Samoin kaikki tyhy-toiminta, budjetti 0e ja toiminnan järjestäminen on kiinni siitä että joku työtekijä itse keksii, suunnittelee ja järjestää. Yhtikäs mitään ruokailuja (kokouskahveja, koulutus- tai kehittämispäivän lounaita tms.) ei tarjota ikinä. 

Joulumuistamiseksi saattaa tulla sähköpostiviesti jossa lukee "kiitos" ja on joulupallon kuva. Yhden joulupallon, muu olisi liioittelua. 

Sama. PAITSI herraisoherrojen ja rouvien kokouksiin hommataan kyllä viinerit ja kahvit. Lääkefirmat saattavat kyllä lääkäreille kustantaa jotain.

Vierailija
67/80 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtion virastoissa on aina pääsymaksu. Lain mukaan ei saa tarjota vastikkeettomasti alkoholia, joten pääsymaksulla kierretään tuota.

Vierailija
68/80 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä ei voi lainata enää, mutta joku kirjoitti: 

"Veikkaan, että sä et ole kenenkään ystävä."

Mulla on siis tosi hyviä ystäviä. Miksi arvelit, etten ole kenenkään ystävä? 

Kommenttisi perusteella, et ole kovinkaan mukava ihminen tai ystävä.

Vierailija
69/80 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä menee niin, että tyhy-rahalla tarjotaan työpaikalla brunssi joku aamupäivä. Ne osallistuvat, ketkä ehtivät. Se on työntekijälle ilmainen. Lisäksi kunta tarjoaa meille kiitoksena kuluneesta vuodesta joulutortut ja kaupan halvinta glögitiivistettä taukohuoneeseen.

Työpaikan hupiryhmä järjestää pikkujouluristeilyn, joka on täysin omakustanteinen. Kyllä sinnekin osallistujia on. Me ei vaka-alalla olla totuttu edes työvälineitä saamaan vaan omakustanteisesti hankitaan nekin.

Mistä työvälineistä nyt on kyse?

Vierailija
70/80 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtion virastoissa on aina pääsymaksu. Lain mukaan ei saa tarjota vastikkeettomasti alkoholia, joten pääsymaksulla kierretään tuota.

Höh. Kyllä meillä on ollut valtiolla se 1-2 kaatoa viiniä. Yleensä jotain halpaa chileläistä tai tonkasta. Osataan kiertää määräyksiä 

Vierailija
71/80 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolisolleni tulee lahjakortti jolla ostetaan pikkujoulu ruuat kotiin ja kiva kun pääsee koko perhe siitä nauttimaan. 🥳

Siellä siirryttiin lahjakorttiin kun suurin osa porukasta oli sitä toivonut.

Onpa jotenkin surullinen työilmapiiri, jos oikein toivottu tällaista. Ei työkavereiden kanssa pidä kaikkea vapaa-aikaa luuhata, mutta mun mielestä jotain on vialla jos ei yhtä iltaa vuodessa halua keskenään viettää. 

Vierailija
72/80 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opetusala 30e, ilmeisesti tykyrahaa käytetty myös. Alkumalja sisältyy ja ruoka. Pitäisikö olla innoissaan? Not.

Itse myös opetusalalla, ja kyllä meillä työnantaja maksaa kokonaan illallisen ja iltaohjelman. Ehkä kuntakohtaista?

Vierailija
73/80 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puolisolleni tulee lahjakortti jolla ostetaan pikkujoulu ruuat kotiin ja kiva kun pääsee koko perhe siitä nauttimaan. 🥳

Onpa jotenkin surullinen työilmapiiri, jos oikein toivottu tällaista. Ei työkavereiden kanssa pidä kaikkea vapaa-aikaa luuhata, mutta mun mielestä jotain on vialla jos ei yhtä iltaa vuodessa halua keskenään viettää. 

Kyllä, aivan outo systeemi. Firma antaa lahjakortin, jolla ostetaan ruuat perheelle. Hiphei, hyvää pikkujoulua! Eivät nuo ole mitkään firman pikkujoulut.

Vierailija
74/80 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikan pikkujoulut maksaa yritys ei työntekijät. Meillä pikkujoulut on peruttu ja muutosneuvottelut käynnissä. 

Vierailija
75/80 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran loppui viinat kesken illan. Porukka kävi hakemassa kotoa omat viinat ja ilta jatkui.

Vierailija
76/80 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkujoulutarjoilut on saamatta jäänyttä palkkaa. Juomia pitää ottaa niin paljon kuin tarjoillaan. Muutama menee tietenkin tilttiin, mutta se kuuluu pikkujoulun tyyliin.

Vierailija
77/80 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työantaja maksaa ruuat, juomat, esiintyjät sekä ulkopaikkakuntalaisten hotellimajoituksen ja matkat.

It-ala.

Vierailija
78/80 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoala. Pk-seutu. Ihan täysin omakustanteinen. Työnantaja ei osallistu millään tavalla. En osallistu minäkään.

Vierailija
79/80 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on jo kauan sitten jätetty pikkujoulut pois. Työnantaja tarjoaa joululounaan ja lahjakortin jolla voi ostaa itselleen mieluisan joululahjan. Toimii mainiosti koska suurin osa työntekijöistä ei halua osallistua vähemmistön känniörvellyksen seuraamiseen.

Kunpa tämä tyyli siirtyisi muillekin, että poistuisi pikkujoulut. Vain ruokailu ja lahjakortit jäisi.

Vierailija
80/80 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vietän työkavereideni seurassa 222 kertaa 8 tuntia vuodessa. Saan siitä palkkaa.

Miksi sitten se, etten halua heidän kanssaan mennä johonkin palkattomiin ördäysbileisiin, on se korsi joka katkaisee kamelin selän?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yksi