Työpaikan pikkujoulut, maksaako firma vai omakustanteinen. Ala?
Kommentit (80)
Vierailija kirjoitti:
Ruokailu saadaan ja alkuskumppalasillinen, muuten juomat itse. Ja sanottakoin, että tämä nykyinen työpaikkani on ainoa ikinä jossa edes pikkujouluja järjestetty saati mitään tarjottu.
Vaka-ala
Sinullahan on sitten asiat siltä osin hyvin. Sikamaista silti työnantajan pyytää maksua pikkujouluista.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on 20€ pääsymaksu, jolla saa kolme drinkkilippua. Buffetruokailu viinilasillisella tarjotaan.
Eihän kaikki edes juo, joten miksi vedenjuojan pitäisi maksaa alkoholia juovan juhlat? En kyllä tuollaiseen menisi.
Vierailija kirjoitti:
Jaa että taksi pitäisi etätyöläisille maksaa kotoa juhlapaikalle, eestaas?
Etätyöläinen voi autoilla, kävellä, pyöräillä tai pyytää ystävää heittämään juhlapaikalle. Ihan kuin lähityöläisetkin.
En osallistuisi pikkujouluihin ellei se olisi täysin ilmaista. Firman piikkiin kaikki menee.
Työnantajana hyvinvointialue, ihan itse maksetaan ja järjestetään pikkujoulut jos meinataan että sellaiset on. Samoin kaikki tyhy-toiminta, budjetti 0e ja toiminnan järjestäminen on kiinni siitä että joku työtekijä itse keksii, suunnittelee ja järjestää. Yhtikäs mitään ruokailuja (kokouskahveja, koulutus- tai kehittämispäivän lounaita tms.) ei tarjota ikinä.
Joulumuistamiseksi saattaa tulla sähköpostiviesti jossa lukee "kiitos" ja on joulupallon kuva. Yhden joulupallon, muu olisi liioittelua.
Vierailija kirjoitti:
Työnantajana hyvinvointialue, ihan itse maksetaan ja järjestetään pikkujoulut jos meinataan että sellaiset on. Samoin kaikki tyhy-toiminta, budjetti 0e ja toiminnan järjestäminen on kiinni siitä että joku työtekijä itse keksii, suunnittelee ja järjestää. Yhtikäs mitään ruokailuja (kokouskahveja, koulutus- tai kehittämispäivän lounaita tms.) ei tarjota ikinä.
Joulumuistamiseksi saattaa tulla sähköpostiviesti jossa lukee "kiitos" ja on joulupallon kuva. Yhden joulupallon, muu olisi liioittelua.
Nämä ei oo sitten firman pikkujoulut jos itse työntekijät järjestää. Nyt puhutaan siitä että firma järjestää ja työntekijän pitäisi maksaa. Sairaanhoitajien palkat on jo hilattu maksimiin, ette te kuitenkaan lääkäreitä ole. Teidän itkua on jo tarpeeksi kuunneltu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etätyöläinen voi autoilla, kävellä, pyöräillä tai pyytää ystävää heittämään juhlapaikalle. Ihan kuin lähityöläisetkin.
Kuka kehtaa pytää ystävää viemään johonkin pikkujouluihin? Varmasti ystävällä on parempaakin tekemistä silloin.
Seisova pöytä ja yleensä yksi alkumalja kuohuvaa ja yksi kaato viiniä.
Joskus vain pelkkä alkoholiton alkumalja, riippuen missä järjestävät, koska ravintolan hinnat asettaa rajoituksia mihin on varaa. Kerran oli yksityistiloissa ja silloin oli tonkkakaupalla viiniä litkittäväksi.
Nuo siis työnantaja maksaa. Opetusala, lukio.
Firman piikkiin ruuat ja piikki auki ravintolassa. Ei matkoja tai majoituksia. Pidetään ehkä parii kertaa vuodessa vastaava rilluttelu. IT-ala.
Ei ole pikkujouluja, ei firman eikä henkilöstön itse maksamia. Kyseessä kunta. Tip tap
Elintarvikeala, firma maksaa. Mennään ensin keilaamaan, jonka jälkeen ravintolaan. Molemmissa paikoissa myös juomatarjoilu auki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka kehtaa pytää ystävää viemään johonkin pikkujouluihin? Varmasti ystävällä on parempaakin tekemistä silloin.
Minä pyysin viime vuonna. Tuli mielellään, kun on ystävä. Samoin antaisin hänelle kyydin.
Firma maksaa, juomat, ruoat, esiintyjät, jne. Iso toimija talous puolella, en laita tarkemmin.
Firma maksaa kaiken pikkujoulujen osalta. Ruuat, juomat ja jopa taksit. Iso pörssiyhtiö.
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä kuullut, että työntekijöiden pitäisi maksaa työpaikan pikkujoulut. Kiinnostaa tosiaan millä aloilla tuommoista on, jos näin on.
Meillä työnantaja maksaa osittain pikkujoulut. Alkuun on yleensä joku aktiviteetti (esim. keilaus tai pakohuone), jonka työnantaja maksaa. Sen jälkeen on ruokailu jossain ravintolassa, jonka työnantaja maksaa osittain. Esim. tänä vuonna saamme työnantajan maksamana pääruoan ja yhden juoman, eli jos haluaa lisäksi alku- ja/tai jälkiruoan, tai enemmän juomia, niin ne joutuu maksamaan itse. Ruokailun jälkeen jotkut jatkavat omakustanteisesti baariin tai yökerhoon, mutta näitä työnantaja ei siis maksa.
Kyseessä teollisuuden alan yritys, jolla menee osavuosikatsausten perusteella hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Firma" maksaa. Oikeushallinto.
Sama, ja kauempaa tuleville myös matkan ja majoituksen.
Eikai vaan joku yhteismajoitus?
Saadaan ruoka, 30€/työntekijä. En tiedä mitä sillä saa ja mistä. Ei kiinnosta osallistua. Soteala.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä pyysin viime vuonna. Tuli mielellään, kun on ystävä. Samoin antaisin hänelle kyydin.
No en kehtaisi pyytää kyytiä pikkujouluihin. Mieluummin menen taksilla vaan. Ihan eri asioista pyydän apua ystäviltä.
Entä jos ei halua mitään drinkkilippuja?? Mitä tuolla kahdellakympillä sitten saa?