Työpaikan pikkujoulut, maksaako firma vai omakustanteinen. Ala?
Kommentit (80)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa että taksi pitäisi etätyöläisille maksaa kotoa juhlapaikalle, eestaas?
Etätyöläinen voi autoilla, kävellä, pyöräillä tai pyytää ystävää heittämään juhlapaikalle. Ihan kuin lähityöläisetkin.
Kuka kehtaa pytää ystävää viemään johonkin pikkujouluihin? Varmasti ystävällä on parempaakin tekemistä silloin.
Minä pyysin viime vuonna. Tuli mielellään, kun on ystävä. Samoin antaisin hänelle kyydin.
No en kehtaisi pyytää kyytiä pikkujouluihin. Mieluummin menen taksilla vaan. Ihan eri asioista pyydän apua ystäviltä.
No sittenhän siinä ei oo muuta kuin ajelee taksilla sitten. Ihme vänkäystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työnantajana hyvinvointialue, ihan itse maksetaan ja järjestetään pikkujoulut jos meinataan että sellaiset on. Samoin kaikki tyhy-toiminta, budjetti 0e ja toiminnan järjestäminen on kiinni siitä että joku työtekijä itse keksii, suunnittelee ja järjestää. Yhtikäs mitään ruokailuja (kokouskahveja, koulutus- tai kehittämispäivän lounaita tms.) ei tarjota ikinä.
Joulumuistamiseksi saattaa tulla sähköpostiviesti jossa lukee "kiitos" ja on joulupallon kuva. Yhden joulupallon, muu olisi liioittelua.
Nämä ei oo sitten firman pikkujoulut jos itse työntekijät järjestää. Nyt puhutaan siitä että firma järjestää ja työntekijän pitäisi maksaa. Sairaanhoitajien palkat on jo hilattu maksimiin, ette te kuitenkaan lääkäreitä ole. Teidän itkua on jo tarpeeksi kuunneltu.
Mistä sä
Vastaus kysymykseen; itkusta päättelin, että olet sairaanhoitaja.
Jos työnantaja maksaa henkilöstön suunnittelemat pikkujoulut, niin sehän on hyvä homma 👍
Meillä on jo kauan sitten jätetty pikkujoulut pois. Työnantaja tarjoaa joululounaan ja lahjakortin jolla voi ostaa itselleen mieluisan joululahjan. Toimii mainiosti koska suurin osa työntekijöistä ei halua osallistua vähemmistön känniörvellyksen seuraamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etätyöläinen voi autoilla, kävellä, pyöräillä tai pyytää ystävää heittämään juhlapaikalle. Ihan kuin lähityöläisetkin.
Kuka kehtaa pytää ystävää viemään johonkin pikkujouluihin? Varmasti ystävällä on parempaakin tekemistä silloin.
Minä pyysin viime vuonna. Tuli mielellään, kun on ystävä. Samoin antaisin hänelle kyydin.
No en kehtaisi pyytää kyytiä pikkujouluihin. Mieluummin menen taksilla vaan. Ihan eri asioista pyydän apua ystäviltä.
Olisin kyllä suu auki, jos kaveri pyytäisi kyytiä työpaikan pikkujouluihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis miten kehtasit pyytää apua tällaiseen asiaan? Miksi et arvosta ystävääsi ja anna hänen pitää vapaansa jostain pikkujoulukuskailusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis miten kehtasit pyytää apua tällaiseen asiaan? Miksi et arvosta ystävääsi ja anna hänen pitää vapaansa jostain pikkujoulukuskailusta.
Siellä toinen sairaanhoitaja
Ei kai kyydin pyytäminen pikkujouluihin eroa muusta kyydin pyytämisestä mitenkään?! Itse pyysin kyydin viime vuonna, kun oli teatteria ja hieno illallinen ja juhlavaatteet sen mukaiset. Tänä vuonna on rennompaa eikä ole niin hienoa, joten kävelen. Ystävä tuosta läheltä kävi viemässä minut. Tulin kävellen takaisin
Olen kunnalla töissä, ei ole mitään pikkujouluja todellakaan meille rivityöntekijöille :D kunta tarjoaa halukkaille joululounaan jonkun koulun ruokalassa, mutta tarjolla ei ole edes kaikkia laatikoita. Se on 1-2 laatikkoa, rosollia ja pieni siivu kinkkua. Eri asia sitten johtoportaan kanssa, heille kyllä riittää aktiviteettia vuodesta toiseen.
Meidän firma ei ole vielä edes tiedottanut järjestääkö pikkujouluja vai ei. Kovasti puhuu, että pitää säästää ja ei oo varaa jne. Roikottavat nyt työntekijöitä löyhässä hirressä noiden pikkujoulujen suhteen, kun eivät kerro päätöksistään.
Rahaa on kyllä muuten; esimiehille järjestetään vähän väliä kaiken maailman päiviä kalliine hotelliöineen, ruokailuineen ym. Palkataan konsulttia keksimään tyhmä iskulause, ostellaan uusia yrityksiä konserniin jne.
Ja ala on taloushallinnon ala.
Vierailija kirjoitti:
Hoitoala. Työnantaja tarjoaa ruoan ja Kaija Koon keikan Ainoareenalla.
Jaaha, KeuSotella riittää kyllä tämmöseen rahaa, uskomatonta!
Vierailija kirjoitti:
Olen kunnalla töissä, ei ole mitään pikkujouluja todellakaan meille rivityöntekijöille :D kunta tarjoaa halukkaille joululounaan jonkun koulun ruokalassa, mutta tarjolla ei ole edes kaikkia laatikoita. Se on 1-2 laatikkoa, rosollia ja pieni siivu kinkkua. Eri asia sitten johtoportaan kanssa, heille kyllä riittää aktiviteettia vuodesta toiseen.
Onpa paska työnantaja. Meillä kunnan pikkujoulut on kaikille. Laitoshuoltajat, keittiötyöntekijät, opettajat, hoitajat, huoltomiehet, toimistotyöntekijät, esimiehet jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan, että sä et ole kenenkään ystävä.
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa veronmaksaja maksaa yritysten pikkujoulut, yritykset voivat laittaa kyseiset kulut verovähennyksiin. Tietenkin yrityksellä täytyy olla liikevaihtoa, nolla tuloksia tekevät yritykset eivät voi kyseisiä vähennyksiä tehdä.
Nolla tuloksen tai negatiivisen tuloksen voi tehdä vaikka liikevaihto olis sata miljardia.
Sote alalla työnantaja ei ole koskaan järjestänyt mitään, vaan työporukka on saanut omin päin järjestää ja maksaa omat juttunsa
Työnantajana HUS. Ei mitään pikkujouluja moneen vuoteen. Porukka pitää nyyttäri periaatteella pikkujoulut jonkun kotona; ei kiinnosta. Jouluna ei edes tarjota joululounasta heille jotka ovat Joulun töissä.
Ai niin, tuodaan taukotilaan laatikollinen pahoja suklaita ja kiitoskortti jossa todetaan että arvostamme teidän työtä suuresti🙈
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työnantajana hyvinvointialue, ihan itse maksetaan ja järjestetään pikkujoulut jos meinataan että sellaiset on. Samoin kaikki tyhy-toiminta, budjetti 0e ja toiminnan järjestäminen on kiinni siitä että joku työtekijä itse keksii, suunnittelee ja järjestää. Yhtikäs mitään ruokailuja (kokouskahveja, koulutus- tai kehittämispäivän lounaita tms.) ei tarjota ikinä.
Joulumuistamiseksi saattaa tulla sähköpostiviesti jossa lukee "kiitos" ja on joulupallon kuva. Yhden joulupallon, muu olisi liioittelua.
Nämä ei oo sitten firman pikkujoulut jos itse työntekijät järjestää. Nyt puhutaan siitä että firma järjestää ja työntekijän pitäisi maksaa. Sairaanhoitajien palkat on jo hilattu maksimiin, ette te kuitenkaan lääkäreitä ole. Teidän itkua on jo tarpeeksi kuunneltu.
Mistä sä
Meillä on nimenomaan näin että itse järjestämme pikkujoulut osastomme sisällä ja firma maksaa. Etukäteen kysymme työntekijöiltä ideoita ja toiveita. Joka kerta on ollu ihan huippubileet. Työpaikkana rakennusliike, liikevaihto useampi sata miljoonaa. Ihmiset on tyytyväisiä kun saavat itse vaikuttaa, eikä ohjelma ole minkään Urpon HR päällikön oman agendan mukainen.
Meillä ainakin tulee osa työntekijöistä kimppakyydeillä pikkujouluihin. Osa ei halua juoda alkoholia ja saapuvat paikalle omalla autolla, joten nappaavat kyytiin mukaan matkalla asuvia työkavereita. Näin saa samalla itse vähän kevennystä bensakustannuksiin. Eikä tässä ainakaan ole mitään noloa, me ollaan tiivis ja avoin työporukka, voidaan kyllä ihan tällaiset asiat yhdessä sopia 😄
Työnantaja maksaa illanistujaisissa aina kaiken kestityksen, myös pikkujouluissa. Siksi juhlat ovatkin usein aika kosteita. Jos lähdetään jatkamaan iltaa vielä jonnekin kuppilaan tai yökerhoon, ei sielläkään tarvii maksaa itse mitään. Usein taksimatkat juhlapaikalle ja illan päätteeksi kotiin on maksettu. Työskentelen rakennusalalla.
Mistä sä päättelit että olen sairaanhoitaja? Voi tonttu jos kuvittelet että vain heitä on hyvinvointialueilla töissä.
Se on kyllä totta että hyvinvointialue ei ole firma eikä nämä pikkujoulut millään tapaa työnantajan järjestämät. Mutta on sellaisiakin työpaikkoja joissa työntekijät hoitaa järjestelyt mutta työnantaja maksaa viulut (mm. valtion työpaikka).