Työpaikan pikkujoulut, maksaako firma vai omakustanteinen. Ala?
Kommentit (80)
Jos ne on firman pikkujoulut niin tottakai firma maksaa. Moni paikka tosin on lopettanut juhlat, ja työntekijät itse järjestää. Se sitten on omakustanteinen, mutta ei ole sitten työpaikan pikkujoulut.
Meillä on 20€ pääsymaksu, jolla saa kolme drinkkilippua. Buffetruokailu viinilasillisella tarjotaan.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on 20€ pääsymaksu, jolla saa kolme drinkkilippua. Buffetruokailu viinilasillisella tarjotaan.
En menisi. Semmonen kiitos työnantajalta kuluneesta vuodesta 😒
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olihan tuossa ruokailu kuitenkin.
Hoitoala. Työnantaja tarjoaa ruoan ja Kaija Koon keikan Ainoareenalla.
En ole ikinä kuullut, että työntekijöiden pitäisi maksaa työpaikan pikkujoulut. Kiinnostaa tosiaan millä aloilla tuommoista on, jos näin on.
Opetusala 30e, ilmeisesti tykyrahaa käytetty myös. Alkumalja sisältyy ja ruoka. Pitäisikö olla innoissaan? Not.
Kun olin kunnalla töissä niin jouluruoka oli maksullinen. Juomat piti itse ostaa. Joskus hintaan kuului bussikuljetus. Riippu missä pikkujoulu vietetään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli siis pääset sisään vaikka et maksa pääsymaksua? Kuulostaa oudolta pääsymaksulta
Itse asiassa veronmaksaja maksaa yritysten pikkujoulut, yritykset voivat laittaa kyseiset kulut verovähennyksiin. Tietenkin yrityksellä täytyy olla liikevaihtoa, nolla tuloksia tekevät yritykset eivät voi kyseisiä vähennyksiä tehdä.
Ap, oletko yrittäjä joka suunnittelee tällaisia omakustanteisia pikkujouluja?
Jaa että taksi pitäisi etätyöläisille maksaa kotoa juhlapaikalle, eestaas?
Vierailija kirjoitti:
"Firma" maksaa. Oikeushallinto.
Sama, ja kauempaa tuleville myös matkan ja majoituksen.
Puolisolleni tulee lahjakortti jolla ostetaan pikkujoulu ruuat kotiin ja kiva kun pääsee koko perhe siitä nauttimaan. 🥳
Siellä siirryttiin lahjakorttiin kun suurin osa porukasta oli sitä toivonut.
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa veronmaksaja maksaa yritysten pikkujoulut, yritykset voivat laittaa kyseiset kulut verovähennyksiin. Tietenkin yrityksellä täytyy olla liikevaihtoa, nolla tuloksia tekevät yritykset eivät voi kyseisiä vähennyksiä tehdä.
Vahvalla pohjalla ymmärrys... :D
Olet kyllä jäljillä siinä, että me maksetaan nuo hyvinvointialueiden pikkujoulut. En kyllä tiedä järjestäisikö mikään vastaavassa taloudellisessa tilanteessa painiva yritys pikkujouluja.
Vierailija kirjoitti:
Eihän se nyt siltikään tarkoita, että veronmaksajat maksavat pikkujoulut 😂😂😂
Ruokailu saadaan ja alkuskumppalasillinen, muuten juomat itse. Ja sanottakoin, että tämä nykyinen työpaikkani on ainoa ikinä jossa edes pikkujouluja järjestetty saati mitään tarjottu.
Vaka-ala
Terveydenhuoltoala, julkinen.Meillä työnantaja tarjosi ennen joululounaan , mutta viime vuonna sekin loppui kun oli työnantajajalle kuulemma liian iso urakka järjestää kun toimipisteitä monessa paikassa.Tänä vuonna ei tiedossa mitään .
Kuka osallistuu omakustanteisesti työpaikan pikkujouluihin?