Syön pelkkää salaattia enkä laihdu!
Valetta, että salaattia syömällä laihtuu. Syön kevyitä salaatteja ja silti paino on 85kg. Miten muutan ruokavaliotani?
Maanantai
Kaksi ruisleipää, päällä kevyttä kinuskikastiketta (100kcal) ja yksi banaani
Tonnikalasalaatti (tonnikalaa, pastaa, salaattia, rucolaa, pinaattia, kevytmajoneesia)
Puuroa (mannapuuroa) ja suolakurkkuja
Tiistai
Banaanijogurttia, valkosuklaapähkinöitä ja suolakurkkuja
Lohisalaatti (kylmäsavulohta, suolakurkkuja, punajuurta, salaattia, rucolaa, pinaattia, kevytkastiketta)
Maitorahka currylla ja muutama silli
Keskiviikko
Uunibanaani (banaania, kevyttä kinuskikastiketta ja vähän suolakurkkuja)
Eilistä lohisalaattia ja silliä
Puuroa, mausteita (kardemumma, chili) ja marjoja
Torstai
Herkkupuuro (kaurapuuroa, valkosuklaapähkinöitä, marjoja, kaakaojauhetta ja suolakurkkuja)
Paistettuja paprikoita, joiden sisällä savuporoa ja kylkeen normisalaatti (salaattipohja, tomaatti, vähän chilikastiketta)
Ruisleipää, jonka päällä kevyttä kinuskikastiketta ja banaania
Perjantai
Uunisuolakurkkuja (kurkkuja, tonnikalaa) ja kylkeen normisalaatti (salaattipohja, tomaatti)
Savuporosalaatti (savuporoa, pastaa, salaattia, rucolaa, pinaattia, kurkkua, mangoa ja ananasta)
Ruisleipää, jonka päällä avokadoa ja suolakurkkua
Kommentit (38)
Olet raskaana
Kinuski kastiketta ruisleipään
Rouskutat suolakurkkua joka väliin
Onneksi olkoon, joko supistelee?
Unohtakaa jo tuo kaloriteoria, se ei toimi sellaisenaan jos haluaa mitata energian kulutusta yhtään tarkemmin.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki herkut ja sokeri viikolla pois. Syödä pitää paljon vihanneksia ja proteiinia, mahdollisimman vähän rasvoja.
Eli syöt vähärasvaisia tuotteita? Huge mistake
Siinäpä se vika onkin. Oletko huomannut, että kaikki lihavimmat syövät salaattia?
Vierailija kirjoitti:
Unohtakaa jo tuo kaloriteoria, se ei toimi sellaisenaan jos haluaa mitata energian kulutusta yhtään tarkemmin.
Tämä. Kaloriteoria on tieteellisesti ositettu olevan täyttä humpuukia
Mistä saa kevyttä kinuskikastiketta
Perehdy vhh/keto ruokavalioon ja lopeta nälästä karsiminen.
Paino putoaa ku syöt hiilihydraatteja alle 20 gr/pvä, syöt proteiinia ja rasvaa ja sallittuja kasviksia. Vettä vähintään 1,5-2 l/pvä ja elektrolyyttijauhetta 1-2 krt/pvä, niin ei iske "keto flunssa".
Katso netistä keto before after tarinoita/kuvia. Ja tsemppiä 👍
Ruisleivän päällä kinuskikastiketta??? No mä inhoan kinuskia, mutta jos tarkoitus on laihtua, niin ei leivän päälle mitään tuollaisia kastikkeita laiteta! Itsekin pudotan painoa ja tähän mennessä paino tippunut 14kg. Mulla toki pudotettavaa enemmän.
Ei nuo salaatit oikein täytä. Tee mieluummin raastesalaatteja. Mä olen nyt laihtunut sillä, että syön pääsääntöisesti raasteita ja jotain lihaa ja raejuustoa sen kanssa. Raastetta voi myös kypsentää pannulla lorauksessa öljyä. Eikä raaste vaadi mitään majoneeseja.
Kinuskikastike ja lämmin ruisleipä kuulostaa hyvältä! 😍 Lähtee kokeiluun!
Vierailija kirjoitti:
Valkosuklaapähkinöitä?, 100 grammassa on jotain 600 kaloria. Vastaa reilua päivällistä ja laihduttajalle liikaan.
Jätähän ne pois, ja kokeile uudestaan.
Syön kerralla noin kolme pähkinää (Foodin Valkosuklaacashew luomu).
AP
Vierailija kirjoitti:
Mistä saa kevyttä kinuskikastiketta
Ap hoi!!
Pelkkää salaattia, kinuskikastiketta ja valkosuklaapähkinöitä.
Niin ja suolakurkkua jälkkäriks joka päivä, mutta jälkkäriä ei lasketa.
Oli kyllä jo surkeaakin surkeampi provo.
Pätkäpaasto ja proteiinia ja rasvaa ruokavalioon. Sillä laihdut.
Valkosuklaa ja kinuskikastikkeet pois
Itse olen nyt laihduttanut kesäkuusta asti 115kg-> 105kg. Kovaa työtä se on vaatinut, todennäköisesti siksi koska minulla on 15v laihdutusjojoiluhistoria. Ei tehoa mikään "jätä makkarat tai leipä pois niin laihdut".
Ei päde myöskään "syöt liian vähän" minuun. Tuli yritettyä..
Ainoa keino mikä on tehonnut on ollut kärsiä ja nähdä nälkää verenmaku välillä suussa, väkisin pakottaa itseä ketoosiin. Tunnin hikilenkkejä tehnyt joka arkipäivä viikonloput pitäen vapaata. Kaikki herkut ja sokeri viikolla pois. Syödä pitää paljon vihanneksia ja proteiinia, mahdollisimman vähän rasvoja. Kun on päivän syönyt noin max 500-1000 kaloria niin sen jälkeen tunnin hikilenkki jolla kuluu 500 kaloria.
Tuloksena on se, että päivän lopuksi kehon on pakko käyttää rasvaa ravintona. Aluksi se on tuskaa, mutta siihen tottui. Kun keho käyttää rasvaa ravintona niin nälkäkin häviää. Sen huomaa sen hikilenkin jälkeen. Jos sinne lenkille ei lähde niin nälkä piinaa koko illan, koska keho ei liikunnan puutteessa ala käyttämään rasvavarastoja vaan yrittää kitkutella sillä mitä on. Liikunnalla keho pakotetaan käyttämään rasvavarastoja.
Viikonloppuisin saa syödä sitten vapaammin ja myös herkutella, kun arkipäivät noudattaa tuota yllä olevaa niin laihtuu silti.
Ehkä lääkärit ei suosittele, mutta hengissä vielä ollaan ja olokin ihan hyvä. Työtä paljon edessä. Jos olisin viikonloputkin mennyt tiukalla linjalla niin painoa olisi varmasti tippunut enemmän.