Oletko löytänyt oikean sielunkumppanisi?
En nyt tarkoita todella hyvää puolisoa vaan nimenomaan sitä sielunkumppania. Kaikki sen varmasti hieman omalla tavalla määrittää, mutta sellaisen the one and only -rakkauden.
Ja jos olet, oletteko kenties yhdessä vai mitä tapahtui?
Kommentit (113)
Vierailija kirjoitti:
Olen rakastunut/ihastunut päättömästi kolmesti. Ensimmäisen kerran kun olin teini. Hän oli ensirakkauteni. Toisen kerran kun olin nuori aikuinen. Tuo toinen suhde oli sellainen räiskyvä. Se satutti paljon, mutta silti olimme päälle kymmenen vuotta yhdessä. Kolmannen kerran, kun tapasin ihmisen, joka sai mut myös tuntemaan tuon ihmeellisen tunteen. Hänen kanssa ihastuttiin toisiimme kovin, mutta molemmat meistä seurustelivat vielä silloin. Hänen ansioista kuitenkin itse erosin omasta, huonosta suhteesta. Olenkin hänelle siitä kiitollinen.
Yhteenvetona siis, uskon että meille on useita "oikeita". Eri elämäntilanteissa.
Ethän sinä vastannut kysymykseen? AP kysyi sielunkumppanista, ei rakastumisesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En. En usko tuollaiseen hölynpölyyn. Siis haloo! Ihmiset on vain ihmisiä.
Säälittävä tapaus 💔
Ei mun takia tarvitse sydäntään murtaa. 😁
En usko tuollaiseen romanttiseen hölynpölyyn. Ihmiset on sokeita kun ne uskoo kaikkea tuollaista ja etsii ja etsii eikä ikinä löydä ja sitten ne jää yksin murtuneina. Ei ole olemassa mitään yhtä ainutta oikea eikä sielunkumppaneita.
Voisi luulla että olet elänyt elämäsi ilman rakkautta ja vähemmälläkin käy sääliksi💔
Olen tavannut, nuorena. Kolme vuotta suhde kesti. Mikään sen jälkeen ei vaan oo ollut lähellekään. Mieli, järjenjuoksu, maailmankatsomus, seksi, jopa pukeutumisessa oltiin samoilla linjoilla. Toinen meistä sit kävi juomaan liikaa, siihen se kaatui. Edelleen olen silti kiitollinen kolmesta hienosta vuodesta. Kukaan ei oo yltänyt enää siihen, suhteita on ollut, mutta ei niin monella tasolla kuin tämä rakkauteni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen rakastunut/ihastunut päättömästi kolmesti. Ensimmäisen kerran kun olin teini. Hän oli ensirakkauteni. Toisen kerran kun olin nuori aikuinen. Tuo toinen suhde oli sellainen räiskyvä. Se satutti paljon, mutta silti olimme päälle kymmenen vuotta yhdessä. Kolmannen kerran, kun tapasin ihmisen, joka sai mut myös tuntemaan tuon ihmeellisen tunteen. Hänen kanssa ihastuttiin toisiimme kovin, mutta molemmat meistä seurustelivat vielä silloin. Hänen ansioista kuitenkin itse erosin omasta, huonosta suhteesta. Olenkin hänelle siitä kiitollinen.
Yhteenvetona siis, uskon että meille on useita "oikeita". Eri elämäntilanteissa.
Ethän sinä vastannut kysymykseen? AP kysyi sielunkumppanista, ei rakastumisesta?
Rivien välistä voi lukea, että lasken heidät samaan lokeroon.
Lainaten tätä tekstiä nyt vaikka:
Sielunkumppanuus on aina molemminpuolista
Verrattuna aikaisempiin ihastumisiin, sielunkumppanin kohtaaminen tuntuu vaivattomammalta, sillä yhteenkuuluvuuden tunne on vastavuoroinen. Aikaisemmissa suhteissa epävarmuus toisen tunteista on voinut saada rakkauden muuttumaan epätoivoiseksi, mutta tällä kertaa tunne on rentoutunut ja luottavainen.
Sielunkumppanien välinen vetovoima ja intiimiys on vahva. Sielunkumppani tuntuu tietävän joidenkin aihetta tutkineiden mukaan muistavan - miten sinua tulee koskettaa, suudella ja pidellä. Tunteet virtaavat vapaina ja kumppania on helppo ymmärtää. Vahva myötätunto saa rakkaan tarpeet tuntumaan hyvin selviltä ja luonnollisilta toteuttaa.
Erään mielestä ollaan sielunkumppanit, mutta mulla on vahva tunne että näitä sielunkumppaneita hällä on useampiakin, tai silleen että vaihtuu aina lennosta sielunkumppani
Olen, en edes tajunnut sitä aluksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ethän sinä vastannut kysymykseen? AP kysyi sielunkumppanista, ei rakastumisesta?Rivien välistä voi lukea, että lasken heidät samaan lokeroon.
Lainaten
On elämänkumppaneita, kaksoisliekkejä, sielunkumppaneita.
- sivusta hörhö
1. Elämänkumppani (soulmate): Elämänkumppani on yleensä tarkoitettu henkilölle, joka on syvällisesti yhteydessä toiseen ihmiseen ja jonka kanssa heillä on vahva henkinen ja tunnetason yhteys. Elämänkumppani voi olla romanttinen kumppani tai syvä ystävä, joka tukee ja täydentää toista.
2. Kaksoisliekki (twin flame): Kaksoisliekki on uskomus siitä, että jokaisella ihmisellä on toinen sielunsa osa, joka täydentää heitä täydellisesti. Tämä yhteys voi olla hyvin syvä ja voimakas, mutta se voi myös olla haastava, koska kaksoisliekit sanotaan heijastavan toistensa puutteita ja haasteita.
3. Sielunkumppani (soulmate): Sielunkumppani on yleisempi käsite kuin kaksoisliekki, ja se voi viitata henkilöön, jonka koemme olevan hengellisesti ja tunnetasolla yhteensopiva. Sielunkumppanit voivat olla romanttisia kumppaneita, ystäviä tai perheenjäseniä, jotka tuovat meille tärkeää oppimista ja kasvua.
ChatGPT 🤔
Kyllä. Kaksin kappalein. Ensimmäisen kanssa olen ollut yhdessä yli 20 vuotta. Toisen olen tuntenut kohta 6 vuotta. Meistä ei varmaan kukaan koskaan kuvitellut olevansa muussa kuin perinteisessä monogaamisessa heterosuhteessa, mutta näin on kaikilla hyvä.
Ensimmäistä kertaa elämässäni tuntuu että olen tutustumassa sellaiseen. Olen yli 40v, pitkä ja lyhyempi parisuhde sekä useampia tapailuita takana.
Kyllä, tapasin hänet nuorena. Emme päätyneet yhteen, koska perheeni ei pitänyt hänestä ja siitä seurasi paljon riitaa. Mies kärsi mt-ongelmista jotka johtivat myös monenlaisiin elämänhallinnan ongelmiin.
Itsekin masennusta esiteini-iästä saakka sairastaneena tuntui että kyseinen mies oli ensimmäinen ihminen joka ihan oikeasti ymmärsi minua ja jonka kanssa olin täysin samalla aaltopituudella. Yhdessä elämän kamaluus oli helpompaa kestää.
Tiemme siis erkanivat. Mies löysi jossain vaiheessa uuden ja on perustanut perheen. Välillä laittaa viestiä mutta olen katsonut parhaaksi olla sekaantumatta hänen kuvioihinsa. Itse olen pysynyt siitä lähtien sinkkuna.
Nyt samat perheenjäsenet ihmettelevät miksi olen ikisinkku
Vierailija kirjoitti:
1. Elämänkumppani (soulmate): Elämänkumppani on yleensä tarkoitettu henkilölle, joka on syvällisesti yhteydessä toiseen ihmiseen ja jonka kanssa heillä on vahva henkinen ja tunnetason yhteys. Elämänkumppani voi olla romanttinen kumppani tai syvä ystävä, joka tukee ja täydentää toista.
2. Kaksoisliekki (twin flame): Kaksoisliekki on uskomus siitä, että jokaisella ihmisellä on toinen sielunsa osa, joka täydentää heitä täydellisesti. Tämä yhteys voi olla hyvin syvä ja voimakas, mutta se voi myös olla haastava, koska kaksoisliekit sanotaan heijastavan toistensa puutteita ja haasteita.
3. Sielunkumppani (soulmate): Sielunkumppani on yleisempi käsite kuin kaksoisliekki, ja se voi viitata henkilöön, jonka koemme olevan hengellisesti ja tunnetasolla yhteensopiva. Sielunkumppanit voivat olla romanttisia kumppaneita,
Kaksoisliekki kuulostaa draamasuhteelta.
Narsistin kanssa just alkuun on toi tunne sielunkumppanuudesta. Mutta se on ihan feikkiä ja kuuluu siihen alun rakkaus pommitus vaiheeseen. Olepa varovainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
3. Sielunkumppani (soulmate): Sielunkumppani on yleisempi käsite kuin kaksoisliekki, ja se voi viitata henkilöön, jonka koemme olevan hengellisesti ja tunnetasol
Sitä se onkin.
En, en tiiä tuunko koskaan sellaista kohtaamaan? Sinänsä mulle on aivan sama oisko se henkilö kumppani vai ystävä, mutta olisihan se upeaa jos elämässä olisi tuollainen ihminen!