Oletko löytänyt oikean sielunkumppanisi?
En nyt tarkoita todella hyvää puolisoa vaan nimenomaan sitä sielunkumppania. Kaikki sen varmasti hieman omalla tavalla määrittää, mutta sellaisen the one and only -rakkauden.
Ja jos olet, oletteko kenties yhdessä vai mitä tapahtui?
Kommentit (113)
Kyllä olen ja olen myös menettänyt hänet. En tiedä oliko sielunkumppani mutta oli ehdottomasti elämäni suurin rakkaus. Hän itsekin kuvasi suhdettaan minuun, että kun pahoissa riidoissa menee 10 säiettä poikki, niin heti kasvaa 100 uutta tilalle. Tunnetta oli hänelläkin siis paljon.
Erosimme vaikeiden vaiheiden jälkeen. Hän on ollut vuosia uudessa suhteessa ja sanoi jo heti erottuamme, että ei halua olla yksin eikä tule olemaan yksin.
Mä sen sijaan olen ollut. Olen aika itsenäinen tyyppi muutenkin enkä halua ketään, jonka kanssa homma ei pelitä. Taso, se mitä haluan nykyään, on korkealla, eikä sinne oikein kukaan yllä.
Vierailija kirjoitti:
Olen tavannut, nuorena. Kolme vuotta suhde kesti. Mikään sen jälkeen ei vaan oo ollut lähellekään. Mieli, järjenjuoksu, maailmankatsomus, seksi, jopa pukeutumisessa oltiin samoilla linjoilla. Toinen meistä sit kävi juomaan liikaa, siihen se kaatui. Edelleen olen silti kiitollinen kolmesta hienosta vuodesta. Kukaan ei oo yltänyt enää siihen, suhteita on ollut, mutta ei niin monella tasolla kuin tämä rakkauteni.
Olen kateellinen ihmisille jotka on saaneet nuorena kokea tuollaista. Ihan sama onko kuukauden, vuoden vai kahden vuoden suhde jos on kuitenkin kokenut sen.
2 kertaa elämäni aikana. Suhde kaatua miesten alkoholiongelmaan.
N48
Vierailija kirjoitti:
1. Elämänkumppani (soulmate): Elämänkumppani on yleensä tarkoitettu henkilölle, joka on syvällisesti yhteydessä toiseen ihmiseen ja jonka kanssa heillä on vahva henkinen ja tunnetason yhteys. Elämänkumppani voi olla romanttinen kumppani tai syvä ystävä, joka tukee ja täydentää toista.
2. Kaksoisliekki (twin flame): Kaksoisliekki on uskomus siitä, että jokaisella ihmisellä on toinen sielunsa osa, joka täydentää heitä täydellisesti. Tämä yhteys voi olla hyvin syvä ja voimakas, mutta se voi myös olla haastava, koska kaksoisliekit sanotaan heijastavan toistensa puutteita ja haasteita.
3. Sielunkumppani (soulmate): Sielunkumppani on yleisempi käsite kuin kaksoisliekki, ja se voi viitata henkilöön, jonka koemme olevan hengellisesti ja tunnetasolla yhteensopiva. Sielunkumppanit voivat olla romanttisia kumppaneita,
Niin nimenomaan noin minäkin käsitän sielunkumppanuuden, eli ei ole välttämättä romanttista vaan voi olla yhtä hyvin myös ystävä tai perheenjäsen.
Sielunkumppani ystävänä on ajatuksena yhtä tyydyttävä ellei tyydyttävämpikin, kuin sielunkumppani romanttisessa suhteessa.
Kaksoisliekki kuulostaa draamasuhteelta.
Ei minulla tullut tuosta tekstistä sellaista oloa, mutta jos ihminen ei osaa käsitellä haasteita kuin draamailemalla, niin sitten se varmasti on. Jos joku on haastavaa tai peilaa jotain, niin minun maailmassani se ei aikuisille ihmisille tarkoita minkään valtakunnan draamaa.
Voi kun löytäisi aidon ja rehellinsen sielunkumppanin eikä sellaista joka sitä alussa esittää sulle saadakseen sut sitoutumaan. Aika harvassa on nää aidot sielunkumppanin nyky maailmassa.
Esim. ystäväni löysi aivan hänelle sopivan miehen ja heillä on kuulemma ollut haasteita kun molemmilla samoja haavoja ja triggeröivät toisiaan, mutta ei heillä mitään draamaa ole, ovat aivan rauhallisia asioissaan ja suhteessaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1. Elämänkumppani (soulmate): Elämänkumppani on yleensä tarkoitettu henkilölle, joka on syvällisesti yhteydessä toiseen ihmiseen ja jonka kanssa heillä on vahva henkinen ja tunnetason yhteys. Elämänkumppani voi olla romanttinen kumppani tai syvä ystävä, joka tukee ja täydentää toista.
2. Kaksoisliekki (twin flame): Kaksoisliekki on uskomus siitä, että jokaisella ihmisellä on toinen sielunsa osa, joka täydentää heitä täydellisesti. Tämä yhteys voi olla hyvin syvä ja voimakas, mutta se voi myös olla haastava, koska kaksoisliekit sanotaan heijastavan toistensa puutteita ja haasteita.
3. Sielunkumppani (soulmate): Sielunkumppani on yleisempi käsite kuin kaksoisliekki, ja se voi viitata henkilöön, jonka koemme olevan hengellisesti ja tunnetasolla yhteensopiva.
Itse käsitän myös noin ja olen törmännytkin elämässäni ainakin kahteen sielunkumppaniin. Parisuhteeseen niistä ei ole ollut siksikään, että olivat samaa sukupuolta ja itse olen hetero. Mutta siis tuttuuden tunne heti alusta alkaen ja äärimmäinen samalla aaltopituudella oleminen. Kyky keskustella pelkillä katseilla jne. Saattaa olla että olen törmännyt myös kolmanteen sielunkumppaniin, joka on yksi sisarukseni lapsista. On ollut vauvasta asti oudon kiintynyt minuun. Ihan ensinäkemästä. Herätti jopa hämmennystä vauva-aikoinaan sillä, että aina kun minä olin samassa huoneessa, niin vauva seurasi ihan koko ajan katsellaan vain minua ja naureskeli. Ihan kuin muita ei olisi huoneessa ollutkaan. Hieman isompana on sanonut, että olen kuulemma hänen lempisukulainen.
Katosi lainaus näköjään tuolta välistä jonnekin, mutta tähän kommenttiin vastasin siis.
"Niin nimenomaan noin minäkin käsitän sielunkumppanuuden, eli ei ole välttämättä romanttista vaan voi olla yhtä hyvin myös ystävä tai perheenjäsen.
Sielunkumppani ystävänä on ajatuksena yhtä tyydyttävä ellei tyydyttävämpikin, kuin sielunkumppani romanttisessa suhteessa. "
-50
Mieheni on ennemmin hengenheimolainen kuin sielunkumppani. Hengenheimolainen on samasta hengestä eli elämänarvot ja elämänkatsomus samat, samantyyliset elintavat ja tavoitteet. Mutta sielultaan eli tempperamentiltaan ja luonteeltaan hän on enemmänkin vastakohtani.
Joo. Löysin hyvin nuorena, mutta kysymys ei ole todellakaan parisuhteesta. Löysin niin hyvän ja harvinaisen ystävän joka on nimenomaan sielunkumppanini.
Vaikkakin sielunkumppanuuden voi jokainen määrittää hieman eri tavoin, mielestäni moni sekoittaa sen nopeaan/voimakkaaseen rakastumiseen, joka kuitenkin ihan eri asia.
Itse olen rakastunut monesti. Useammasta vakavasta parisuhteestani ainoastaan nykyisen puolisoni kanssa olemme sielunkumppaneita mutta se ei tarkoita että suhde olisi mitenkään täydellinen, melkeinpä päin vastoin 😅 Olemme liian samanlaisia myös ns. huonoissa asioissa.
"Narsistin kanssa just alkuun on toi tunne sielunkumppanuudesta. Mutta se on ihan feikkiä ja kuuluu siihen alun rakkaus pommitus vaiheeseen. Olepa varovainen."
Kannattaa katsoa toisen suhdehistoriaa. Narsistien exät ovat järjestään hulluja, hänen mielestään.
Ihminen voi kohdella toista hyvin olematta piileskelevä narsisti.
En ole. Enkä usko että koskaan tulen löytämäänkään.
En saanut häntä, vaikka tunsimme samoin.
Olen. Maailma ja peili väittävät, että 18 vuotta olisi jo mennyt yhdessä, en usko.
Vierailija kirjoitti:
"Narsistin kanssa just alkuun on toi tunne sielunkumppanuudesta. Mutta se on ihan feikkiä ja kuuluu siihen alun rakkaus pommitus vaiheeseen. Olepa varovainen."
Kannattaa katsoa toisen suhdehistoriaa. Narsistien exät ovat järjestään hulluja, hänen mielestään.
Ihminen voi kohdella toista hyvin olematta piileskelevä narsisti.
Mun exä on hullu mielestäni.Olen myös löytänyt sielunkumppanin.
Olen. Valtava mystinen voima. Huikea sisäinen muutosprosessi. Sitten yhteinen selkeä ja turvallinen olemassaolo.
Jos ei ota vastaan tätä suurinta lahjaa elämältä, hylkää pohjimmiltaan itsensä.
En ole. Olen niin erikoinen, että tuskin löytyy samanlaista. Olen kuitenkin ollut kahdesti pitkässä parisuhteessa. Nyt toisessa runsaat 4 vuotta. Emme kyllä mitään sielunkumppaneita ole.
Rivien välistä voi lukea, että lasken heidät samaan lokeroon.
Lainaten tätä tekstiä nyt vaikka:
Sielunkumppanuus on aina molemminpuolista
Verrattuna aikaisempiin ihastumisiin, sielunkumppanin kohtaaminen tuntuu vaivattomammalta, sillä yhteenkuuluvuuden tunne on vastavuoroinen. Aikaisemmissa suhteissa epävarmuus toisen tunteista on voinut saada rakkauden muuttumaan epätoivoiseksi, mutta tällä kertaa tunne on rentoutunut ja luottavainen.
Sielunkumppanien välinen vetovoima ja intiimiys on vahva. Sielunkumppani tuntuu tietävän joidenkin aihetta tutkineiden mukaan muistavan - miten sinua tulee koskettaa, suudella ja pidellä. Tunteet virtaavat vapaina ja kumppania on helppo ymmärtää. Vahva myötätunto saa rakkaan tarpeet tuntumaan hyvin selviltä ja luonnollisilta toteuttaa.
LAINAUS PÄÄTTYY
(Ei toimi lainaus eikä lainausmerkit, joten näin)
Jokainen varmaan käsittää sielunkumppanuuden vähän eri tavoin, mutta minusta tuo kuulostaa ihan vaan rakastumiselta joka voi olla sielunkumppanuutta tai sitten ei.
Samaa mieltä kyllä siitä, että sielunkumppanuus on aina molemminpuolista, eli jos on yksipuolisesti rakastunut tai yksin haluaisi ystävystyä jonkun kanssa johon yksipuolisesti kokee tuntevansa jonkinlaista yhteyttä, niin ei voi olla kyse sielunkumppanista.