Suomessa on eniten koronakuolemia koko maailmassa. THL on sumentanut tilastointia.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009964714.html
Who määrittelee koronakuoleman siten, että kuolema tulee 30 päivää diagnoosista. Suomessa on harjoitettu tilastokikkailua.
Täällä ei saa lääkehoitoa koronaan. Terveydenhuollon resurssit on ylitetty.
Suomessa on unohdettu korona talouden ehdoilla. Selvästi lakia on rikottu, kun tästä ei ole puhuttu, vaikka ylikuolleisuus on ollut tiedossa.
Kommentit (483)
Siitä on vissiin joku vuosi, kun thl hoki kuinka 3xrokotettuna sairastamalla saa varsin hyvän immuniteetin vakavaa tautimuotoa vastaan suunnilleen vuodeksi.
Hassua, että kukaan mediassa ei tarttunut tuohon koska tähänhän piti saada erinomaisen hyvä suoja tartuntaakin vastaan sillä kahdella rokoteannoksella kunhan vaan se 70% väestöstä saadaan kahden annoksen suojaan. Siksihän sitä seurattiin ihan iltauutisissakin kuinka tuo maaliviiva lähestyy ja koronapandemia on sen jälkeen pelkkä ikävä muisto. Koronaviruksen kun kerrottiin hiipuvan pois kun sillä ei enää ole keneen tarttua ja se tyrmättiin ihan tyystin, että koronaviruksille on tyypillistä muuntua ja siksi niihin on aiemmin ollut mahdotonta saada immuniteettia sairastamallakaan. Yhtäkkiä se immuniteetti pitikin olla saatavissa rokotteilla joille rokotefirmat ei kyllä tällaista ominaisuutta koskaan edes luvanneet vaan se oli (suomalais)asiantuntijoiden omaa mutuilua. Siinäkin siis suomalaisia k*setettiin ihan huolella.
Toisekseen sekin jäi huomiotta, että entäpäs kaikki he jotka saa vakavan tautimuodon jo sillä ekalla tartuntakerralla? Heilläkö ei sitten ole mitään väliä ja se on vaan voivoi kenen kohdalle se nakki napsahtaa, että eka tartunta vie hengen tai tuhoaa terveyden pitkäksi aikaa/loppuelämäksi. Nimittäin se millä tavoin koronavirus "ikäännyttää" elimiä ei todellakaan ole hyvä asia vaikka se itse akuutti tartuntahetki menisikin flunssaoireita potien. Lisäksi se tosiasia on ignoorattu ihan kokonaan että ylikuolleisuutta on aivan hurjasti kun koronaviruksen annetaan jyllätä vapaasti yhteiskunnassa. Kyllä niitä ns "ruumiskasoja" on, mutta ei tietenkään kaduilla vaikka siellä koronadenialistit niitä odottikin näkevänsä jotta uskoisivat viruksen olevan oikeasti olemassa.
Tuo thl:n asennehan ei eroa mitenkään siitä tegnellin linjasta jota suomessa/suomalaiset kovasti kritisoi. Jostain syystä sitä malkaa ei taaskaan nähdä omassa silmässä.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän noissa tilastoissa suurin osa ole ikääntyneitä, joilla on perussairauksia, vaikka sitten lopullinen syy olisikin korona. Rokotus antaa aina suojan, jos ei olisi rokotteita,niin tänäkin päivänä yksi suurimpia kulin syitä olisi tuberkuloosi tai punatauti, keltatauti ja kaikki muut virukset. Ja onhan niitä tauteja vieläkin liikkeellä kehitysmaissa, joissa ei ole järjestelmällistä rokotusohjelmaa.
No varmaan monessa muussakin maissa on paljon ikääntyneitä, joilla on "perussairauksia", mitä ne sitten ovatkaan. Kuitenkin juuri Suomi johtaa Euroopan koronakuolematilastoja. Nyt olisi THL-pomojen korkea aika antaa selitys.
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvää tekstiä. Kuitenkin kysyn, että et kai itse siis ole sitä mieltä, että hoitoa haluavaa vanhusta ei pidä mielestäsi hoitaa, jos hoidon seurauksena hänestä on enemmän kuluja?
Kirurginmaskit suojasivat ehkä vähän muita, eivät itseä, mutta niitä näkemällä ihmiset muistivat koronan olemassaolon.
Alkuun myös kehotettiin yskimään hihaan ja pesemään käsiä. Entä ilmatila?
Nyt siis tuohon loppuosaan kommentistasi. Mun mielestä koko tuo maskiasia hoidettiin aika huonosti. Ensin teetettiin tutkimus, jonka mukaan kangas- tai kirurginmaski ei suojaa virukselta. Kuten ei suojaakaan. Siinä samassa tutkimuksessa kuitenkin todettiin, että ffp3-hengityssuojain suojaa 98%:sti ja WHOn mukaan ffp2 94%:sti. Kansalaisille kuitenkin kerrottiin vain tutkimustulos kangas- ja kirurginmaskeista ja jätettiin kertomatta tutkimuksen tulos ffp2- ja ffp3-hengityss
Muistan Sanna Marinin vastanneen jossain kysymystilaisuudessa, että "olisiko pitänyt suositella maskeja tilanteessa, jossa niitä ei riittänyt kaikille?" Minun mielestä olisi pitänyt. Olisi pitänyt myöntää, että maskit - siis hengityssuojaimet - ovat tarpeellisia, ja niitä kannattaa alkaa käyttää heti, kun niitä saa, ja että valtiovalta ja kaupat yrittävät hankkia niitä Suomeen kaikille mahdollisimman nopeasti. Pitäisi olla rehellinen. Ja johdonmukainen. Suomessa koronaa on torjuttu huonosti, ihan niin kuin tilastot kertovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko menehtyneistä tai sairaalapotilaista kuinka moni rokotettuja ja kuinka moni rokottamattomia?
Miksi suomessa yhä menehtyy koronaan ihmisiä vaikka niin moni on rokotettu ja miksi ylipäätänsä koronaa on olemassa kun niin moni on koronarokotettu? Hoitajat pakkorokotettiin juuri siksi ettei ne tartuta koronaa potilaisiin.
Niin. Rokote ei kuitenkaan tutkimusten mukaan juurikaan vähennä taudin saamisen tai levittämisen todennäköisyyttä. Rokotettu voi levittää ihan siinä missä rokottamatonkin.
Niin. Eikä se täytä edes veroilmoitusta puolesta eikä osaa edes autoa tai mitään muutakaan mitä sen ei koskaan luvattu tekevän, se rokote on ihan aina ollu olemassa pitämässä tappavat oireet kurissa.
Ihan aluksi rokotusten kyllä nimenomaan kerrottiin antavan suojan tartuntaa vastaan sillä kahdella annoksella.
Ei kai näitä edes rokotteiksi kutsuttaisi jos alunperin tuo ei olisi ollut ajatus? Jos näiden olisi pitänytkin estää vain vakavien oireiden muodostuminen, mutta ei itse tartuntaa, niin silloinhan nämä olisi nimitykseltään vaikkapa estolääkitys.
Kyllä minä ainakin muistan kuinka tämä Hanna kertoi telkkariuutisissa kuinka 2xrokotettuna ei enää saa tartuntaa eikä rokotettu täten voi virusta levittää rokottamattomiinkaan, joten koko pandemia hiipuu pois. Lisäsi hän toki sen, että jossain harvinaisessa poikkeustapauksessa joku ehkä voi vielä rokotettunakin tartunnan saada, mutta silloinkaan ei sitä eteenpäin levitä eikä itsekään oireile kuin korkeintaan hyvin lievästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko menehtyneistä tai sairaalapotilaista kuinka moni rokotettuja ja kuinka moni rokottamattomia?
Miksi suomessa yhä menehtyy koronaan ihmisiä vaikka niin moni on rokotettu ja miksi ylipäätänsä koronaa on olemassa kun niin moni on koronarokotettu? Hoitajat pakkorokotettiin juuri siksi ettei ne tartuta koronaa potilaisiin.
Niin. Rokote ei kuitenkaan tutkimusten mukaan juurikaan vähennä taudin saamisen tai levittämisen todennäköisyyttä. Rokotettu voi levittää ihan siinä missä rokottamatonkin.
Tämä on totta. Mua suututtaa vieläkin, millaiseen ajojahtiin Suomessa ryhdyttiin rokottamattomien kohdalla. Koronapassi oli ihan järjetön keksintö. Tai ehkä siinä oli jotain järkeä vielä silloin, kun uskottiin, että rokotettu ei saa tartuntaa eikä siten tartuta ketään muutakaan. Mutta Suomessa erityisesti matkailu- ja ravitsemusala ajoi koronapassia kuin käärmettä pyssynpiippuun vielä senkin jälkeen, kun maailmalla oli todettu, että rokotetutkin saavat tartunnan ja tartuttavat muita. Lisäksi koronapassin olisivat saaneet myös ne, jotka eivät terveydentilansa vuoksi voi ottaa rokotetta. Hetkinen!! Siis jos et voi terveydentilasi vuoksi ottaa rokotetta, oletko silloin immuuni koronavirukselle eli et voi saada tartuntaa etkä ainakaan voi tartuttaa virusta kehenkään muuhun? Vai mihin perustui ajatus, että rokottamatonkin saisi koronapassin?
Mä olen rokotteet ottanut, mutta mulla on ystäviä ja kavereita, jotka eivät ottaneet. Jotkut ottivat yhden tai jopa kaksi, mutta eivät enempää, ja jotkut eivät ottaneet ensimmäistäkään. Itseasiassa toinen lapsistanikaan ei ottanut kuin yhden. Pitäisikö mun muka jotenkin hyljeksiä häntä sen vuoksi, että ei ottanut kaikkia tarjottuja?
Paljon muitakin kummallisuuksia liittyy noihin pandemiavuosiin. Kuten se, että koronavirus osaa käyttä kelloa. Klo 16:59 se ei tartu, mutta klo 17:01 se tarttuu.. Tai että koronavirus tietää, missä se on. Koulun tiloissa se ei tartu, mutta kaverin kotona tai vaikkapa kirjastossa tarttuu. Toki ymmärrän sen, että mitä vähemmän ihmiset tapasivat toisiaan, sitä pienempi riski oli saada tartunta. Meille kuitenkin ihan ministeritasolla väitettiin, että koronavirus ei tartu koulussa. Jos koronavirus on näin älykäs, meillähän olisi voinut olla koronavirus vaikka ministerinäkin.
Reippaalle ja tunnolliselle lampaalle.
Itse olen myös jo pari kolme vuotta lähestynyt asioita kuten sinä eli mistä johtuu että yksilö tai yhteisö toimii tietyllä tavalla.
Luulen, että koronapassi keksittiin ainoastaan siksi, että haluttiin saada kansa taas liikkeelle, kun yritykset sitä hullun lailla vaativat. Kansa tunsi olonsa turvallisemmaksi, kun tilaisuuskissa oli vain passilliisa. Valheellista turvallisuudentunnetta.
Lisäksi tuolla passikeinolla saatiin moni sellainen ottamaan rokote, joka ei muuten sitä olisi ottanut, jolloin ajateltiin rahaa säästyvän, kun saavat koronan lievempänä.
Koronapassi siis oli ihan huijausta.
Huijausta oli myös se, että kansalle sanottiin, että lapset ei levitä koronaa eikä se leviä kouluissa. Ihan kummallinen väite tuokin.
Onko kaikessa toiminnassa aina takana raha. Ja lisäksi yrittäjien etujärjestö. Suututtaa niiden itsekkäät lobbarit.
Mutta sitä en vielä käsitä, miksi Suomi on koronakuolleisuudessa koko Euroopan huonoimmalla sijalla. Laskentakaava on kaikilla sama. Esim Tanskassa ja Norjassa on noin puolet vähemmän koronakuolleita.
Oletko keksinyt syytä tähän huonoon sijaamme?
Väestö on aika samanlaista ja yhteiskunnallinen kehitys aika samanlaista. Miksi Suomi onnistui noin surkeasti.
Koronasta pitäisi tehdä jälkipyykki sitten, kun koronatilanne rauhoittuu ja vakiintuu. Vielähän niin ei ole. Ei etenkään Suomessa, jossa on eniten kuolleita koko Euroopassa.
Suomen epäonnistuminen johtuu vain ja ainoastaan siitä, että terveydenhuoltomme tila on surkea. Korona-aikana sen tila paljastui kaikille eikä sitä voinut peitellä. Maskeista ja rokotteista hössöttämisen sijaan pitäisi keskittyä väestön yleisen terveydenhuollon parantamiseen. Koronasta on tullut aloittajalle pakkomielle vaikka korona ei ole kokonaisuudessa yhtään kiinnostavaa enää.
Vierailija kirjoitti:
Suomen epäonnistuminen johtuu vain ja ainoastaan siitä, että terveydenhuoltomme tila on surkea. Korona-aikana sen tila paljastui kaikille eikä sitä voinut peitellä. Maskeista ja rokotteista hössöttämisen sijaan pitäisi keskittyä väestön yleisen terveydenhuollon parantamiseen. Koronasta on tullut aloittajalle pakkomielle vaikka korona ei ole kokonaisuudessa yhtään kiinnostavaa enää.
En ole ap, mutta todellakin korona on edelleen kiinnostava etenkin siksi, että Suomessa on onnistuttu huonoiten koko Euroopassa.
Nro 271: Mä olen niin samaa mieltä kanssasi. Olen syntynyt 1961 ja muistan oikein hyvin, miten omassa tuttavapiirissäni ikäiseni odottivat kuin kuuta nousevaa, että saavat rokotteensa. Eivät siksi, että haluaisivat ottaa rokotteen tai edes ajattelisivat sen vaikuttavan yhtään mihinkään muuhun kuin siihen, ettei tarvitse enää välittää koronaviruksesta. Jotkut tutut olivat varanneet ulkomaanmatkan ja kiukuttelivat, kun reissu lähestyy, mutta ei ole vieläkään saanut rokotusaikaa.
Koronapassi tosiaan oli vaihtoehto rajoituksille. Ymmärrän kyllä yrittäjiäkin siinä, että kivempi pitää ravintola auki valomerkkiin asti kuin laittaa se kiinni klo 23. Tai jo klo 17. Mutta eihän yrittäjiä sinänsä kiinnostanut, saako joku ravintolan asiakas tartunnan ja kenties kuolee. Eikä sekään, montako koronapotilasta on teho-osastolla. Tärkeintä oli, että ennen sitä asiakas jättää rahansa ravintolalle. Ja esimerkiksi pohjoisen matkailukeskuksille ei ollut minkään valtakunnan väliä, vaikka sinne saapuisi 100 000 turistia, joilla kaikilla olisi koronatartunta. Kunhan tulivat ja pysyivät elossa sen aikaa, että ehtivät käyttää rahansa.
Muistan ihmetelleeni usein itsekin sitä, että koulussa tai päiväkodissa lapset eivät tartuta toisiaan, mutta kaverin kotona tai harrastuksissa tartuttavat. Kun nyt mietin asiaa tarkemmin, niin Suomessa maaliskuussa lapsetkin siirtyivät etäkouluun. Kun toukokuun puolivälissä lapset palasivat taas lähiopetukseen, Suomessa tartuntatilanne oli jo menossa hyvää vauhtia alaspäin. Kun tartuntoja oli koko ajan yhä vähemmän, tietenkään mitään tartuntabuumia ei koululaisten keskuudessa tullut toukokuun parina viimeisenä viikkona.
Mä seurasin pandemian alkuaikoina tilannetta tosi tiiviisti. Siis sekä virallisia tiedotustilaisuuksia että tartuntatilastoja ja kaikenlaista muutakin. Suurimmaksi osaksi siksi, että olihan tämä mun elämäni aikana ensimmäinen ja toistaiseksi ainoa näinkin järeisiin toimenpiteisiin yhteiskunnan taholta ryhdytty tilanne. Siis Uudenmaan raja kiinni jne. Ja entisenä sairaanhoitajanakin ilmiö kiinnosti. Joitain asioita joudun edelleen kaivamaan omasta blogistani, kun en enää ihan tarkkaan muista.
En ole keksinyt syytä Suomen huonoon kronakuoleisuustilanteesen, mutta se johtuu vain siitä, etten ole enää aikoihin asiaa kovinkaan paljoa seurannut. Varmasti yksi syy on - ihan kuten HUS:in Lasse Lehtonenkin epäili - se, että Suomessa Paxlovidin käyttö on enemmän tai vähemmän rajoitettua. Siis rajoitettua tietyn väestönosan kohdalla kokonaan ja sitten se, että kun lääkäriin ei nyt vaan täällä pääse (siis julkisella) ja terveyskeskuksen sairaanhoitajan takaisinsoittoaikaakin joutuu usein odottamaan niin pitkään, etttä Paxlovidin määrääminen on jo myöhäistä.
Mutta edelleen mulla on jossain takaraivossa jyskyttämässä tieto siitä, että Suomihan on yksi koronarokotetutkimukseen osallistuvista maista. Jos osallistumme siihen tutkimukseen, meillä pitää noudattaa tutkimukseen liittyvää protokollaa. Jos kaikki vetäisivät ffp3:t naamalleen tai muuten välttelisivät tilanteita, joissa on mahdollista saada tartunta, tutkimuksen tuloshan vääristyisi silloin. Voisi siis ajatella, että ihmiset haluttiin ottamaan ne 3-4 rokotetta ja sitten altistumaan mahdollisimman paljon tartunnoille. Jos ei altistu, ei ole tutkimuskelpoinen muurahainen. Mutta en ole perehtynyt tähän tutkimukseen sen tarkemmin. Ehkä pitäisi.
Vierailija kirjoitti:
Olen osittain kanssasi samaa mieltä. Itse pidän enemmänkin kuin kiinnostavana sitä, miksi vasta koronapandemian aikana Suomessa tajuttiin, että terveydenhuolto on retuperällä. Tai siis tavallinen kansalainen oli kyllä tajunnut sen jo aiemminkin, kun aikoja ja hoitoa ei saanut, Buranaa kylläkin. Mutta miten ne, joilla on VASTUU sote-alasta, yllätettiin vasta nyt nk housut kintuissa. Vaikka kentältä oli kuulunut huolestuneita kommentteja jo vuosia. Niin alan työntekijöiltä kuin asiakkailtakin. Ehkä me tarvittiin tämä pandemia, jotta ylemmällä portaalla lopetettaisiin henkseleiden paukuttaminen ja harhaluuloinen usko siihen, että Suomessa on maailman paras terveydenhuolto. Kun kansalaiset kuitenkin tiesivät jo ennen pandemiaakin, että ei muuten ole.
Vierailija kirjoitti:
Koronasta pitäisi tehdä jälkipyykki sitten, kun koronatilanne rauhoittuu ja vakiintuu. Vielähän niin ei ole. Ei etenkään Suomessa, jossa on eniten kuolleita koko Euroopassa.
Sitä pyykkiä pitäisi alkaa pestä jo nyt, jotta estettäisiin turhat kuolemat jatkossa. Mutta vastuunkantajia ei taatusti löydy eikä suuri enemmistö edes halua puhua aiheesta. Korona on suomalaisille samanlainen aihe kuin sota venäläisille: asiasta ei haluta puhua, vaan teeskennellään, että kaikki on hyvin.
Ryssykän röllien ja vkk:laistollojen viikonloppu sujuu kivasti typeryyksiä tuhertaessa.
-------
Vanhuksia jäi kuolematta korona-aikana ja nyt he kuolevat kun eristystoimia ei noudateta.
Mikään rokotus tai rokottamattomuus kun ei takaa kellekään ikuista elämää.
Vanhat kuolevat yleisimmin infektioihin ja tällä hetkellä se yleisin ja tappavin mikrobi on korona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä pyykkiä pitäisi alkaa pestä jo nyt, jotta estettäisiin turhat kuolemat jatkossa. Mutta vastuunkantajia ei taatusti löydy eikä suuri enemmistö edes halua puhua aiheesta. Korona on suomalaisille samanlainen aihe kuin sota venäläisille: asiasta ei haluta puhua, vaan teeskennellään, että kaikki on hyvin.
Aivan. Kuten olet terävästi pannut merkille, suurin osa yli 200 kommentista on taas saman koronahullun tekemiä. Muiden mielestä ei ole ongelmaa, johon pitäisi puuttua. Vai miksi ei vieläkään eläkeläisten järjestöt tai yli 60 v huuda hysteerisenä ulkona ja poteroidu koteihinsa? Miksi ei näy maskeja päässä? Jospa muita ei pelotakaan enää.
Sitä paitsi, mikä syy sinulla on siirtää aina keskustelu koronaan, kun pitäisi puhua tärkeämmistä aiheista? Kuten hyvinvointialueiden tulevaisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
ap isältä lorahti kusta sekaan kun aptä teki helpottaa kun ammut reijän päähäsi
Sinä et osaa kirjoittaa suomen kieltä. Taidat olla luuseri tai itäisestä naapurista. Luultavasti olet 12-vuotias typerys.
Kirjoituksessasi on useita virheitä. 5 laskin äkkiseltään.
THL:n omatkin tilastot osoittavat, että koronarokotettujen ja erityisesti vielä tehostettujen ihmisten osalta kuolemat koronatartunnan yhteydessä ovat suurempia, he vaativat enemmän tehohoitoja tai sairaalahoitoa, sekä tartuvat eniten.
En ole vielä kuollut, korona näyttää menevän ohi, vähän niinku flunssa. Eläkeläinen. Ei perussairauksia, 3 x rokotettu.
Vierailija kirjoitti:
Ryssykän röllien ja vkk:laistollojen viikonloppu sujuu kivasti typeryyksiä tuhertaessa.
-------
Vanhuksia jäi kuolematta korona-aikana ja nyt he kuolevat kun eristystoimia ei noudateta.
Vanhat kuolevat yleisimmin infektioihin ja tällä hetkellä se yleisin ja tappavin mikrobi on korona.
Vierailija kirjoitti:
-------
Sulla meni täysin pointti ohi.
Tässä ketjussa puhutaan siitä, että miksi Suomessa kuollaan koronaan eniten koko Eurooppaan suhteutettuna samalla laskukaavalla.
Siis 2 kertaa enemmän kuin vaikka Norjassa tai Tanskassa. Väestörakenne on heillä sama.
Mä pyrin asioita pohtiessani miettimään, mitkä ovat vaikuttimet siihen, että toimitaan kuten toimitaan. Joskus ihan yksilötasollakin eli miksi joku yksilö toimii kuten toimii. Mitä enemmän ymmmärtää vaikuttimia, sitä paremmin ymmärtää koko kuvion. Olipa kyse yksittäisestä ihmisestä tai laajemmasta yhteiskunnallisesta kokonaisuudesta. Ja yksilön kohdalla sitä ihmistä. Jos ei ymmärrä toisen ihmisen vaikuttimia, helposti vaan ajattelee, että "ootpa tyhmä, kun teet noin, en mä ainakaan tekisi".
Mä huomasin tuon saman aasialaisista ja itseasiassa jo ennenkuin Suomessa edes annettiin maskisuositusta. Suomessa asuvat aasialaiset ostivat suojaimia isoja satseja ja lähettivät läheisilleen kotimaihinsa. Näitä suojaimiahan myi Suomessa monet rakennustarvikemyymälät kuten Puuilo, K-Rauta jne. Eivät ne kadonneet kauppojen hyllyistä siksi, että suomalaiset olisivat alkaneet hamstrata niitä.
Mun muistaakseni Lapin sairaanhoitopiirin ylilääkäri Broas oli ihan alusta lähtien eri linjoilla kuin muiden sairaanhoitopiirien ylilääkärit. Siis hyvin monissa asioissa liittyen koronavirukseen. Onhan niitä yhteisen linjan soraääniä kyllä kuulunut silloin tällöin muualtakin, mutta ei ylilääkäreiltä.
Siinä Varhan tekstissä oli 4. Eli jos on saanut 4 rokoteannosta, ei saa Paxlovidia. En oikein tajua, mitä tällä nyt ajetaan takaa. Ensin haluttiin saada ihmiset ottamaan rokotteet ja nyt sitten todetaan, että saatkin Paxlovidia, jos ET ottanut rokotetta (tai ainakaan kaikkia niistä). Ehkä tässä on taas illuusio siitä, että 4 rokotetta riittää ja jos siitä huolimatta saat taudin vakavan muodon, niin se on sitten vaan voi voi. Heippa ja hyvää matkaa ikuisuuteen muurahainen!
https://safkaajashamanismia.blogspot.com/