Sinne meni 350e lapsen silmälaseihin
Syön loppukuun varmaan kaurapuuroa, ei taida muuhun olla varaa. Mutta pakkohan nuo lasit oli hommata, sen on selvää.
Laskulle en saanut koska olen nuorena sössinyt raha-asiat (onneksi velat on pian maksettu) eikä noihin saanut mitään maksusitoumusta. Sossustakin olisi ollut turha kysellä kun meillä menee tulot nippanappa tt-tuen rajan yli. On tuolla säästössä vähän rahaa joululahjoja varten mutta mieluummin näen nälkää kuin kosken niihin.
Lapsi itse on kyllä tosi innoissaan laseista, näkee pian lukea kirjoja. Nyt teksti on pelkkää suttua.
Kommentit (102)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyitö varmasti Kelasta asiasta? Joka kolmas vuosi ainakin saa lasit jos on toimeentulotuki, ehkä lasien kanssa menee rajan alle menot? Vaihtoehtoisesti tee hakemus kaupungille, sieltä saa täydentävää ehkä jotenkin.
Etkö lukenut aloituksesta ettei saa toimeentulotukea kun menee yli rajan. Minultakin tuli hylätty päätös kun on ylijäämää 20€.
Luin, mutta kyllä silmälasien hinta on enemmän kuin 20€, joten niihin voisi saada toimeentulotukea, vaikka tavalliseen perustoimeentulotukeen ei ole oikeutta.
Ei tarvitse pitää päätä kallellaan, kun on hyvät monitehot. Yhdet jouduin palauttamaan halpaliikkeeseen, mutta Instrumentariumista olen saanut aina hyvät, vaikka ovatkin olleet kalliit.
Mutta aloittajalle edelleen neuvo: hae toimeentulotukea lapsen laseihin. Huomaa tosin se, että jouluksi säästämäsi rahat otetaan myös huomioon.