Kauanko olette säilyttäneet lemmikkinne
Kommentit (10)
Samana päivänä laskettiin uurna lemmikkieläinten hautausmaalle eli en päivääkään.
Minulla ollut nyt 6 kk, paikkaa vielä mietin olisiko takapihalla vai jonkin kivan lenkkireitin varrella. Se tulee olemaan jokin erityisen kiva paikka, jossa voi muistella lemmikkiä. Jos se on takapihalla, istutan siihen jotain. On vähän pihasuunnitelmat auki, joten siksi en ole kiirehtinyt.
Olisinko samana päivänä käynyt ripottelemassa tuhkat eri paikkoihin pihalla. En ostanut uurnaa, tuhkat tuli pahvisessa laatikossa. Ensi kerralla otan lemmikilleni yhteistuhkauksen, huomasin ettei ne edellisen lemmikin tuhkat merkinneet minulle mitään. Muistelen kuolleita silloin kuin haluan, en tarvitse mitään konkreettista hautapaikkaa tms.
20 vuotta on vanhin tuhka hyllyssä.
Tuhkauksesta lähtien eli 4.5 vuotta. Jos itse saan tietää etukäteen tulevani kuolemaan lähiaikoina, hankin kissan tuhkalle hautapaikan eläinten hautausmaalta - muuten tämä lipaston päällä pitäminen jatkuu elämäni loppuun asti.
Täytettynä makaa Musti tuossa lempipaikallaan peurantaljalla ja tuijottaa lasisilmillään takkatulta.
Mihin lie täyttäjä ropan nakannu, en tullu kysyneeksi.
5 vuotta. Jos laskisin tuhkat jonnekin, tekisin sen ehkä mereen. Kaikki maailman valtameret ovat yhteydessä toisiinsa. Olisi lohdullista ajatella, että voisin mennä meren äärelle missä vain. Rannalla voisin muistella omaa maailman ihaninta koiraa.
Samaan hautaan olemme menossa, joten siihen asti säilytän.
Viisi vuotta tähän mennessä. Ei se tuhkaboksi ruokaa pyydä joten ei ole kiirettä keksiä sille loppusijoituspaikkaa.