Tuet tuli tänään, noin 1250€ mutta...
Tuet tuli tänään, noin 1250€ mutta... Siitä meni 900€ vuokraan, 100€ puhelinlaskuun ja osamaksuun, 100€ ruokakauppaan, eli 150€ jäi loppu kuuksi, on kyllä nämä tuet aivan liian pienet...
Kommentit (242)
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Kelan tukien päälle voi tehdä töitä..
Ellei sitten terveys tms ole syynä, miksi ansiotulo ei ole mahdollinen.
Tukia leikataan jos tekee töitä koska olen toimeentulotuella eikä saa olla mitään lisätuloja
ap
Ansiotuloja saa olla 150e/kk toimeentulotuella ollessa. Jokainen tietää tämän, miksi sinä olisit poikkeus?
T. Se teltassa asuva toimeentulotuella oleva
Miksi asut teltassa? Miten se on mahdollista suomen ilmastossa?
Vierailija wrote:
Minä asun teltassa ja saan perustoimeentulotukea yksinasuvan perusosan, eli 555e kilahti tänään tilille. Siitä parinkympin puhelinlasku pois, muita pakollisia kuluja minulla ei ole. Pitäisi varmaankin ruveta shoppailemaan (vitsi) hullunlailla, sillä viime kuun toimeentulotuestakin jäi lähes 400e. Ehkäpä hommaan uuden makuupussin..
Lol
Huh oikeasti noin paljon? Minun palkka on nettona 1480e. Aivan sairasta että täytyy siitä veroja maksaa jotta joku voi tekemättä mitään netota yli 1200e/kk :o Olisi todella syytä leikata tukia
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Tukia leikataan jos tekee töitä koska olen toimeentulotuella eikä saa olla mitään lisätuloja
ap
Etköhän kuitenkin saavuttaisi paremman elintason tekemällä töitä? Jos terveydentila tms ei ole estämässä.
Ei saavuta koska jokainen euro minkä tienaan on tuista pois, eli sama raha jää käteen.
ap
Eli jos tienaat esimerkiksi kuussa palkkaa 2500€ niin tämä on sinulta pois enemmän kuin 1250 sosiaalituki?
Kerro työ mistä tienaa 2500€/kk ja sinne pääsee noin vaan ilman koulutusta??
ap
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
ap
Ansiotuloja saa olla 150e/kk toimeentulotuella ollessa. Jokainen tietää tämän, miksi sinä olisit poikkeus?
Olen joskus tienannut 100€ kun muutin kaverin uuteen kämppään ja tämä näkyi tiliotteessa niin se miinustettiin minun toimeentulotuesta...
ap
Mitenköhän ja millä lottoarvonnalla olet tuossa tilanteessa "tienannut" 100e? Kuten sanoin, ANSIOtuloja saa olla toimeentulotuella ollessa olla 150e/kk ja lisäksi vielä sukulaiselta tai kaverilta saatu 50e/kk on ok. Kaikki nämä lukee Kelan sivuilla, usealla eri kielellä.
T. Se teltta-asukas
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
ap
Etköhän kuitenkin saavuttaisi paremman elintason tekemällä töitä? Jos terveydentila tms ei ole estämässä.
Ei saavuta koska jokainen euro minkä tienaan on tuista pois, eli sama raha jää käteen.
ap
Eli jos tienaat esimerkiksi kuussa palkkaa 2500€ niin tämä on sinulta pois enemmän kuin 1250 sosiaalituki?
Eihän näille ikinä työnteko ole vaihtoehto.
Kukas sinulle maksaa sähkön, veden ja kotivakuutuksen?
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Miksi asut niin kalliissa kämpässä??
Ei saa halvempaa.
ap
Saa Helsingin ulkopuolelta.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
ap
ap
Kerro työ mistä tienaa 2500€/kk ja sinne pääsee noi
Miksei ole koulutusta.
Suomessa on lähes ilmainen esim. ammattikoulutus.
Muuta vaikka Outokumpuun, 40 neliön asunnon vuokra 360e. Sieltä voi löytyä töitäkin.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
ap
ap
Eihän näille ikinä työnteko ole vaih
Kerro ammatti mistä käteen jää tuo 2500€/kk? Ehkä joku insinööri tai muu korkeasti koulutettu tienaa ton verran...
ap
Vierailija wrote:
Muuta vaikka Outokumpuun, 40 neliön asunnon vuokra 360e. Sieltä voi löytyä töitäkin.
Millä maksan muuton johonkin skutsiin? Siihen menisi varmaan lähemmäs 1000€...
ap
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
ap
Miksi asut teltassa? Miten se on mahdollista suomen ilmastossa?
Viihdyn luonnossa ja Suomen ilmastossa pärjää hyvin kun on oikeat varusteet. Hyvä eristys maasta sekä tarpeeksi lämmin makuupussi + kestävä teltta ovat avain onneen. Asuin edullisessa vuokrakämpässä muutaman vuoden, mutta tuntui että seinät kaatuivat päälle. Luovuin siitä kun tajusin nukkuvani takapihalla teltassa useammin kuin sängyssäni.
Vierailija wrote:
Tosiaan voi. Tosin mulla ei ole oikeutta TE-tukeen siitä työnteosta johtuen, mutta pienituloisena olen oikeutettu
muihin tukiin.
Äkkiä se maksaa itsensä takaisin.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Miksi 100€ kännykkään?
Minulla menee kerran kuussa 31,90€
Siihen kuuluu puhelinlasku 40€/kk + 20€ bussi mobiili lppuja + Telian osamaksua loput
ap
Törkeän kallis puhelin osamaksulla ostettu.. ei varmaan halvempaa saanu niinku ei halvempaa asuntoakaan XD
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Millä maksan muuton johonkin skutsiin? Siihen menisi varmaan lähemmäs 1000€...
ap
Kyllä se muutto maksaa itsensä takaisin.
Vierailija wrote:
Tuli asumistukipäätös. Yhtiövastike on taloyhtiön remonttien takia noussut yli 300€ ja ja juuri tuon summan saan lähes eurolleen asumistukena.
No et kyllä saa ainakaan tuohon asuntoon. Asumistuki kattaa max 80% asumiskuluista, vaikka olisi miten pienet tulot. Ensi vuodesta alkaen vähemmän.
Mites muuten ensi vuonna sun tuet, kun omistusasuntoon ei enää myönnetä asumistukea?
Trolololololloooo!
Ensinnäkin kuka saa tukia noin paljon? 1250e? Ja jos saa, niin MIKÄ JÄRKI ASUA NOIN KALLIISTI? Tuohan on aivan älytöntä. Helsingistäkin voi tässä markkinatilanteessa löytää asunnon jopa 600-700e/kk.
Niin pitkään kun keskiansiot pysyvät tällä surkealla tasolla, tukien pitää olla suhteutettu siihen. Ei niitä voi nostaa yhtään, päinvastoin on ihan oikea linja leikata niistä. Täällä on tällä hetkellä hätää kärsimässä keski- ja pienituloiset, etenkin yksin asuvat ihmiset jotka eivät mitään tukia saa mistään. Sillä naapurin työttömällä yh:lla ei ole kuule hätäpäivää.