Oon töissä lääkärinä ja vihaan tätä koko alaa
VIHAAN VIHAAN VIHAAN.
Elämäni suurin virhe oli hakea lääkikseen. Tämä on niin täyttä paskaa ihan jokaiselta osa-alueeltaan.
Ainoa tavoite elämässä enää yrittää päästä pois tältä alalta.
Kommentit (125)
Vierailija wrote:
Aloitus lienee jonkinlainen provo.
Alalta pääsee pois esimerkiksi menemällä työterveyslääkärin vastaanotolle ja sanomalla tuon, mitä aloituksessa lukee.
Tuskin. Nuo on semmoisia kakaroita, ettei ne osaa ottaa vastuuta itsestään. On heitettävä omat paskat koko maan tietoon, jotta saadaan lisää ja lisää huomiota.
Nyt on varmasti jo irtisanoutunut ja täysin vapaa tekemään mitä lystää. Eihän sitä nyt niin vain eletä että valitetaan nettiin eikä oteta vastuuta omasta elämästä.
Mitä ap huomenna aikoo tehdä? Olisiko talon suursiivousta vai ihan Lappiin hiihtelemään?
Elämässä pitää tehdä niitä asioita joista nauttii ja pitää.
Tsemppiä ap:lle
Saa kai lääkärikin vaihtaa alaa. Vaihdoin itsekin tekniseltä alalta käytännön työhön.
Oliko kuitenkin edes opiskelu aikoina hauskaa ja paljon bileitä? Olitko itse menevä j ännätyttö ja oliko bileiden jälkeen seksiäkin? 😳
Voi kulta, ajattele RAHAA! Kyllä se siitä.
Lääkärit on ihan ok. Mä vihaan sairaanhoitajia. Aina kun yrität saada aikaa terveysaseman lääkärille, on joku vähättelevä mistään tietämätön saikku tukkeena!
Olen vieläpä sellainen, etten ihan pikku vaivasta hakeudu lääkäriin. Yritän aina sinnitellä.
Onneksi ei tarvitse käydä juuri koskaan lääkärissä. Ehkä se terveydenhoitoalan piina alkaa helpottaa sitten, kun suuret ikäluokat alkavat päätymään sinne hautaan.
Tutustu mindfulnessiin. Olet varmasti kuullut siitä. Et vai muista yksityiskohtia, koska potilaalle riittää pelkkä sana, jotta olet tehnyt työsi täydellisesti ja ansainnut palkkasi kovasta työstä.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Voitko auttaa minua? Lääketieteellinen ongelma.
Voin kertoa sen kohta.
Eli olen 35 vuotias.
Olen kolmisen vuotta (syksystä 2020 juonut liikaa)
Join päivittäin 3-6 annosta välillä 2020 lokakuu-2021 maaliskuu.
Vähensin.
Mutta join useita kertoja viikossa silti.
Annoksia liikaa.
Tuota jatkui syksyyn 2022 asti, kunnes vuosi sitten lähti taas lapasesta.
Join 5-8 annosta illassa välillä 2022 syyskuu- elokuu 2023, viikonloppuina meni enemmän n. 10 annosta per päivä.
Elokuussa 2023 vähensin.
Olen sen jälkeen juonut vain n. 15 annosta per viikko.
Kunnes taas viikko sitten lähti lapasesta ja mennyt joka ilta 8-10 annosta.
Haluan lopettaa kokonaan, mutta en ole uskaltanut käydä labrakokeissa ollenkaan.
En tiedä maksani vointia.
Onkohan
Jos lopetat nyt, se ei ainakaan lyhennä elinikääsi.
Miksi vihaat? Minkä alan lääkäri?
Vierailija wrote:
Kohtasin ultrassa niin huonotuulisen lääkärin, etten edes hämmästykseltäni saanut sanottua juuri mitään. Hän tiuski ja kiukutteli. Osoitteli sormellaan ja vaati minua (potilasta) näyttämään missä tutkittava kohta on. Ja veti herneen syvälle nokkaan kun ei siltikään etsimäänsä löytänyt. Olin hiljaa, ja yritin olla suututtamatta lääkäriä enempää. Ilmeisesti pelkkä läsnäoloni oli liikaa.
Lähdin lopulta pois. En vieläkään ymmärrä mitä tapahtui. Ja voinko edes luottaa kyseisen lääkärin työkuntoon ja tehtyyn tutkimukseen. Kyseessä oli kuitenkin kahden eri erikoislääkärin tunnustelemalla löydetyn muutoksen ultra.
Joten tervemenoa vain. Potilaitaan vihaavat lääkärit eivät potilastyöhön kuulu.
Tällainen ultraaja on ainakin HUS Postitalossa. Itänaapurin naisia.
Vierailija wrote:
en ihmettele aloitusta. Lekureista tullut teollisuuden reseptirobotteja. Joilla hoidetaan vaan oireita...
Ja pahinpana nyt nuo k boosterit... Ei voi olla huomaamatta tuhoa immuniteetille jota aiheuttavat
Parempi reseptieobotti kuin työkyvyttömyyseläke. Siis potilaan mielestä.
Lääkäri siitä tykkää. Mediassa tietysti puhutaan päinvastaista ja väitetään, miten hirveän vaikeaa työ on nykyään. Tappotahtia eikä ehdi tutustua potilaaseen yhtään.
Ymmärrän MUTTA alalta pääsee pois. Sinulla on onneksi hyvä mahdollisuus kerätä rahaa säästöön ja ryhtyä opiskelemaan täysin uutta sinua kiinnostavaa alaa. Tuo aika unohtuu ja huomaat, että se oli tehtävä, jotta ajaudut oikeaan suuntaan. Mitään ei ole menetetty. Olet tehnyt tärkeää ja arvostettavaa työtä, vaikka kukaan ei ole sinua siitä kiittänyt tai oikeasti arvostanut. Et ole kenellekään mitään velkaa.
- joku random hoitaja, joka myös vaihtanut alaa
Tuossa pitäisi olla sydän, mutta otti sen pois hö
Ymmärrän aloittajaa ja samat ajatukset, olen/olin tosin hammaslääkäri. Kadun että tuon koulutuksen kävin, se oli todellakin virhe. Tunnen monta kollegaa ja lääkäriä, jotka inhoavat työtään, odottavat eläkepäiviä, tekevät osa-aikaista, kouluttautuvat muulle alalle tai hakeutuvat työnkuvaan, jossa ei tarvitse olla potilastyössä. Itsekin vaihdoin alaa.
Vierailija wrote:
Oon huomannu että lääkärit vihaan alaansa ja sitte kostavat sen potilailleen. Esim. mulle laitettiin Tampereen Acutassa päähän tikkejä ilman puudusta ja arvatkaa sattuko? Kun nostin vähän päätäni että saisin henkeä vedettyä kyynelten, veren ja liman keskeltä niin lekuri huusi täysillä että PÄÄ ALAS. En mene enää koskaan lääkäriin, mieluummin kuolen kotona.
Miksi ihmeessä suostuit tuollaiseen??
Vierailija wrote:
Minä vihaan lääkäreitä. T. Potilas
Liittyykö sairautesi mahdollisesti mielenterveyspuoleen?
Alalta pääsee pois olemalla menemättä töihin. Pistetään vain pomolle viestiä että se on moro ja suljetaan ovi perässä kiinni.
Kato sen verran pitää ottaa vastuuta itsestään, että erotaan itse eikä alennuta voivottelemaan sairauslomaa.
Ellei nyt allennuta aikuisvaivoiksi, joille on kaikki ruoka pureskeltava valmiiksi eteen, jotta osataan syödä soseutettu mössö.