Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oon töissä lääkärinä ja vihaan tätä koko alaa

Vierailija
01.11.2023 |

VIHAAN VIHAAN VIHAAN.

Elämäni suurin virhe oli hakea lääkikseen. Tämä on niin täyttä paskaa ihan jokaiselta osa-alueeltaan.

Ainoa tavoite elämässä enää yrittää päästä pois tältä alalta.

Kommentit (125)

Vierailija
41/125 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Älä viitsi. Sinulla ei ole sen vertaa älyä, että osaisit esittää lääkäriä vauvapalstalla.

Ei kukaan lääkäriksi lukenut heittäydy vauvaksi parkumaan työnsä surkeutta anonyymipalstalle. 

Vierailija
42/125 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Voitko auttaa minua? Lääketieteellinen ongelma.

Voin kertoa sen kohta. 

Eli olen 35 vuotias.

Olen kolmisen vuotta (syksystä 2020 juonut liikaa)

Join päivittäin 3-6 annosta välillä 2020 lokakuu-2021 maaliskuu.

Vähensin.

Mutta join useita kertoja viikossa silti.

Annoksia liikaa.

Tuota jatkui syksyyn 2022 asti, kunnes vuosi sitten lähti taas lapasesta.

Join 5-8 annosta illassa välillä 2022 syyskuu- elokuu 2023, viikonloppuina meni enemmän n. 10 annosta per päivä.

Elokuussa 2023 vähensin.

Olen sen jälkeen juonut vain n. 15 annosta per viikko.

Kunnes taas viikko sitten lähti lapasesta ja mennyt joka ilta 8-10 annosta.

Haluan lopettaa kokonaan, mutta en ole uskaltanut käydä labrakokeissa ollenkaan. 

En tiedä maksani vointia.

Onkohan

Lopeta juominen. Et osta enää alkoa etkä juo tarjottaessa. Et mene baareihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/125 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Älä viitsi. Sinulla ei ole sen vertaa älyä, että osaisit esittää lääkäriä vauvapalstalla.

Ei kukaan lääkäriksi lukenut heittäydy vauvaksi parkumaan työnsä surkeutta anonyymipalstalle. 

Ihmisiä hekin ovat.

Vierailija
44/125 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Voitko auttaa minua? Lääketieteellinen ongelma.

Voin kertoa sen kohta. 

Eli olen 35 vuotias.

Olen kolmisen vuotta (syksystä 2020 juonut liikaa)

Join päivittäin 3-6 annosta välillä 2020 lokakuu-2021 maaliskuu.

Vähensin.

Mutta join useita kertoja viikossa silti.

Annoksia liikaa.

Tuota jatkui syksyyn 2022 asti, kunnes vuosi sitten lähti taas lapasesta.

Join 5-8 annosta illassa välillä 2022 syyskuu- elokuu 2023, viikonloppuina meni enemmän n. 10 annosta per päivä.

Elokuussa 2023 vähensin.

Olen sen jälkeen juonut vain n. 15 annosta per viikko.

Kunnes taas viikko sitten lähti lapasesta ja mennyt joka ilta 8-10 annosta.

Haluan lopettaa kokonaan, mutta en ole uskaltanut käydä labrakokeissa ollenkaan. 

En tiedä maksani vointia.

Onkohan

Se kuinka hyvin ihminen kestää pitkäkestoista juomista on yksilöllistä, naiset vielä sukupuolena huonommin. Käyttö ei ole ollut kovinkaan kauaa joten ei vaikuta elinikään vielä. Maksan tilanne siis selviää vain labroilla, voi olla että maksasi voi paremmin kuin luulet. Onko verta virtsassa? Se on sit huono merkki. Pari ajatusta myös uhraisin haimalle.. 

Vierailija
45/125 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli toisin sanottuna suomen valtio maksoi sinulle vuosikymmenen opetuksen ja koulutuksen aivan turhaan. Tässä on kiitos meille veronmaksajille

Vierailija
46/125 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että opiskelit monta vuotta ja sitten vasta muka huomasit ettei susta olekkaan lääkäriksi. Hahhah. Jos näin on niin siinä meni koulutus hukkaan. Mutta hei! Lähihoitajista on pulaa.

Vierailija
47/125 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei lääkäri saisi olla tyytymätön siinä missä moni muukin? Palkka tietty kompensoi, mutta onko muuta syytä?

Vierailija
48/125 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta.  Ei  yksikään lääkäri kirjoita vauvapalstalle, että häntä inhottaa olla lääkärin  ammatissaan.  Heillä on  aivan omat kollegiaaliset piirinsä joissa keskustelevat. Eivät he vauvalaisille tällaisia asioita kirjoita eivätkä puhu.  Joskus sattuu niin vielä 2020-luvulla , että lääkärit kuvittelevat olevansa omassa paremmassa sfäärissään, eivätkä tervehdi alempiarvoisia työkavereitaan. Kyllä lähimpiä hoitajia ja muita kollegoja, mutta siivoojat, toimistoihmiset jne. muu sairaalatyössä oleva, on vaan jotakin rahvasta. 

Vierailija
49/125 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kai vain hakeutunut alalle rahan vuoksi?

Vierailija
50/125 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Totta.  Ei  yksikään lääkäri kirjoita vauvapalstalle, että häntä inhottaa olla lääkärin  ammatissaan.  Heillä on  aivan omat kollegiaaliset piirinsä joissa keskustelevat. Eivät he vauvalaisille tällaisia asioita kirjoita eivätkä puhu.  Joskus sattuu niin vielä 2020-luvulla , että lääkärit kuvittelevat olevansa omassa paremmassa sfäärissään, eivätkä tervehdi alempiarvoisia työkavereitaan. Kyllä lähimpiä hoitajia ja muita kollegoja, mutta siivoojat, toimistoihmiset jne. muu sairaalatyössä oleva, on vaan jotakin rahvasta. 

Siis pitäisikö lääkäreiden koko ajan kaakattaa tervehdyksiä, kun kulkevat käytävällä? T. Ei lääkäri

Vierailija
51/125 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärin palkalla voit tehdä vaikka 50 % työaikaa. Kelpaisi minullekin.

T: Psykologi

Vierailija
52/125 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie ymmärtäisin tämän vallan hyvin. Voin uskoa helposti, että lääkärin työ on kaikkea muuta, kun mitä aluksi ajattelee. Oli tämä kirjoittaja provo tai ei, niin täytyy sanoa, että uskon lääkärin ammatin olevan sieltä syvältä aika usein. 

Vierailija
53/125 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei  tarvitse kaakattaa. Mutta joku peruskohteliaisuus voi olla. Kyllä se muotoutuu ihmisten, työkavereiden välille. Eikä  kaikki lääkärit ole kuvaamiani tapauksia. Kirjoitin tuon siksi, että yritin selvittää sitä, miksi en usko että vuosia lääkiksessä opiskellut ja työtä tehnyt lääkäri ei kirjoita noin huolimatonta tekstiä edes tälle palstalle. Hän ei  perustele mitenkään mielipidettään. Aivan kuin joku hyvin nuori henkilö parahtaisi, että en kestä tätä lähihoitajan työtä tms. 

Vierailija
54/125 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielikuva lääkäreistä on huonontunut jo ennen sinua. Ahneita, veronmaksajien rahojen kuppaajia.

Livenä heitä ei tapaa - ainakaan terveyskeskuksessa - silloin harvoin kun tarvetta on ollut.

Olenkohan viimeksi nähnyt lääkärin 10 vai 20 vuotta sitten?

Vierailija
55/125 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No luulis että esim työterveyslääkärin duuni on aika vaivatonta ja palkkakin varmaan 6500/kk. 

Ohjaa vaan erikoislääkärille lisätutkimuksiin jos antibiootti ei ole ratkaisu vaivaan.

Vierailija
56/125 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärillä asiat nyt vähän liian hyvin. Tai vaihtoehtoisesti tämä on trolli.

Vierailija
57/125 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurjaa lukea noita kokemuksia. Itse asun ulkomailla. Viime viikon tiistaina päätin vihdoin soittaa yliopistollisen keskussairaalan ajanvaraukseen kun vasen rintani kipuillut. Pääsin seuraavana päivänä mammoon ja lisäksi kaksi erikoislääkäriä ultrasi rintani. Ei löytynyt mitään, oli muutenkin mahtava käynti. Lääkärit kysyivät lasteni lukumäärää ja kertoivat omista lapsistaan ja perheistään. Pukiessani vaatteitani päälle lääkäri tuli vielä sanomaan että mammo ok, johon minä sanoin että hienoa, olen onnellinen, hän siihen että niin hänkin tosi onnellinen ettei löytynyt mitään. 

N50, Belgia 

Vierailija
58/125 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itäkeskuksen Kelan seinällä on lappu: Mekin olemme ihmisiä, kohtele meitä asiallisesti.

Jos tuntuu että asiakkaat vittuilee, laittakaa myös terveyskeskukseen tuollainen.

Vierailija
59/125 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Ihmisiä hekin ovat.

Niin. Vauvoja, joiden tunne-elämä ja identiteetti ovat kiinni siitä, mitä toiset heille sanovat. Ilman muita he tuhoutuisivat, koska edes lapsuutta ei ole viitsitty elää loppuun. 

Vierailija
60/125 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus lienee jonkinlainen provo.

Alalta pääsee pois esimerkiksi menemällä työterveyslääkärin vastaanotolle ja sanomalla tuon, mitä aloituksessa lukee. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kaksi