Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oon töissä lääkärinä ja vihaan tätä koko alaa

Vierailija
01.11.2023 |

VIHAAN VIHAAN VIHAAN.

Elämäni suurin virhe oli hakea lääkikseen. Tämä on niin täyttä paskaa ihan jokaiselta osa-alueeltaan.

Ainoa tavoite elämässä enää yrittää päästä pois tältä alalta.

Kommentit (125)

Vierailija
101/125 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Minä vihaan lääkäreitä. T. Potilas 

Minä vihaan potilaita aina silloin tällöin. Sellaiset jotka eivät ymmärrä että hoidamme vain työmme mutta emme ala järjestää ylimääräisiä tutkimuksia tai muita ekstapalveluilta niitä vaativille ovat niitä joiden vuoksi tekisi mieli vaihtaa alaa. T: Lääkäri

Kunpa hoitaisittekin työnne. Se riittäisi. Mut moni ei määrää ihan niitä tutkimuksia, joita tarvittaisiin. Itse olen kärsinyt kivuliaassa sairaudessa yli 15 vuoden diagnoosiviiveen sen takia, että lääkärit ei hoida hommiaan. Enkä ole ainoa.

Se diagnoosiviive on vaan osoitus siitä, että ala ei ole maailman helpoimpia. Valitettavasti on olemassa sairauksia, joissa lopullinen diagnoosi tulee esiin esim. vasta 15 vuoden kuluttua. Näin siis muuallakin kuin Suomessa. Kansainvölisissä vertailuissa suomalaista sairaanhoitoa pidetään kuitenkin yhtenä parhaista.

Vierailija
102/125 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Alaa ei koskaan kannata valita pelkästään korkean arvostuksen vuoksi. Terveydenhoito ja sosiaaliala ovat suoraan sanottuna perseestä, ellei todellakin koe ihmisten auttamista kutsumuksena. Palkka on aika pian laiha lohtu.

Terveysalan tarkoitus on ainakin selvä: hoitaa sairauksia,  mutta sosiaaliala vasta kryptinen on.  Siellä oikeasti on paljon paskanpuhumista ilman järkeä ja tuloksia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/125 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Minä vihaan potilaita aina silloin tällöin. Sellaiset jotka eivät ymmärrä että hoidamme vain työmme mutta emme ala järjestää ylimääräisiä tutkimuksia tai muita ekstapalveluilta niitä vaativille ovat niitä joiden vuoksi tekisi mieli vaihtaa alaa. T: Lääkäri

Kunpa hoitaisittekin työnne. Se riittäisi. Mut moni ei määrää ihan niitä tutkimuksia, joita tarvittaisiin. Itse olen kärsinyt kivuliaassa sairaudessa yli 15 vuoden diagnoosiviiveen sen takia, että lääkärit ei hoida hommiaan. Enkä ole ainoa.

Se diagnoosiviive on vaan osoitus siitä, että ala ei ole maailman helpoimpia. Valitettavasti on olemassa sairauksia, joissa lopullinen diagnoosi tulee esiin esim. va

Tutkimuksia määrätään niin kauan erilaisia kunnes löytyy oikea diagnoosi. Suomalaiset lääkärit vaan jättää potilaan heitteille. 

Vierailija
104/125 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noilla liksoilla voit jäädä eläkkeelle vaikka heti. Tienaat vuodessa sen mitä pienipalkkainen 20 vuodessa.

Vierailija
105/125 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määräät itsellesi vain oikeat lääkkeet, niin naurattaa aina.

Vierailija
106/125 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Liittyykö sairautesi mahdollisesti mielenterveyspuoleen?

Ei. Sairauteeni liittyy kovat kivut. Kivun aiheuttajaa ei hoideta eikä kipua hoideta kunnolla. 

Vierailija
107/125 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Lääkärit onkin täysiä mulkk.ja, osaamattomia ja kusipäisiä apinoita. 

Ja sinun koulutustasosi oli?

Yritä pysyä aiheessa. Muiden kommentoijien haukkuminen on lapsellista. 

Vierailija
108/125 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristallikissalla on taas uusi ammatti. Joskus se on farmaseutti, joskus hoitaja, nyt lääkäri. 

Vierailija
109/125 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Ja se tekee osan teistä huonoiksi  lääkäreiksi, että hoidatte potilaita kuin liukuhihnalta. Kaikille samat lääkkeet, vaikka vaiva olisi eri, ja jopa silloinkin kun potilas osaa itse kertoa että kyseinen lääke ei sovi hänelle. Silti on vaan väen vängällä määrättävä sitä yhtä ja samaa, ja sitten päädyt päivystykseen oksennellen, missä joku hoitsu ihmettelee miksi olen ottanut lääkettä joka ei sovi minulle. No kun muutakaan ei määrätty. Ei vaikka miten neuvotteli asiasta ystävällisesti. Tuo on ihan oikeasti väkivaltaa potilaita kohtaan. Joten pikkaisen voisitte miettiä etiikan mukaan ottamista siihen työhön, kun leikitte ihmishengillä. 

Vierailija
110/125 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Se diagnoosiviive on vaan osoitus siitä, että ala ei ole maailman helpoimpia. Valitettavasti on olemassa sairauksia, joissa lopullinen diagnoosi tulee esiin esim. va

Tässä tapauksessa kyse on kyllä ihan välinpitämättömyydestä, tietämättömyydestä ja siitä, että ei määrätä niitä testejä, joita kuuluisi määrätä. Kun älysin siirtyä vaivoineni yksityiselle, homma alkoi sujua sutjakkaasti.

Mutta kivahan se on tuon selityksen taakse piiloutua. 

Vierailija
111/125 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella monet hyväpalkkaiset vihaavat työtään. Siksihän siitä maksetaan, että se on vaikeaa, kuormittavaa, ajoittain myös tylsää ja sitä pitää useinkin tehdä ikävinä ajankohtina kuten vaikka yöllä, kun oikeasti haluaisi vaan nukkua.

Toisaalta jos osaa sijoittaa rahat fiksusti, saattaa valo siintää tunnelin päässä aikaisemmin kuin mukavammissa hommissa. Ja työ on kumminkin tarpeellista eikä kaikki siihen pysty. Eli hommia, jotka jonkun on vaan hoidettava. Siitä saa omanlaistaan mielenrauhaa, että ei sen tarvitsekaan olla yhtä juhlaa.

Vierailija
112/125 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

en ihmettele aloitusta. Lekureista tullut teollisuuden reseptirobotteja. Joilla hoidetaan vaan oireita...

Ja pahinpana nyt nuo k boosterit... Ei voi olla huomaamatta tuhoa immuniteetille jota aiheuttavat

Miten sen huomaa?

Sairaspoissaolot, turbosyovat jopa nuorilla, erilaiset sydanongelmat jne. Ks tilastot jos et itse huomaa tai juttele hautausurakoitsijan kanssa

YLIKUOLLEISUUS

Vierailija
113/125 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Esim.reumasairaudet voidaan pystyä toteamaan esim.vasta-aineista; ne vasta-ainelabrat pitäisi vaan tajuta ottaa. 

Vierailija
114/125 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Älä viitsi. Sinulla ei ole sen vertaa älyä, että osaisit esittää lääkäriä vauvapalstalla.

Ei kukaan lääkäriksi lukenut heittäydy vauvaksi parkumaan työnsä surkeutta anonyymipalstalle. 

Meitä on täällä aika monta kommentoimassa. Suurin osa tekee työtänsä mielellään mutta joskus on potilaita jotka jättäisin mieluummin kohtaamatta. Suoraan sanottuna ei kovin paljoa kiinnosta huumausaineiden käyttäjät, muut päihdekäyttäjät ja mielenterveyspotilaat jotka hakevat huomiota päivystyksestä. Kaikki hoidetaan kunnolla mutta ei oikein empatiaa löydy partakoneen teriä tai paristoja nielleelle joka tulee kymmenettä kertaa päivystykseen. Toivon tietysti että apu löytyy kaikille mutta itse en sellaista voi järjestää. T: Päivystyksen lääkäri

Eli näet että vika on potilaassa, vaikka se on systeemissä.

Vierailija
115/125 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Noilla liksoilla voit jäädä eläkkeelle vaikka heti. Tienaat vuodessa sen mitä pienipalkkainen 20 vuodessa.

Logiikka hoi. Jos jää eläkkeelle, ei nauti sitä liksaa, jolloin ei ole mitään noilla liksoilla. Lisäksi on progressiivinen verotus. Vuodessa tienaa juu moninkertaisesti sen, mitä pienipalkkainen, mutta ei se ero käteen jäävässä palkassa kovin suuri ole.

Vierailija
116/125 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoisista kivoista duuneista, mitä moni tekisi vaikka ilmaiseksi, ei makseta hyvää palkkaa. Koska moni tekee niitä liki ilmaiseksi.

Aloittaja kuulostaa työuupuneelta. Olisiko mahdollista syntyä keikkalääkäriksi ja tehdä jonkun aikaa vaikka yksi viikonloppu kuukaudessa töitä? 🤔 

Vierailija
117/125 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kyllä kumma juttu. Mut on aina hoidettu asiallisesti niin terkassa, päivystyksessä ja ensiavussa. Toki mulla on ollut sellaisia sairauksia joista osassa on päädytty leikkauspöydälle seuraavana päivänä. Mutta on tietysti ollut sellaisia pieniä vaivoja että aamulla jätän soittopyynnön syystä x ja samana päivänä oon saanut reseptin Kantaan. 

Vierailija
118/125 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Oon huomannu että lääkärit vihaan alaansa ja sitte kostavat sen potilailleen. Esim. mulle laitettiin Tampereen Acutassa päähän tikkejä ilman puudusta ja arvatkaa sattuko? Kun nostin vähän päätäni että saisin henkeä vedettyä kyynelten, veren ja liman keskeltä niin lekuri huusi täysillä että PÄÄ ALAS. En mene enää koskaan lääkäriin, mieluummin kuolen kotona.

Mitäs kompuroit itsesi verille, ts juo vähemmän. Lääkärit ja muukin henkilökunta ovat niin kyllästyneitä juoppoihin, jotka tukkivat päivystyksen ja hankaloittavat oikeiden potilaiden hoitoon pääsyä.

Omakin kokemukseni on sama HUS:n päivystyksestä. Vknloppuna potilaat ovat päihtyneitä, aggressiivisia ja itse aiheuttaneet ruhjeensa. Ja kun tämä toistuu joka vknloppu ja juhlapäivä, helposti loppuu se ymmärtäminen.

Kuka ne päihtyneet sinne päästää? Ne ketkä näin toimii vastuuseen ja tadaa, loppuu ongelma. 

Vierailija
119/125 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Logiikka hoi. Jos jää eläkkeelle, ei nauti sitä liksaa, jolloin ei ole mitään noilla liksoilla. Lisäksi on progressiivinen verotus. Vuodessa tienaa juu moninkertaisesti sen, mitä pienipalkkainen, mutta ei se ero käteen jäävässä palkassa kovin suuri ole.

Jos puhutaan edes 20% isommasta summasta, puhutaan isoista rahoista.

Molempien on elettävä sillä summalla eli maksaa asuminen, sähkö ja ruoka noin muutamia pakollisia kuluja mainitakseni. Yle-verokin on pakollinen. 

Vierailija
120/125 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Tämä on kyllä kumma juttu. Mut on aina hoidettu asiallisesti niin terkassa, päivystyksessä ja ensiavussa. Toki mulla on ollut sellaisia sairauksia joista osassa on päädytty leikkauspöydälle seuraavana päivänä. Mutta on tietysti ollut sellaisia pieniä vaivoja että aamulla jätän soittopyynnön syystä x ja samana päivänä oon saanut reseptin Kantaan. 

On jos oletetaan, että kaikki hoidetaan tasapuolisesti. 

Olen mäkin päätynyt leikkuupöydälle, mutta en ihan noin nopeasti. Julkinen ei suostunut lähetteeseen, jonka se kuitenkin hyväksyi kun privaattilääkäri sen teki. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi neljä