Oon töissä lääkärinä ja vihaan tätä koko alaa
VIHAAN VIHAAN VIHAAN.
Elämäni suurin virhe oli hakea lääkikseen. Tämä on niin täyttä paskaa ihan jokaiselta osa-alueeltaan.
Ainoa tavoite elämässä enää yrittää päästä pois tältä alalta.
Kommentit (125)
Kuule, voit jutella minulle. Psykiatritkin avautuu minulle ongelmistaan. Teitä päävikaisia lääkäreitä on paljon ja me asiakkaat ollaan vastaanotolla vain hoitamassa teitä, joten mikä on nyt ongelmana, sinullakin?
Vierailija wrote:
Voitko auttaa minua? Lääketieteellinen ongelma.
Voin kertoa sen kohta.
Eli olen 35 vuotias.
Olen kolmisen vuotta (syksystä 2020 juonut liikaa)
Join päivittäin 3-6 annosta välillä 2020 lokakuu-2021 maaliskuu.
Vähensin.
Mutta join useita kertoja viikossa silti.
Annoksia liikaa.
Tuota jatkui syksyyn 2022 asti, kunnes vuosi sitten lähti taas lapasesta.
Join 5-8 annosta illassa välillä 2022 syyskuu- elokuu 2023, viikonloppuina meni enemmän n. 10 annosta per päivä.
Elokuussa 2023 vähensin.
Olen sen jälkeen juonut vain n. 15 annosta per viikko.
Kunnes taas viikko sitten lähti lapasesta ja mennyt joka ilta 8-10 annosta.
Haluan lopettaa kokonaan, mutta en ole uskaltanut käydä labrakokeissa ollenkaan.
En tiedä maksani vointia.
Onkohan se jo aivan sökö? Palautuuko se vielä ennalleen jos nyt lopetan kokonaan?
Vai onkohan terveyteni menetetty joka tapauksessa? Vaikuttaako tämä juominen elinikääni jos nyt saan stopin?
Ennen vuotta 2020 alkoholin käyttöni oli kohtuullista.
Kaipaisin lääkärin neuvoa.
Etkö voisi tehdä muutaman vuoden töitä keikkalääkärinä ja jäädä sitten työttömäksi?
Kohta tekoälyrobotit hoitavat hommat ja ihmiset siirtyy tutkimus ja kehityspuolelle.
En ihmettele.
Silloin kun vielä kävin lääkärissä, huomasin aina hyvin pian lääkärille selviävän sen tosiasian, että lääkäri ei voi tehdä tilanteelleni juuri mitään, koska vuosien ajan hoitoni on ollut retuperällä ja vanhojen diagnoosien oikeellisuuskin on kysymysmerkki. Nykyään en enää vaivaudu, koska kellään ei ole aikaa alkaa setviä tätä vyyhtiä. Rehellisesti sanottuna en ukso, että kukaan edes tietää, mistä aloittaa.
"Oon töissä lääkärinä" NOT. Sä et ole lääkäri, ap. Mä vaan tiedän sen.
Luulisi, että lääkäri osaisi perustella muutenkin, kuin että "vihaa työstä joka osa-alaa".
Vihaatko siis palkkaasikin?
Tarkenna nyt hieman, niin olisi hedelmällisempää keskustelua ja voisimme miettiä mahdollisia ratkaisuja ja muutoksia, sekä yksilö- että yhteiskuntatasolla.
Mullakin on ylävatsakipuja välillä. Onko syytä huoleen?
Ap:n äo on sama kuin naislääkärin kengännumero.
Miksi vihaat työtäsi? Voisitko tehdä jotain alasi tai tilanteesi parantamiseksi?
Kohtasin ultrassa niin huonotuulisen lääkärin, etten edes hämmästykseltäni saanut sanottua juuri mitään. Hän tiuski ja kiukutteli. Osoitteli sormellaan ja vaati minua (potilasta) näyttämään missä tutkittava kohta on. Ja veti herneen syvälle nokkaan kun ei siltikään etsimäänsä löytänyt. Olin hiljaa, ja yritin olla suututtamatta lääkäriä enempää. Ilmeisesti pelkkä läsnäoloni oli liikaa.
Lähdin lopulta pois. En vieläkään ymmärrä mitä tapahtui. Ja voinko edes luottaa kyseisen lääkärin työkuntoon ja tehtyyn tutkimukseen. Kyseessä oli kuitenkin kahden eri erikoislääkärin tunnustelemalla löydetyn muutoksen ultra.
Joten tervemenoa vain. Potilaitaan vihaavat lääkärit eivät potilastyöhön kuulu.
Vierailija wrote:
Erikoistu röntgenlääkäriksi. Ei tarvitse kovin usein potilaita tavata.
Tai patologiksi, niin potilas ei anakaan tee valitusta.
Vierailija wrote:
Täällä huudat tuuleen, jos tarinasi on tosi, epäilen kyllä. Toisaalta parempi varmaankin että poistut takavasemmalle, asenteesi ei jää työyhteisössäsikään huomaamatta.
Kukaan, joka on nähnyt terveydenhuollon tilan alan sisältä, ei epäile varmasti hetkeäkään. Tilanne on katastrofaalinen.
Ymmärrän sinua, ap. Minusta tuntuu samalta työssäni. En ole tosin lääketieteen alalla.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Erikoistu röntgenlääkäriksi. Ei tarvitse kovin usein potilaita tavata.
Tai patologiksi, niin potilas ei anakaan tee valitusta.
Riippuu onko toimenpidepyolella vai ei.
Tosi helppoa päästä pois alalta noilla palkoilla. Kun säästät noin 400 000 euroa ja sijoitat ne fortumiin niin saat yli 8% tuoton vuositasolla pelkästään osinkoina. 32000 euroa brutto, siitä 30% pois veroina. Ei ole pakko käydä töissä ollenkaan jos elää niukasti.
Sinä taisitkin minua neuvoa viimeksi, että lue lääkäriksi. Minun kun on ollut vaikea työllistyä.
No ei kukaan aina työstään tykkää. Onhan hoitoala aika pepusta usein. Toi neuvo et ole mukava potilaille niin ei auta, joku dementikko tai narkki niin ihan sama vaikka oot Maija Poppanen. Lisäksi valituksia saat aina, lääkärin vikahan se on jos 99v kuolee tai 145kg saa diabeteksen. Mun neuvoni on että ota pari viikkoa lomaa ja mieti sit mitä haluat tehdä. Norjassa on kivempi olla töissä, auttaisiko maiseman vaihto?
Pyri toimistotyöhön yksityiselle lääkäriasemalle? Hallinnossa on mukava työskennellä siistissä sisätyössä !
Luulen, että tässä on kyse enemmän sun työpaikasta kuin koko alasta.
Hae uutta työpaikkaa jostain rennommasta paikasta